من خیلی دوست دارم ازدواج کنم ولی پول ندارم

22:51 - 1397/09/02

من جوانی هستم بیست چهارساله وبه شدت الان به ازدواج نیاز دارم ولی به دلیله نداشتن پول اصلا فکر نمیکنم بتونم ازدواج کنم الان معمولا تو یه هفته چند بار به اشتباه میوفتم وهر بار از خودم بدم میاد از خودم متنفر میشم بعدش به خودم میگم من که شرایط ازدواج رو ندارم پس چه کار کنم لطفا راهنمای کنید

-------------------------------------

کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: http://www.btid.org/fa/forums
همچنين مي‌توانيد سوالات جديد خود را از طريق اين آدرس ارسال و از طریق کدپیگیری که دریافت میکنید پاسخ را مشاهده نمائید: http://www.btid.org/fa/node/add/forum
تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي را که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنين نظراتشان جهت نمايش بعد از فعالیت مفید، ديگر منتظر تاييد مديرانجمن نيز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد: www.btid.org/fa/user/register

http://btid.org/node/138318

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
2 + 1 =
*****
تصویر مصطفی راهی

با سلام و عرض تشکر از سوالی که در انجمن رهروان ولایت مطرح نموده‌اید.
بله متاسفانه شرایط شغلی و درآمدی در کشور در سال‌های اخیر گریبان بسیاری از جوان‌ها را گرفته است و ما نیز متوجه این مساله هستیم.اما در کنار همه این مطالب ما به دستورات الهی در این زمینه نیز اعتقاد راسخ داریم و برای آن نیز استدلال‌های روشنی را می‌بینیم.
دستور قرآن برای ازدواج جوانان در سوره مبارکه نور آیه ۳۲ این است که "وأَنكِحُوا الأَيامىٰ مِنكُم وَالصّالِحينَ مِن عِبادِكُم وَإِمائِكُم ۚ إِن يَكونوا فُقَراءَ يُغنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضلِهِ ۗ وَاللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ؛مردان و زنان بی‌همسر خود را همسر دهید، همچنین غلامان و کنیزان صالح و درستکارتان را؛ اگر فقیر و تنگدست باشند، خداوند از فضل خود آنان را بی‌نیاز می‌سازد؛ خداوند گشایش‌دهنده و آگاه است!"
در توضیح این آیه باید گفت آن‌که مصمم به ازدواج است تنبلی و رخوت را به خود راه نمی‌دهد و خدا نیز او را یاری می‌رساند مثلا ممکن است ابتداء با درآمدی اندک برخی مشاغل را قبول کند و دست روی دست نگذارد و در کنار آن با قناعت و سخت‌کوشی آن را افزایش دهد.
شاید حرف گزافی نباشد که بسیاری از جوانان داد بی‌پولی سر می‌دهند و مشکلشان این است که هر کاری را نمی‌پذیرند یعنی کاری را می‌خواهند که در عین آسانی، درآمد بالایی هم داشته باشد که معمولا سخت پیدا می‌شود البته از آن طرف منکر مشکلات بی‌کاری جوانان هم نیستیم ولی به هر حال این مساله هم اهمیت دارد.
کوتاه سخن این که اگر این آیه مسیر را نشان داده، الباقی کار دست ماست که همت کنیم تا مسیر پیش رو باز شود.
برای مطالعه بیشتر محتواهای زیر را نیز مشاهده نمایید.

https://www.btid.org/fa/news/97869
http://btid.org/node/90731
https://www.btid.org/fa/news/98139

تصویر ناشناس
نویسنده ناشناس در

پس چرا اینهمه دانشگاه و مدرک گرایی راه انداختن؟ کی اینکار رو کرد؟ دانشگاه های مختلف رو کی توی این کشور رواج داد؟؟ 5 سال تا 10 سال درس بخونی آخرش بیای کار سخت با درآمد اندک انجام بدی؟؟؟ توی تک تک گناهان جوونای این مملکت ، افرادی که ادعای مسئولیت جامعه رو دارند مسئولند! اما ای کاش مسئولیت پذیر هم بودند!! قیامت و اعتقاد به معاد هم داشتند خیلی خوب میشد!!! 

تصویر مصطفی راهی

باسلام.ممنون از مشارکتتون در بحث.
طبیعیه که مشکلاتی هم در سیستم آموزشی ما هست و ما هم منکر اون نمیشیم ولی این مطلب هم که فردی مدرکی داره و حاضره بره در شغلی که ربطی به رشته خودش نداره کار کنه فقط و فقط به خاطر درآمد بیشتر هم کاملا صحیحه مثلا طرف با مدرک مهندسی استخدام بانک میشه و کارحسابداری رو انجام میده.
اگر ما اصل را بر درآمد بالا و پایدار و مطمئن بگذاریم این بخش از مشاغل در کشور ما محدود هستند و صف طویلی از طالبان آن منتظر گرفتن آن مشاغلند اما همین افراد در رشته تحصیلی خودشان گاها فرصت‌های زیادی برای کارآفرینی دارند که حاضر به پذیرش ریسک آن نیست حال علت چیست؟
1. بی شک و تردید بخشی از علت به نوع تربیت جوانان این نسل برمیگردد که اهل سختی نیستند و به دنبال لقمه آماده هستند.
2. آموزشهایی که در دانشگاهها داده می‌شود بیشتر نظری است و ابعاد کاربردی آن کمتر است.
3. در میان واحدهایی که می‌گذرانند هم عملا آمورشی در زمینه ایده‌پردازی و تولید علم و کارآفرینی وجود ندارد. (صنعت راه خود را می‌رود و دانشگاه راه خود)
پس ما هم مثل شما فقط خود جوان را نمیبینیم ولی به هر حال بخشی از مشکل نوع تربیت خود جوان هست در کنار باقی موارد.

تصویر ناشناس
نویسنده ناشناس در

البته اگر پای درد و دل کسایی که کارگاه داشتند و ورشکسته شدن بشینید متوجه میشید که اوج حماقته به سمت کار های سرمایه خصوصی تولیدی برید، مالیات عوارض حق شهرداری حق بیمه حق کوفت حق زهرمار ... اینا رو بذارید کنار ثبات بسیار بالای اقتصاد! بذارید کنار ثبات رای مسئولین کشور!! بذارید کنار همه مشکلاتی که ایران داره، آدم یا باید درس بگیره یا بشه مایه عبرت، انجام کار تولیدی و ایده پردازی حماقته  

درمورد چندتا از این کارهایی که جدیدا انجام میشه و اسم نوآوری و... دارند اگر فرصت کنید و تحقیقی انجام بدید خیلی راحت به ژن‌های خوب و افراد قدرتمندی می‌رسید که در اصطلاح برای خوشگل نشون دادن اوضاع کار، چندتا نمایش برگزار می‌کنند! اگر دیدید کار نوآورانه و شخصی بیشتر از دو سال دوام آورد اونوقت بگید نوآوری توی ایران جواب میده، 100 درصدشون میرند خارج از کشور 

تصویر مصطفی راهی

سلام به شما کاربر عزیز. متاسفانه در سال‌های اخیر چون همه نگاه مسئولان به بیرون از کشور هست از ظرفیتهای بی‌بدیل جوانان کشورمان کمتر بهره گرفته شده است و بنده هم در مقامی نیستم که برای این مساله پاسخی داشته باشم ولی معتقدم که همین نگاهی که توانست صنعت هسته‌ای و ... رو در کوران تحریم‌ها به این اوج برسونه می‌‌تونه این بن بست‌ها رو هم حل کنه البته اگر جوان عزیز تلاش کنه و اهل راحت‌طلبی نباشه.
از مشارکتتون کمال تشکر رو دارم.

تصویر ناشناس
نویسنده ناشناس در

اتفاقا همین بلایی که سر هسته ای و بدتر از اون صنعت فضایی کشور آوردند("جالبه بدونید که ماهواره هایی که از لحاظ تست و نهایی سازی قرار بود سال 94 پرتاب شوند به برکت برجام تا الان بلاتکلیف هستند چه برسه ماهواره جدیدتر") خب این رو کنار کارگاه‌های تعطیل شده بی شمار، صنایع تعطیل شده 60- 70 ساله! بذارید می‌بینید که سود ایران در دلالی، ژن خوب، اختلاس و فرار! هست وگرنه کار تولیدی به هیچ جا نمیرسه خصوصا خصوصی،،  همین خودروسازی رو ببینید ، چند ساله پراید تولید میشه؟ هنوزم قطعه اصلی انژکتور از چین میاد که اگر نباشه ماشین روشن نمیشه!! اینم از تولیدی دولتی!!! شما چندتا مثال از تولیدی که بالای دو سال دوام آورده و به قدرت و ژن خوب وابسته نیست بیار! باید پای درد دل افرادی که سرشون باد داشت و با هزار امید و تلاش و تحصیلات رفتند و کارگاه شخصی زدند و محصولشون بخاطر واردات سلطانهای زیاد این کشور روی دستشون موند با اینکه کلی نوآوری و کیفیت داشتند بشینید تا دیگه نگید کار نوآورانه خوبه!! راستی چندتا این کشور سلطان داره؟ سلطان شکر  سلطان قیر، سلطان لاستیک، سلطان کَره، سلطان موز!، سلطان نهاده دامی، سلطان کاغذ، سلطان مواد پایه پتروشیمی، سلطان سلطان سلطان! عثمانی اینقدر سلطان نداشت!! با اینهمه به نظرتون چهارتا جوون با ایده و سرمایه اندک به جایی می‌رسند؟ مگراینکه داماد سلطانها باشند!! 

تصویر hosein۶
نویسنده hosein۶ در

البته یکی از دوستام که با بی پولی ازدواج کرده . خیلی سرزنشم کرد که تا موقعی که حداقل بیست میلیون پس انداز نداری اصلا سمت ازدواج نرو .

میگفت من برا همسرم توی جشن تولدش و مراسمش کادو ساده میخریدم در حد لباس و کفش اما بعد از عروسیمون هر چی عاشقانه داشتیم روی سرم خراب کرد و میگفت زنم هر روز بهم میگه تو از روز اول خسیس بودی دوستام نیم ست طلا نامزدشون بهشون میگرفتنه اما تو کفش میگرفتی 

میگفت دیگه دارم داغون میشم و اصلا هم خسیس نیستم اما واقعا پول بیش از این نداشتم که براش خرید کنم .

به من میگفت توی همین حال بدی که هستی بمون و تا پول پیدا نکردی ازدواج نکن . زهر دلت ميشه یه اوضاعی به وجود میاد صد برابر از اینی که الان توش هستی بدتر.

تصویر ناشناس
نویسنده ناشناس در

سلام

حالا چرا طلبه؟

تصویر یاشار پرویزی
نویسنده یاشار پرویزی در

ساده بگم یه همسر طلبه میخوام

تصویر hosein۶
نویسنده hosein۶ در

پول که هیچ کس نداره برا ازدواج 

اما برو سراغ دختری که از خودتون فقیر تر هستند حتما قبولتون میکنند