بهشت زیر پای مادران است یعنی چی ؟؟

08:16 - 1400/05/13

یه سوال دارم از خدمتون
بهشت زیر پای مادران است
یعنی چی ؟؟ مادران بودائی یهودی
بی دین هم  شامل میشه ؟؟ برام توضیح بفرمائید ممنون میشم

------------------------------
کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: https://btid.org/fa/forums
همچنين مي‌توانيد سوالات جديد خود را از طريق اين آدرس ارسال کنيد: https://btid.org/fa/node/add/forum
تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنين در مرور زمان نظراتشان جهت نمايش، ديگر منتظر تاييد مسئولين انجمن نيز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد: https://btid.org/fa/user/registe+635

http://btid.org/node/177817

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
11 + 3 =
*****
تصویر روئین تن مهدی

سلام و عرض ادب خدمت شما کاربر گرامی:

شریعت اسلام در مورد احترام به والدین سنگ تموم گذاشته به نحوی که خدا در قرآن احترام به والدین را در کنار امر توحید و خداپرستی قرار  داده است، چنانچه قرآن می فرماید: وَ قَضیَ‏ رَبُّکَ أَلَّا تَعْبُدُواْ إِلَّا إِیَّاهُ وَ بِالْوَالِدَیْنِ إِحْسَانًا؛[1] جز خدا را نپرستید و به والدین خود نیکی کنید.

اما در مورد مقام مادر تاکید مضاعفی اختصاص داده شده. چنانچه حضرت رسول (ص) فرموده اند: «الجَنَّةُ تَحتَ أقدامِ الاُمَّهاتِ»

این گونه نیست که مادر هر کاره و هر مذهبی که داشته باشد سند بهشت برای او قطعی باشد و الا همچون سند یک ملک، گفته میشد «بهشت در دست مادران است». بهشت با اختیار و تلاش به دست می آید و حال که «مادر بودن» اختیاری نیست.

در مورد این روایت چند وجه می توان گفت:

1-با توجه به اینکه تمامی بشریت و بندگان خدا، توسط مادران متولد و تربیت می شوند و همچنین با توجه به سختی بارداری و بیخوابیهای مادر که خود کفاره گناهان محسوب می شود، در چنین حالتی مادران شایستگی ورود به بهشت را خواهند داشت بشرطی که خود مادر، از جاده حق منحرف نشود و این سرمایه را از دست ندهد.

2-وجه دیگر این است که این روایت خطاب به فرزندان است که قدر مادران را بدانند و در مقابل مقام آنها کمال احترام و تواضع را داشته باشند. اگر کسی خواهان بهشت است باید در مقابل مادر، خاکسار باشد، به نحوی که حاضر باشد پای مادر را ببوسد. این فروتنی و خاکساری، بهشت آفرین است. به عبارت دیگر، بهشت را باید در زیر پای مادران جستجو کرد.

موفق باشید

پی‌نوشت:

1.سوره اسراء، آیه 23