نیاز به ازدواج

13:02 - 1401/02/17

سلام
من یه دختر 18 ساله کنکوری هستم یه مشکلی دارم که نمی دونم واقعا مشکل هست یا نه به خاطر اون با بهونه کنکور تا قبل کنکور خاستگارام را رد کردم با وجود اینکه مخالف درس خوندنم نبودن
اما الان که فکر میکنم نمیشه همیشه اینکارا کنم چند ماهه دیگه کنکور تمومه منم یکم به ازدواج نیاز دارم مثل هر آدمی و هنوز نمیدونم باید چه کنم
میشه راهنماییم کنید لطفا

 

----------------
کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: https://btid.org/fa/forums
همچنين مي‌توانيد سوالات جديد خود را از طريق اين آدرس ارسال کنيد: https://btid.org/fa/node/add/forum
تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنين در مرور زمان نظراتشان جهت نمايش، ديگر منتظر تاييد مسئولين انجمن نيز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد:  https://btid.org/fa/user/register

انجمن‌ها: 
http://btid.org/node/207803
تصویر محمد اسماعیلی

سلام و عرض ادب

از اینکه به ما اعتماد کردید و توفیق داریم از تخصصمان برای کمک به شما استفاده کنیم، خدای مهربان را شاکریم.
دغدغه و نگرانی شما نسبت به مساله ازدواج و اقدام صحیح و به موقع در این مورد، کاملا قابل درک هست و همچنین رجوع شما به متخصصین برای دریافت مشاوره و راهکار صحیح، قابل تحسین هست.

سوال شما از چند جهت قابل بررسی هست :

1. بحث کنکور و ازدواج :
در این مورد با توجه به اینکه کنکور غالبا زمینه اضطراب هست و دانش آموزان در این زمان کاملا درگیر مقدمات آن هستند، پیشنهاد می شه که درگیر خواستگاری نشوند ( خود ازدواج نیاز به تمرکز و آرامش برای تصمیم صحیح داره و ممکنه تداخل با کنکور زمینه ضربه به تصمیم صحیح بشه)
البته این اصلا به معنی این نیست که کلا ازدواج رو بیخیال بشید. بلکه پیشنهاد می کنم به خانواده بسپارید که اگر مورد مناسبی بود، به شما فعلا نگن و به خواستگار بگن می تونند بعد از کنکور اقدام کنند.

2. بحث ملاک های انتخاب همسر و رد و قبول کردن خواستگار

بی جهت رد کردن خواستگار، یا صرفا رد کردن بخاطر کنکور ، اصلا کار درستی نیست و ممکنه بهترین گزینه ها در این مواقع رد بشه و بعدا موقعیت اینگونه پیش نیاد. بهتره دقیقا ملاک های شما برای رد و قبول مشخص باشه و طبق اون اقدام بشه ( برای بررسی ملاک های ازدواج و خود شناسی می توانید با ما به صورت جداگانه مشاوره داشته باشید مجددا )

3. بحث سن و آمادگی های لازم برای ازدواج

سن مشخصی برای ازدواج نمیشه مشخص کرد و نسخه کلی داد ولی اگر از نظر شخصیتی و تربیتی به طور معمول و سالم رشد کرده باشید، 18 سالگی سن مناسبی میتونه باشه. ولی مهم تر از سن ، مساله آمادگی های پیش از ازدواج هستند.

- آمادگی عقلی ، آمادگی روانی ، آمادگی بین فردی، آمادگی جسمی، آمادگی جنسی، آمادگی تعهد و مسئولیت پذیری و سایر آمادگی های اجتماعی و روانشناختی از جمله این موارد هستند که اگر مایل باشید می توانیم در مشاوره های بعدی درباره آن گفتگو داشته باشیم.

خوشبخت و سعادتمند باشید.