سن دختر و پسر در ازدواج ملاکه؟

08:14 - 1401/02/24

سلام علیکم
وقت شما بخیر
ببخشید یه سئوال اگر یه جوانی که 23سال سنشه با یه دختر 15ساله ازدواج کنه این اختلاف سنی به زندگی مشترک ضربه میزنه ؟؟؟
اصلا سن دختر و پسر در ازدواج ملاکه؟

----------------
کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: https://btid.org/fa/forums
همچنين مي‌توانيد سوالات جديد خود را از طريق اين آدرس ارسال کنيد: https://btid.org/fa/node/add/forum
تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنين در مرور زمان نظراتشان جهت نمايش، ديگر منتظر تاييد مسئولين انجمن نيز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد:  https://btid.org/fa/user/register

http://btid.org/node/208445

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
8 + 3 =
*****
تصویر محمد اسماعیلی

سلام و عرض ادب

از اینکه به مجموعه ما اعتماد کردید و توفیق همراهی با شما رو داریم، خوشحالیم و امیدوارم نکاتی که خدمت شما عرض می شود با دقت مطالعه بفرمایید و چنانچه نیاز به مشاوره بیشتر داشتید می توانید مجددا با ما مکاتبه داشته باشید.

ازداوج یکی از مهمترین مراحل زندگی هر انسانی است که انتخاب صحیح و منطقی در این مرحله نقش بزرگی در موفقیت زندگی آینده دارد که انتخاب صحیح فاکتورهای متعددی دارد و یکی از آنها، تناسب سنی است.

البته نمی توان به طور کلی و مطلق برای همه افراد در این زمینه حکم کلی داد و سن دقیق و اختلاف سنی دقیقی را بعنوان نسخه عمومی ارائه کرد.

تناسب های شخصیتی و عاطفی و فرهنگی و اعتقادی و اقتصادی و سایر موارد در کنار فاکتور سن باید همه با هم لحاظ بشوند تا جمع بندی صحیح انجام شود.

نکته مهمی که در مورد سن باید لحاظ شود، این است که اختلاف سنی به قدری نباشد که طرفین در دو فضا و دنیای متفاوت زندگی کنند. مثلا یکی در اوج هیجانات دوران نوجوانی باشد و یکی از این مرحله کاملا عبور کرده باشد.

در موردی که شما ذکر کردید و البته بهتر بود برای مشاوره دقیق تر بفرمایید که شما خانم هستید یا آقا ، نسبتنان با دختر یا پسر چیست؟ سایر شرایط دختر و پسر چیست و... ، با توجه به اینکه اختلاف سنی 8 سال هست و از جهت عددی خیلی زیاد نیست ولی مساله ای که لازم هست توجه بیشتر شود، این است که دختر 15 ساله اصولا در سن اوج مسائل عاطفی است و در بسیاری از موارد دختران این سن به بلوغ عاطفی و روانی لازم برای ازدواج نرسیده اند و در واقع آمادگی لازم برای ازدواج را ندارند. البته در بعضی از موارد بخاطر شاخصه های شخصیتی دختر و همچنین محیط و فرهنگ و تربیت های خاص، این آمادگی ها در سن کم هم حاصل می شود که تشخیص آن نسبتا تخصصی است و پیشنهاد می کنم اگر سایر تناسب ها ( غیر از سن) در این دختر و پسر هست، حتما قبل از اقدام جدی به عقد و... به صورت حضوری با یک مشاور متخصص پیش از ازدواج، مشاوره داشته باشید تا ریسک های احتمالی و تناسب ها و آمادگی های این دختر و پسر بررسی شود.

برای مشاوره بیشتر می توانید با ما مکاتبه داشته باشید.

موفق باشید.

برای مطالعه سوالات مشابه لینک های زیر را مرور کنید:

http://btid.org/node/208012

http://btid.org/node/207803