چه‌کار کنم که یادآوری نشه برام؟

08:32 - 1401/04/05

۱۸سالمه با یک پسر۲۰‌ساله‌ در‌حد دوست، مثل دوستای عادی نه بیشتر درحد ۱سال ونیم بودیم
به‌ هم عادت کرده، طی یک قرار دوستیو تموم کردیم وایشون خیلی بغض کردن و گریه کردن دیدن اون لحظه خیلی برام سخت بود
وازاینکه دل یک انسانُ شکستم عذاب وجدان دارم هرلحظه یادش می‌افتم اذیت میشم
چه‌کاری انجام بدم که یاداوری نشه برام؟

 

----------------
کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: https://btid.org/fa/forums
همچنين مي‌توانيد سوالات جديد خود را از طريق اين آدرس ارسال کنيد: https://btid.org/fa/node/add/forum
تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنين در مرور زمان نظراتشان جهت نمايش، ديگر منتظر تاييد مسئولين انجمن نيز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد:  https://btid.org/fa/user/register

http://btid.org/node/212623
تصویر روئین تن مهدی

سلام خدمت شما کاربر گرامی

ضمن سپاس از حسن اعتمادی که به ما داشتید

در ابتدا عرض کنم که حرکت شما برا قطع ارتباط ستودنی بوده و هست. که امید هست این حرکت قاطعانه رو ادامه و به سرانجام برسونید و خود رو شایسته یک تبریک مضاعف کنید.

طبق تجربه ای که از مراجعین در امر مشاوره در رابطه با این موضوع داشتیم چه بسا با این قطع ارتباطی که داشتید، که قطعا با یک مبارزه درونی همراه بوده، اما سرنوشت خودتون رو از یک آسیب غیر قابل جبران نجات دادید که خیلی ها بهش مبتلا هستند. از آسیبهای فردی و روانی مثل افسردگی و ... و آسیبهایی که موقع ازدواج براشون پیش میاد! که معمولا هم دختران به شدت با این آسیبها دست و پنجه نرم می کنند و نه پسران.
پس در ابتدا بهتون تبریک میگم که به افول و سردرگمی در سرنوشت خودتون، «نه» گفتید.

بدون تعارف بگم که این گونه ارتباطات برای پسرها بدون هزینه است. و جداشدنشون هم به همین بابت کم هزینه است. در ابتدا ممکنه این ارتباطات کنترل نشده ناشی از حس طبیعی و خدادادی علاقه به جنس مخالف باشه اما متاسفانه درصد بالایی از این روابط به تدریج به رابطه های خارج از حد منجر میشه هر چند دختر و پسر در ابتدا به خودشون اعتماد و اطمینان داشته باشن (کما اینکه نوعا افرادی که مبتلا به روابط خطرناک میشن در ابتدا نگاه أمنی به خود و این روابط داشته اند).

با این توصیفات بخاطر ملاحظه آینده و سرنوشت خودتون باید به شدت بطور بدبینانه هم به این جور رابطه ها و هم به این پسر داشته باشید. آنقدر بدبینانه که بر احساسات شما (مثل دل شکستن و منفعل شدن از رفتارهای احساسی پسر) غالب بشه. باید بجای الفاظ زیبا اما فریبنده ای مثل «عذاب وجدان، دل شکستگی و ...» از طرف مقابل تصور کسی رو  داشته باشید که قصد بازی کردن با سرنوشت شما رو داره. تصور کسی که قصد داره ارزشهای درونی شما رو مثل عفت و وقار شما رو از شما محروم کنه هر چند خودش خام باشه و ندونه این رابطه ها به این امورات منتهی میشه، طبق مطالعه ای که از تفاوتهای پسر و دختر داشتیم و همچنین طبق تجربه ای که در این روابط پنهانی از مراجعین داشتیم و خدمت شما تقدیم می کنم تصور کسی رو داشته باشید که شما رو برای خودتون نمی خواد، بلکه شما رو برای تامین نیازهای خودش میخواد. تصور کسی که با ابزارهای احساسی که خصیصه دختران هست قصد ایجاد وابستگی و در نهایت سوء استفاده از شما رو دارد.

پس با تغییر نگرش شما نسبت به این پسر، شما می تونید احساس منطقیتری به این پسر داشته باشید. چون احساسات شما (مثل تنفر و دوستی) با نوع نگرش شما متغیر خواهد شد. اگر نگرش و تصویر منفی از طرف مقابل در ذهن خود ایجاد کنید به تدریج روحیه نفرت در شما پدیدار خواهد شد. و براحتی فراموش خواهید کرد. اما اگر ببهانه مختلف مثل «دلشکستن و عذاب وجدان» احساسات خودتون رو حاکم کنید بیشتر به یاد او خواهید افتاد. در واقع این عذاب وجدان نیست، این عین خدمت به وجدان و فطرت و آینده خودتون هست. کسی باید عذاب وجدان داشته باشه که حاضره با هر ابزاری در شما «وابستگی» ایجاد کنه و شما رو تا رفع نیازهای خودش نگه داره.
ممکنه شما از ایشون دفاع کنید و بگید آدم اینطوری نیست، اما من میگم مطمئن باشید هیچگاه از این بد بینی (حتی به درجه افراطیش) ضرر نخواهید کرد، چه در رابطه با ایشون و چه هر پسر دیگه.
مگر اینکه پسری پیدا بشه و شما رو واقعا برای ازدواج بخواد که تقریبا چنین احتمالی برای این پسر صفر است، چون اگر قصد ازدواج داشت به روابط پنهانی روی نمی آورد و خانواده رو در جریان میذاشت.
اینکه این پسر با توجه به روابط پنهانی که با شما داشته (هر چند به قول شما ساده بوده اما در این حد هم نباید باشه چون احساسات دخترانه از یک طرف و ترفندهای پسرانه از طرف دیگر، زنجیر وار  و به تدریج باعث وابستگی و روابط عمیق تر و در سطوح بالاتر خواهد شد) چون به غرضهای خود نرسیده، با گریه و بغض که دقیقا دست روی خصیصه شما گذاشته و احساسات شما رو تحریک کرده، قصد داره شما رو نگهداره.

حال انتخاب با شماست که با این توصیفات و تجربیات، نگرش خوشبینانه خودتون رو نسبت به ایشون مخدوش کنید و همین گریه و بغض رو به دید ابزاری و بد ببینید ، یا...!

بهترین انتخاب ها و بهترین موفقیتها رو برای شما آرزومندیم

 

تصویر دریافت سوالات

باسلام وعرض خسته نباشید
خیلی متشکرم از شما ومشاورینی که زحمت کشیدن و راهنمایی کردن
بی‌نهایت سپاس گذارم.
انشالله که تو تک تک لحظات موفق باشید
و خوش بدرخشید

تصویر روئین تن مهدی

علیکم السلام

ممنون از حسن نظر شما

موفق باشید، همیشه