علاقه به نامزد

10:30 - 1401/09/07

سلام وقت بخیر
بنده یه دختر 20 ساله، در شرف ازدواج با پسرعموم هستم که 4 سال تفاوت سنی داریم؛ 
فعلا محرم نشدیم، در روزهای آینده قراره صورت بگیره، ولی من هنوز حس دوست داشتنی نسبت به ایشون ندارم!
با اینکه خیلی تلاش کردن و از همه لحاظ فرد مناسب و خوبی هستند.
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

انجمن‌ها: 
http://btid.org/node/225734
تصویر مرادی
نویسنده مرادی در

با عرض سلام و ادب مجدد
مطلبی که وجود دارد ازآنجاکه شما گفتید که ازدواج تان قطعی شده است یعنی قرار است که حتماً عقد کنید و این پیوند قطعی شده است  بنده توصیه می‌کنم این پیشنهادی که خدمتتان می‌دهم را با خانواده مطرح کنید و آن را  انجام دهید و بعد اقدام به عقد دائم کنید. پیشنهاد این است که مدت‌زمان عقد را به تأخیر بیندازد و در این مدت بدون اینکه کسی از فامیل بداند( تأکید می‌کنم حتی به نزدیکان نیز نگویید نهایتاً به آن‌ها بگویید قرار است مدتی صبر کنیم تا دختر و پسر بیشتر باهم آشنا شوند  ولی نگویید که می‌خواهیم عقد کنیم )  عقد محرمیت بخوانید؛  یعنی به‌گونه‌ای که با همدیگر محرم هستید اما  در هیچ کجایی ثبت نخواهد شد و دیگران هم هیچ‌گونه اطلاعی پیدا نمی‌کنند. این کار به خاطر این است که اگر با این فرد ازدواج صورت نگرفت  در آینده شما مشکلی ایجاد نکند و خواستگارانی که می‌آیند حساس نشوند یا بین مردم پخش نشود که فلانی مدتی عقد بوده و به هم زده است.
اگر در این‌یک ماه، علاقه شما به ایشان بیشتر شد در این صورت عقد دائم رو انجام بدهید وزندگی خود را باقوت ادامه دهید اما اگر در این‌ یک ماه نسبت به  او علاقه‌ای ایجاد نشد در این صورت اگر همچنان خانواده‌ها اصرار بر عقد کردن داشتند  حتماً تأکید می‌کنم قبل از عقد نزد مشاور متخصص و متعهد بروید و موضوع را برای او مطرح کنید و با مشورت او تصمیم نهایی را بگیرید
 درمجموع عرض بنده این است اگر در این‌یک ماه علاقه او حاصل شد که خداروشکر عقد دائم را انجام دهید  اگر علاقه حاصل نشد حتماً در این ازدواج تجدیدنظر کنید و اجازه دهید مقدار بیشتری بگذرد و بعد دوباره اقدام کند.

امیدوارم توانسته باشم سؤال مدنظرتان را پاسخ داده باشم.
در ادامه اگر سؤالی بود در خدمتتان هستم.
موفق و مؤید و پیروز باشید

 

تصویر مرادی
نویسنده مرادی در

با سلام و عرض ادب خدمت شما
از حسن اعتماد شما به مجموعه اندیشه برتر سپاسگزارم

عدم علاقه به خواستگارتان دغدغه و نگرانی‌هایی را در شما ایجاد کرده که برایم قابل‌درک است و به فکر این هستید که عاقلانه تصمیم بگیرید تا انشالله زندگی موفقی داشته باشید قابل‌تحسین است. با توجه به سؤال، نکاتی را خدمتتان عرض می‌کنم که امیدوارم برایتان مفید واقع شود.

اولین نکته‌ای که لازم است خدمتتان عرض کنم این است اینکه هنوز حس دوست‌داشتنی نسبت به ایشان ندارید یعنی چی؟ گاهی وقتی فرد این را می‌گوید و منظورش این است که یعنی مجذوبش نشدم (عاشقش نشدم)- 2- گاهی یعنی نسبت به او خنثی هستم؛ یعنی نه علاقه دارم نه بدم می‌آید 3- گاهی منظورش این است از او بدم می‌آید (مثلاً نسبت به او چندش دارم). اگر منظورتان این است که عاشق او نشده‌اید، لازم است خدمتتان عرض کنم که این امر کاملاً طبیعی است. این عشق می‌تواند در دوران عقد و به‌مرورزمان و با ابراز علاقه به یکدیگر ایجاد شود. حتی در مورد دوم نیز می‌تواند نگران‌کننده نباشد و با در نظر گرفتن مسائل دیگر اقدام به ازدواج کرد اما در مورد سوم می‌تواند خطرناک باشد و در این صورت این ازدواج توصیه نمی‌شود.

برای اینکه در مشاوره بتوان راهنمایی‌های ریشه‌ای و جامع‌تری داشته باشیم نیاز است که اطلاعات کاملی از وضعیت و مشکلات به وجود آمده داشته باشیم تا اینکه بتوانیم راه‌حل مناسبی ارائه دهیم پس به سؤالات زیر پاسخ دهید تا انشالله در ادامه راه‌حل‌های پیشنهادی را خدمتتان عرض کنم.

شغل و سطح تحصیلات خود و خواستگارتان را نیز بیان کنید

 آیا این ازدواج از روی اختیار بوده یا اینکه اجباری در کار بوده است؟

 آیا به فرد دیگری نیز علاقه دارید یا خیر؟

 قبل از این ازدواج آیا رابطه دوستانه با فرد دیگری داشته‌اید یا خیر؟ اگر داشته‌اید لطفاً کیفیت و مدت رابطه را بیان کنید؟

 چه نکته‌ای در خواستگارتان وجود دارد که ذهن شمارا به آن مشغول کرده است؟

به نظر خودتان فکر می‌کنید اینکه سردی یا تردید را در شما ایجادشده به خاطر چیست؟

در حال حاضر مشغول به چه‌کاری هستید( حتی اگر در خانه هستید چه می کنید) ؟ قبل از ایشان چه مقدار خواستگار داشته‌اید؟

سطح مذهبی و فرهنگی خانواده هایتان در چه حد است؟

 آیا نگرانی نسبت به این ازدواج دارید یا نه اگر جواب مثبت است نگرانی خود را توضیح دهید.

این مواردی را که خدمتتان عرض کردم را بیان بفرمایید تا راهنمایی و نکات پایانی و نتیجه‌گیری نهایی را خدمتتان عرض کنم.