راه تشخیص القائات شیطانی از رحمانی چیست؟

09:59 - 1400/05/03

سلام
راه تشخیص القائات شیطانی از رحمانی چیست؟
بعضی ادعا میکنند صورت برزخی دیگران را میبینند و ندایی در گوش آنها میپیچد و او را از عملکرد اطرافیان باخبر میکند.

-------------------------------
کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: https://btid.org/fa/forums
همچنين مي‌توانيد سوالات جديد خود را از طريق اين آدرس ارسال کنيد: https://btid.org/fa/node/add/forum
تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنين در مرور زمان نظراتشان جهت نمايش، ديگر منتظر تاييد مسئولين انجمن نيز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد: https://btid.org/fa/user/registe+635

http://btid.org/node/176514

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
4 + 12 =
*****
تصویر روئین تن مهدی

عرض سلام و ادب خدمت شما کاربر گرامی

به طور کلی، روح انسان منبع دریافت پیامهای فطری و الهامات الهی است. همین روح فطری است که خوب و بد را تشخیص می دهد که برای تمامی افراد بشر کم و بیش حاصل می شود.

یکی از این پیامها شهودات غیبی است که خود دو گونه است:

  1. شهودات ضروری: این شهودات مخصوص ائمه طاهرین است و برای خود و دیگران حجت و تبعیت از آن ضرورت دارد.
  2. شهودات نظری: که انسانهای عادی هم می توانند از این شهودات بهره مند شوند که بعضی عرفا و اولیاءالله از این امکان بهره مند بوده اند. منتها نه هر کسی..! و این گونه شهودات فقط برای خود شخص حجت خواهد بود نه دیگران.

ظرف و قلب انسان وقتی پاک و نورانی شد، بصیرت انسان، نافذ خواهد شد و ممکن است چیزیهای را ببیند که دیگران از دیدن آن عاجز باشند! به همین خاطر کسی که اهل گناه و هواپرستی و خودخواهی باشد راهی به این وادی نخواهد برد.

این نوع شهود چون ممکن است دستخوش تصرفات شیطانی در ذهن و روان آدمی شود، الزاما برای شخص قابل اعتماد نیست. کسی که دوست شیطان باشد و اهل گناه باشد و حس دشمنی با او را نداشته باشد، شیطان کم و بیش بر او مسلط خواهد شد و در نتیجه چشم او چشم شیطان خواهد شد و ذهن او ذهن شیطان، شهودات او نه برای خود و نه برای دیگران حجت نیست.

همانطور که گفته شد حتی اگر شخص، دلی نورانی داشته باشد علاوه بر اینکه معمولا این اشخاص این حالات را پنهان می کنند و بخاطر ترس از محرومیت، آن را افشاء نمی کنند، با این حال اگر بازگو کردند ، شهودات او برای دیگران محلی ندارد و اعتبار ندارد.

اما خود شخص، برای تشخیص درست از نادرست این شهودات، نیاز به یک «ملاک و میزان» هست. این نکته بخصوص در این زمانه که عرفان های دروغین هم دکان باز کرده اند خیلی ضروری است.

بهترین میزان، قرآن و دستورات دین مبین اسلام است. چنانچه حضرت رسول (ص) در مواقع فتنه که حق و باطل قابل تشخیص نیست، امتش را امر کرده اند که به سمت قرآن بشتابند. «هرگاه فتنه‌ها مانند پاره‌های شب تاریک شما را دچار شبهه کرد به قرآن مراجعه کنید»

به عنوان مثال اگر کسی که اهل سیر و سلوک است و به این فکر رسید که به مقصد رسیده و از شهودات غیبی و ارتباطات قلبی بهره مند است و به مرحله ای رسیده که دیگر نیازی به نماز ندارد، این چیزی جز القاء شیطان نیست. چون مخالف صریح قرآن است. پیامبر (ص) با اینکه نفر اول خلقت بود به نماز امر شده است (78 اسراء).

بعضی اخبار و رویدادها هم از طریق تسخیر جن دریافت می شود که اساساً راه تسخیر جن حرام و گناه است.

نتیجه: هیچکدام از اخبار و شهودات دیگران، در حق شما اعتبار ندارد. جز اینکه خود شما اهل سیر و سلوک باشید که راه تشخیص آن هم گفته شد.

 

موفق باشید