اساسنامه ی اولیه «جنبش اینترنتی رهروان ولایت»

04:00 - 1391/09/24

این گروه، تشكلی خود‌جوش است که بر پایه نیاز مخاطبان به نشر معارف دینی ومعرفی چهره واقعی اسلام و مذهب تشیع در محیط اینترنت بنا نهاده شده است.

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَلْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ یدْعُونَ إِلَى الْخَیرِ وَیأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَینْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَأُولَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ[آل عمران/104] باید از میان شما، جمعی دعوت به نیکی، و امر به معروف و نهی از منکر کنند! و آنها همان رستگارانند.»

اساسنامه ی اولیه «گروه اینترنتی رهروان ولایت»

این گروه، تشكلی خود‌جوش است که بر پایه نیاز مخاطبان به نشر معارف دینی ومعرفی چهره واقعی اسلام و مذهب تشیع در محیط اینترنت بنا نهاده شده است. اعضای آن کسانی هستند كه نسبت به اسلام و ارزشهای اسلامی و مذهب تشیع و مبارزه با افکار و عقاید التقاطی به تشیع احساس مسئولیت كرده و از نیرو و تخصص خود برای اعتلای اهداف مقدس اسلام بهره خواهند جست .

اصول كلی:
1. بهرمندی از تمام توانایی ها در فضای مجازی.
2. تبلیغ و دفاع از ارزشهای دین مبین اسلام.
3. برنامه ریزی جهت جلوگیری از تاثیر گذاری افکار و عقاید انحرافی در اینترنت.

اهداف
1. معرفی دین و مذهب حق به مخاطبان غیر شیعه و پاسخ به شبهات آنها با بهره گیری از متخصصان.
2. تلاش در جهت مشاركت حداكثری اعضاء در فعالیتهای مجازی.
3. تلاش راهگشا در جهت ارائه تعالیم مناسب فضای مجازی موجود در منابع دینی و تصحیح باورهای غلط.
4. تلاش در جهت وحدت و انسجام اسلامی.
5. آموزش و تقویت بصیرت و بینش لازم در مواجهه با جریان سازی های مسموم وجهت دهی ظرفیت های فضای مجازی در راستای تعالیم مذهب تشیع.
6. ایجاد و گسترش زمینه های آگاهی بخشی و پایبند سازی مخاطبان نسبت به آموزه های دینی و ایجاد احساس نیاز به دین و آموزه های دینی.

سیاست های کلی :
1. اعتقاد به ولایت فقیه به عنوان یک اصل دینی و حاكمیت اخلاق ، تقوی و شعائر اسلامی.
2. محوریت معارف قرآن و مکتب اهل بیت(ع) و حرکت در جهت گسترش تبلیغ به تمامی محیط های مورد نیاز در اینترنت.
3. رعایت حریم خصوصی افراد و احترام متقابل و نیز حفظ روحیه دوستی و رعایت حقوق دیگران.
4. اهتمام به ترویج افكار اصیل اسلامی و فعالیت در مسیر گسترش اثرگذاری آموزه های دینی و افزایش کمی و کیفی آن در حوزه ی فضای سایبری.
5. تعهد اخلاقی اعضا جهت اجرای وظایف و مسئولیت های محوله ی احتمالی و رعایت قوانین و مقررات «جنبش اینترنتی رهروان ولایت» و پرهیز از هرگونه عمل تنش زا و اختلاف برانگیز.

آئین نامه اجرایی:
1. تمام مطالب مورد تائید جنبش در پایگاه مرکزی درج می گردند لذا اعضای جنبش اجازه ندارند نظرات شخصی خود را به نام جنبش ارائه نمایند.
2. همه اعضا لازم است حداقل هفته ای 3 ساعت وقت برای برنامه های اعلامی جنبش اختصاص دهند و در برنامه هایی که اعلام میشود به صورت فعال حضور داشته باشند.
3. لازم است تمام اعضای جنبش احترام همدیگر را رعایت نموده و در صورتی که موردی پیش آمد از طریق پیام خصوصی یا از طریق مدیر جنبش پیگیری نمایند.