چله ی زیارت عاشورا آیت الله حق شناس

08:57 - 1401/01/27

سلام بنده چند وقتی هست که با یک چله ی خیلی متفاوت آشنا شدم که شرایطش بسیار سخته و اون چله ی زیارت عاشورا به روش آیت الله حق شناس هست که هر روز حدود یک ساعت وقت می‌بره و از شرایط اصلی اون مراقبه و ترک گناه و انجام واجباته ! 

حالا من که یه آدم معمولی هستم و خیلی پاک و معصوم نیستم بارها این چله رو برداشتم و بخاطر گناه باطل کردم ! 

اوایل گناه های بزرگ و کم کم گناه ها کوچیک تر شد !

ولی هنوز دارم این چله رو برمیدارم نمی‌دونم برای بار چندمه که برمیدارم ، اما همینقدر بگم که ده ها بار این چله رو باطل کردم 

و برای من این چله خیلی سخت و سنگینه 

اما چون قطعی حاجت میده 

دلم میخواد این چهل روز رو دووم بیارم تا حاجتمو از این چله بگیرم 

شما بگید من که یه آدم معمولی ام و خیلی پاک نیستم ،چیکار بکنم ک حاجتم از این چله بگیرم و دووم بیارم 

با تشکر

------------
کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: https://btid.org/fa/forums
همچنين مي‌توانيد سوالات جديد خود را از طريق اين آدرس ارسال کنيد: https://btid.org/fa/node/add/forum 
تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنين در مرور زمان نظراتشان جهت نمايش، ديگر منتظر تاييد مسئولين انجمن نيز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد: https://btid.org/fa/user/register

 

http://btid.org/node/205846

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
10 + 0 =
*****
تصویر زاهدی مقدم محمد

با سلام و احترام

چله آیت‌الله حق‌شناس از جمله دستورالعمل‌های اخلاقی و عملی است که اگر با شرایط آن صورت پذیرد، تأثیر بسزایی در رفع مشکلات و برآورده شدن حاجات دارد. 

شما به هیچ عنوان ناامید نشوید و به همان مقدار که توان انجام این چله را دارید، ادامه دهید و ان‌شاءالله نتیجه خواهید گرفت.

برای گرفتن نتیجه خوب از این چله، رعایت چند نکته لازم است:

۱. از جمله شرایط این چله، کنترل چشم، قلب و گوش از گناه است؛ و در صورت آلودگی باید قبل شروع این چله توبه کرده و سپس به انجام آن اقدام کنید.

۲. این چله عزم و اراده ۴۰ روزه در مراقبت از اعمال، ترک محرمات و انجام واجبات می‌طلبد؛ به ویژه کنترل زبان که قرار است شما با آن این فرازهای زیارت عاشورا را زمزمه کنید.

۳. اگر در هنگام انجام چله اراده جدی بر ترک گناه داشتید و مدتی این عمل را شروع کردید اما ناخواسته در بین راه مرتکب گناه شدید، به هیچ عنوان ناامید نشوید و با توبه از گناه ادامه چله را انجام بدید؛ قطعا تاثیرگذار و نتیجه خوبی ان‌شاءالله دریافت خواهید کرد.

۴. چله را به همان کیفیتی که آیت‌الله حق شناس به شاگردان آموزش دادند؛ انجام دهید... اگر یکی از شرایط را به همان کیفیت انجام ندهید قطعا نتیجه‌ای نخواهید گرفت. 

از جمله شرایط: باید زیارت ۴۰ روز پشت سر هم باشد؛ نباید زیارت را در ساعت‌های مختلف انجام دهید؛ کلمات صحیح و درست ادا شود؛ حرف نزدن در لین خواندن زیارت عاشورا و .... .

 

ان شاءالله موفق باشید.

تصویر هانیه را
نویسنده هانیه را در

سلام و احترام 
در یکی از پاسخ هایتان به یکی از کاربران به این موضوع اشاره کرده بودید که با زیارت عاشورا به روش ایت الله حقشناس اینطور نیست که قطعی حاجات براورده بشود پس چرا ایت الله حق شناس تا این مقدار ضمانت کردند و می فرمودند 
شما چهل روز زیارت عاشورا بخوانید اگر از خدا حاجتتان را نگرفتید بیایید من برای شما حاجتتان را از خدا می گیرم و من ضامن شما هستم و خیلی صحبت های دیگر ایشان نیز نشان از تضمین اجابت با این زیارت عاشورا وجود دارد

 

تصویر زاهدی مقدم محمد

با سلام و ادب و احترام

افراد قابل توجهی این چله را با شرایط انجام داده و حاجت گرفتند. آیت‌الله حق‌شناس شرط اجابت قطعی این چله را در ترک گناه و مراقبت دانستند. این نکته بسیار ظریف و قابل تامل است. 

سوال شما این بود که چرا من هرچه انجام می‌دم نمی‌تونم به نتیجه مطلوب برسم؟ جواب این سوال هم مشخص است که چله نیاز به مراقبت نفسانی دارد و نیاز است شما مراقبت‌های خود را در طول چله به ویژه نسبت به زبان و چشم بیشتر کنید. اگر در بین راه هم ناخواسته مرتکب گناهی شدید، توبه کنید و چله را با همان شرایط ادامه دهید؛ گاهی هم ممکن است شما گناهی مرتکب نشوید اما چله را با آداب خاص خودش انجام ندهید. بدون تردید چله نیاز به توجه قلبی به سوی معبود دارد و دل باید در هنگام چله و ارتباط‌گیری با خدا از غیر او تا جایی که ممکن است بریده و فارغ شود. 

 

در پایان این نکته را هم باید تاکید کرد که نباید هنگام انجام چله، فرد با شک و تردید وارد انجام این چله شود. چراکه جوابی نخواهد گرفت بلکه باید با تمام اعتماد به خدا به انجام آن اقدام کند و این اعتماد را تا آخر چله حفظ کند.

با تشکر از اعتماد شما

تصویر زاهدی مقدم محمد

با سلام و احترام خدمت شما کاربر گرامی

در پاسخ به سوال شما رعایت چند نکته برای نتیجه دادن دعا ضروری است:

نکته اول: چله آیت الله حق شناس از جمله چله هایی است که ایشان برای برآورده شدن حاجات به شاگردان خود سفارش نموده و اگر کسی بخواهد آن را انجام دهد باید شرایط آن را که شما به درستی به آن اشاره کردید انجام دهد تا به نتیجه مطلوب برسد اما این چنین نیست که اگر کسی این چله را با تمام شرایط انجام داد حتما حاجات خود را در همان لحظه خواهد گرفت زیرا گاهی مصلحت و حکمت الهی در این است که حاجات این افراد با کمی تأخیر برآورده شود و گاهی مصلحت او شاید در این باشد که اصلا برآورده نشود.

نکته دوم: اگر فردی این چله را انجام داد و به حاجات خود نرسید نباید ناامید یا به رفتار خود بدبین شود بلکه شاید همان طور که گفته شد مصلحت وی در این کاری که برای آن چله گرفته فعلا نباشد و این خود عین عنایت و توجه خدا به اوست.

نکته سوم: همین که شما با چله نشینی توانستید گناهان خود را به حداقل برسانید این خود یک تاثیر دو چندانی است که این چله در شما داشته و به طور قطع با تمرین می توانید گناهان را به پایین ترین حد خود رسانده و با این چله یا هر دعای دیگری به نتیجه مطلوب برسید.

نکته چهارم: کار شما مورد تحسین است اما تلاش کنید به نفس خود زیاد سخت نگیرید  از آن جایی که خداوند به دل های پاک و شکسته نگاه می کند تلاش کنید با ترک گناه و انجام واجبات محبت خداوند را به خود جلب نموده و از این طریق حاجات خود را در قالب دعا طلب کنید؛ بنابر این از انجام اعمال مشقت بار که تحمل آن را ندارید و توان انجام شرایطش براتون مقدور نیست اجتناب کنید که می تواند به مرور زمان برای شما نوعی دعا زدگی ایجاد کند. 

موفق باشید.