نسبت به دخالت های مادر شوهرم نگرانم

10:32 - 1402/08/04

سلام

 دختری ۲۰ ساله هستم و می‌خواهم ازدواج کنم شخصی که می‌خوام باهاشون ازدواج کنم شغلشون نظامی هستند و اینکه ما پیش مشاوره‌های ازدواجم که رفتیم گفتند از لحاظ زوجی ما مشکلی نداریم و  نسبت به زوج‌های دیگر توی نمودار خیلی به همدیگه شبیه هستیم و چیزی که الان مسئله من هستش و من رو می‌ترسونه از این ازدواج  این هستش که خب مادر ایشون نمی‌تونن محبت پسرشون رو به شخص دیگه‌ای حالا به عنوان همسر بپذیرن توی این تعداد جلسات که ما هم دیگه رو دیدیم ما خودمون رفتیم و ایشون و مادرشون هم خودشون اومدن تا اینکه به توصیه مشاور قرار شد که من و ایشون باهم بریم بدون حضور مادر ها و اینکه خانواده من دوست نداشتن من رو با اسنپ بفرستند و گفتن که اگر پسر شما میاد دنبال دخترمون میتونن ببرنشون وگرنه که یکی از پدر یا مادرم هم باید همراهم بیان که اینجا مادرشون کلا رفتار دیگه ای نشون دادن گفتن که اگر اینجوریه پسر منم مرخصی ساعتی میگیره بعدشم میره سر کارش و اینجور صحبت ها که از نظر میتونه خطرناک و دردسرساز باشه بعد ها
یعنی تا جایی که ما موافق نظر مادر ایشون رفتیم جلو و هیچ تفاوت نظری نبود ایشون اوکی بودن و رفتارشون خیلی خوب بود اما بحث این اختلافات باعث شد ایشون روی دیگری نشان بدن
و همین موضوع باعث شده که با تمام چیز هایی که از پسرشون میدونم و پذیرفتم به این مسئله که رفتار مادرشون اینجوری تغییر ناگهانی پیدا کرده و این تصور  من که مادرشون نمیتونن دخالت نکنن و این ممکنه توی زندگی آینده ما هم دخیل باشه احساس خوبی ندارم و ممکنه توی تمام نظر من که خب من نظرم مثبت بود و حالا دو دلم که آیا دارم کار درستی میکنم یا نه تاثیر بگذاره.
این مسئله که مادرشون چقدر به ایشون وابسته است
و این دغدغه اساسی من در  مسئله ازدواج شده  و اینکه از کجا تشخیص بدم حدس من درسته یا نه ؟

ممنون میشم ازتون اگر به این سوال من پاسخگو باشید

و اینکه ایشون ۲ تا برادر هستن و فرزند بزرگ خانواده و ما هم ۳ تا خواهر هستیم و من فرزند بزرگ خانواده‌ هستم

 

----------------
کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: https://btid.org/fa/forums
همچنين مي‌توانيد سوالات جديد خود را از طريق اين آدرس ارسال کنيد: https://btid.org/fa/node/add/forum
تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنين در مرور زمان نظراتشان جهت نمايش، ديگر منتظر تاييد مسئولين انجمن نيز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد:  https://btid.org/fa/user/register

انجمن‌ها: 
http://btid.org/node/263508
تصویر امیری سیاوشانی

سلام و عرض ادب
از ارتباط شما با مجموعه اندیشه برتر سپاسگزاریم.
ازدواج از آداب و رسوم زیبای جامعه اسلامی_ایرانی ماست که آن را تعالی می‌دهد و از فساد حفظ می‌کند. از پیامبر خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله نقل‌شده است: «هیچ بنایى در اسلام بنیان‏گذارى نشده كه نزد خدا محبوب‏تر از ازدواج باشد». هر دختر و پسری برای رسیدن به آرامش نیاز به ازدواج دارد. شما نیز از این قاعده مستثنا نیستید اما تردید به دلیل تغییر ناگهانی رفتار مادر خواستگارتان ذهنتان را رها نمی‌کند. در ادامه نکاتی را پیرامون این مسئله برایتان بیان خواهم کرد.
1. حساسیت: توجه به این نکته که گاهی در مسائلی مانند ازدواج که اهمیت زیادی برای دختر و پسر و خانواده‌هایشان وجود دارد، حساسیت‌هایی به دلیل اختلافات فرهنگی یا سوءتفاهمات ارتباطی به وجود می‌آید؛ اما این حساسیت‌ها به معنای وابستگی یا سلطه مادر آقا پسر است؟ شما فرمودید که تا کنون این گونه رفتار نکرده بودند، پس احتمالاً ممکن است اتفاقی در خانواده آن‌ها رخ داده باشد که واکنش ایشان را تغییر داده است یا ایشان از رفتار شما برداشت کرده است بعد از چند جلسه خواستگاری و پسندیدن یکدیگر، اکنون به دنبال ناز کردن هستید و این موضوع را برای پسرش برنتابیده است البته نه از روی شرارت بلکه از روی دلسوزی مادرانه که هر مادری نسبت به فرزندش دارد. این یک تفسیر مثبت از رفتار ایشان است.
2. مهارت ارتباطی: همان گونه که گفته شد برخی از این مسائل به دلیل کافی نبودن مهارت ارتباطی به وجود می‌آید. اینکه شما و خانواده‌تان یا آقا پسر و خانواده‌اش در لحظه بتوانید معنای کلامتان را به دیگری انتقال دهید. از سوءتفاهمات جلوگیری کنید و به دنبال تصحیح روابط باشید، یک مهارت است. می‌توانستید مستقیم یا غیر مستقیم توضیح این کلام را از مادر خواستگارتان برای رفع تردیدها جویا شوید به جای آنکه این افکار دائماً ذهن شما را مانند موریانه بجوند.
3. ازدواج: ممکن است این رفتار به دلیل ناراحتی یا عصبانیت ایشان از مسئله‌ای دیگر رخ داده باشد و ایشان در آن لحظه نتوانسته خود را کنترل کند. در هر صورت یک رفتار منفی ایشان در مقابل رفتارهای متعدد مناسب قبلی‌شان قابل مقایسه نیست. همچنین بعد از ازدواج، شما عروس آن خانواده محسوب می‌شوید و احترام شما به ایشان و احترام ایشان به شما، یعنی احترام به خودتان و قطعاً رفتارهای بعد از ازدواج ایشان با شما متفاوت خواهد بود.

بهتر است برای گفتگو بیشتر در این باره با ما تماس تلفنی بگیرید. می‌توانید از مشاوره تلفنی رایگان به شماره 02533130044 از ساعت 8 الی 13 استفاده نمایید.
موفق و پیروز باشید.