فرزندم را ببرم مهد یا پیش همسایه بزرام..؟؟؟

12:44 - 1403/01/27

سلام و عرض ادب.

من یه مادر ۳۸ ساله هستم. یه دختر ۹ساله دارم و یه نوزاد پسر ۲ماهه.در تهران زندگی می‌کنیم و شاغل هستم.در حال حاضر در مرخصی زایمان هستم و بعد ۹ماهگی پسرم یعنی از ابتدای اذرماه باید به کار برگردم. با توجه به اینکه امکان ترک کار رو ندارم و مادرم هم توان نگهداری از بچه رو نداره دو راه
برام وجود داره.
اول اینکه از آذرماه تا انتهای سال پسرم رو بذارم پیش همسایه روبرویی که خانم محترمی هست و خودش گفته میتونه برای ۴ماه نگهداری کنه.و سپس از ابتدای سال آینده بذارم مهد کودک نزدیک محل کارم.
دوم اینکه بچه رو از همون آذرماه بذارم مهدکودک.
باتوجه به اینکه بچه در ۹ماهگی اضطراب جدایی داره کدوم راه مناسبتره و کدوم آسیب کمتری به بچه وارد میکنه و براش مناسبتره و در این خصوص لطفا بگید که چه کارهایی باید بکنم تا بچه بهتر بتونه این جدایی از مادر رو از ساعت ۸صبح تاحدود ساعت دو و نیم ظهراز شنبه تاچهارشنبه بگذرونه. مثلا لازمه از ۷ماهگی کم کم یه مدت مهد یا منزل همسایه ببرم یا هر چیز دیکه ای اگه لازمه انجام بدم لطفا بگید.

ممنونم

 

----------------
کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: https://btid.org/fa/forums
همچنين مي‌توانيد سوالات جديد خود را از طريق اين آدرس ارسال کنيد: https://btid.org/fa/node/add/forum
تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنين در مرور زمان نظراتشان جهت نمايش، ديگر منتظر تاييد مسئولين انجمن نيز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد:  https://btid.org/fa/user/register

انجمن‌ها: 
http://btid.org/node/291436
تصویر مرادی
نویسنده مرادی در

با سلام و عرض ادب خدمت شما
 از حسن اعتماد شما به مجموعه اندیشه برتر سپاسگزارم

طبیعتاً شاغل بودن مادر می‌تواند چالش‌هایی را در زندگی ایجاد کند که لازم است مادر با مهارت آن‌ها را مدیریت کند تا اینکه کمترین آسیب به زندگی فردی و خانوادگی وارد شود. از اینکه در حاضر خداوند متعال به شما فرزندی اعطاء فرموده و ناچار هستید بجهت مشغله کاری او را جای دیگری بسیارید و نگران مسائل تربیتی او هستید برایم قابل درک است و از اینکه دغدغه او را دارید و تلاش می‌کنید کمترین آسیب به فرزندتان وارد شود قابل تحسین است و شما را بابت این تلاش تحسین می‌کنم.
با توجه به سؤال نکاتی را خدمتتان عرض می‌کنم که امیدوارم برایتان مفید واقع شود.

شرایط و موقعیت هر دو مورد را بررسی کنید.
طبیعتاً افرادی که در شیرخوارگاه هستند برای نگه کودکان در آنجا استخدام شده‌اند و صرفاً برای همین کار به آنجا آمده‌اند اما همسایه شما مسائل و درگیری‌های متعددی دارد که لازم است به همه موارد بپردازد. ازاین‌رو ممکن است آن گونه که بایدوشاید نتواند به فرزند شما رسیدگی کند.
مراقب و نگه‌دار واحد بهتر از چند نفر است. ازآنجایی‌که به هر حال ناچار هستید که دیر یا زود او را به شیرخوارگاه ببرید به نظر منطقی می‌رسد که از ابتدا او را به شیرخوارگاه ببرید.
در ضمن در شیرخوارگاه احتمال تعلق و وابستگی خود مراقب نیز کمتر است.

خیلی خوب تحقیق کنید.
انتخاب شیرخوارگاه یا مهد مناسب بسیار اهمیت دارد. به گونه‌ای ارزش آن را دارد که از همین الان به فکر انتخاب آن باشید و تحقیق و بررسی کافی را در این زمینه داشته باشید. متأسفانه برخی از مراکز از کیفیت بسیار پایینی برخوردار هستند که سپردن فرزندان به آن‌ها کار اشتباهی است.

 اولویت ‌بندی کنید.
هر تصمیمی که می‌گیرد رسیدگی و رابطه عاطفی مناسب با فرزند، در اولویت شما باشد. تمام تلاش خود را به کار بگیرید که اولاً شیرخوارگاهی را انتخاب کنیدکه علاوه بر ملاک های مهد مناسب، به محل کارتان نزدیک باشد و ثانیا با صاحب کار خود صحبت کنید تا در صورت امکان، فواصل کار هر چند بار که می‌توانید به او سر بزنید و شیر یا شیرخشکی که می‌خواهد بخورد در آغوش خودتان باشد و کودک آغوش گرم و صمیمیت مادر را احساس کند.

زمان حضور در خانه فعال‌تر باشید.
زمانی که به خانه بر می گردید سعی کنید از اولویت خودتان غافل نشوید. به میزان کافی رابطه عاطفی عمیق و مطلوبی را با فرزندتان داشته باشید. تلاش کنید روش برآورده کردن خواسته های فرزند مطابق با شیرخوارگاه باشد. یعنی اگر مثلا در شیر خوارگاه بلافاصله و سریع به خواسته های کودک رسیدگی می کنند شما هم همین گونه باشید و اگر با تاخیر است شما هم با تاخیر پاسخدهی کنید. در مجموع مهم است که مادر رویه واحدی در پاسخدهی به درخواست های کودک داشته باشد.

از فرزند دخترتان غافل نشوید.
از آنجایی که شاغل هستید و طبیعتاً وظایف دیگری نیز به عهده شما هست و این دشواری کار برایم قابل درک است اما مراقب باشید تعدد کارها موجب نشود که از فرزند دخترتان که نیاز جدی به توجه، محبت و بازی کردن با شما و پدرش دارد غفلت نکنید. با ورود فرزند جدید، طبیعتاً نیاز توجه در او شدیدتر می‌شود.

امیدوارم توانسته باشم سؤال مدنظرتان را پاسخ داده باشم.
در ادامه اگر سؤالی بود در خدمتتان هستم.
موفق و مؤید و پیروز باشید.