نسبت به منشی همسرم حساس شده‌ام

14:37 - 1393/04/14

سوال یکی از کاربران:

با سلام، من 8سال هست که ازدواج کردم حس کردم همسرم به منشی خودش علاقه پیدا کرده حتی بارها بهش گفتم که تو خیلی فرق کردی ولی او تکذیب میکند حتی بهش گفتم که منشیت را باید بیرون کنی او به من پیشنهاد داد با او رابطه برقرار کنم قبل از اینکه باهاش رابطه برقرار کنم یکبار او را دیدم بهش کم محلی کردم بعد از چند ماه به پیشنهاد همسرم بهش پیام دادم و او در جواب بهم گفت من تو زندگیم خیلی سختی کشیدم وبازندگی کسی بازی نمی کنم حتی دیشب سر همین موضوع با باهمسرم صحبت کردم او به من گفت خیالت راهت من اصلا اگه خواسته یاشم بخاطر کار و ابروم نمی توانم حتی دست بهش بزنم او به من گفت اگه یه روزی خواستی بری نمیذارم چون خیلی دوست دارم ولی راستش باهمه این حرفها من قانع نشدم منشی او در حال طلاق گرفتن از شوهرش هست الان خیالم راحت هست که هیچ کاری نمی تواند بکن اما وقتی طلاق گرفت نه .راستش یه مدتی هست حس میکنم دیگه مثل قبل بهم علاقه نداره فکر میکنم او بخاطر بچه ها و ابروش واینکه دلش به حال من میسوزه داره تحملم میکنه دیگه حوصله هیچ کس هیچ چیز ندارم من بخاطر او همه کاری کردم ولی بعد از این همه سختی حالا که باید یکم ارامش داشته باشیم اینطور داره میشه دیگه نمیدونم چی کار کنم  خواهش می کنم کمکم کنید 

-------------------------------------

کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: http://www.btid.org/fa/forums
همچنين مي‌توانيد سوالات جديد خود را از طريق اين آدرس ارسال کنيد: http://www.btid.org/fa/node/add/forum
تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي را که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنين نظراتشان جهت نمايش، ديگر منتظر تاييد مديرانجمن نيز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد: www.btid.org/fa/user/register

http://btid.org/node/32514
تصویر mazhararamesh

مخاطب گرامی!

 

به یک جنبه دیگه مردان هم توجه کنید

بعضی اوقات مردان به لحاظ قدرت تفکر و دوراندیشی از محیط و روابط با نزدیکان توانایی در این میبینن که بتونن با افکارشون یک کمکی به یک زنی ( اینجا منشی همسرتون) که در حال جدایی و دچار بحران و چالش اخلاقی در زندگی هست، بکنند

لذا بهتره با دونستن شخصیت رفتاری همسرتون که انشالله برآمده از احساس نباشه بلکه تعقل باشه، روابط زندگی خود رو صمیمی تر کنید 

 

موفق و موید باشید

تصویر حسین دهقانی

از پاسخ شما متشکرم از خدا میخوام که بهم کمک کنه بازم ممنون

تصویر ستاره
نویسنده ستاره در

سلام شک وبدبینی خواهرم نداشته باش هرچقدرهم صبر وحوصله ات کم بشه وناراحتی بیشترباعث میشه همسرت از دور بشه شما باید به همسرت بیشترتوجه ومحبت کنید .

تصویر anoosh
نویسنده anoosh در

سلام،

بله متاسفانه هيچ دليل خوبي ذكر نكرديد.

در نزديكان ما هم منشي هست، كه همسر رئيسشون بخاطر تصورات بدبينانشونه بهشون داره

هيچ دليلي هم نيست .

خود آقاي رئيس به فاميلمون گفته كه سوغاتي و غيره به من نديد ، همسرم يك مقدار بدبينه!

كار شيطان اينه كه بين مردم كينه ايجاد كنه. زن و شوهر كه اولين و بهترين هدفشه! /تمام/

علاوه بر اون اگر مردي قصد داشت با زن ديگه اي ازدواج كنه (موقت يا دائم). شما اول بايد رابطتون رو با همسرتون حفظ و بلكه محكم تر كنيد. هيچ كسي نمي تونه جاي همسر اول رو براي يه مرد پر كنه، مگر اينكه مرد و زن از هم متنفر باشند كه رابطه ي شما اين طور نيست.

بنابراين در هر شرايطي به فكر افزايش دوستي با همسرتون باشيد و به نظرات دوستان هم توجه كنيد.

 

 

تصویر mostafavi
نویسنده mostafavi در

با سلام، ابتدا از اینکه ما را به عنوان راهنمای خود انتخاب کرده‌اید، تشکر می‌کنم.

در مورد علت شک کردن شما به همسرتان، توضیح بیشتری نداده‌اید، به صرف اینکه منشی‌ همسرتان خانم است و در حال جدا شدن از همسرشان می‌باشد، نمی‌تواند دلیلی برای شک شما به همسرتان باشد.

به هر حال، امیدوارم هرچه زودتر مشکل یا سوءتفاهم شما حل شود. امّا ذکر چند نکته ضروری است؛

اول اینکه؛ از منظر دینی گمان بد، درست نیست، لذا لازم نیست که نسبت به این مسأله، به سرعت واکنش منفی و سوءظن نشان دهید. امام على(علیه‌السلام) در مورد سوءظن فرموده: «مراقب باش كه سوء ظن بر تو غلبه پيدا نكند، به درستى كه بدگمانى هيچ رفاقتى را بين تو و دوستت باقى نمى‏‌گذارد»[1] مواظب باشید که اگر صرفا نسبت به همسرتان سوءظن دارید، مبادا تبدیل به دشمنی و ازبین رفتن صمیمیت و آرامش خانواده شود.

از طرفی باتوجه به اینکه خود همسرتان پیشنهاد داده‌اند که با منشی‌اشان در ارتباط باشید تا این سوءتفاهم برطرف و دل شما آرام شود، می‌تواند نشان دهنده صداقت همسرتان باشد و همچنین نشان دهنده اهمیت شما در نزد همسرتان باشد و درتلاش است تا اعتماد شما را جلب کند.

پس اگر واقعا دلیل قانع کننده و موجّه‌ای برای این شک و تردیدهای خود ندارید، بهتراست این شک و تردیدها را از خود دور کنید و سعی کنید با انجام راهکارهایی این نگرش منفی را از خود دور کنید.(اینکه گاهی همسر شما به شما کمتر توجه می‌کند و ... می‌تواند ناشی از خستگی ایشان و یا رفتارهای شما باشد؛ زیرا فردی که مدام نسبت به همسرش نگرش منفی داشه باشد و نگران روابطش باشد، توانایی ایجاد ارتباط درست با همسرش را نخواهد داشت.)

این نکته ضروری است که  تداوم این شک نسبت به همسرتان باعث می‌شود که به تدریج کلافه و سردرگم و در نهایت منجر به سردی روابط بین شما و همسرتان شود؛ زیرا از آنجایی که نمی‌توانید بفهمید که رابطه‌ای وجود داشته یا نه، در اینصورت شک مثل خوره شما را می‌خورد؛ در حالی که ممکن است، واقعا رابطه‌ای نبوده و زندگی شما خراب شود.

از آنجایی که همسرتان رفت و آمد و رفتارهای مشکوکی ندارد و ... پس بهتر است حرف همسرتان را باور داشته باشید و نیازی به کنکاش و حساسیت نشان دادن در این زمینه ندارید. چه بسا حساسیت زیاد نشان دادن در این زمینه باعث شود که همسرتان نیز بیشتر به رفتارهای شما حسّاس شود و در ادامه ممکن است صداقتش نسبت به شما کمرنگ شود.

پس به جای نگرش منفی داشتن به همسرتان، به فکر اصلاح روابط خود با همسرتان باشید و این صمیمیت و رابطه را ارتقاءدهید. البته با گذشت 8 سال از زندگی زناشویی‌تان، تاحدودی طبیعی است که زندگی زناشویی‌تان، به مانند اوایل زندگی، آن شور و نشاط اولیه را نداشته باشد؛ چون تاحدودی زندگی یکنواخت شده و قرار گرفتن در موقعیتهای مختلف، زندگی زناشویی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

برای این منظور بهتر است؛

- جهت بهبود روابطتان، اول سعی کنید محیط گرم و صمیمی و با نشاط را برای همدیگر ایجاد کنید.

- تلاش کنید با ایجاد فضای آرام در خانه، با همسرتان درد دل کنید و در مورد مشکلات بوجود آمده با همسرتان گفتگو کنید. مسلما گفتگو و کمک خواستن از همسرتان بهترین راهکار برای دلسردی شما نسبت به همسرتان است.

- تلاش کنید در زمانی که همسرتان به نوعی حال مساعدی دارد پیش او بروید و با او درد دل کنید و به او احترام بگذارید و تا می‌توانید روابطتان را میان همدیگر بهبود دهید.

- سعی کنید زمانی که همسرتان نزد شماست، میل جنسی و عاطفی همدیگر را ارضا کنید(بد نیست گاهی، خود شما پیش قدم شوید و همسرتان را در این رابطه به وجد بیاورید تا او نیز تمایل بیشتری به ارتباط با شما داشته باشد.)

- از تنهایی بپرهیزید.(البته از تنهایی که موجب افکار نادرست و نگرش منفی به زندگی می‌شود، خودداری کنید.)

- خود را به حدی مشغول کنید تا وقت فکر کردن به این موضوعات منفی را نداشته باشید و همچنین اوقات فراغت خود را با یادگیری مهارتهای هنری، تفریح، بازی، مطالعه و ... پر کنید.

- در نشستهای دوستانه، فامیلی و سفرهای جمعی و همچنین کلاسهای مختلف مانند کلاس خیاطی، هنری و... بیشتر شرکت کنید که همگی اینها باعث ارتقاء مهارتهای ارتباطی، زندگی، اجتماعی و همچنین باعث بالا رفتن اعتمادبه نفس شما می‌شود.

نکته: وقتی به اندازه کافی اعتماد به نفس شما بالا رود، باعث می‌شود که شما به تدریج نگاه مثبتی به زندگی داشته باشید.

- سعی کنید هر از گاهی با همسرتان به صورت دو نفره، بیرون رفته و با هم تفریح کنید.

- ارتباط عاشقانه قلبی با خدا و اهل بیت(علیهم السلام) را بیشتر کنید و سعی کنید در مورد نحوه و روش زندگی انسانهای بزرگ بیشتر مطالعه کنید.

همچنین اگر فکر می‌کنید که دچار شک و بدبینی به همسرتان، هستید بهتر است به مطالعه آيات و روایاتی كه در مذمت سوء ظن آمده است، بپردازید.

همچنین هر زمانی که به همسرتان سوءظن پيدا كرديد، در عمل هيچ تأثير و نقشى به آن ندهيد؛ بلكه سعى كنيد با همسرتان، رفتارى آميخته با حسن ظن داشته باشيد. در اين صورت اين خوى ناپسند، به تدریج ضعيف شده و از بين خواهد رفت.

شایان ذکر است هرگاه كه مورد حمله سوء ظن واقع شديد، به خدا پناه ببريد و با استعاذه و استغفار، از او مدد بطلبيد.

پی‌نوشت:
[1]. بحارالانوار، ج77، ص207

با آرزوی موفقیت

تصویر mazhararamesh

مرحبا 

حظ بردم از این نحوه مشاوره

زنده باشید استاد

تصویر گل لاله

سلام نمیدونم چرا همه به منشی نگاه بد دارن منم به همین خاطر مجبور شدم کار قبلیم رو ول کنم خواهشا یکم از این افکار دست بردارین و توجهتون رو به همسر و فرزندانتون معطوف کنید

تصویر Mehrdad
نویسنده Mehrdad در

اولش فکر کردم شما همون خانومه اید که گفته

همسرم عاشق منشیش شده. ازش می پرسن چطور فهمیدی؟ گفت آخه منم منشیش بودم smiley

تصویر یه عاشق واقعی

سلام خدمت سوال کننده گرامی ...

اول از همه باید بگم کسی که ازدواج میکنه باید انقد به همسرش اعتماد داشته باشه که همچین شک هایی نداشته باشه.... شک و تردید خیلی ادم رو اذیت میکنه و عذاب اور هست و اول از همه هم خود ادم نابود میشه ...پس بهتره که این شک و تردید رو از ذهنتون بیرون کنید ....وقتی شما با ایشون صحبت کردید و نگرانی خودتون رو بهشون گفتید و ایشون هم جوابی مناسب و بدون پریشانی و استرس بهتون دادن خب جای شک باقی نمیذاره و در ضمن اگه همسرتون بخواد به شما خیانت کنه و همچین کاری انجام بده هیچ وقت نمیاد رو کسی که شما روی اون حساس هستید و توجه تون به اون فرد معطوف هست کاری انجام بده ....نمیخام بگم شاید فرد دیگه ای در میان باشه نه هرگز اینجور نیست چون اگه بود همسرتون واسه اینکه شما حساس نشید بهش ایشون رو بیرون میکرد تا دیگه شکی بهش نداشته باشید ....

اما این افکار فقط و فقط زندگی خوب خودتون و ایشون رو خراب میکنه ....بهتره تو زندگی همسرتون هم تجسس نکنید و بهشون محبت کنید و خونه رو محل امنی واسه همسرتون کنید تا ایشون فکر یه نفر دیگه رو هم از ذهنش بیرون بندازه اگه حتی تو فکرش هم چیزی هست ....

تنها کاری که از شما برمیاد اینه که محبت خودتون تو همه زمینه ها رو باهاش بیشتر کنید و جذابیت های خودتون رو برای ایشون برجسته تر کنید .....جذابیت های کلامی و احساسی و جسمی و جنسی ..... 

به همسرتون هم تا وقتی ازش چیزی ندیدید شک نکنید که بعدا حسرت بخورید...چون  این رفتار شما تاثیر منفی داره و این همه شک و تردید حتی اگه چیزی هم نباشه باعث میشه همسرتون از روی ناراحتی و این شک و ظن بهم بریزه و باعث بشه پاهاش بلغزه ....پس با این رفتار ها زمینه ساز انحراف شوهرتون رو فراهم نکنید ...و با محبت به این موضوعات خاتمه بدید 

یاحق

تصویر ریحانه

سلام برای چی با شک و بدبینی دارین زندگیتونو نابود میکنید اگر ب اینکار ادامه بدین باعث میشین همسرتون از شما دور بشن چیزیکه انتظارشو دارین اتفاق بیوفته ب ایشون اعتماد کنید و بیشتر و بهتر از قبل ابراز علاقه کنید ب ایشون و دیگه حرفی از منشی و سوالی در موردش از همسرتون نکنید اگه نتونستید تحمل کنید و باز شک داشتین ب همسرتون پیشنهاد بدین ک خود شما منشی ایشون بشین ولی ب نظر من چیزی نیست و شما بی دلیل بدبین شدین