هیچ خواستگاری برای جلسه دوم برنمیگرده!

21:44 - 1393/07/15

سلام
دخترخانومی از من خواست تا این مطلب در گروه مطرح کنم تا شاید بتونیم کمکش کنیم :
دختری هستم 28 ساله فوق لیسانس مهندسی با ظاهری زیبا , قد متوسط به بالا , خانواده ای فرهنگی , ساکن یکی از مناطق خوب مشهد و بسیار نجیب و پاکدامن با حجاب مانتو هستم.
با وجود اینکه 6 سال خواستگار راه میدیم به خونه بابهترین پذیرایی و برخورد مناسب هیچ خواستگاری برای جلسه دوم برنمیگرده !
هرچی بیشتر فکرمیکنم هیچ مشکلی به فکرم نمیرسه که بتونه دلیل برنگشتن اینهمه خواستگار باشه ..حتی باوجود پادرمیونی باز هم کسانی که از لحاظ ظاهری یا هرچیز دیگه ای از من کمتر هستند را به من ترجیح میدن.
هرچی به درگاه خدا راز و نیاز میکنم باز هم جوابی نمیگیرم
اعتقاداتمو دارم از دست میدم  ....

-------------------------------------

کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: http://www.btid.org/fa/forums
همچنين مي‌توانيد سوالات جديد خود را از طريق اين آدرس ارسال و از طریق کدپیگیری که دریافت میکنید پاسخ را مشاهده نمائید: http://www.btid.org/fa/node/add/forum
تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي را که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنين نظراتشان جهت نمايش بعد از فعالیت مفید، ديگر منتظر تاييد مديرانجمن نيز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد: www.btid.org/fa/user/register

انجمن‌ها: 
http://btid.org/node/42742

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
2 + 6 =
*****
تصویر س م م
نویسنده س م م در

ممنون از همه دوستان

تصویر saboor
نویسنده saboor در

سلام

به نظرم یه سری به ساید حاج آقا جاودان بزنید راهکارهای خوبی داره برا همچین مسائلی.

javedan.ir

 

تصویر ساقی کوثر saghi67

من که میگم یه جای کار میلنگه این همه تعریف از خودتون کردید یه دونه ماشاء ا.. رو اضافه کنید چشم نخورید

ایقدر آدم بی چشم رو هست که نتونه موفقیت یکی دیگه و ببینه ایشالا بترکه چشم هر چی حسود هست !!

من که میگم ناراحت نشید امیدتون به خدا باشه ایشالا مشکل شمام حل میشه

تصویر یه عاشق واقعی

عموما شخصیت هایی که از اخلاق و عقایدی عمیق دارن کمتر مورد توجه واقع میشن و بالعکس افرادی که خیلی سطحی هستن مورد پسند بیشتری واقع میشن !!!

بهتره که خودتون رو بشناسید تا کمتر اذیت بشید 

 

تصویر یه عاشق واقعی

سلام خدمت خواهر گرامی ..... 

شاید همین بهترین بودن برای شما دردسر شده ..... 

شاید خواستگاراتون احساس کردن از شما پایین تر هستن و همین امر باعث شده که دیگه برنگردن .... 

شاید وضع مالی خوبتون تردید ایجاد کرده که نتونن شما رو خوشبخت کنن .

شاید مدرک تحصیلی تون ... 

شاید از نوع صحبت ها و بیان و شاید هم غرور ..... 

هرچیزی امکان داره ... 

اما این مطالب رو که کنار بذاریم ..... باید توجه داشته باشید که این موضوع که خواستگاراتون برنگشتن میتونه بخاطر نپسندیدن عقاید و رفتارتون باشه .... شاید تفاوت های رفتاری!!!

اما این تفاوت نمیتونه به معنای نقطه ضعف و یا کمبود شما باشه .... بلکه یه تفاوت هست !!!!

یه جا خونده بودم که نوشته بود افرادی که کمتر مورد پسند واقع میشن اتفاقا شخصیت هایی از لحاظ روحی عمیق و کامل دارن اما هر کسی نمیتونه به اون عمق دسترسی پیدا کنه و این موضوع رو بفهمه ..... به همین خاطر نیازه که با این افراد بیشتر رابطه برقرار کرد که به عمق شخصیتیشون بیشتر پی برد 

پس نگران نباشید و دلیل پسند واقع نشدنتون رو یک خصوصیت بدانید !!!!

اعتقاداتتون رو قوی تر کنید و مصمم تر بشید 

خوشبخت بشید 

یاحق

تصویر آقا سعید

سلام دوست عزیز

به اون دوستتون بفرمائید شاید خانه شون تو کوچه پس کوچه های زیادی هست بعدشم شرایطتتون سنگینه طرف از در که میاد بیرون دیگه راه خونه خودشم گم میکنه چه برسه به خانه شما :))))

خارج از شوخی بنظرم اگر میبینید همه همینطور بودن باید تو طرز برخورد خانواده تون و یا خودتون بیشتر دقت کنین و به صحبتهایی که رد و بدل میشه چون خانواده ها هیچ کدوم دوست ندارن با خانواده ای وصلت کنن که دردسر ساز هستن (منظورمو متوجه میشین؟) ینی حوصله کلاس گذاشتن و خیلی ببخشید به رخ کشیدن و ... ندارن.البته من نمیدونم خانواده تون چه برخوردی دارن و شاید برا خودتون این طرز حرف زدن عادی باشه ولی خب از نظر دیگران غیر قابل تحمل.بازم ببخشید اینطوری گفتم

تصویر donya123
نویسنده donya123 در

مطمئن باش اونی که باید بشه از جایی که فکرشو نمیکنی میاد و دیگه نمیرهwink شما به این فکر کن اگه یکی چند جلسه بیاد کلی درگیری ذهنی و احساسی برات به وجود بیاره و دیگه نشه که بدتره...

به امیدخدا

البته این مشکل فقط مشکل شما نیست مشکل خیلی از دخترای دیگه هم سن و سال شمام هست...

تصویر mostafavi
نویسنده mostafavi در

با سلام، ابتدا از اینکه گروه مشاوره رهروان ولایت را به عنوان راهنمای خود انتخاب کرده‌اید، تشکر می‌کنم.

اینکه برای شما خواستگارانی می‌آیند، ولی بعد از مدتی ادامه نمی‌دهند و به مرحله عقد هم نمی‌رسد، این مسأله تاحدودی می‌تواند طبیعی باشد؛ زیرا طرف مقابل باید انتخاب کند و در این مسیر هر دو خانواده در مسیر انتخاب قرار دارند و می‌توانند تا زمان خواستگاری، انتخاب خود را تغییر دهند.

ولی شما نباید از این مسأله خیلی ناراحت شوید، بالاخره این طرف مقابل است که می‌تواند نظرش تغییر کند و از طرفی اگر یکی از همین خواستگارهایی که داشتید با او وارد زندگی زناشویی می‌شدید و بعد از مدتی نظرش تغییر می‌کرد، چی؟ در چنین موقعیتی وضعیت شما بسیار سخت تر می‌شد.

لذا بهتر آن است که نسبت به این مسأله خیلی واکنش منفی نداشته باشید؛ بلکه گذشته را به صورت منصفانه و منطقی نگاه کنید و دقت کنید چه چیزی باعث شده که نظر خانواده طرف، تغییر کند. آیا این مسأله به رفتار شما و خانواده شما مربوط می‌شود؟ یا اینکه طرف مقابلتان واقعا به این نتیجه رسیدند که با هم تناسبی ندارند و معیارهایشان با شما تفاوت دارد. چه بسا [البته عذر می‌خواهم که رک می‌گویم] اخلاق و آداب و رسوم مربوط به خواستگاری از سوی خانواده شما رعایت نشده است.
عدم رعايت ادب و اخلاق اسلامى يا مراعات نكردن آداب و رسوم مربوط به خواستگارى، می‌تواند باعث دلزدگى آقاپسر و خانواده او و به دنبال آن، عدم دريافت پاسخ مثبت از سوى آنان خواهد شد.

با رعايت نكات ذكر شده، در خواستگارى، نااميد نشويد، و از شنيدن پاسخ منفى، دلسرد و مأيوس نگرديد. به اين نكته توجه داشته باشيد كه همان طور كه شما براى ازدواج، معيارها و ملاك‌هايى خاص داريد و حاضر نيستيد با هر خانواده‌اى وصلت كنيد، خانواده‌هاى هم كفو شما كه حاضر باشند که شما را انتخاب کنند، بسيارند و به دنبال مورد مناسب خود مى‌گردند. پس روحيه و نشاط خود را از دست ندهید و مطمئن باشيد به خواسته خود مى‌رسيد.

البته اگر به خدای متعال توكل كنيد و تمام امور زندگى خود را به او واگذار کنید، خداوند به بهترين شكل، به آن رسيدگى می‌کند؛ چون که او خير و صلاح بندگانش را بهتر از من و شما مى‏‌داند. خدای متعال در این باره در سوره بقره آيه 216 فرموده است: «... وَ عَسَى أن تَكرَهُوا شَيئاً وَ هُوَ خَيرٌ لَكُم وَ عَسَى أن تُحِبُّوا شَيئَاً وَ هُوَ شَرٌ لَكُم وَ اللهُ يَعلَمُ وَ أنتُم لَا تَعلَمُون؛ چه بسا چيزى را خوش نداشته باشيد حال آن كه خير شما در آن است و يا چيزى را دوست داشته باشيد، حال آنكه شر شما در آن است و خدا مى‌‏داند و شما نمى‏‌دانيد.»

درست است که با بالا رفتن سن شما، طبیعی است که کمتر در معرض انتخاب قرار بگیرید ولی هرگز از این مسأله ناامید نشوید.

لذا برای اینکه بیشتر در معرض انتخاب قرار بگیرید، به این راهکارها توجه کنید:

- حضور آراسته در مجالس زنانه داشته باشید.(این حضور آراسته باعث می‌شود که بیشتر دیده شوید و بیشتر دیده شدن هم باعث می‌شود که بیشتر در معرض انتخاب قرار بگیرید.) سعی کنید بیشتر در مجالس و محافل اقوام و آشنایان شرکت کنید.

- حضور فعال و سنگین در محافل مردانه البته با حفظ شؤونات دینی داشته باشید؛ زیرا می‌تواند باعث شود که شما بیشتر مورد انتخاب آقایان قرار بگیرید.

- شما می‌توانید با حفظ حياء و عفت لازم از وساطت يك فرد ديگر به ویژه از مردان متاهل و متعهد از بستگان و آشنايان قابل اعتماد خود، كمك بگيريد تا شايد شما را به افرادى كه درصدد ازدواج هستند معرفى كنند و يا حتى افرادى را براى خواستگارى كردن به منزلتان راهنمايى کنند.

- سعی کنید تا جایی که امکان دارد از ملاکهای ترجیحی کوتاه بیایید. حد کوتاه آمدن دختران برای پرهیز از تجرد یا تاخیر ازدواج این است که تنها در صورت نبود ملاکهای اصلی که زندگی را غیر قابل تحمل می‌کند طرف را رد کنند و در غیر آن تا می‌شود از ملاکهای ترجیحی کوتاه بیایند.

منظور از ملاکهای اصلی ازدواج؛ این است که بودن آن ملاکها برای فرد بسیار با اهمیت است و قابل چشم پوشی نیست؛ مانند اخلاق و رفتار خوب طرف مقابل. اما ملاکهای ترجیحی ملاکهایی هستند که بودنشان خوب است ولی اگر هم نبود، برای فرد قابل تحمل است مانند نداشتن تحصیلات بالا و ...

- عمل به نسخه آیت الله بهجت(ره): خواندن نماز جعفر طیار و بعد سر به سجده گذاشتن و با گریه از خدا خواستن، نیز بسیار تاثیر گذار است.

با آرزوی موفقیت