با گذشت دوسال از زندگی، همدیگر رو درک نمی‌کنیم

10:07 - 1394/10/22

به کانال مشاوره ازدواج و خانواده در تلگرام بپیوندید برای ورود همین جا کلیک کنید.angel
با سلام نزدیک دو سال است که زندگی مشترک را آغاز کردم. خدا رو شکر که مشکل خاصی با شوهرم ندارم، اما متاسفانه حس می‌کنم در این دو سال زندگی هنوز نتوانستیم حرف همدیگر رو بفهمیم. لطفا راهنمایی کنید که چطور با همسرم رفتارکنم که از حرفا و رفتارهای من برداشت اشتباه نکند؟

http://btid.org/node/83597
تصویر یاسمین زهرا

بسم الله
سلام دوست من
برای با هم بودن و شنیدن همدیگه وقت بذارید تو روز حداقل بیست دقیقه با هم حرف بزنید از انتظارات و توقعات و حتی فانتزیاتون بگید 
با هم زبونی کم کم همدلی هم ایجاد میشه ..برای شناخت همدیگه وقت بذارید و صبوری کنید
معتقدم قوام یه زندگی به زن زندگی بستگی داره خواهرم برای حفظ زندگیتون و ایجاد نشاط تو اون وقت بذار و تلاش کن..همسر و زندگی ایده آل رو بساز 
 

تصویر mostafavi
نویسنده mostafavi در

با سلام به شما کاربر گرامی

زوجینی که مدت کمی زندگی مشترکشان را آغاز کرده‌اند باید توجه داشته بالشند برای یک تعامل مناسب و احساس رضایتمندی در زندگی نباید وارد بگو و مگو، تنش . درگیری طرفینی شوند.

نکته بعدی در مورد شیوه انتقاد از همسر است که لازم است همسران در شیوه انتقاد کردنشان به همدیگر این توجه را داشته باشند که اگر قصد بازگو کردن انتقاد را دارند تا طرف مقابل رفتارش را اصلاح کرده و تعامل بهتری باهمدیگر داشته باشند، لازم است زمانی انتقادشان را انجام دهند که طرف مقابلشان در حالت آرامش روحى به سر مى‌‏برد و دچار تشویش، خستگى، یا عصبانیت نیست؛ چون در این حالات، افراد نه تنها اشتباه و نقطه ضعف خود را نمى‏‌پذیرند؛ بلكه به شدت در مقابل آن ایستادگى مى‏‌كنند.
در ضمن تذكر دادن زن به شوهر، هرگز نباید جنبه نصیحت كردن داشته باشد، بلكه بهتر است به صورت گفتگویى دوستانه و صمیمانه مطرح گردد. لذا شما به عنوان همسر می‌توانید اول با بیان نقاط و ویژگی‌های مثبت شوهرتان شروع کنید و به او بگویید که خوشحال هستید که در کنارش هستید و او را انتخاب کرده‌اید و سپس به صورت صادقانه در مورد مسأله پیش آمده باهم گفتگو کنید. همچنین برای بیشتر مسائل زندگی، اختلافات، سوءتفاهمات و ... از این روش برای یک گفتگوی خوب و رضایتمند می‌توانید استفاده کنید.

علاوه بر نکات گفته شده، این اطمینان را کسب کنید که انتقادات شما دو نفر از هم، نباید از حد خود بگذرد. مسلما عصبانیت و انتقاد بیش از حد به طغیان خشم، منجر می‌شود؛ یعنی یک فوران استرس و فشار عصبی که در آن ضربان قلب بالا می‌رود و در کل تمام بدن گرفتار وحشت، گیج زدگی و سپس فوران خشم می‌شود.

در مطالعات تجربی کنترل خشم و عصباینت برای مردان، بسیار دشوار و گاه غیرممکن است؛ در حالیکه زنان می‌توانند خشم و عصبانیت خود را کنترل کنند. زوجین عاشق نیز همواره تلاش می‌کنند تا از طغیان خشم در برابر هم خودداری کرده و لذا روش گفتگوی مثبت و محترمانه با یکدیگر را انتخاب می‌کنند.

از سویی دیگر؛ وقتی مردان تحت فشار و استرس درونی قرار می‌گیرند، بیشتر تمایل دارند که با خودشان خلوت کنند و در تنهایی به آرامش برسند. گاهی در ظاهر مشغول نگاه کردن به تلویزیون هستند و یا روزنامه می‌خوانند؛ امّا از این راه می‌خواهند خودشان را آرام کرده و با مشکل خود کنار آیند. در همین زمان ممکن است برای همسرشان مشکلی پیش آمده باشد و درست در زمانی که زن می‌خواهد حرف بزند، شوهرش حوصله شنیدن حرف‌های او را ندارد. اگر زن و مرد نیازها و تفاوت‌های یکدیگر را بشناسند، رفتارشان را طوری هماهنگ می‌کنند که هم فشارها و استرس‌های زن کم شود و هم اینکه مرد به آرامش برسد. در غیر این‌صورت به هر دو فشار می‌آید، عصبی می‌شوند، دعوا و ت نش ایجاد شده و گوشه‌گیری‌ها آغاز می‌شود و همه این‌ها مقدمه سردی در زندگی است.

لذا توصیه می‌کنم در یک خلوت و فضای بدون تنش با شوهرتان حرف بزنید؛ مثلا در خلوت خود با او، احساساتش را برانگیزانید و به او اظهار محبت کنید و قدرت دهید؛ مثلا به او بگویید که خوشحالم که تو را دارم، به تو افتخار می‌کنم و ... مسلما هر چقدر که به او قدرت دهید، به شما احساس عُلقه بیشتری خواهد کرد و در ادامه سعی خواهد کرد که انتظارات شما را نیز برآورده کند.
مطمئن باشید در میان خلوت خود با همسرتان و برانگیختن احساساتش، می‌توانید تاثیر مثبتی روی ایشان بگذارید به شرطی که این روند مستمر و ادامه دار باشد.

با آرزوی موفقیت