اختلاف قد و تحصیلات

17:37 - 1395/03/18

سلام
بنده دختری 26 ساله هستم دانشجوی فوق لیسانس رشته ی مهندسی از یک دانشگاه سراسری محجبه و بسیار معتقد به مسائل اعتقادی و قدم 160 است و لاغر هستم به تازگی خواستکاری دارم که ایشون دیپلم هستن با اینکه دانشگاه قبول شدند نرفتن و علاقه به شغل ازاد و کار داشتن طبق گفته خودشون درسشون خوب بوده سنشون 34 است و الان حدود 14 ساله کار میکنن و مغازه و خونه هم دارند در مسائل اعتقادی میانه هستن یعنی شاید من نمازم اول وقت باشه ولی ایشون شاید نباشه و این حالا خیلی مهم نیست و قد ایشون 185 است .طی سه جلسه ای که با ایشون صحبت کردم به نظر پسر چشم پاک و ارومی و صادقی هستن.از خودم بگم که مدرک برای من اصلا مهم نیست و شعور و فرهنگ طرف مقابلم برام ارزش بیشتری داره تا مدرک ولی بحث اعتقادی برام مهمه.
ایشون برای اینکه سربازی معاف بشن 8 کیلو کم کردن و معدشون دچار مشکل شده و میگن که نمیتونن روزه بگیرن و اینکه اهل خمس دادن هم نیستن.ایشون موسیقی خانم هم گوش میدن و طبق صحبت خودشون در مسافرت و خیلی پیگیر نیستن که حتما خانم گوش بدن
حالا من سر سه موضوع بسیار شک دارم
اختلاف قدمون
خمس ندادن و روزه نگرفتنشون
اختلاف تحصیلات که بدای من خیلی این مورد مهم نیست
حالا میخواستم نظر شمارو بپرسم در رابطه با این موضوع
من خواستگار زیاد داشتم و اکثرشون سر قضیه ظاهر و قلیون و ماهواره و خط سیاسی و یک سری اخلاقات خاص نشده.و خیلی هاشون با اینکه فوق بودن اصلا ادب و شعور و طرز حرف زدن با خانمارو بلد نبودن.
این خواستگارم یک سری اخلاقیاتش جذبم کرده 1-اول از همه ظاهرشون به دلم نشست، 2-صداقتشون یعنی اینکه انقدر صادقن ک میگن که من اهل خمس نیستم و دوست ندارم خمس بدم ولی کار خیر میکنم ،3-اینکه منو اینی که هستم مبخوان یعنی هر فعالیت سیاسی و مجالس مدهبی که میخوام برم اصلا مشکل ندارن با کار خانما مشکل ندارن ولی محیطش مهمه براشون و..
4-خیلی پخته و عاقل هستن و با اعتماد به نفس5-جلسه اول ایشون فکر کردن من لیسانسم ولی بعد که فهمیدن من فوقم شروع به عرق ریختن کردن و خجالت (احتمالا پیش خودش گفته الان بخوام برم باهاش حرف بزنم چجوری میخواد له ام کنه دختره)در این حد که انقدر هول سده بودن سوالاشون یادشون رفنه بود و شرم و حیاشون و احترامی که میذارن.
در رابطه با مورد سه کمی شک دارم اخه هرچی من میگم فلان کار و فعالیت میکنم مشکل ندارن و علت موافقتشون تو همه چیر نمیدونم.
حالا میشه کمکم کنید
ایشون اصالت ترک تبریز دارن و ما فارس آیا مشکل میشه
برام ی کم سخته باهاش برم زیر سقف من روزه بگیرم اون نگیره
این فکرا ی کم دو دلم کرده میخواستم این متن هم به انتهاش اضافه بشه چون مسئله خیلی مهمیه. یک مطلب دیگه که هست اینه که ایشون در جلسات که باهم صحبت میکنیم میخوان سوال بپرسن کلی فکر میکنن بعد سوال میپرسن مثلا از قبل سوال ادماده نمیکنن که تو جلسه بپرسن یا از سوالای من سوال میکنن یا میخوان خوشون بپرسن کلی فکر میکنن و اینکه فاصله بین تماس هاشون برای حلسه بعد خیلی زیاده مثلا 10 روز یکبارم که تا سه هفته تماس نداشتن بعد تماس گرفتن برای وقت گرفتن احساسم بهم میگه که ایشون فقط میخوان زنگ بگیرن که بگن منم زن گرفتم و به نظر ادم بی احساسی میان و خنثی هستن ممنون میشم راهنماییم کنید.حسابی گیج شدم و نمیدونم چیکار کنم

http://btid.org/node/93930

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
4 + 4 =
*****
تصویر Ali7291
نویسنده Ali7291 در

در مورد سیگاری و قلیونی نظری ندارم ولی
زهرا خانم سید ها بی نهایت داغن مواظب باش و دقت کن در انتخاب هات
مثلا مورد بوده زنه از شوهر سیدش خسته شده گفته برو صیغه کن فقد ولم کن ....laugh
برای یه زن سخته بگه برو صیغه کن به مرررردش؟ 
همین دیگه موفق باشید

تصویر آسمان95

آخه سید بودن هم شد دلیل برای قبول کردن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ surprise
آخه یه دونه سیگار کشیدن هم شد دلیل برای رد کردن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ surprise
معیارهات مشکل دارن indecision

تصویر موسی
نویسنده موسی در

در مورد اینکه گفتن به کسی چیزی نگید خب غیر مستقیم از پدرتون سوال کنین .. ولی در کل امیدوارم از اونور بوم نیوفتید و مسایل عمیق زندگی رو بررسی کنید ( دینداری و فرهنگ و رسوم و اخلاقیات و کار پسر و ... ) نه اینکه سید هستن یا نه...

تصویر موسی
نویسنده موسی در

فکر نمی کنم سید بودن ایشون ربطی به خوب یا بد بودن ایشون داشته باشه .. ایشون سیگاری هستن ایا میخواین با ادم سیگاری وصلت کنین ؟ اگه می تونین بسم الله ... در ضمن از پدرتون چیزیو قایم نکنین کسی مهربان تر از پدر برای دختر نیست حتی مادر ... پدر باید همه مسایلو بدونه تا بتونه یه تصمیم درست بگیره و قایم کردن های شما فقط باعث میشه پدرتون از تصمیم درست دور بشه و تصمیم ایشون ملاک هستش به نظر من حتی مهم تر از تصمیم شما

تصویر زهرا88
نویسنده زهرا88 در

مچکر از نظرتون
پدر ک نظرشون 100 درصد بعد از فهمیدن نه هست مادرمم همبنطور
الان از نظر خانواده پسر مورد تاییده و جوابشون مثبته چون از همه لحاظ فرهنگی و نجابت و مومنی مورد پسندشونه ولی من جوابم نه هست.حالا قانع کردن خانواده با ی دلیل منطقی کار سختیه و نمیخوام ابروی طرف بره
دعام کنید

تصویر Mr. Saad
نویسنده Mr. Saad در

شما یه جور گرفتار این قضیه اید و ماها یه جور دیگه. ما از ترس پول و کار پامون پیش نرفت و شما از ترس تنها موندن و بالا رفتن سن استرس گرفتید. با این تفاوت که ما انتخاب می تونیم بکنیم و با این شرایطی که پیش اومده سقف واسه سن ازدواج تقریبا نداریم ولی شما نه حق انتخاب دارید و نه خیلی فرصت صبر کردن.
ولی از همه این ها گذشته، معتقدم که با خواستن و پیش رفتن و بودن توی محیط های مختلفی که شرایط ازدواج برای آدم پیش بیاد می شه شرایط رو تغییر داد و انتخاب های بهتری داشت.
همت تون والا و توکلتون به خدا.

تصویر زهرا88
نویسنده زهرا88 در

دوستان به کمکتون احتیاج دارم و همچنین مشاور گرامی
خیلی واجبههه
ی خواستکار برام اومد از نظر اعتقادی و خانوادگی و نجابت به هم میخوریم منتها ایشون سالی دو بار یا سه بار قلیون میکشن و الان 4 ساله روزی یک نخ سیگار میکشن.
خودشون میگفتن حدود 6 ماه نکشیدم ولی بعدش سر مشغله کاری و فشار دوباره کشیدم.خانوادشم نمیدونستن از منم خواست اگر جوابت نه هست به خانوادتون نگید و به خانوادم نگید چون در تلاشم ترک کنم.الان نمیدونم با کی مشورت کنم نه مادر نه دوست هیچکس.
فقط میمونه اینجا
ایشون سید هم هستن.من ادمی بودم ک طرف به خاطر قلیون رد کنم ولی این مورد سید بودنشون باعث شکم شده.نمیدونم چیکار کنم.

تصویر زهرا88
نویسنده زهرا88 در

بابت راهنماییهاتون مچکرم

تصویر mostafavi
نویسنده mostafavi در

در ضمن سید بودن خواستگارتان توجیحی برای کار ایشان نیست و دلیلی هم نمی‌شود که شما به عنوان یک امتیاز برای طرف مقابلتان درنظر بگیرید و هیچ ارتباطی میان سید بودن ایشان با مسئله موردنظر ندارد که شما بخواهید به خاطر وجه سید بودن ایشان، مسئله موردنظر را نادیده بگیرید.

تصویر mostafavi
نویسنده mostafavi در

با سلام به شما کاربر محترم

جدای از فرض تناسب اعتقادی و خانوادگی فی مابین و صداقت ایشان در بیان این مسئله، باید این نکته را بپذیرید که نباید با کسی به امید تغییر، ازدواج کرد. 
چه بسا با خود تصور کرده باشید که با درخواست ترک سیگار از خواستگارتان، بتوانید او را از سیگار کشیدن دور کنید. گرچه ترک سیگار همیشه به عنوان راهکار جدی مطرح است، ولی باید دانست که به نظر کارشناسان، سیگار چیزی نیست که هرکسی به راحتی بتواند آن را ترک کند، مگر این که انگیزه‌ای درونی و قوی داشته باشد؛ بنابراین اگر با فکر ترک دادن خواستگارتان به او بله می‌گویید، بدانید که این روش درستی نیست؛ چرا که این احتمال وجود دارد که فرد با ورود به زندگی مشترک به مرور زمان نتواند آن را ترک کند و در نهایت اگر شما نسبت به این مسئله (سیگاری بودن همسرتان) بسیار حساس باشید، در زندگی مشترکتان سختی زیادی را باید تحمل کنید و از زندگی مشترک خود راضی نخواهید شد.

بنابراین قبل از هر چیز، موضوع سیگاری بودن ایشان، به درجۀ حساسیت شما بستگی دارد که چقدر نسبت به این مسئله حساس هستید. اگر درجۀ حساسیت شما نسبت به سیگاری بودن همسر آینده‌تان کم است و با بقیه مسائل او مشکلی ندارید؛ بطوریکه حتی حاضر هستید اگر ایشان سیگار را ترک نکرد، با او زندگی کنید، در آن صورت مشکلی در زندگی مشترکتان برای شما بوجود نمی‌آید؛ لذا می‌توانید به او فرصت دهید. در نهایت حتی اگر ایشان، سیگار را ترک نکرد، از آنجایی که شما نسبت به این موضوع (سیگاری بودن ایشان) چندان حساس نیستید، این مسئله باعث بروز مشکل جدی در زندگی مشترکتان نخواهد شد؛ از این رو توصیۀ بنده به شما در این شرایط این است که با ایشان، در این زمینه شفاف گفت‌وگو کنید. البته گفت‌وگوی محترمانه، ولی صریح شما، دربارۀ این موضوع، می‌تواند تأثیر مستقیمی بر انگیزۀ خواستگارتان در ترک دخانیات خواهد گذاشت. 

امّا اگر نسبت به سیگاری بودن همسر آینده‌تان به شدّت حساس هستید، بطوریکه نمی‌توانید این موضوع را اصلاً بپذیرید، در آن صورت توصیۀ بنده به شما این است که اصلاً به چنین ازدواجی تن ندهید؛ زیرا حتی اگر ایشان قول ترک دخانیات را به شما بدهد، بالاخره یک درصد محتمل است که ایشان نتواند دخانیات را ترک کند و آن وقت شما می‌مانید و یک عمر حسرت و ناراحتی و ... ؛ لذا تصمیم شما به ازدواج با ایشان در چنین شرایطی ریسک بالایی دارد.

در آخر امیدوارم با توضیحاتی که داده شد بتوانید به درستی تصمیم گیری کنید.

با آرزوی موفقیت

تصویر زهرا88
نویسنده زهرا88 در

میگفت صبح تا بعدازظهر که سرکارم.محل کارشونم چون ارگان های نظامیه سیگار غدغن هست.خونه هم که میره چون خانواده نمیدونن نمیکشه.
میگفت قبل از رفتن به خونه یکی میکشه.میگفت احتیاج به انگیزه دارم.با انگیزه میشه کنارش گذاشت
بابام بفهمه ردش کرده بلا استثنا.
به والله خسته شدم دیگه.چی خواستم من از خدا اخه.نه پول نه خونه .ی ادم سالم و مومن خواستم ک منم بی لیاقتم.

تصویر Mr. Saad
نویسنده Mr. Saad در

سلام.
آخه خواهر عزیز! سید بودن چه ربطی به آدم خوب بودن داره. چه ربطی به تناسب ازدواج داره. شما رو به اون خدا منطقی باشید! (الانه که سرم رو بکوبم دیوار...!)
در مورد سیگار کشیدن باید عرض کنم که طبق تجربه ی دوستان سیگاری (که زیاد هم هستن) کسی که سیگار کشیده تقریبا محاله که دیگه نکشه، مخصوصا جوون ها. مسن تر ها ممکنه به خاطر عوارض جانبی که به همراه داره و جو اطراف شون بهتر بتونن ترک کنند. ولی جوون ها به خاطر دم دست بودنش و توی جو بودن و به قول اهل فن (!) طلبیدن، به راحتی نمی تونن سیگار رو ترک کنند. اگه ازشون هم بپرسید تقریبا همه اذعان می کنند که ترک سیگار از ترک تریاک سخت تره، چون تعداد دفعات استعمالش بیشتره و همیشه دم دست هست.
پ.ن: این که کسی چهار سال روزی فقط یه نخ سیگار بکشه، به زعم من خالی بندی بیش نیست. والله یعلم بما یستعملون! laugh

تصویر زهرا88
نویسنده زهرا88 در

بیشتر اعتقادیه .این قدشونم ک قطعی کرد
بیینید این فرصت ک وقفه افتاد فرصت خوبی بود.رفتم اعتکاف و گلزار شهدا و ... دیدم واقعا لذت میبرم اینجور جاها رو با همسرم برم.شب جمعه ها دعای کمیل و...واقعا حالم خوب میشه با اینحور جاها
ولی ایشون علاقه به اینجور مجالس ندارن و با حضور من تو اینجور جاها مشکل ندارن.ولی خب تو رندگی نمیشه من برم سمت این جاها ایشون فقط پول و کار .هم خودش اذیت میشه هم من
مثلا دوستای متاهلم میبینم ک شوهراشون پایه هستن لذت میبرم.
واقعا نمیدونم
چقدر سختههههههههههههههه
هیععععععععع

تصویر باران
نویسنده باران در

سلام زهرا جان
ان شاء الله هر چه خیره اتقاق بیفته

بنظرم اگر بخاطر قد حس بدی پیدا کردی قدری تامل کن و عجله نکن
بنظرم بد نیس باعث میشه که بچه هاتون ان شاء الله قدشون بلندتر بشه و نگران نباشی

شاید ته دلت مسئله دیگه ای هس فکر کن و ریشه حست رو پیدا كن بنظرم فقط قد نیس.

موفق باشی عزيزم
التماس دعا

تصویر زهرا88
نویسنده زهرا88 در

دوستان سلام مجدد
والا بعد از اون سه جلسه خواهرای اقا پسر با مادرشون تشرف اوردن منزل ما که من ببینن
بعد خواهراش همه قد بلند بودن.فکر کنم 170 به بالا
ولی کلا خانوادگی خیلی محترم و نجیب هستن
به مادرم سپردم اگر زنگ زدن بگم جوابم نه هست.الان سر قد بیشتر دچار تردید شدم و حتی حاضرم دیگه با ایشون ی جلسه گ قرار بود ثحبت کنم و در مورد خمس به نتیجه برسم منصرف شدم
حالا نظر شما چیه دوستان؟

تصویر فریبا
نویسنده فریبا در

منم حس میکنم بیشتر دنبال یه دلیل برای خودت هستی که بتونی با اون خودتو توجیه کنی که این کیس به دردت نمیخوره،نمیدونم چقدر حسم درسته
وگرنه قد اعضای خانواده انقدر مهم نیس که به خاطرش کلا از ادامه دادن ماجرا منصرف بشی

تصویر yasin1366
نویسنده yasin1366 در

استدلال هات تو حلقم

مگه میخوای با خواهراش والیبال بازی کنی که قد اونا برات مهم است یا نه

اگر پسر به دلت هست بشو اگرم نیست وقت خودت و اون تلف نکن

با شک و تردید ازدواج کردن جالب نیست

تصویر زهرا88
نویسنده زهرا88 در

چیکار کنم
تصور کن تو ی خانواده هستی همه قد بلند تو کوتاه
حس بد بهت دست نمیده؟

تصویر فریبا
نویسنده فریبا در

سلام
یعنی با این جلسه آخر نظرت عوض شده؟با دیدن خواهراش؟
به نظرم اگر بقیه موارد برات حل شده است و سر قد نظرت عوض شده،یه کم بیشتر فکر کن

تصویر yasin1366
نویسنده yasin1366 در

خانم زهرا88
چی شد؟
تصمیم کبری به سرانجام رسید ؟
 

تصویر زهرا88
نویسنده زهرا88 در

تصمیم دارم باهاش ی جلسه دیگه حرف بزنم دیدم پسر خوبه شرط خمس بذارم و گواهی پزشک برای روزشون بذارم
البته بعید میدونم خمس قبول کنه.باید مطالعه کنم راجبش ک قانعش کنم
اگر قبول کرد ادامه میدیم حلسات رو
اگر نه ارزوی خوشبختی براش میکنم همونجا

تصویر گلناز
نویسنده گلناز در

سلام
من واقعا نمیتونم درموردسوالتون راهنمایی خاصی بکنم چون همه چی به شناخت درست از ایشون بستگی داره.
فقط یه تجربه ودرعین حال یه خاطره میگم تاحواستون بیشترجمع کنید 
نوه عمه من با اقایی  تبریزی ازدواج کرده بود اون اقا خیلی هم از نظر اعتقادی و ایمانی قوی بودند. یکبار در یک مهمانی دیدم همین خانم فامیل ما با برادرشوهرش دست داد. من که از تعجب شاخ دراورده بودم علتش رو پرسیدم میگفت اینا رسم دارند!!!!!!!!
حالا شما باید یه تحقیقاتی هم از اداب و رسوم تبریزیها داشته باشین

تصویر miss..merida

سلام خانم فعلی عروس اینده !(:

درباره ترک ها نمیشه به ضرس قاطع گفت ک چ جورهستن چون باید بینشون زندگی کرد رفت وامد کرد تا گفت یا ب نوعی یکی از خودشون بود...
اما تفاوت فرهنگی هست .حالا این تفاوت رو شما باید خودتون مدیریت کنید ک بره به سمت تفاهم بین شما و اقا یا ن خودش ی عامل بشه برا اختلافات خدای نکرده بینتون.این اقا تو تهران رشد پیدا کرده و بزرگ شده یعنی رفتارش کاملا مطابق فارس ها هست چون بین فارس ها بوده .حالا اصلیتش براتبریز.نکته ای که هست نگرش ایشونه .
نکته بعد دوستان میگن تحقیق ببینید خیلی ها چ خانم چ اقا رفتار بیرونشون  با درون خونشون بسیار متفاوته .و خوب بودن  هم تعاریف مختلفی داره از نظر هر ادمی.پس شما تکیه کنید بر شناخت طرف مقابل .و تحقیقات اما اول شناخت خودش.
برای تحقیات هم سراغ اامین  محلشون برید کسی ک تو محلشون به امین بودن و صداقتش معروفه .الانم هستن بهرحال در محله ها اینجور افراد .
نکته بعد ایشون بازاریه .
طبق اصول بازاری ها اولین اصل برای داشتن موفقیت اینه ک قدرت کلامی بالا داشته باشن .خب ایشون این قدرت کلامی رو از راه کارش بدست اورده منتها شما باید تیز باشید..نکته بعد مگه هرکسی اهنگ زن گوش میده ی راست باید بره جهنم ؟بازارای ها انقد سرشون شلوغه وقت این ندارن 24 ساعته اهنگ زن گوش بدن !کم کم کلا از سرش میفته !اصولا بازرای بفکر بدست اوردن پول بیشتر و کسب اعتبار بیشترن بین رقبا ! رفتن ب اعتکاف ی موضوع شخصیه اصلا نمیتونه ملاک باشه .

نکته دیگه سن شما بالا نیست اما اینم بسته به محیط زندگی شما داره مثلا تو روستا ها سن 26 سال ی سن بالاست حتی تو خیلی از شهرها !ولی در جایی مثه تهران تا 30یا 32 سن ازدواجشونه  وتصورشون این نیست سن بالایی دارن برا ازدواج
 
اما درکل بنظرم سن یک عدده فقط.همین .تصور یه عده میشه گفت قشر عمده مردم ما غلطه .سفر مذهبی کارای مذهبی اینا همشون اعمال مذهبین درسته اما ...قلب مذهبی مهمتره .یعنی مثلا طرف دلش با خدای کعبه هست ک میره مکه یا ن صرفا برای اینکه اسم درکنه بگن حاجی بازاری!شده..!
نکته بعدهدف ی مرد بازاری خیلی دیگه اوج امال و ارزوش در نظر بگیریم وضعیت مالیش+اعتبارشه که بیشتر بشه .
در اخر بنظرم ب دور از همه این حرفا شما در راس این موضوع هستید و بهتر میدونید شرایط خانوادتون شرایط سنیتون .و البته پیش بینی اینک بهترازایشون میاد یا نه .
فکر کنید به همه چیز.اما بعنوان ی خانم میگم رفتار و اخلاق بسیار مهمه .حتی از پول مهمتره .واقعا شعار نیست بخدا.
موفق باشید

 

تصویر آقا سعید

سلام زهرا خانم
ببخشید دیر جواب دادم.این چند روز سرم شلوغ بود بعد از کار واقعا خسته بودم .نشد جواب بدم
ببینید پسرا چند دسته مختلفن که من تا حالا دیدم .من اینها رو میگم خودتون بسنجین ببینید تو کدوم دسته هستن و البته یه چیزهایی هست که در بین اکثرشون مشترک هست

اکثر آقایون خیییییلی مذهبی نیستن ینی اهل دعا و نماز و ... نیستن و از اینکه ازدواج نکردن خیییلی ناراحتی و نگرانی ندارن یه مقدار زیادی تنبل هستن (راحت طلبن)
البته همه اینجوری نیستن و مطمئنااا تو قشر خانومها هم جزء دسته بالا هستن
حالا انواع مختلفشون
1-یه عده که خب معمولین نماز و روزه و عقاید خییییلی ملاک نیست براشون،مثلا نمازشون قضا میشه ، خیییلی تو مراسمات دعا نیستن و کلا یه قشر آزادی بحساب میان مثلا بجای زنا ترجیحا راه اسلامیشو میرن (صیغه) ولی اگرم نشد میگن یه بار چیزی نیست مهم اینه که هردو راضین و یا اینکه میگن خدا اینقدراهم جبار نیست :|||

2- یه عده به هیچی معتقد نیستن ،نماز نمیخونن،روزه و بقیه مسائل هم تعطیل ولی اهل کار خلاف هم نیستن حتی حلال و حروم هم سرشون میشه  مثلا نه مشروب میخورن،نه زنا میکنن و حتی ممکنه بیشتر از نماز خون ها هم مسائل انسانیتی رو رعایت کنن مثلا با معرفتن و.... اینها تنها و تنها مشکلشون تنبلیشونه که مانع از انجام مسائل اعتقادیشون میشه این عده همون بچه مثبت های منورالفکر هستن 

3-اهل نماز ، روزه ،دعا وحتی خمس و... هم هستن ولی همش شعاریه!!!! ینی با اینکه همه این کارارو میکنه بجاش موقع موقعش نه حلال و حروم سرش میشه و نه محرم و نامحرم نه هیچ گونه انسانیت  اینها همون شعار زده ها و یا جو گیرا هستن و یه موقع هایی اسلام دو آتیشه میشن یه موقع هایی از صد تا کافر بدتر میشن
4-یه عده کمی هم که انسانهای واقعی هستن و هم اهل خدا و هم انسانیت سرشون میشه
5- یه عده که اصلا با چیزی به نام اعتقادات کاملا بیگانه هستن اهل شراب و زنا و .............. اینها هم که افراطیای محض هستن 
حالا من همه قشری رو دیدم که یا بد بودن بعد از ازدواج خوب شدن
یا خوب بودن بعد از مدتی بد شدن
یا بر همون کاراشون موندن
بنظر من این آقا با این چیزایی که شما گفتین تو دسته دوم باشن ولی بنظرم خییییلی تحقیق کنین و اینکه چرا شما رو که معتقدین انتخاب کرده!!! این مهمه چون ممکنه از اونهایی باشه که خنثی رو به خوب باشه این دسته رو میشه با دلیل و منطق و راه صحیح آموزش تبدیل به یک انسان واقعیش کرد
بازم تاکید که تحقیق کنین 
ان شاالله که موفق باشید

تصویر زهرا88
نویسنده زهرا88 در

جزو ملاکام نیست ولی چون خودم اهل اینجور مراسما هستم خیلی دوست داشتم همسرمم پایه اینجور جاها باشه.
ولی خب هرچی که خدا بخواد.

تصویر الهه نازززز

یعنی تشییع شهدا و اعتکاف و راهیان نور این قدر مهمه که جزو شرایط ازدواج هست؟!
شما خیلی سختگیر هستین.

تصویر زهرا88
نویسنده زهرا88 در

آقا سعید ایشون نماز میخونن
هیئتم میرن
سفر مدهبی هم میرن
مشکل فقط خمس و روزه ک میگه نمیتونه بگیره و اینکه علاقه به مراسمایی مثل تشییع شهدا و راهیان نور و اعتکاف ندارن

تصویر زهرا88
نویسنده زهرا88 در

مچکرم از راهنماییتون

تصویر iman70
نویسنده iman70 در

سلام. نکته اول اینکه سنتون اصلا بالا نیست. 28 به بعد باید یکم ترسید نه الان
اختلاف مدرکتون زیاده هرچند که بستگی به خودتون داره میتونیدکنار بیاین یا نه. 
در مورد نوع اهنگی که گوش میده . دیگه الان واقعا کم هستن پسرایی که اهنگ زن حساس باشن و گوش ندن. خیلیییی کم شاید در حد همون افرادی که میگن نمازشون حتما باید مسجد باشه و جماعت ، نه افراد نماز خون معمولی.
در مورد اصالتش هم الان ترک و فارس خیلی با هم قاطی شدن اونقد ترسناک نیست که در ادامه توضیح میدم از شرایطشون. اگر یه قوم دیگه بود اختلافا خیلی زیاد بود ولی ترک و فارس اختلاف خیلی کمتری دارن برای ازدواج.  
من دوسه سال تبریز زندگی کردم بسیار بسیار ادم های بی ازاری هستن. شاید به ندرت پیش اومد ببینن من فارسم و باهام بد برخورد کنن در اکثر موارد بیشتر تحویل میگرفتن حداقل زبونی اینطور بود. البته خودتون رو بخواین بهشون نزدیک کنین یکم سختتره نسبت به یه ترک که اینم کاملا طبیعیه ولی اصلا اونجوری نیستن که ازار بدن ادم رو. در کل یه سری مععایب داره یه سری مزایا:
مثلا من خودم خوشم میاد که طرفم فرهنگش با من فرق کنه با یک فرهنگ جدید اشنا بشم این مزیتشه یا رفتار صمیمی تری که نسبت به هم دارن خیلی جالبه من تو این دو سه سال یه بارم دعوا ندیدم تو شهر . هوای همو بیشتر از ما دارن. یا روابط خونوادگیشون معمولا مثل ما نیست که محدود به خونواده خودمون و همسرمون بشه با دایی و عمه و خاله و... هم بیشتر رفت و امد دارن. مثلا من و شما بخوایم بریم خونه یکی از فامیل 8 شب میریم که مبادا زودتر بریم اذیت بشن شبم 11 برمیگردیم که مبادا خوابشون خراب بشه ولی اونا خیلی راحتتر و خودمونی تر برخورد میکنن که واقعا به نظرم خوبه.
اما ایراداش اینه که شما فارسی خودبخود احساس غریبی میکنی. فرض کن دو سه تا خونواده دور هم جمع شدن همه ترک و شما یکی فارس خوب احتمالش زیاده که بیشتر حرفاشون ترکی باشه مگر اینکه به شما مربوط بشه خب طبیعیه که احساس غریبی کنید. افراد سن بالاشون که به ندرت فارسی حرف میزنن یعنی اصلا فارسی بلد نیستن. کلا فارسی حرف زدن براشون سخته نه اینکه قصد بی احترامی داشته باشن. به نگرش و برخورد طرف هم بستگی داره یکی ممکنه از فامیلش بخواد به خاطر شما فارسی حرف بزنن یکیم ممکنه چیزی نگه و شما هنگ باشی تو جمع. یک سال اول این قضیه خیلی عذاب میده ادمو اما بعدش تقریبا عادی میشه. بستگی به رفتار همسرتون داره که چقد کمک کنه به شما.
نکته دیگه اینکه خانوماشون بیشتر به مادیات اهمیت میدن و چشم و هم چشمی میکنن و حسادت بیشتری به خرج میدن که شاید به خاطر روابط بیشترشون باشه
نکته بعد اینکه مردهای ترک در قیاس فارس ها میشه گفت جایگاه پایینتری برای زن قائل هستن. که البته این کاملا متغیره و بسته به فرد داره اما کلیتش اینجوریه. مثلا یه مرد فارس بیشتر پیش میاد تو کارای خونه به همسرش کمک کنه ولی مردای ترک کمتر. یکم مرد سالاریشون بیشتره.
چیزهایی که زیاد به چشم میاد رو گفتم خودتون باید تصمیم بگیرین هم مزیت داره هم عیب. اینکه ترک کجا هست هم مهمه تبریز با اردبیل فرق میکنه خیلی. اینکه شما کجا قراره زندگی کنین خیلی مهمه اگه تو شهر خودتون باشه خب طبیعیه که قومیت طرف خیلی کمرنگ میشه چون روابط همش بین شماست نه خونواده اون. دیگه مجبور نستین تو جمع هایی باشین که زبونشو نمیفهمین یا چشم و هم چشمی بخواد اذیت کنه شمارو. 
کلا اختلاف فرهنگی میتونه باعث نزدیگی بیشتره دو نفر بشه یا زمینه فاصله گرفتنشو فراهم کنه . هر دو حالت ممکنه
تحقیق زیاد کنید اخلاق طرف حرف اول و اخر رو میزنه فک کنین طرف اهنگ زن گوش نده اما اخلاقش تند باشه حالا اون یکی گوش بده اما اخلاق خوبی رو داشته باشه حالا شما کدومو ترجیح میدین؟ حتی حاضرم شرط ببندم از خمس و اینا میگذرین ولی از اخلاق نمیگذرید. این تردید شما انگار بین دوتا گزینه با اخلاق خوبه که یکی اعتقادش یکم پایینتره اما وضع مالیش بهتره اون یکی معتقدتره اما وضع مالیش بدتره. یکی هست خودش مذهبی ننیست اما خانومشو ازاد میذاره خب خیلی فرق میکنه با کسی که برای خانومشم سخت بگیره.

تصویر زهرا88
نویسنده زهرا88 در

ممنون از راهنماییتون
ایشون پدر مادرشون متولد تهرانن و ساکن تهرانن ولی اصالتشون ترک تبریز

تصویر zm@45
نویسنده zm@45 در

سلام دوست عزیز
من فکر میکنم چون شما نگران این هستی که نکنه سن ازدواجت رفته بالا (گه اصلا هم اینطور نیست) داری با خودت تعارف میکنی که مشکلی با تحصیلاتش ندارمو از این حرفا...ببین عزیزم درسته شعور افراد به تحصیلاتشون بستگی نداره اما خیلی چیزای دیگه هست که به این مهم وابسته است. اینکه طرف حتما تحصیلات دانشگاهی داشته باشه برای اینه که بتونه درکی از محیط دانشگاه و کار شما در آینده درش بوجود بیاد.نه اینکه فرضا شما بری دو واحد فلان دانشگاه حق التدریس برادری دوتام دانشجوی پسر زمانی که همسرتون میاد دنبال شما درب دانشگاه، دارن از شما سوال میپرسن و این بشه مصیبت عظمی ...
از این قسم مثالها بسیاره
روزه نمیگیرین اونم با 8 کیلو وزن کم کردن!!!!!!!!!! از همین خانومای سایت بپرس چند بار تو زندگیشون سابقه وزن کم کردن حتی بیشتر ازاین مقدار و در زمان کوتاه داشتن...البته من قصد اتهام به ایشونو ندارم ولی خواستم بگم در این زمینه بیشتر تحقیق کن.
چرا به صراحت اعلام کردن خمس نمیدن؟چه مشکلی با این قضیه دارن؟خمس نمیدم اما کار خیر انجام میدم درست مثل اینه که بگی مال یکی دیگه رو که از من میخاد و بهم مقروضه بهش نمیدم اما میرم یه بخشیشو میدم به فلان همسایه مون که بیکاره....این که نشد حرف.هر کسی یه سهمی داره. سهم خمس نیز منت نیست بلکه وظیفه است و به هرکس که تعلق میگیره باید پرداخت کنه. 
ایشون ترک هستن و شما فارس..ضمن احترام به تمام اقوام عزیز ایرانی باید اختلاف فرهنگی در این دو قومیت کمی پررنگه. این مسئله رو باید خودتون بسنجین
اینکه ایشون خیلی پخته هستن و مودب خوب درش شکی نیست..ایشون 8 سال از شما بزرگتره میدونه چطوری صحبت کنه که شما رو جذب کنه.اما تجربه من به شما میگه که عزیزم دنبال معیارهای محکم تری برای ازدواج با این آقا باش. پختگی اقتضای سن ایشون هست.مودب بودنشونم چون بازاری هستن و عمریه (11) سال در حال جذب مشتری!!!پس چیز عجیبی نیست. اینکه فرمودن 2 ساله به فکر ازدواج افتادن و خواستن به وضعیت باثبات امالی برسن میتونه یه دلیل باشه اما وجود دلایل دیگه رو ام از نظرت دور نکن.
نکته اخر اینکه نگران سن اگه باشی و عجولانه ازدواج کنی اشتباهی در زندگیت کردی که جبرانش خیلی سخت میشه. به خدا توکل کن و با آرامش این مسیر زندگیتو پیش ببر. 
موفق باشی عزیزم
 

تصویر زهرا88
نویسنده زهرا88 در

سلام
ممنون بایت نظرتون
ببینید به دو علت نگرانم یکی سنمه و شاید اصلیترین و دیگه اینکه شاید کس دیگه مثل ایشون نیان که خصوصیات اخلاقی و برخوردی و سلامتی و هر چیزیزی که ملاکمه به جز اعتقادیش داشته باشن و منو اینی که هستم بخوان.مثلا طرف میومد میگفت باید بری سرکار نباید بری سرکار موسیقی نباید گوش کنی درس باید ادامه بدب درس نباید ادامه بدی ماهواره میخوام ارایش باید بکنی ارایش نباید بکنی و امثال اینا ولی ایشون من اینی ک هستم پذیرفتن.
فقط نگرانیم بابت کفویت اعتقادی و شاید هم سنشون باشه(البته روحیه اشون جوون و اکتیو و بیبی فیس هستن )
از نظر خانوادگی تحصیلکرده و مذهبی اونین ک میخوام ولی خودشون متعادلن و اون سه مورد خمس و موسیقی خانم و روزه رو مشکل دارم جدا و واقعا نمیتونم کنار بیام.
من همیشه دوست داشتم همسرم ایمانش از من قوی تر باشه به حدی که برای نماز بهشون اقتدا کنم و همیشه تو دعاهام این خواستم ولی تو این دو سال که خواستگار راه دادم نشده و میگم شاید لیاقتش نداشتم
خیلی دوس داشتم زندگی علی وار و ساده داشته باشم ولی متاسفانه خیلی دوره زمونه بد شده و این خواستم رو هرکی نیشنوه فکر میکنه من نشکلی دارم که انقدر ملاکام ساده اس.
واقعا دیگه نمیدونم چیکار کنم
مثلا ی خواستگار داشتم فوق العاده مدهبی واهل نماز اول وقت ولی چنان له ام کرد تو جلسه ک سنت رفته بالا و مکه میشه آوم تو 24 ساللگی به بلوغ برای ازدواج برسه و...ک داریم کجا میریم واقعا
خیلیا از دور حسرت من میخورن و تو کل فامیل من تو چشمم هم از نظر درسی و هم مذهبی بودن و واقعا من هیچ ادعایی ندارم چون کسی نیستم واقعا و دنبال چیز دیگه ای بودم ولی از توو داغونم کردن خواستگارا و میترسم از نگاه اطرافیانم
من مادرم مخالف ایشونن و پدرم موافق و منم ک ممتنع هستم
حالا نمیدونم چی بشه
ی کم در مورد اصالت ترک اگر اطلاعی دارید بهم میگید؟

تصویر Ali7291
نویسنده Ali7291 در

نمیدونم چرا نمیتونم نظر بدم.چند وقتیهsadقلف شدم
امیدوارم تصمیم درست رو بگیرید و خوشبخت

 

تصویر الهه نازززز

نظر ندادن خیلی بهتر از اینه که به اسم مزاح کردن توهین کنین.

تصویر Mr. Saad
نویسنده Mr. Saad در

اول این که به نظر من توی برخورد دو فرهنگ که یکی اولویت درس داره و یکی دیگه اولویت بازاری، باید با احتیاط برخورد بشه. پختگی، با تجربه بودن و پول داشتن که به یه آدم 34 ساله اعتماد نفس می ده برای خانم ها جذبه خوبی داره. سوای این جذبه باید قضیه قضاوت بشه.
دوم این که چرا هر کی توی سایت مشاوره می خواد عمدتاً از فرد فقط می نویسن. در صورتی که به نظر من توی خیلی مواقع اون خانواده و محیط و فرهنگ غالبی که فرد با اون اخت شده مهمه. اولویت هایی که توی زندگی قایل هستند، رفتارهایی که توی خانواده ای عادیه و توی خانواده ای دیگه توهین حساب میشه، مسایل اعتقادی و سلسله مراتب احترام و...

تصویر الف
نویسنده الف در

سلام خواهر گلم.
بزرگوار جذابیت های ظاهری خیلی مهمه. برای همه مهمه ولی هرچقدر هم این خاص بودن های رفتاری و شخصیتی جاذبه داشته باشه به مرور عادی میشن و شما و ایشون هر دو بر میگردین به اصلتون. اگر خمیر مایه و اصل ایشون در تضاد با عقاید شما باشه نمیگم صددرصد به بن بست میرسید ولی قطعا تو زندگی ارامش لازم رو ندارید و احساس شکست میکنید. من نمیگم این اقا عیب دارن و... ولی میگم جذابیت هایی که فرمودین رو بذارید کنار و با عقایدش انالیزش کنید ببینید بازهم کششی نسبت بهشون دارید؟ اینکه شرط بذارید خمس بده اونم بگه چشم قطعا به حکم فوران عشق و عاطفه س . از سر شورِ نه شعور. شورشون که فروکش کرد با همون شعوری که تو این34 بهشون گفته خمس نده مجددا خمس نمیده و هزار تا توجیه میاره که شما یا باید قانع بشید...یا بازم باید قانع بشید چون ایشون یه مرد پخته مستقل و تاجر مسلک هستن که زیر بار حرف شما نمیرن. ببینید اینکه ایشون خمس میدن یا نمیدن به خودیِ خود مساله شما نیست بلکه ندادن خمس یا تمایل به موسیقی حرام نشانه ایه برای شما که میزان تقوی و ایمانش رو بسنجین وگرنه ایشون ممکنه بخاطر شما خمس رو بدن و جایی ک شما هستین هم اهنگ گوش ندن ولی بخاطر شما نه بخاطر خدا و این یعنی برای چنین فردی روزنه های نفوذ شیطان بازتره.چون فرمودین مذهبی و مقید هستین اینارو عرض کردم پس در بحث مذهب هم مثل همه امور تناسب لازمه. ادمی که به خمس اعتقاد نداره موسیقی حرام گوش میده و احتمالا با ماهواره و...هم مشکل نداره چه تناسبی با یک دختر محجبه مقید نمازِ اول وقت خوان داره؟ خواهرم اسم این رو میذارن تضاد نه تناسب. تصمیم با شماست ولی اگر جوابت مثبت بود خودت رو برای کوتاه اومدن سر اصول اعتقادیت اماده کن.خودت رو برای اینکه بچه ت رو با پول تصفیه نشده شبهه دار بزرگ کنی اماده کن خودت رو برای اینا اماده کن ولی خودت رو برای عوض کردن ایشون اصلا اماده نکن چون احتمالا موفق نخواهی شد. حرفهای من رو صرفا بذار پای نظر شخصی خودم و باهاش تصمیمی نگیر. با حرفهایی تصمیم نهاییت رو بگیر ک یقین داشته باشی باور خودته. ما براتون دعا میکنیم راه خیر پیش پاتون قرار بگیره.عاقبت بخیر باشید.

تصویر پیمان
نویسنده پیمان در

سلام
کل متن شما به گونه ای بود ک میشه گفت شما چند روز قبل از درج این سوال جواب مثبت تو دلتون دادید!!!!منتظر تایید بقیه هستید تا به دلتون بچسبه.
خوبه پولش مهم نیست..
بهرحال خوشبخت بشید.

تصویر پیمان
نویسنده پیمان در

بهرحال خوشبخت بشید

تصویر زهرا88
نویسنده زهرا88 در

نه بابا
اگر دلم مثبت بود ک مطرح کردنش اینجا دلیلی نداشت و کار خودمو میکردم
اتفاقا الان میخوام شرط بذارم ک خمس بده و گواهی پزشکی برای روزش بیاره اگر قبول کرد ادامه میدیم اگر نه که خودش با اختیار خودش میره و دل کسی هم این وسط نمیشکنه
در کل ممنون بابت نظرتون

تصویر زهرا88
نویسنده زهرا88 در

ایشون پدر مادرشونم تهران به دنیا اومدن
و فقط اصالتشون برمیگرده به ترک
تو بین خواستگارام ایشون تنها کسی بودن ک ادب و شعور و ملاکای اخلاقی ک میخواستم رو داشتن
ولی ملاکای اعتقادیم ندارن حدود 60 درصد ملاک اعتقادیم دارن.
در رابطه با وضعیت مالیشون ک خمس تعلق میگیره یا نه بگم ک وضعیتشون خوبه پس خمس بهش تعلق میگیره.
برای سنشونم ایشون میگن دو سال اقدام کردن برای ازدواج گفتن که میخواستن از نظر مالی تامین شن و دست پر بیان و اینکه به بلوغ فکری نرسیده بودن
البته منم خودن دیر راه دادم.خودمم دیر به بلوغ رسیدم و سن 25 خواستگار داه دادم.فقط میترسم بعدا پشیمون شم شاید مورد بهتر بیاد گرچه الانم چند مورد هستن و از نظر اعتقادی همونی هستن که میخوام و جوونتر هم هستن ولی کارشون درست ووحسابی نیست و ثابت نیست و نمیخوام همزمان چند مورد جلو ببرم
از نظر انسانی درست نیست
اقا یاسین کاش کسی داشتم تو خانواده مثل شما گانگستر میرفت امارش میگرفت
در کل چه کنم؟

تصویر yasin1366
نویسنده yasin1366 در

تو شوهر کنی ما پرونده این سایت می بیندیم خخخخخ

والله من نمیخوام زنش بشم تصمیم گیرنده شمایی

ما همه چیز براتون توضیح دادیم ولی خب تا تحقیق نکنی حق نداری بله بگی

داداشت زحمت تحقیق بکشه

اینکه یک بچه بازاری در سن 32سالگی به بلوغ برسه نمیتونه جواب قانع کننده ای باشه نمیگم شک کن بهش اما باید تحقیق کرد
مثل مورد خانم الف که طرف همین همسن خواستگار شما بود و با چندتا سوال مچش گرفتند

پس لازم تحقیق بشه و بعد تصمیم بگیرید
 

تصویر آقا سعید

سلام
همینو بگیرین و خلاصصصصص
فردا نیاین اینجا پشیمون بشین که چرا ردش کردم کچلمون کنینااا 
<<
:)))))

تصویر زهرا88
نویسنده زهرا88 در

اقا سعید واقعا به راهنماییتون احتیاج دارم
با تشکر

تصویر yasin1366
نویسنده yasin1366 در

سلام سعید جان
خوبی
جات خالی برای اطفای حریق با کمک نیروهای مردمی رفتیم پارک بمو
شانس ما به هلی کوپتر نرسیدیم خخخخ

تصویر 123456
نویسنده 123456 در

این اقا 34 سالشه انتظار ندارین که مثل یه پسر 14 ساله رفتار کنه 
 خ خوبه که فکر میکنن بعد حرف میزنن 
الان پیدا کردن ادمی که اول فکر کنه بعد حرف بزنه مثل اینه که بخوای توی انیار کاه دنیال سوزن بگردی 

به نظرم صداقت طرف خیلی مهم و خوبه و البته چشم پاکی ایشون 

اینم بگم چون شما فارس هستین و اون اقا ترک زبان صددرصد مشکلاتی در اینده پیش خواهد امد بستگی به توان و تحمل شما داره و اینکه هر دو نفرتون یه کم فداکاری کنید. 

خوب فکر کنید و بعد تصمیم درست رو بگیرید 

تصویر yasin1366
نویسنده yasin1366 در

سلام
اختلاف قدمون

(اختلاف قدتون خیلی نیست به خصوص اینکه معمولا چون خانم ها به کفش پاشنه بلند علاقه دارند این مساله متعادل تر میشود
در مورد لاغر بودن دختر بعد از ازدواج چاق میشه بعد پسر وقتی میاد دختر می بینه یعنی اون دختر پسندیده و با ظاهرش مشکل نداره)

خمس ندادن و روزه نگرفتنشون
( خمس باید دید شرایطش داره یا نه این روزها اینقدر وضعیت اقتصادی مردم بد هست که چیزی عاید مرجع تقلید نمیشه ، در مورد روزه گرفتن بیشتر بررسی کن چون تا حالا همچین موردی ندیدیم که فرد بخواهد وزن کم کنه و معده درد بگیره)

اختلاف تحصیلات که بدای من خیلی این مورد مهم نیست
( شوهر بازاری از تو خانه داری، بجه داری و غذا میخواد دیگه براش فرق نداره که تو دکترا باشی یا نه چه بسا میگه زن تحصیلکرده بچه ها بهتری تربیت می کنه و تو درس و مشق بهشون کمک می کنه خواستی بشی زن بازاری باید یک زن خانه دار باشی تا تحصیلکرده یعنی فردا خواستی بری سر کار باید اخلالی در سیستم  خانه داریت بوجود نیاد چون بخواهی غر بزنی میگه نرو سر کار همون حقوقی که میخوان بهت بدن من خودم بهت میدم)

1-اول از همه ظاهرشون به دلم نشست
(خب این خوبه)

، 2-صداقتشون یعنی اینکه انقدر صادقن ک میگن که من اهل خمس نیستم و دوست ندارم خمس بدم ولی کار خیر میکنم
(اینم خوبه چون هر پسری که تو جلسه خواستگاری بگه من قول میدم نماز بخونم مثل گوزن دروغ میگه)

،3-اینکه منو اینی که هستم مبخوان یعنی هر فعالیت سیاسی و مجالس مدهبی که میخوام برم اصلا مشکل ندارن با کار خانما مشکل ندارن ولی محیطش مهمه براشون و..

(اینکه با کار خانم مشکل نداره منوط به اینه که وظایف  خانه داریت خوب انجام بدی محیط کارتم خوب باش که معمولا بازاری ها حقوق میسنجن مثلا میری شرکت خصوصی حقوق اداره کاری میخواد بدت میشینه حساب کرایه و وقتی که میذاری میکنه میگه نمیخواد بری نهایتش میری مدرسه غیر انتفاعی درس میدی این انتظار نداشته باش که بری پای ساختمان و کارگاه کار مهندسی کنی نهایتش تدریس هست در مورد فعالیت های سیاسی و مجالس مذهبی ختثی هست یعنی بری یا نری فرقی ندارد اصلا شاید ندونه فعالیت های سیاسی چی هست)

4-خیلی پخته و عاقل هستن و با اعتماد به نفس

( طرف34سالش میخوای پخته نباش این دیگه سوخته هست تا پخته اعتماد به نفسشم به خاطر پولش خخخخ)

5-جلسه اول ایشون فکر کردن من لیسانسم ولی بعد که فهمیدن من فوقم شروع به عرق ریختن کردن و خجالت (احتمالا پیش خودش گفته الان بخوام برم باهاش حرف بزنم چجوری میخواد له ام کنه دختره)در این حد که انقدر هول سده بودن سوالاشون یادشون رفنه بود و شرم و حیاشون و احترامی که میذارن.

(کسی که درس نخونده فکر می کنه فوق لیسانس تو دانشگاه دولتی انیشتین به همین خاطر یک احساس خجالت توام با شرمندگی داره)

در مورد قومیتش هم باید ببینی آداب و رسومشون چطوری ببین میتونی باهاشون سر کنی یا نه مثلا همانطور که بی شیله پیلیه میتونن باشند همانقدر هم میتونن ساده و خرافاتی باشند

در مورد سوال پرسیدن خب دیپلم و بازاری میخوای سوالات استراتژی بپرسه توقعی داریا

در مورد احساس ببین
به عنوان یک برادر بهت میگم قانون بازار اینه که پسری که از بیست سالگی رفته تو بازار و سربازی هم نرفته باید سن 25سالگی براش زن بگیرن اینکه این فرد تا سن 34سالگی زن نگرفته قابل تامل می باشد  که باید تو تحقیقات بدی دست یک آدمی که این قشر بشناسه آمارش دربیاره که طرف خدایی نکرده همه غلطی نکرده باشه بعد بخواد بیاد سراغ دختر آفتاب مهتاب ندیده

اما نتیجه کلی
این روزها بچه های تحصیلکرده تا فوق گرفتن رفتن خدمت سنشون رسیده به 28 29 وقتی هم وارد بازار کار شدند تازه تو این سن میخوان ب بسم الله بگن
یه جورایی زندگیشون قسظی و دو دوتا چهارتا هست اما بچه بازاری خونه و ماشین داره مشکل مالی نداره و به محض زندگی باهاش بهترین تالار و بهترین سرویس ظلا را برات میگیره یخچالت همیشه پر هست  ولی خب انتظار نداشته باش فردا که مقاله ای اس ای چاپ کردی اون بازاری ذوقت کنه

در مورد اخساس هم پسر 34ساله دیگه شورو حال پسر 28 29را ندارد به خصوص اینکه بازاری هم باشه چون سن ازدواج برای بازاری 25نه 30 30برای تحصیلکرذه هایی که فوق گرفتن رفتن خدمت سربازی. بازاری جماعت کاسبیش براش مهم و تو رو به چشم زن خانه دار می بینه تا زن تحصیلکرده

در پایان تحقیقات محلی بسیار مهم است

تصویر الهه نازززز

شما یه سال از من کوچکتری.
من به هر کی میگم سنم رفته بالا میگه این طور نیست.
اما خواستگار میاد و سنم رو می فهمه پشیمون میشه.

تصویر الهه نازززز

احساست درست میگه.
به نظر من همچین مورد خاصی هم نیست که نگران از دست دادنش باشی.
برای من اختلاف قد مهمه. دوست ندارم وقتی با همسرم حرف می زنم سرم رو خیلی بگیرم بالا تا ببینمش.

تصویر زهرا88
نویسنده زهرا88 در

سلام با تشکر فراوان
خواستم بپرسم صبر نکنم تا مورد بهتر بیاد؟
یا سنم رفته بالا؟

صفحه‌ها