مطالب دوستان barfi

Portrait de meysam meysam 18 mar, 2017 حرز امام جواد و دعا نویسی
باسمه تعالی با عرض سلام و خسته نباشید از حرز معتبری که از امام جواد علیه السلام رسیده و در مفاتیح الجنان هم به آن اشاره شده، استفاده نمایید: «يا نُورُ يا بُرْهانُ يا مُبينُ يا مُنيرُ يا رَبِّ اِكْفِنى الْشُّرُورَ وَ افاتِ الدُّهُورِ وَ اَسْئَلُكَ النَّجاةَ يَوْمَ يُنْفَخُ فِى الصُّورِ»
Portrait de meysam meysam 18 mar, 2017 من هیچی نمیشم؟!
باسمه تعالی با عرض سلام و خسته نباشید این که با دختری رابطه نداشتید، این خودش یک امتیاز برای شما می باشد که خطوط قرمز را رعایت می کنید و خودتان را گرفتار گناه نمی نمایید. از سرزتش این نوع دوستان اصلا ناراحت نشوید، چون این نوع افراد که یا درس نمی خوانند و یا دنبال گناه و ارتباط با نامحرم هستند،  وقتی می بینند شما مثل آن ها نیستید، می خواهند با این نوع حرف ها، شما را مانند خودشان کنند.  مانند شخص معتادی که چون خودش آلوده به اعتیاد شده، در صدد این است که برای رهایی از عذاب وجدان، دیگران را هم مانند خود کند. چه کسی گفته که در درس چیزی نیست؟ هر کسی که به جایی رسیده از برکت علم و دانش رسیده است. ولکن شما سعی کند رابطه اجتماعی خودتان را با فامیل و دوستان خوب بیشتر کنید. باید اشخاص خوب و مومن را پیدا نمایید و با آن ها رابطه دوستی برقرار کنید. البته برای پیدا کردن دوستان خوب هم عجله نکنید. در مساجد، عضو بسیج شدن، یا در هیئات مذهبی رفتن، به شما کمک می کند که دوستان خوب و با ایمان را پیدا نمایید. موفق باشید.  
Portrait de meysam meysam 13 mar, 2017 چگونگه برخورد کنیم؟
باسمه تعالی با عرض سلام و خسته نباشید اول از همه باید اطلاعات دینی خود را بالا ببریم و با شبهات اعتقادی، دینی و پاسخ آن ها کاملا آگاه شویم. در قدم بعدی اگر کسی نسبت به مقدسات دینی توهینی کرد از دو حال خارج نیست: الف: شخص نا آگاه و بدون اطلاعی است که صرفا با شنیدن چند شبهه تحت تایثر قرار گرفته و توهین می کند. دراینجا با روشنگری کردن و پاسخ شبهات او را دادن، می توان چنین شخصی را از جهالت و نادانی نجات داد. ب: شخصی است که علی رغم آنکه می داند، توهین ها و بی احترامی های او صحیح نیست ولکن از جهت آن که اعتقادی به دین ندارد، به توهین های خود ادامه می دهد،  در اینجا اگر در میان جمعی، آن جملات را بیان می کند، مانند قسم اول باید روشنگری کنیم ولی اگر خصوصی به ما می گوید، باید با بی توجهی و از باب «وَ إِذا خاطَبَهُمُ الْجاهِلُونَ قالُوا سَلاماً [فرقان/70] بی اعتنا از کنارشان رد شویم. موفق باشید.
Portrait de meysam meysam 11 mar, 2017 زشتی، افسردگی، حس خودکشی
باسمه تعالی با عرض سلام و خسته نباشید در جواب شما نکاتی را تقدیم می نمایم: الف: شما قطعا امتیازات مثبت فراوانی دارید که با کمی تفکر و تامل حتما به آن ویژگی های مثبت پی خواهید برد. فقط کافی است استعداد های خود را کشف کنید. خیلی ها هستنند که مشکلات جسمی و معلولیت های ظاهری فراوان دارند، ولکن کارها و فعالیت های فراوانی را انجام می دهند. شما که الحمد لله سالمی و چهار ستون بدنت سالم است. پس با نا امیدی و افسوس خوردن چیزی حل نمی شود. شما قطعا می توانی کارهای بزرگی را انجام دهی. ب: گذشته ها گذشته، و دیگر به هیچ وجه به روزهای سابق فکر نکنید. هر موقع افکار گذشته به ذهنتان آمد، سریعا تغییر مکان بدید و خودتان را به کاری مشغول کنید و سوره ناس را بخوانید، تا آن افکار از ذهن شما خارج شود. ج: از بیکاری و تنهایی به شدت خود داری کنید.  د:  ورزش را خیلی جدی بگیرید که تاثیر بسزایی در تغییر روحیه شما خواهد داشت. ه: در این زمینه با یک مشاور متخصص مذهبی، تاکید می کنم مذهبی، حتما صحبت کنید تا راهکارهای خاص خودشان را ارائه دهند. انشاء الله موفق باشید. 
Portrait de meysam meysam 05 mar, 2017 کاش میشد من هم محجبه بودم
باسمه تعالی با عرض سلام و خسته نباشید در پاسخ به شما دو نکته عرض می شود: اولا: شما باید آگاهی و علم خودتان را نسبت به حجاب بالا ببرید. این آگاهی و علم شما به چرایی داشتن حجاب که به پشتوانه دلیل عقلی، و نقلی و دینی است، ناخود آگاه به شما حس اعتماد به نفس را خواهد داد. بر همین اساس شناخت خود را نسبت به مساله ححاب هر چه بیشتر بالا ببرید تا هم خودتان قانع شوید و هم اگر کسی به شما ایراد گرفت، بتوانید راهنماییش کنید و پاسخش را بدهید. در این زمینه می توانید به کتابهایی مانند  1. آیت الله احمد محسنی گرگانی ، "در ناب در صدف حجاب " انتشارات علوم اسلامی . 2. محمدی اشتهاردی ؛محمد؛حجاب بیانگرشخصیت ،چاپ اول نشر معاونت مبارزه با مفاسداجتماعی ناجا، 3. رزاقی،احمد،عوامل فساد و بد حجابی وشیوه های مقابله با آن ،چاپ چهارم ، نشر سازمان تبلیغات اسلامی،1371ش. 4. شجاعی ،محمد درّ و صدف،چاپ سوم ،نشرــ 1378ش. 5. مطهر ی،مرتضی ،مسئله حجاب ،نشر صدرا . 6. قرائتی ،محسن ،پوشش زن دراسلام ،چاپ نهم ،نشر ناصر ،1370ش. 7. جوادی آملی ، زن درآئینه جلال وجمال ،چاپ دوم ،نشر فرهنگی رجاء 1371ش. 8. فتاحی زاده ،فتحیه ،حجاب از دیدگاه قرآن وسنت ،چاپ دوم ،نشر دفتر تبلیغات اسلامی ،1376ش. ثانیا: شما باید به این نکته دقت کنید که یکی از اوصاف انسان های مومن این است که از سرزنش سرزنش کنندگان، ناراحت نمی شوند. «لا يَخافُونَ لَوْمَةَ لائِم [مائده/54] از نكوهش و ملامت احدى باك ندارند.»  مگر پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم ) را  سرزنش نکردند؟، مسخره نکردند؟ اما حضرت، دست از اعتقادشان بر نداشتند، باید وقتی به این واقعیت رسیدید که مطلبی بر حق است، پای عقیده خود استوار بمانید و استقامت به خرج بدهید. در یک روز آفتابی که خورشید نیم کرده زمین را روشن نموده، اگر کسی بگوید الان شب است، روشن است که شما باور نمی کنید و از اعتقادتان به روز بودن کاسته نمی شود، در این جا هم شما وقتی به آگاهی و یقین رسیدید که حجاب حق است، نباید تحت تاثیر منکرین حجاب قرار بگیرید. بلکه با آراسته بودن به حجاب، ثابت کنید که حق با شماست و برای این کارتان دلیل عقلی و دینی دارید. انشاء الله که با مطالعه کتب مذکور، بتوانید اعتماد به نفس خود را بالا ببرید و پای عقیده و اعتقاد خود، سخت و محکم ایستادگی کنید. موفق باشید.
Portrait de meysam meysam 28 fév, 2017 بد حجابی اطرافیانم
باسمه تعالی با عرض سلام و خسته نباشید در این رابطه نکاتی خدمت شما عرض می شود 1. با توجه به اهميت و نقش صله رحم در اسلام، انسان حق ندارد، رابطه خود را با خويشان خود قطع كند، بنابر اين حتي در مواردي كه خويشاوندان انسان، نسبت به مسائل ديني كم توجه هستند و به آن عمل نمي كنند، نبايد باآن ها قطع رابطه كرد، بلكه بايد با برقرار كردن رابطه سازنده و تأثير گذار با خويشاوندان سعي در تغيير و اصلاح آنان داشت. 2. از ديدگاه اسلام تمام انسان ها نسبت به سرنوشت يكديگر مسئول هستند، خصوصا زماني كه با فردي رابطه خويشاوندي داشته باشند. با در نظر گرفتن اين نكته به نظر مي رسد، قطع رابطه با افرادي كه مقيد به انجام فرائض ديني نيستند، نه تنها مشكلي را حل نمي كند، بلكه موجب مي شود اين افراد به جاي ارتباط با انسان هاي متدين و دلسوز با افراد لاابالي ارتباط پيدا كنند و البته تأثير چنين ارتباط هايي هم معلوم است. بنابر اين مي توان گفت يكي از مهم ترين وظايف ديني، اصلاح افراد جامعه بخصوص اقوام انسان مي باشد، كه يكي از مهم ترين راه كارهاي اصلاح افراد، رفت و آمد هاي خانوادگي و صميمانه مي باشد. 3. همانگونه كه رفتارهاي غير ديني با گذشت زمان در انسان ها نهادينه مي شود، براي تغيير دادن اين رفتار ها و جايگزين كردن رفتارهاي ديني هم به زمان نياز است، بنابر اين بايد با صبر و حوصله كامل و بدون هيچ عجله اي براي تغيير رفتار آن ها كوشش كنيد. 4. سعي كنيد با ايجاد رابطه صميمانه و دوستانه با خويشاوندان خود، اعتماد آن ها را به خود جلب كنيد، به گونه اي كه آن ها شما را محرم راز خود بدانند. از اين طريق مي توانيد با صرف وقت و انرژي كمتري به مقصود خود برسيد. زيرا در پرتو رابطه صميمانه با خويشاوندان، آنان به شما علاقه مند مي شوند و در نتيجه اثر پذيري آن ها از شما افزايش مي يابد و در رفتار و گفتار از شما پيروي مي كنند. 5. كوچك ترين رفتار مثبت و ديني آن ها را مورد تشويق قرار دهيد، اينكار موجب دلگرم شدن خويشاوندان شما به امور ديني گرديده و محركي براي انجام دادن وظايفشان مي شود. 6. هرگاه نيازهاي انسان توسط فرد ديگري بر طرف شود، نسبت به آن فرد احساس دلسپردگي پيدا مي كند و سعي مي كند رفتارش طبق ميل آن فرد صورت پذيرد و خواسته هاي آن فرد را در حد امكان انجام دهد، بنابر اين شما بايد سعي كنيد در حد توان نيازهاي مادي و عاطفي خويشاوندان خود را بر طرف كنيد تا از اين طريق بتوانيد بر آن ها تأثير بيشتري داشته باشيد. 7. سعي كنيد فعاليت خود را، از جوانان و كودكاني كه قلبي پاك دارند و هنوز آلوده نشده اند، شروع كنيد و بدانيد كه جوانان مي توانند منشأ تحول در خانواده باشند. 8. با رعايت مراحل نهي از منكر، ممکن است گاهي لازم باشد قطع رابطه موقتي صورت گيرد اما بايد به هدف نهي از منكر و با حفظ امكان بازگشت باشد و همچنين پس از طي ديگر مراحل صورت گيرد. [1]. موفق باشید. _______________________ پی نوشت: [1]. سایت رهروان ولایت.  
Portrait de meysam meysam 28 fév, 2017 توبه زیاد
باسمه تعالی با عرض سلام و خسته نباشید یکی از نام های خداوند «توّاب»، به معنای بسیار توبه پذیر است؛ «وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَحيمٌ [حجرات/12] و از خدا پروا كنيد كه خدا بسيار توبه‏پذير و مهربان است.» پس اگر کسی لغزشی از او سر زد و توبه کرد، قطعا خداوند او را می بخشد.  منتها نکته ای که باید به آن دقت شود این است که توبه در صورتی باعث بخشش می شود که واقعی و حقیقی باشد، نه این که صرف لقلقه زبان و گفتن چند تا استغفار باشد. توبه واقعی، نیز دارای اساس و ارکانی است، که امیر المومنین (صلوات الله علیه) در بیانی، به ارکان چهارگانه توبه اشاره می فرمایند: «التَّوْبَةُ عَلَى أَرْبَعَةِ دَعَائِمَ‏ نَدَمٍ بِالْقَلْبِ وَ اسْتِغْفَارٍ بِاللِّسَانِ وَ عَمَلٍ بِالْجَوَارِحِ وَ عَزْمٍ أَنْ لَا يَعُود [1] توبه بر چهار پایه استوار است 1ـ پشیمانی درونی 2ـ استغفار زبانی 3ـ استغفار عملی 4ـ تصمیم جدّی بر عدم بازگشت به گناه.» 1- پشیمانی  اولین رکن توبه، پشیمانی‏ ، حسرت و آتش درونی و ناراحتی بر آن چه که گذشته است، می‏ باشد. توبه واقعی زمانی محقق می‌گردد که انسان، نگاهی به گذشته سیاه و خطاهای خود بیندازد و‏ تأسف و حسرت نسبت به گناهان گذشته در وجودش  ایجاد گردد.  2- تصمیم بر ترک گناه رکن دوم را می توان از این آیه استفاده نمود: «فَاسْتَغْفَرُوا لِذُنُوبِهِمْ وَ مَنْ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلاَّ اللَّهُ وَ لَمْ يُصِرُّوا عَلى‏ ما فَعَلُوا وَ هُمْ يَعْلَمُون [آل عمران/135] و از گناه خود (به درگاه خدا) توبه كنند -و كيست جز خدا كه گناه خلق را بيامرزد؟- و آن ها كه اصرار در كار زشت نكنند چون به زشتى معصيت آگاهند.» بر همین اساس، انسان موقع توبه کردن باید تصمیم جدی بگیرد، که اگر در آینده نیز شرایط گناه فراهم شود، خویشتن داری می نماید و در مقابل گناه، مقاومت خواهد نمود. 3- جبران گذشته رکن سوم توبه آن است که حالت ندامت و پشیمانی از زبان به سایر اعضا هم منتقل شود، تا انسان براى جبران گذشته کارى انجام دهد. اعضاء انسان در این مرحله، سه کار می‌تواند انجام دهد، تا نهال نوپای توبه استحکام یابد و بارور گردد: الف) حق و حقوق مردم که بر اثر گناهان پایمال شده را جبران کند. اگر غیبتی کرده، حلالیت بطلبد. اگر قلب مؤمنی را شکسته، جبران کند. اگر مال مردم را تلف کرده، جبران نماید. خلاصه هر حقّی از هر شخصی بر عهده اوست ادا کند. ب) حقوق خداوند را نیز ادا کند، اگر عبادتی را ترک کرده انجام دهد. اگر ترک آن عبادت قضا و کفّاره‌ای دارد بجا آورد.  ج) بدی‌ها و خطاها و گناهان گذشته را با خوبی‌ها و عبادات جبران نماید. شاهد بر این مرحله از توبه، آیه شریفه «إِلاَّ الَّذينَ تابُوا وَ أَصْلَحُوا وَ بَيَّنُوا فَأُولئِكَ أَتُوبُ عَلَيْهِمْ وَ أَنَا التَّوَّابُ الرَّحيم [بقره/160] مگر آن هايى كه توبه كردند و به اصلاح مفاسد اعمال خود پرداختند و بيان كردند (آن چه را كه كتمان كردند)، پس توبه اينان را مى ‏پذيرم كه من توبه پذير و مهربانم.»  4- استفغار تحوّل و انقلابی که در درون انسان توبه کار، پیدا شده در سایر اعضاء بدنش نیز باید اثر بگذارد و به وسیله زبانش، که ترجمان قلب او است، آشکار گردد. بر همین اساس، هماهنگی قلب و زبان در تنفّر از گناه، نیز یکی دیگر از ارکان توبه خواهد بود. اتفاقا شخصی که با زبان استغفار می کند ولی مجددا به سمت گناه می رود، در حال مسخره نمودن خداست، چنان چه امام رضا (علیه السلام) می فرمایند: «الْمُسْتَغْفِرُ مِنْ ذَنْبٍ وَ يَفْعَلُهُ كَالْمُسْتَهْزِئِ‏ بِرَبِّهِ‏ [2] كسی كه از گـنـاهى استغفار كند و باز آن را انجام دهد مانند كسى است كه پروردگار خود را مسخره كند.» اگر در توبه این ارکان رخ دهد، شخص مورد بخشش خدا قرار می گیرد. موفق باشید. _________________________ پی نوشت: [1]. مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى‏، بحار الأنوار (ط- بيروت)، ج 75، ص 81، دار إحياء التراث العربی، بيروت‏، 1403 ق‏. [2]. كلينى، محمد بن يعقوب بن اسحاق‏، الكافي (ط- الإسلامية)، ج2، ص 504، دار الكتب الإسلامية، تهران‏، 1407 ق.‏
Portrait de meysam meysam 19 fév, 2017 عامل وقوع وسواس
باسمه تعالی با عرض سلام و خسته بناشید بله کلا هر نوع وسواسی از طرف شیطان است. در واقع شیطان قسم یاد کرده بندگان خدا را گمراه کند: «قالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعين [ص/82] شيطان گفت: به عزّت و جلال تو قسم كه تمام خلق را گمراه خواهم كرد.»، و در گمراه نمودن نیز یکسان عمل نمی کند. بلکه برای هر کسی، دام مخصوص به خودش را پهن می کند. هیچ وقت به شما نمی گوید از دیوار خانه مردم بالا برو. و خدای نکرده شراب بخور و... چون می داند این نوع وسوسه ها، نسبت به شما، موثر نیست. شیطان برای اینکه شما را از دین زده کند، برایتان دام وسواس را پهن می کند. و لذا اگر پای درد و دل کسانی که مشکل وسواسی مثلا نسبت به نماز دارند، بنشینید، خواهند گفت از نماز بدم می آید و یا چند روزی است که نماز نمی خوانم و... پس هدف شیطان از ترفند وسواسی، گمراه نمودن و بی دین نمودن انسان است. لذا در سوره ناس از شرّ وسوسه های شیطان به خدا پناه می بریم: «مِنْ شَرِّ الْوَسْواسِ الْخَنَّاسِ *الَّذِي يُوَسْوِسُ فِي صُدُورِ النَّاس [ناس/4-5] (پناه می برم) از شر وسواس خناس، كه در سينه ‏هاى انسان ها وسوسه مى ‏كند.» بر همین اساس، شما با توجه به وسواسی که دارید حتما به یک مشاوره مذهبی مراجعه کنید و مراحل درمان خود را پیگیری نمایید، تا از شرّ وسوسه های شیطان نجات پیدا نمایید. موفق باشید.
Portrait de meysam meysam 18 fév, 2017 از خدا طلب مرگ میکنم
باسمه تعالی با عرض سلام و خسته نباشید شما به جای اینکه صورت مساله رو پاک کنید، به فکر حل کردن آن باشید. لذا به این دو نکته خوب دقت بفرمایید. الف: رحمت خدا اولین و مهمترین نکته ای که شما باید به آن توجه کنید و ایمان بیاورید این است که هیچ گاه نباید از رحمت خداوند ناامید شوید.  خداوند ناامیدی از رحمت و بخشش خودش را از مذمت نموده و فرموده: «ولا تایئَسُوا مِنْ رَوح اللَّهِ إنّهُ لا یایئَسُ مِنْ روحِ اللَّهِ الا القومُ الکافِروُن [یوسف/87] و نومید مباشید از رحمت خدا؛ چه تنها کافران از رحمت خداوند، نا امیدند.» و وجهش هم روشن است، زیرا کسی که از رحمت خدا نا امید می شود، ناخودآگاه قدرت خدا را محدود نموده، و یا با زبان بی زبانی می خواهید بگوید خدایا تو بخل داری و نمی خواهی  من را تحت چتر رحمت خودت قرار دهی. در حالی که خداوند قادر مطلق و فیاض علی الاطلاق است. در بند 19 دعای جوشن کبیر، خطاب به حق تعالی عرض می‌کنیم: «يَا مَنْ‏ سَبَقَتْ‏ رَحْمَتُهُ‏ غَضَبَهُ [1] ای کسی که رحمتت بر غضبت سبقت گرفته.» حتی خداوند در بیانی می‌فرماید: «مَنْ تابَ وَ آمَنَ وَ عَمِلَ عَمَلاً صالِحاً فَأُوْلئِكَ يُبَدِّلُ اللَّهُ سَيِّئاتِهِمْ حَسَناتٍ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحيماً [فرقان/70] کسی که توبه کند و ایمان آورد و کار نیکو کند، خداوند، بدی های آنان را به نیکی ها مبدّل می کند».با وجود داشتن چنین خدایی که نه تنها بدی ها را می بخشد بلکه آنها را تبدیل به خوبی می کند آیا ناامیدی صحیح است، بدانید که شیطان از راه ناامیدی بر شما وارد شده و از این راه در صدد تضعیف ایمان شماست. ب: کنترل گرایش جنسی در مورد گرایش به جنس مخالف، باید تا فراهم آمدن شرایط ازدواج، آن را مدیریت نمایید. لذا به نکات زیر دفت نمایید: 1- کنترل نگاه: به هیچ وجه نباید عکس و فیلم مستهجن دیده شود 2- کنترل فکر: نباید به افکار مستهجن دامن زد، اگه اون افکار امد سریعا تغییر مکان داد، و خود را به کاری مشغول کرد، تا آن افکار از ذهن خارج شود. 3- ورزش را بسیار جدی بگیرید، تا انرژی انجا تخلیه شود. 4- از پوشیدن لباس تنگ خود داری کنید. 5- مراقب دوستان ناباب باشید و از دوستی با آن ها خود داری کنید. 6- از بیکاری و تنهایی به شدت خود داری کنید. 7- از پرخوری، خصوصا شب ها اجتناب شود. 8- شب هر وقت کاملا خوابتان آمد بخوابید . 9- ارتباطتتان را با خدا خصوصا نماز بیشتر کنید. با رعایت نمودن این موارد، کنترل گرایش جنسی را به دست خواهید گرفت. موفق باشید. __________________ پی نوشت: [1]. طوسى، محمد بن الحسن‏، مصباح المتهجّد و سلاح المتعبّد، ج2، ص 696، مؤسسة فقه الشيعة، بیروت، 1411ق.  
Portrait de meysam meysam 18 fév, 2017 حسنات دنیا و آخرت
باسمه تعالی با عرض سلام و خسته نباشید طبق روایت مطرح شده، فرزند صالح، جزء این موارد نیست. راوی از امام صادق (علیه السلام)، از تفسیر دعای قنوت «رَبَّنا آتِنا فِي الدُّنْيا حَسَنَةً وَ فِي الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنا عَذابَ النَّار» سوال می کند و حضرت می‌ فرمایند: «رِضْوَانُ اللَّهِ وَ الْجَنَّةُ وَ السَّعَةُ فِي‏ الْمَعِيشَةِ وَ حُسْنُ‏ الْخُلُقِ‏ فِي‏ الدُّنْيَا [1] رضوان خدا و بهشت (از حسنات آخرت) و توسعه در معیشت و اخلاق نیکو در دنیا ( و از حسنات دنیا) می باشد.» موفق باشید. __________________________ پی نوشت: [1]. نورى، حسين بن محمد تقى‏، مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل‏، ج13، ص 7، مؤسسة آل البيت عليهم السلام‏، قم، 1408 ق.  

Pages

آمار مطالب

مطالب ارسالی: 1