نظرات متفکّر

Portrait de متفکّر متفکّر 14 avr, 2019 گستردگی باطل و توهم حق بودن

سلام؛ در این متن هدف، نفی ملاک بودن صرف جمعیت و کمّیت بر صحّت مسیر است که مطلبی صحیح می‌باشد؛ هرچند بیشتر به عدم حقانیت اکثر پرداخته شده که منظور نویسنده احتمالا اهل سنت نسبت به شیعه و یا مسیحیت نسبت به اسلام می‌تواند باشد؛ در غیر این صورت اگر خواننده بخواهد صرفا بر مثال آخر بسنده کند و یا این تداعی شود که اکثریت به خودی خود اصلا ملاک نیست، صحیح نمی‌باشد؛ کمااینکه در ایران نیز اقلیتهایی از فرقه‌های مختلف هستند(تصوف، بهائیت و...) که در مقابل اکثریت قرار گرفته‌اند و یا حتی در بین شیعیان افرادی که داعیه دار مرجعیت می‌باشند و با فتاوای شاذ در مقابل نظر اکثریت مراجع می‌ایستند و یا... یقینا آنها به این محتوا نمی‌توانند استناد کنند.
خلاصه آنکه می‌بایست حقانیت را با عقل ثابت نمود و به صرف اکثریت تابعین نگاه نکرد؛ بله اگر عقل حکمی را برگزید و اکثریت هم با او همراه بود این اکثریت مزید بر علت خواهد شد و آن اکثریت را می‌توان ملاکی برای دلگرمی قرار داد.

Portrait de متفکّر متفکّر 05 fév, 2018 ثبت نام حوزه و استخاره

با سلام؛ البته باید توجه داشت در مورد تکالیف استخاره موضوعیت ندارد...

Portrait de متفکّر متفکّر 18 jan, 2018 مسابقه نهج البلاغه

سلام. ان شاءالله موفق باشید. معمولا برای این مسابقه ها، خودشان باید محدوده مشخص کنند و یا یک کتاب خاصی رو معرفی میکنند باید از معلم پرورشی مدرسه خودتان بپرسید.

Portrait de متفکّر متفکّر 18 jan, 2018 برند ایرانی

سلام. ظاهرا شما این سوال را در تلگرام پرسیدید . هرچی باشه آی گپ مشکوک است و مشهور به ایرانی بودن، اما تلگرام که یقینا ایرانی نیست! پس اگر علاقه ای به استفاده از نرم افزار ایرانی دارید، آی گپ که بیشتر مطابق با احتیاط است!!!

Portrait de متفکّر متفکّر 18 jan, 2018 این نظام برای مردم چه داشته؟

با سلام؛ همچنین می‌توان به پیشرفتهای مهمی که در عرصه علم و فناوری در رشته‌های مختلف وجود داشته اشاره کرد.

Pages

آمار مطالب

مطالب ارسالی: 6