نظرات هواهیان

Portrait de هواهیان هواهیان 26 juin, 2019 آیا ازدواج با مرد متأهل صحیح است؟

خیر اینطور نیست که کمتر مردی توانایی بر قراری عدالت بین همسران خود را داشته باشد بلکه اکثر مردان این توانایی و قدرت را دارند که بتوانند اقدام به چند همسری بکنند و عدالت را بین خانم های خود بر قرار بکند.

عدالت اقسامی دارد که عدالت قلبی برای خانم ها خیلی مهم هست و همیشه خانم ها از این بابت ناراحت هستند که ممکن است مرد آنها نتواند عدالت قلبی بر قرار بکند و به خانم دیگر خود عشق و علاقه بیشتری بورزد البته این تفکر بیشتر خانم هاست که بر گرفته از تفکرات و احساسات زنانه و حسادت هست و در بین خانم ها امری عادی محسوب می شود.

مردان باید در چند همسری طوری رفتار بکند وخانم های خود را از لحاظ محبت سیر بکنند که اجازه هیچ سوء برداشتی به خانم های خود ندهد و خود مدیریت زندگی را برعهده بگیرد و اجازه ندهد بحث های بی ارزش و بی فایده درخانواده شکل بگیرد و کانون گرم خانواده را متزلزل بشود.

این تفکر شما که حاضر هستید تا آخر عمر مجرد بمانید و همسر مرد متاهل نشوید کاملا اشتباه هست ما مردان بسیار زیادی داریم که این توانایی را دارند که چند خانواده را به نحو احسنت مدیریت بکنند و تفکر شما نوعی ظلم به خودتان هست...

البته به این نکته توجه داشته باشید که در خانواده های تک همسری هیچ مشکلی بوجود نمی آید اتفاقا آمار بالای طلاق مربوط به خانواده های تک همسری هست مرد اگر مرد باشد چند خانواده را می تواند مدیریت کند اگر مدیر خوبی نباشد یک خانواده را هم نی تواند مدیریت بکند ...

Portrait de هواهیان هواهیان 03 avr, 2019 دیگه میخوام برم سراغ فالگیر

دوست عزیز سوال شما خیلی مبهم هست مشخص نیست آقا هستید یا خانم لطف کنید و سوال خود رو دقیق بفرمایید تا پاسخ دقیق تر داده بشود

Portrait de هواهیان هواهیان 01 avr, 2019 هیچ کس آنقدر فقیر نیست که نتواند لبخندی به کسی ببخشد

وقتی به کسی هدیه ای می دین ، به اون محبت کردین و با این کار شما شادی هاتون رو باهاش تقسیم کردین .

البته شما با این کار خودتون رو هم شاد کردین .

هدیه دادن به دیگران اونقدر لذتبخشه که آدم دوست داره هر لحظه به دیگران هدیه بده . به خونواده ، دوستا ، همسایه ها و تمام کساییکه از دیدن اون ها لذت می بریم .

بعضی وقتها پولهامون رو جمع می کنیم تا برای عزیزمون کادوی مورد علاقش رو بخریم.

اما چطور ممکنه ؟ امکانات مادی و زمان به ما وقت چنین کاری رو به ما نمیده،

هدیه ای ارزش مند تری وجود دارد که از نظر مادی قابل وصف نیست، هیچ قیمتی نمیشه براش گذاشت.

لبخند ، لبخند زیباترین هدیه ایه که هر کسی می تونه به دیگران تقدیم کنه ،اگه همه ی آدم ها توی روابط روزمره شون به همدیگه لبخند هدیه کنن ، زندگی و جامعه پر از زیبایی و شادی می شه .

لبخند زدن به دیگران هم باعث شادی دیگران می شود و هم دل ما شاد می شود و خداوندم از شادی رساندن به دیگران شاد خواهد شد.

Portrait de هواهیان هواهیان 01 avr, 2019 برکت مهمان

مهمان‌نوازی از نظر لغوی به معنای ابراز لطف، تفقد و پذیرایی از مهمان است.

مهمان‌داری و مهمان‌نوازی هم معنای خاصی دارد ، در فرهنگ دینی ما هم که مهمان حبیب خدا و مایه برکت است و به نوعی هدیه‌ای از طرف خدا است.

حضور مهمان در هر خانه‌ای نشانه‌ای از عنایت الهی به آن خانه و خانواده است. این سفیران الهی شرایط خانه و خانواده را به شکل مطلوب و مناسبی تغییر می‌دهند و بستر حضور فرشتگان را برای اهل خانه فراهم می‌آورند. اگر در خانه‌ای مهمانی وارد نشود، صاحب خانه می‌بایست در رفتار خویش تجدید نظر کند؛ زیرا نیامدن مهمان به معنای آن است که رفتار او مورد قبول الهی نیست و خداوند او را به سبب رفتارهای زشت، از مهمان و میزبانی او، محروم ساخته است؛ زیرا در خانه‌ای که مهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان نیز وارد نخواهند شد تا نعمت را بر اهل آن خانه بیاورند و نقمت و بلا را ببرند. پیامبر گرامی (ص) می‌فرماید: کل بیت لا یدخل فیه الضیف لا تدخله الملائکه؛ هر خانه‌ای که مهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان واردش نمی‌شوند.

 

حضور مهمان حضور پربرکتی است؛ چرا که با حضور مهمان، فرشتگان بر اهل آن خانه وارد می‌شوند و خانه ایشان محل آمد و شد فرشتگان می‌شود. آمد و شد فرشتگان نیز چیزی جز برکت و نعمت و خیر برای خانه و اهل خانه نخواهد بود. این در حالی است که مهمان همواره با روزی خود بر میزبان وارد می‌شود فشار به مهمان و اقتصاد خانواده وارد نمی‌سازد، بلکه موجب افزایش رزق و روزی اهل خانه می‌شود. رسول‌اکرم(ص) در این بار می‌فرماید: الضیف ینزل برزقه و یرتحل بذنوب اهل البیت؛ مهمان، روزی خود را می‌آورد و گناهان اهل خانه را می‌برد.

این شعرم از صائب تبریزی درباره مهمان نوازی؛

رزق ما آید به پای میهمان از خوان غیب

میزبان ماست هر کس می‌شود مهمان ما

Portrait de هواهیان هواهیان 01 avr, 2019 همه چیز لباس نو نیست

اغلب می بینیم افرادی هستند که ظاهری بسیار زیبا دارند، اما باطنی بسیار زشت و زیبایی درونشان پوششی است تا خود را پشت آن مخفی کنند، این کار را هر روزه میلیون ها نفر، تجربه می کنند.

در مدت کوتاهی پی می برید که درونش هیچ گونه شباهتی با ظاهر زیبای او ندارد. برای نمونه، اسکندر کبیر اندام و ظاهر بسیار زیبایی داشت، اما میلیون ها انسان را قتل عام کرد؛ فقط برای ارضای نفسش که می خواست فاتح تمام دنیا باشد.

زیبایی ظاهری به هیچ وجه اصل نیست،درکل ما نباید در ظاهر و نحوه پوشش خودمان نه تفریط داشته باشیم نه افراط.

ظاهر ما باید به نوعی منعکس کننده درون مان باشد.ما می توانیم با انجام جراحی پلاستیک صورت، چشمان و بینی زیبایی داشته باشیم، می توانیم پوست تمان را عوض کنیم؛ شکل مان را عوض کنیم، هرساله یا هر ماهه لباس های جدیدی و تیپ جدیدی داشته باشیم،اما این تغییرات قرار نیست، موجودیت و جوهر ما را عوض کند. اگر شخصی درونی حریص داشته باشد، پر از شهوت، خشونت، خشم و حسادت. جراح پلاستیک و لباس جدید نمی تواند برای اینها کاری انجام دهد و برای تغییر اینها، باید کردار و رفتار و افکارمان را تغییر بدهیم.مگر چند سال جوان خواهیم ماند؟ با محو شدن جوانی،زیبایی احساس می کنیم اما زشت شده ایم، مگر اینکه جوهر درونمان نیز با سنمان رشد کند، در این صورت حتی در کهنسالی  زیبایی ای خواهید داشت .

ما می توانیم با پوشش ساده هم  آراسته باشیم ،وقتی افکارمان را اصلاح کردیم زندگی زیبایی خواهیم داشت.اما تا زمانی که افکارمان را عوض نکرده ایم چیزی عوض نخواهد شد، و فقط دریم در جا میزنیم تنها چیزی که تغییر می کند نحوه پوششمان است نه کردار و رفتارمان.

Pages

آمار مطالب

مطالب ارسالی: 21