نظرات meysam

Retrato de meysam meysam 18 Mar, 2017 حرز امام جواد و دعا نویسی

باسمه تعالی
با عرض سلام و خسته نباشید
از حرز معتبری که از امام جواد علیه السلام رسیده و در مفاتیح الجنان هم به آن اشاره شده، استفاده نمایید:
«يا نُورُ يا بُرْهانُ يا مُبينُ يا مُنيرُ يا رَبِّ اِكْفِنى الْشُّرُورَ وَ افاتِ الدُّهُورِ وَ اَسْئَلُكَ النَّجاةَ يَوْمَ يُنْفَخُ فِى الصُّورِ»

Retrato de meysam meysam 18 Mar, 2017 من هیچی نمیشم؟!

باسمه تعالی
با عرض سلام و خسته نباشید
این که با دختری رابطه نداشتید، این خودش یک امتیاز برای شما می باشد که خطوط قرمز را رعایت می کنید و خودتان را گرفتار گناه نمی نمایید.
از سرزتش این نوع دوستان اصلا ناراحت نشوید، چون این نوع افراد که یا درس نمی خوانند و یا دنبال گناه و ارتباط با نامحرم هستند،  وقتی می بینند شما مثل آن ها نیستید، می خواهند با این نوع حرف ها، شما را مانند خودشان کنند. 
مانند شخص معتادی که چون خودش آلوده به اعتیاد شده، در صدد این است که برای رهایی از عذاب وجدان، دیگران را هم مانند خود کند.
چه کسی گفته که در درس چیزی نیست؟ هر کسی که به جایی رسیده از برکت علم و دانش رسیده است.
ولکن شما سعی کند رابطه اجتماعی خودتان را با فامیل و دوستان خوب بیشتر کنید.
باید اشخاص خوب و مومن را پیدا نمایید و با آن ها رابطه دوستی برقرار کنید. البته برای پیدا کردن دوستان خوب هم عجله نکنید. در مساجد، عضو بسیج شدن، یا در هیئات مذهبی رفتن، به شما کمک می کند که دوستان خوب و با ایمان را پیدا نمایید.
موفق باشید.
 

Retrato de meysam meysam 13 Mar, 2017 چگونگه برخورد کنیم؟

باسمه تعالی
با عرض سلام و خسته نباشید
اول از همه باید اطلاعات دینی خود را بالا ببریم و با شبهات اعتقادی، دینی و پاسخ آن ها کاملا آگاه شویم. در قدم بعدی اگر کسی نسبت به مقدسات دینی توهینی کرد از دو حال خارج نیست:
الف: شخص نا آگاه و بدون اطلاعی است که صرفا با شنیدن چند شبهه تحت تایثر قرار گرفته و توهین می کند. دراینجا با روشنگری کردن و پاسخ شبهات او را دادن، می توان چنین شخصی را از جهالت و نادانی نجات داد.
ب: شخصی است که علی رغم آنکه می داند، توهین ها و بی احترامی های او صحیح نیست ولکن از جهت آن که اعتقادی به دین ندارد، به توهین های خود ادامه می دهد،  در اینجا اگر در میان جمعی، آن جملات را بیان می کند، مانند قسم اول باید روشنگری کنیم ولی اگر خصوصی به ما می گوید، باید با بی توجهی و از باب «وَ إِذا خاطَبَهُمُ الْجاهِلُونَ قالُوا سَلاماً [فرقان/70] بی اعتنا از کنارشان رد شویم.
موفق باشید.

Retrato de meysam meysam 11 Mar, 2017 زشتی، افسردگی، حس خودکشی

باسمه تعالی
با عرض سلام و خسته نباشید
در جواب شما نکاتی را تقدیم می نمایم:
الف: شما قطعا امتیازات مثبت فراوانی دارید که با کمی تفکر و تامل حتما به آن ویژگی های مثبت پی خواهید برد. فقط کافی است استعداد های خود را کشف کنید.
خیلی ها هستنند که مشکلات جسمی و معلولیت های ظاهری فراوان دارند، ولکن کارها و فعالیت های فراوانی را انجام می دهند. شما که الحمد لله سالمی و چهار ستون بدنت سالم است. پس با نا امیدی و افسوس خوردن چیزی حل نمی شود. شما قطعا می توانی کارهای بزرگی را انجام دهی.
ب: گذشته ها گذشته، و دیگر به هیچ وجه به روزهای سابق فکر نکنید. هر موقع افکار گذشته به ذهنتان آمد، سریعا تغییر مکان بدید و خودتان را به کاری مشغول کنید و سوره ناس را بخوانید، تا آن افکار از ذهن شما خارج شود.
ج: از بیکاری و تنهایی به شدت خود داری کنید. 
د:  ورزش را خیلی جدی بگیرید که تاثیر بسزایی در تغییر روحیه شما خواهد داشت.
ه: در این زمینه با یک مشاور متخصص مذهبی، تاکید می کنم مذهبی، حتما صحبت کنید تا راهکارهای خاص خودشان را ارائه دهند.
انشاء الله موفق باشید. 

Retrato de meysam meysam 05 Mar, 2017 کاش میشد من هم محجبه بودم

باسمه تعالی
با عرض سلام و خسته نباشید
در پاسخ به شما دو نکته عرض می شود:
اولا: شما باید آگاهی و علم خودتان را نسبت به حجاب بالا ببرید. این آگاهی و علم شما به چرایی داشتن حجاب که به پشتوانه دلیل عقلی، و نقلی و دینی است، ناخود آگاه به شما حس اعتماد به نفس را خواهد داد.
بر همین اساس شناخت خود را نسبت به مساله ححاب هر چه بیشتر بالا ببرید تا هم خودتان قانع شوید و هم اگر کسی به شما ایراد گرفت، بتوانید راهنماییش کنید و پاسخش را بدهید.
در این زمینه می توانید به کتابهایی مانند 
1. آیت الله احمد محسنی گرگانی ، "در ناب در صدف حجاب " انتشارات علوم اسلامی .
2. محمدی اشتهاردی ؛محمد؛حجاب بیانگرشخصیت ،چاپ اول نشر معاونت مبارزه با مفاسداجتماعی ناجا،
3. رزاقی،احمد،عوامل فساد و بد حجابی وشیوه های مقابله با آن ،چاپ چهارم ، نشر سازمان تبلیغات اسلامی،1371ش.
4. شجاعی ،محمد درّ و صدف،چاپ سوم ،نشرــ 1378ش.
5. مطهر ی،مرتضی ،مسئله حجاب ،نشر صدرا .
6. قرائتی ،محسن ،پوشش زن دراسلام ،چاپ نهم ،نشر ناصر ،1370ش.
7. جوادی آملی ، زن درآئینه جلال وجمال ،چاپ دوم ،نشر فرهنگی رجاء 1371ش.
8. فتاحی زاده ،فتحیه ،حجاب از دیدگاه قرآن وسنت ،چاپ دوم ،نشر دفتر تبلیغات اسلامی ،1376ش.
ثانیا: شما باید به این نکته دقت کنید که یکی از اوصاف انسان های مومن این است که از سرزنش سرزنش کنندگان، ناراحت نمی شوند. «لا يَخافُونَ لَوْمَةَ لائِم [مائده/54] از نكوهش و ملامت احدى باك ندارند.»  مگر پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم ) را  سرزنش نکردند؟، مسخره نکردند؟ اما حضرت، دست از اعتقادشان بر نداشتند، باید وقتی به این واقعیت رسیدید که مطلبی بر حق است، پای عقیده خود استوار بمانید و استقامت به خرج بدهید.
در یک روز آفتابی که خورشید نیم کرده زمین را روشن نموده، اگر کسی بگوید الان شب است، روشن است که شما باور نمی کنید و از اعتقادتان به روز بودن کاسته نمی شود، در این جا هم شما وقتی به آگاهی و یقین رسیدید که حجاب حق است، نباید تحت تاثیر منکرین حجاب قرار بگیرید. بلکه با آراسته بودن به حجاب، ثابت کنید که حق با شماست و برای این کارتان دلیل عقلی و دینی دارید.
انشاء الله که با مطالعه کتب مذکور، بتوانید اعتماد به نفس خود را بالا ببرید و پای عقیده و اعتقاد خود، سخت و محکم ایستادگی کنید.
موفق باشید.

Páginas

آمار مطالب

مطالب ارسالی: 538