ازدواج

08:23 - 1401/03/21

سلام وتشکرازشمابزرگواران؛

خانمی ۴۷ ساله ومجرد هستم و خواستگار چندانی  نداشتم، چندمورد هم که پیش اومده یا خیلی پیر بودن ، ومورد آخری هم که اون منو پسند نکرد بااینکه ۱۰ سال از من بزرگتر بود وزنش را هم طلاق داده بود،تحصیلاتم درحدلیسانس است وبا خانواده زندگی میکنم، دوست داشتم ازدواج کنم ولی تاحالا برام پیش نیومده، ازنظرظاهری دخترزیبایی نیستم وجذابیت خاصی ندارم اهل آرایش هم نیستم،

الان یه موردخواستگار توی گروههای ازدواج بهم معرفی کردند که یه آقایی است ۶۰ ساله که بازنشسته رانندگی وراننده ماشین سنگین بوده ، والان که بازنشسته شده میگه بنگاه خریدوفروش ماشین داره، همسرش را به دلیل اختلافاتی که باهم داشتند طلاق داده وخودش میگه بهم توجه نمیکرد وریخت وپاش میکرد ومشکل روانی هم داشت طلاقش دادم با اینکه دختر داییم بود، ۴ تا بچه داشته که که سه تاشون ازدواج گردن ویکی از دختراش مجرده با مادرش زندگی میکنه، من ایشون را ندیدم ودر همین حد ازش میدونم وعکسش را دیدم، ولی ایشون منو ندیده ، والبته یکی از شرایطشون هم اینه که گفته دیگه بچه نمیخاد ومیخاد باکسی ازدواج کنه که این شرط را هم بپذیره،

خواهش میکنم منو راهنمایی کنین هم دوست دارم سروسامان بگیرم از پیری وتنهایی هستم،

وهم نمیتونم تصمیم بگیرم واز ازدواج میترسم، 

وباتوجه به سن من که ۴۷ سال دارم ازدواج با چنین شخصی آیا به صلاح من هست یانه؟

از طرفی هم نگرانم که ایشون ظاهر منو را نپسنددو واگه اینطور باشه از نظر روحی بهم میریزم به خاطر اینکه احساس میکنم تحقیر میشم از اینکه یه شخص ۶۰ ساله که دیگه پیر است وتجربه ۴۰ ستل زندگی مشترک‌را داشته حالا بخواد تو این سن دنبال زیبایی باشه وبراش زیبایی مهم باشه،

لطفا اگه امکانش هست زودتر منو راهنمایی کنید.

----------------
کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: https://btid.org/fa/forums
همچنين مي‌توانيد سوالات جديد خود را از طريق اين آدرس ارسال کنيد: https://btid.org/fa/node/add/forum
تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنين در مرور زمان نظراتشان جهت نمايش، ديگر منتظر تاييد مسئولين انجمن نيز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد:  https://btid.org/fa/user/register

انجمن‌ها: 
http://btid.org/node/210742

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
8 + 2 =
*****
تصویر محمد اسماعیلی

سلام و عرض ادب
از اینکه به مجموعه ما اعتماد کردید و توفیق همراهی با شما رو داریم، خوشحالیم و امیدوارم نکاتی که خدمت شما عرض می شود با دقت مطالعه بفرمایید و چنانچه نیاز به مشاوره بیشتر داشتید می توانید مجددا با ما مکاتبه داشته باشید.
خواهر گرامی، نگرانی شما نسبت به تشکیل خانواده و مساله ازدواج و همچنین نسبت به آینده و تنهائی و... کاملا قابل درک هست و قطعا در شرایطی که توضیح دادید، فشار زیادی از لحاظ روحی بر شما وارد شده و دوست دارید از این شرایط خارج شوید.
برای اینکه بتوانید در این شرایط تصمیم بهتری بگیرید لازم هست به چند نکته توجه کنید:
1. با وجود تمام شرایطی که گفتید و سختی این شرایط، به هیچ وجه خودتان را تسلیم نکنید و به تعبیر عامیانه، خودتان را نبازید. قطعا شما ویژگی های مثبت بسیار زیادی دارید و اینکه ازدواجتان جور نشده و تشکیل خانواده ندادید، الزاما به معنای مشکل شما نیست.
واقع بین بودن خوب هست مثلا اینکه شخصی نواقص خودش را قبول داشته باشد ولی اینکه به خاطر نواقصی، خودتان را محکوم به زندگی بدی کنید اصلا فکر صحیحی نیست.
پس واقع بینی را در کنار عزت نفس حفظ کنید. شما قطعا بخاطر شرایط سنی و سایر شرایط نباید در ازدواج سخت گیری های متداول بین برخی دخترها را داشته باشید ولی قرار هم نیست که با هر شرایطی ازدواج کنید.
گاهی ازدواج نکردن و تنها ماندن به برخی ازدواج ها آسیب زا و غلط ترجیح دارد.
مرحله اول این است که خودتان را با شرایط موجود بپذیرید و نگران نظر و قضاوت دیگران هم نباشید. مثلا در مورد ظاهر هر کسی نظری دارد و کاملا نسبی هست. اصلا مهم نیست که دیگران شما را بپسندند یا نه! مهم این است که خودتان ، خودتان را با این ظاهر و این شرایط پذیرفته باشید که باعث اعتمادبه نفس شما می شود  و شخصیت با اعتماد به نفس اصولا محبوب تر هست.
2. در مورد خواستگاری که توضیح دادید:
اگر شرایط ایشان را می توانید بپذیرید، مثل اینکه ایشان فرزند دارد و قطعا بعد از ازدواج هم باید با آنها رابطه داشته باشد و سایر شرایط ایشان، اصلا نگران پسندیدن و نپسندیدن خواستگار نباشید. در واقع نباید برای شما مهم باشد. اگر پسندید که ادامه می دهید اگر نپسندید هم اتفاق خاصی نیفتاده و ان شاءالله مورد دیگری برای شما پیش می آید.
برای رفع شبهه و اینکه گفتید: "تجربه ۴۰ ستل زندگی مشترک‌را داشته حالا بخواد تو این سن دنبال زیبایی باشه وبراش زیبایی مهم باشه" می توانید شرایط خودتان را برای ایشان توضیح بدهید و طی چند جلسه صحبت و گفتگو با سلایق ایشان و اخلاق و شخصیتش آشنا شوید.
نهایتا توصیه می کنم حتما در این مورد یا سایر مواردی که برای ازدواجتان پیش می آید و بعد از آشنائی، حتما مشاوره حضوری با یک مشاور متخصص ازدواج، داشته باشید.

برای مشاوره بیشتر می توانید با ما مکاتبه داشته باشید.
خوشبخت و سعادتمند باشید.