Friends Comments Beni

امیری سیاوشانی's picture امیری سیاوشانی 19 Sep, 2024 دختری ۲۱ ساله هستم و نمی‌توانم با نقش‌های زنانه کنار بیام و بپذیرم
سلام و عرض ادب از ارتباط شما با مجموعه اندیشه برتر سپاسگزاریم. 1. ویژگی ارزشمند: بسیار خوب است که شما قدرت نگفتن و ابراز وجود دارید. این ویژگی مشخصه ارزشمندی برای شماست که بسیاری از افراد در زندگی‌شان از آن بی‌بهره هستند. در نتیجه این روحیه را در خود حفظ کنید. 2. همکاری: بله. همان‌گونه که فرمودید، از اساسی‌ترین مسائل در زندگی مشترک، همکاری و تعامل بین اعضای خانواده است. گاهی لازم است آقا خارج از وظایف تعیین شده در کارهای منزل کمک کند. خانم نیز برخی اوقات می‌تواند به نظافت اتومبیل خانواده بپردازد. زندگی معصومین علیهم‌السلام پر از تعامل و همکاری به یکدیگر است. امام صادق علیه‌السلام این همکاری را در زندگی امیرالمؤمنین علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها به تصویر کشانده و می‌فرماید: «علی علیه‌السلام خود هيزم تهيّه مى‌كرد و آب از چاه مى‌كشيد و خانه را جارو مى‌كرد و حضرت فاطمه عليهاالسّلام آسياب مى‌كرد و خمير مى‌نمود و نان مى‌پخت». خانواده باید به یکدیگر کمک کنند تا نیازهای یکدیگر رفع شود. این یک قسمت از ماجرا است. 3. ارتباط بین فردی: ارتباط بین فردی، از بزرگ‌ترین دستاورد‌های بشری محسوب می‌شود. برخی افراد، قادر به برقراری ارتباط خوب نیستند. ارتباط ضعیف، منجر به دوری از دوستان، عزیزان و عدم کارایی شغلی می‌شود. قسمتی دیگر از ماجرا آن است که انسان موجودی اجتماعی است و نمی‌تواند از اجتماع بگریزد یا از آن بی‌نیاز شود. به همین دلیل در طول شبانه‌روز ما به رفتارهای مختلفی دست می‌زنیم تا این ارتباط حفظ شود حتی اگر خودمان متوجهش نباشیم، مثلاً برای که آرایش می‌کنیم؟ برای که لباس مجلسی می‌پوشیم. اگر انسان قرار نبود به نظرات، نگاه‌ها و ذهنیات اطرافیانش توجه نکند، پس باید همان لباسی که در خانه و هنگام خواب می‌پوشید را در بیرون نیز بپوشد اما قطعاً این‌چنین نیست زیرا که ما به فرهنگ عمومی و ذهنیات دیگر از خود ارزش قائلیم. چون اجتماعی هستیم. 4. مهارت جرئت ورزی: ببینید همان‌طور که در اول متن گفتم، نه گفتن و ابراز وجود خوب است اما باید به این نکته نیز توجه شود که این‌ها مهارت است؛ یعنی صرف دانش نیست بلکه توانایی است. مثالی برایتان بزنم. شما می‌خواهید از این فرهنگ غلط دوری کنید. در ذهنتان است. دانش ان را دارید که باید آن را بشکنید اما آیا توانایی و مهارت آن را دارید؟ یا با شنا خلاف جریان آب، خودتان را غرق می‌کنید؟ نمی‌گویم سخن شما اشتباه یا بد است. می‌گویم هر مخالفتی راهی دارد. چرا من به خاطر مخالفت با دیگران خودم را در ذهن آنان سیاه کنم؟ چرا برایشان ذهنیت منفی ایجاد کنم؟ چرا در خانواده تنش ایجاد شود؟ چرا آنان را نگران کنم؟ چرا آنان به خاطر رفتار من که می‌شود بهتر و مدیریت شده بیان شود، از مهمانی لذت نبرند. مهارت جرئت ورزی یا ابراز وجود همین است. می‌گوید نگذار حقی از تو ضایع شود اما تو نیز حقوق دیگران را در آن مسئله ضایع نکن. می‌گوید: احترام من باید حفظ شود و باید احترام دیگران را نیز حفظ کنم. تماس سخن اینجاست. باید برای نه گفتن مهارت آموخت تا از تنش دوری شود. 5. مشاوره تلفنی: کماکان پیشنهاد ما آن است که از مشاوره تلفنی رایگان مجموعه ما بهره بگیرید. برای راهنمایی بیشتر می‌توانید از مشاوره تلفنی رایگان به شماره 02533130044 از ساعت 7:30 الی 14 استفاده نمایید. لطفاً بعد از انجام مشاوره، نتیجه و بازخورد آن را با ما در میان بگذارید. آرام و خرسند باشید.
امیری سیاوشانی's picture امیری سیاوشانی 19 Sep, 2024 در وسایل پسر ۱۴ ساله‌ام نامه و تصاویر جنسی پیدا کردم
سلام و عرض ادب از ارتباط شما با مجموعه اندیشه برتر سپاسگزاریم. نوجوانی دوران پر فراز و نشیبی است که نیاز به مهارت والدین در مدیریت و کنترل فرزندان دارد؛ زیرا که آنان با خود چالش‌هایی دارند که می‌توانند خانواده را نیز با تنش روبرو کنند و در نتیجه بحرانی بزرگ در خانه به وجود آید.  اگر والدین مسائل ارتباطی با نوجوان خود را ندانند، رابطه‌ی آن‌ها با فرزندشان سمی می‌شود. مسائلی که شما از فرزندتان متوجه شدید، شما را کلافه و نگران کرده است. هر چند مسئله را با محبت با او در میان گذاشته‌اید اما باز او کار خودش را انجام می‌دهد. شیوه مناسب کنترل رفتارش برایتان سؤال شده است. به همین جهت نیاز به کمک دارید. ازاین‌رو در ادامه نکاتی را پیرامون این موضوعات برایتان بیان خواهم کرد. 1. قوانین: اگر به گفته خود تمام رفتارهای صمیمانه و پیشگیرانه را برای تغییر رفتار پسرتان انجام داده‌اید، اما او باز به رفتارش ادامه داده بهتر است قسمتی از راهکارها را به سمت قانون ببرید. ببینید در خانواده نه سختگیری محض درست است و نه سهل گیری و انفعال محض. اگر او با رفتار مهربانانه و کلام درست و منطقی قانع نمی‌شود، باید راه‌های دیگر مثل وضع قانون، با تنبیهات (محدودیت و محرومیت) و تشویقات مناسب و متناسب را در پیش گرفت. البته در سبک تربیتی مقتدرانه در کنار قوانین، محبت در اوج خود به فرزندان القا می‌شود و این به معنای کنار گذاشتن رفتارهای صمیمانه نیست بلکه هر رفتاری در خانواده برای تربیت فرزندان باید هدفمند اجرا شود. 2. دوستان: پسرتان در سنینی قرار دارد که دوستان بیشتر از هر نهاد دیگر بر او تأثیر دارد. پس بر خانواده لازم و ضروری که بر دوستان فرزند خود تسلط داشته باشند و در صورت نیاز او را از دوستان نامناسب و ناباب دور کنند. البته این رفتار نباید به صورت مستقیم رخ دهد زیرا که نوجوانان از سلطه گری دیگران بر خود بیزارند پس این کار را به صورت غیرمستقیم انجام دهید. 3. مشاور: در صورت تداوم این رفتار می‌توانید این مسئله را با مشاور به صورت حضوری در میان بگذارید تا مصاحبه و بررسی دقیق از پسرتان انجام گیرد. 4. مشاوره تلفنی: در مسئله شما، سخن بسیار است. با توجه به موضوع مشاوره شما، پیشنهاد ما آن است که از مشاوره تلفنی رایگان مجموعه ما بهره بگیرید. برای راهنمایی بیشتر می‌توانید از مشاوره تلفنی رایگان به شماره 02533130044 از ساعت 8 الی 14 استفاده نمایید. لطفاً بعد از انجام مشاوره، نتیجه و بازخورد آن را با ما در میان بگذارید. موفق و پیروز باشید.
امیری سیاوشانی's picture امیری سیاوشانی 18 Sep, 2024 چطوری باید به طور درست، مناسب و اصولی هدف‌گذاری کنم؟
سلام و عرض ادب از ارتباط شما با مجموعه اندیشه برتر سپاسگزاریم. هر انسانی برای زندگی خود اهداف و برنامه‌هایی دارد. رسیدن به اهداف و اجرایی کردن برنامه‌ها فشار و سختی فراوانی را برای اشخاص به وجود می‌آورد. موانع، راه رسیدن به اهداف را ناهموار می‌کنند. گاهی این سختی‌ها باعث تغییر در مسیر رسیدن به اهداف می‌شوند و افراد را از موفقیت‌ها دور می‌کند. شما می‌خواهید بدانید که چگونه هدف‌گذاری درست داشته باشید تا بتوانید با برنامه‌ریزی اصولی بدون مزاحمت موانع، مسیر صعود به قله موفقیت و افتخارآفرینی را بپیمایید. ما در کنار شما خواهیم بود. در ادامه نکاتی را برای راهنمایی شما بیان می‌نمایم. 1. هدف‌گذاری: مهم‌ترین قسمت زندگی داشتن هدف است. هدف به زندگی نشاط می‌دهد به انسان امید می‌دهد؛ زیرا که اشخاص توسط گذشته به سمت زندگی کشیده نمی‌شوند، بلکه این آینده است که آن‌ها را به حرکت رو به جلو وادار می‌کند. عامل اصلی تأثیرگذار بر رفتار فشار گذشته نیست، بلکه کشش آینده است. پس یک هدف‌گذاری مناسب می‌تواند تضمین‌کننده آینده درخشان باشد. برای هدف‌گذاری باید مؤلفه‌های مختلف را در نظر گرفت مثلاً هدف باید شفاف و روشن باشد. با توجه به محدودیت متن برخی از آن‌ها را به صورت لینک برای مطالعه شما بارگذاری می‌کنم. https://btid.org/fa/news/239013 2. برنامه‌ریزی: پس از مشخص کردن هدف، برنامه‌ریزی مهم‌ترین و کلیدی‌ترین سند برای رشد، دستیابی به هدف و کسب امید فزاینده است. برای درک بهتر این جمله پیشنهادمان آن است که لینک زیر را مطالعه نمایید: https://btid.org/fa/news/239073 انسان هرچند هدف‌های بزرگ داشته باشد اما برنامه‌ریزی مناسب نداشته باشد، آن اهداف برایش قابل دست‌یابی نیست. التزام شما به برنامه روزانه‌ای که قرار می‌دهید بسیار مهم است. برنامه‌ریزی تکنیک‌هایی دارد که در مشاوره تلفنی برایتان خواهم گفت. همچنین در کنار برنامه‌ریزی مهارت‌های دیگری لازم است، مثل مدیریت زمان، روش‌های مناسب به یادسپاری و ... مشاوره تلفنی: در مسئله شما، سخن بسیار است اما اطلاعاتمان از شما ناکافی است. مثلاً سن، جنسیت، تحصیلات و ... را نمی‌دانیم تا بتوانیم راهنمایی بهتر و شخصی شده شما داشته باشیم. ازاین‌رو با توجه به موضوع مشاوره شما، پیشنهاد ما آن است که از مشاوره تلفنی رایگان مجموعه ما بهره بگیرید. برای راهنمایی بیشتر می‌توانید از مشاوره تلفنی رایگان به شماره 02533130044 از ساعت 7:30 الی 14 استفاده نمایید. لطفاً بعد از انجام مشاوره، نتیجه و بازخورد آن را با ما در میان بگذارید. موفق و پیروز باشید.
امیری سیاوشانی's picture امیری سیاوشانی 18 Sep, 2024 امیدی به زندگی در آینده ندارم
سلام و عرض ادب از ارتباط شما با مجموعه اندیشه برتر سپاسگزاریم. هر انسانی برای زندگی خود اهداف و برنامه‌هایی دارد. رسیدن به اهداف و اجرایی کردن برنامه‌ها فشار و سختی فراوانی را برای اشخاص به وجود می‌آورد. موانع، راه رسیدن به اهداف را ناهموار می‌کنند. گاهی این سختی‌ها باعث تغییر در مسیر رسیدن به اهداف می‌شوند و افراد را از موفقیت‌ها دور می‌کند. شما به دلیل سختی‌های گذشته و اتفاقات زندگی مشترکتان به نظر اهداف زندگی‌تان را گم کرده‌اید به همین دلیل احساس ناامیدی می‌کنید. به دنبال روزنه‌ای برای نجات از این وضعیت می‌گردید. ما در کنار شما خواهیم بود. در ادامه نکاتی را برای راهنمایی شما بیان می‌نمایم. 1. امید: متوجه هستم که در گذشته برایتان مشکلاتی به وجود آمده که ممکن است برخی از آن‌ها تاکنون نیز ادامه داشته باشد اما گذشته، گذشته است و دیگر برنمی‌گردد. اشخاص توسط گذشته به سمت زندگی کشیده نمی‌شوند، بلکه این آینده ست که آن‌ها را به حرکت روبه‌جلو وادار می‌کند. عامل اصلی تأثیرگذار بر رفتار فشار گذشته نیست، بلکه کشش آینده ست. اتفاقات گذشته چه خوب و چه بد دیگر قابل دست‌کاری نیستند، فقط باید از آن‌ها عبرت گرفت یا درصدد جبران به پا خواست. آینده را نیز انسان به صورت قطعی نمی‌تواند پیش پینی کند اما از زندگی که در زمان حال دارد می‌تواند تا حدودی آینده خود را بشناسد. با فکر به گذشته و اضطراب از آینده فقط از زندگی حال و اکنونتان عقب خواهید افتاد، اکنونی که قرار است آینده شما را بسازد همان‌گونه که دیروز اکنون شما را تشکیل داده است. پس بجای حس ناامیدی به پا خیزید و در مسیر رسیدن به قله بدویید. سن و سال شما به گونه‌ای است که اگر بخواهید می‌توانید به بسیاری از خواسته‌های دلتان برسید. 2. مدیریت ذهن: اولین گام برای رسیدن به موفقیت داشتن ذهنی آرام و متمرکز است. پس اولین گام ما برای بهبود وضعیت فعلی شما این است که از طریق تکنیک‌های ذهنتان را دسته‌بندی کنیم. روشی هست به نام مدیریت فایل‌های ذهنی یا پنجره‌های باز ذهنی که به شما برای رسیدن به این دسته‌بندی کمک خواهد کرد. اولین قدم برای اجرای این تکنیک آن است که شما تمام کارها، اهداف و مسائلتان را بر روی کاغذ بنویسید و در جلسه بعد ارائه دهید تا تکنیک را کامل کنیم. شما می‌توانید پس بدون وقفه شروع کنید تا نتایج خوب آن را به سرعت ببینید. 3. مشاوره تلفنی: در مسئله شما، سخن بسیار است. اطلاعات ما نیز ناکافی است. مثلاً جنسیت، تحصیلات و ... شما را برای راهنمایی بهتر نمی‌دانیم. ازاین‌رو با توجه به موضوع مشاوره شما، پیشنهاد ما آن است که از مشاوره تلفنی رایگان مجموعه ما بهره بگیرید. برای راهنمایی بیشتر می‌توانید از مشاوره تلفنی رایگان به شماره 02533130044 از ساعت 8 الی 14 استفاده نمایید. لطفاً بعد از انجام مشاوره، نتیجه و بازخورد آن را با ما در میان بگذارید. موفق و پیروز باشید.
امیری سیاوشانی's picture امیری سیاوشانی 17 Sep, 2024 دختر و پسر نوجوانم در مورد روابط جنسی در گوگل سرچ داشته‌اند
سلام و عرض ادب از ارتباط شما با مجموعه اندیشه برتر سپاسگزاریم. نوجوانی دوران پر فراز و نشیبی است که نیاز به مهارت والدین در مدیریت و کنترل فرزندان دارد؛ زیرا که آنان با خود چالش‌هایی دارند که می‌توانند خانواده را نیز با تنش روبرو کنند و در نتیجه بحرانی بزرگ در خانه به وجود آید.  اگر والدین مسائل ارتباطی با نوجوان خود را ندانند، رابطه‌ی آن‌ها با فرزندشان سمی می‌شود. مسائلی که شما از فرزندانتان متوجه شدید، شما را کلافه و نگران کرده است. تصمیم به مطرح کردن با آنان گرفتید که ممکن است روابط شما را تحت تأثیر قرار دهد و سمی کند. شیوه بیان مناسب برایتان سؤال شده است. به همین جهت نیاز به کمک دارید. ازاین‌رو در ادامه نکاتی را پیرامون این موضوعات برایتان بیان خواهم کرد. 1. اظهار بی‌اطلاعی: فرزندانتان از این مسئله اظهار بی‌اطلاعی کردند. ممکن است چند حالت داشته باشد، یا هر دوی آن‌ها این موارد را جستجو نکرده‌اند یا آن‌ها دارند این مسائل را انکار می‌کنند چون‌که حریم‌هایی در خانه وجود دارد که به هر دلیلی نمی‌خواهند آن را بشکنند. پس در این حالت به نظر نباید به آنان اصرار کرد و رفتاری را نسبت داد، زیرا آنان این حریم برایشان مهم است و نباید والدین با دست خود این حریم را بشکنند. 2. سؤال: گاهی سؤال غیرمستقیم از فرزندان برای درک این مطلب که دانایی آنان در این مطالب چقدر است بسیار مهم است. ممکن است شما با آنان دراین‌باره سخن بگویید و بیشتر از اطلاعاتی که دارند به آن‌ها بگویید که در این صورت علامت سؤالات جدیدی در ذهن کنجکاوشان به وجود آورده‌اید. یا ممکن است کمتر از اطلاعاتی که دارند بگویید و بقیه را انکار کنید که باعث بی‌اعتمادی و دوری فرزندانتان از شما می‌شود. پس در مرحله اول فهمیدن سطح اطلاعات فرزندانتان مهم است. 3. تائید: بهتر است پدر با پسر و مادر با دختر در فضایی صمیمانه به گفتگو بنشینید. بعد از درک سطح اطلاعات آنان، به صورت غیرمستقیم سر صحبت را باز کنید. سخنان درست آنان را که از نظر فرهنگی و تربیتی اشکالی ندارد، تائید کنید تا اعتمادشان به شما جلب شود. مثلاً انسان‌ها بعد از ازدواج بچه‌دار می‌شوند؛ اما جزئیات و چون و چند آن را بیان نکنید و در عوض بگویید شما در سنینی هستید که ذهن کنجکاوی دارید. کنجکاوی خوب است اما گاهی انسان را از اهداف دور می‌کند. برخی از اهدافی که دارند را برایشان بیان کنید مثلاً بگویید مگر نمی‌خواهی پزشک شوی؟ پس در این موضوعات کنجکاوی نکنید و بر رسیدن به اهدافتان تمرکز کنید. 4. مشاوره تلفنی: در مسئله شما، سخن بسیار است. با توجه به موضوع مشاوره شما، پیشنهاد ما آن است که از مشاوره تلفنی رایگان مجموعه ما بهره بگیرید. برای راهنمایی بیشتر می‌توانید از مشاوره تلفنی رایگان به شماره 02533130044 از ساعت 8 الی 14 استفاده نمایید. لطفاً بعد از انجام مشاوره، نتیجه و بازخورد آن را با ما در میان بگذارید. موفق و پیروز باشید.
دریافت سوالات's picture دریافت سوالات 17 Sep, 2024 دختری ۲۱ ساله هستم و نمی‌توانم با نقش‌های زنانه کنار بیام و بپذیرم
خیلی ممنون. درسته که اقایون بیشتر کار بیرون را انجام می‌دهند اما من زنی را سراغ دارم که شوهرش شغل درستی ندارد و خودش کار می‌کند. به علاوه در مهمانی‌های مادرشوهر هم همیشه حضور دارد و کارها را انجام می‌دهد. به علاوه منم از آن زن‌هایی هستم که کلی‌نگرم نه جزئی‌نگر و علاقه بیشتری به کارهای مردانه دارم نه زنانه. فقط دلم می‌خواهد در جمع‌ها کاری به من نداشته باشند و به حال خودم بگذارند. من از این رفت‌وآمدها چیزی عایدم نمیشه. نه با افراد حاضر در جمع راحتم و احساس نمی‌کنم منو درک کنن و هم مرده یه وعده غذا نیستم. اگر قرار باشه به خاطر یه کمک نکردن انقدر حرف و طعنه بشنوم و اذیت بشم ترجیح میدم چنین رفت‌وآمدی انجام ندم... . من دوست دارم فقط در خانه خودمون کار منزل انجام بدم نه خانه دیگران. آدم‌ها خودشان فرهنگ رو‌ می‌سازن و از یه جا به بعد خودشان را زندانی فرهنگ خودساخته می‌کنند. اصل فرهنگ بر این بوده که خانم‌ها در مهمانی کمک کنند تا همدلی بیشتری صورت بگیره و این کمک باید دلی و در صورت تمایل خود فرد باشه نه با زور و اجبار. حتی کار خیر هم از روی اجبار قبول نیست چه برسه به کمک کردن در کارهای روزمره و عادی از روی اجبار. من جلوی این فرهنگ بی‌منطق می‌ایستم و سر خم نمی‌کنم؛ چون کسی حق نداره دیگری رو اجبار کنه.
امیری سیاوشانی's picture امیری سیاوشانی 17 Sep, 2024 دختر نوجوان ۱۵ ساله هستم و خیلی احساس تنهایی می‌کنم
سلام و عرض ادب از ارتباط شما با مجموعه اندیشه برتر سپاسگزاریم. نوجوانی دوره‌ای پر از هیجان و احساس است. نوجوانان به دلیل سن کم و بی‌تجربگی نمی‌دانند چگونه این هیجانات و احساسات را مدیریت و کنترل نمایند. شما به خاطر مسائلی که بیان کردید احساس کمبود محبت و توجه دارید. همچنین رفتارهای مادرتان، شما را کلافه و ناراحت کرده است به حدی که دیگر نمی‌دانید چگونه باید با او رفتار کنید. به این جهت نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید. در ادامه نکاتی را برای راهنمایی شما بیان خواهم کرد. 1. نوجوانی: برخی از ویژگی‌های که بیان کردید مانند خلق نوسانی یعنی زود عصبانی شدن، گریه کردن و ... خصوصیت دوره نوجوانی است که برای همه انسان‌ها در دوران نوجوانی ممکن است اتفاق بیفتد البته برای فردی این احساسات شدیدتر و برای دیگر ضعیف‌تر بروز می‌کند. بیشترین علت برای این احساسات همان است که خود گفتید یعنی نیاز بیشتری به محبت و توجه دارید که نمی‌توانید به دست بیاورید و این شما را آزرده‌خاطر و احساساتتان را شکننده کرده است. پس باید در بیان احساستان و تأمین نیاز عاطفی به شما کمک کنیم. 2. خانواده: اولین قدم آن است که نگاهتان را به خانواده و رفتارهای آنان تغییر دهید. مگر افرادی وجود دارند که از خانواده و والدین ما را بیشتر دوست داشته باشند؟ قطعاً جواب خیر است؛ اما بله گاهی آنان در رفتارهایشان اشتباه می‌کنند یا ناخواسته با رفتارهایشان بین فرزندان فرق می‌گذارند و حتی ممکن است حس حسادت یکی را به دیگر به وجود آورد؛ اما این‌ها به معنای این نیست که ما را دوست ندارند یا کمتر دوست دارند. اتفاقاً معمولاً والدین فرزند آخر را بیشتر دوست دارند. پس در اینجا باید بین نیت و غرض والدین که دوست داشتن و محبت به شما با رفتارشان که گاهی ناخواسته باعث رنجش شما شده است، تفاوت و فرق قائل شوید. این‌گونه خواهید که دید که آنان به شما نیز محبت زیادی می‌کنند اما شما به خاطر احساسات منفی‌تان، آن‌ را نمی‌دیدید. 3. بیان احساس: از راه‌های رهایی از این مسائل می‌توان به روش‌های صحیح بیا ن احساس توجه کرد. مثلاً به والدین یا برادرانتان بگویید دوست دارم به من بگویید دوستت داریم. یا من را به پارک ببرید. گاهی نیز می‌توانید به صورت سؤال احساساتتان را با آنان در میان بگذارید مثلاً احساس می‌کنم شما مرا به اندازه دیگر برادرانم دوست ندارید، آیا درست احساس می‌کنم؟ جواب آنان در این شرایط «نه» است. 4. مشاوره تلفنی: در مسئله شما، سخن بسیار است. با توجه به موضوع مشاوره شما، پیشنهاد ما آن است که از مشاوره تلفنی رایگان مجموعه ما بهره بگیرید. برای راهنمایی بیشتر می‌توانید از مشاوره تلفنی رایگان به شماره 02533130044 از ساعت 8 الی 14 استفاده نمایید. لطفاً بعد از انجام مشاوره، نتیجه و بازخورد آن را با ما در میان بگذارید. موفق و پیروز باشید.
امیری سیاوشانی's picture امیری سیاوشانی 17 Sep, 2024 دختری ۲۱ ساله هستم و نمی‌توانم با نقش‌های زنانه کنار بیام و بپذیرم
سلام و عرض ادب از ارتباط شما با مجموعه اندیشه برتر سپاسگزاریم. گاهی برای انسان‌ها مسائلی اتفاق می‌افتد که نمی‌دانند چگونه با آن روبرو شود. راه‌حل آن چیست و باید برای کمک به چه کسی پناه ببرند. مسئله شما نیز این‌چنین است. تصورتان این است که فقط شما و خانم‌های دیگر باید در خانه کار کنید اما آقایان با وجود بیکاری در خانه هیچ کاری انجام نمی‌دهند. این موضوع شما را ناراحت و کلافه کرده است. در ادامه نکاتی را برای راهنمایی شما بیان خواهم کرد. 1. فرهنگ: درست است شما از این تفاوت گذاشتن بین مرد و زن ناراحت هستید اما این مسئله را باید به خاطر مسائل فرهنگی ببینید یعنی هنوز که هنوز است در جامعه ما مردان بیشترین انرژی‌شان را بیرون از خانه می‌گذارند یا حداقل دیگران از آنان چنین انتظاری دارند. مثلاً اگر مردی در کارهای خانه زیاد کمک نکند، می‌توانند تحمل کنند اما اگر در کارهای بیرون از خانه و تأمین معیشت خانواده کم کاری کند، برای دیگران قابل‌تحمل نیست. همین فرهنگ کارهای خانه را بیشتر برای زنان می‌دانند. البته این فرهنگ به طوری نیست که همیشه به ضرر خانم‌ها باشد و به نفع آقایان. می‌توانید کاغذی بردارید و مواردی که تصور می‌کنید در فرهنگتان به نفع مردان و مواردی که به نفع زنان است را بنویسید. این‌گونه نگاهتان به فرهنگ کمی متعادل‌تر خواهد شد و در مواجه با آن و هنجارشکنی فرهنگی بقیه ملاحظات را نیز در نظر می‌گیرید تا دیگران برچسبی منفی به شما نزنند. 2. تفاوت جنسیتی: از نظر اینکه آقایان باید در برخی کارهای خانه به خانم‌ها کمک کنند، شکی نیست و درست می‌فرمایید. همچنین در این موضوع به تفاوت جنسیتی نیز باید توجه شود. آقایان کارهای جزئی و ریز را مانند سفره پاک کردن و ... نمی‌توانند به خوبی خانم‌ها انجام دهند زیرا آقایان به کلیات توجه می‌کنند. مثلاً اگر آقایی وارد خانه شود و شکل کلی خانه مرتب و منظم باشد، دیگر گرد روی تلویزیون به چشمش نمی‌آید. به همین دلیل آن‌ها نمی‌توانند کارهای جزئی را به خوبی خانم‌ها انجام دهند و این نقطه قوت خانم‌ها نسبت به آقایان است. 3. مشاوره تلفنی: در مسئله شما، سخن بسیار است. با توجه به موضوع مشاوره شما، پیشنهاد ما آن است که از مشاوره تلفنی رایگان مجموعه ما بهره بگیرید. برای راهنمایی بیشتر می‌توانید از مشاوره تلفنی رایگان به شماره 02533130044 از ساعت 8 الی 14 استفاده نمایید. لطفاً بعد از انجام مشاوره، نتیجه و بازخورد آن را با ما در میان بگذارید. موفق و پیروز باشید.
شفیعی محمدهاشم's picture شفیعی محمدهاشم 16 Sep, 2024 سوال اعتقادی: چطور می‌شود از شر همزاد در امان بود؟
با سلام و عرض ادب خدمت شما کاربر محترم در مورد همزاد باید به چند نکته مختصر دقت داشت: یک. چیزی به نام همزاد نداریم، تنها قرین وجود دارد که به اشتباه به همزاد ترجمه شده است؛ دو. قرین، یعنی همنشین، بر اساس برخی روایات، این قرین می‌تواند انسان را به خوبی امر کند. سه. برای رهایی از شر همزاد مواردی را باید رعایت کرد: -قرآن کریم فرمود: «وَ مَنْ يَعْشُ عَنْ ذِكْرِ الرَّحْمنِ نُقَيِّضْ لَهُ شَيْطاناً فَهُوَ لَهُ قَرين‏»؛[زخرف: 36] «و هر کس از یاد خدا روی‌گردان شود، شیطان را به سراغ او می‌فرستیم؛ پس همواره قرین اوست»؛ بنابراین یکی از راه‌های رهایی از شر همزاد، مشغول شدن به اذکار است؛ اذکاری مانند صلوات، استغفار، لاحول و لا قوة الا بالله. ­-زیاد خواندن سوره‌های (کافرون، اخلاص، فلق و ناس) و آیةالکرسی؛ -همراه داشتن حرز امام جواد علیه‌السلام؛ -دوری کردن از تنهایی؛ -پرهیز از تماشاي فيلم‌هاي جنايي و وحشتناك و... ؛ -از ارتباط با افراد ترسو و اشخاصي كه در مورد جن و مسائل ترس‌آور و خرافي سخن می‌گویند، دوري شود. -همواره مشغول به کارها و فعالیت‌های مثبت باشد؛ زیرا بی‌کاری باعث هجوم خیالات می‌شود و به عبارت دیگر تا جایی که می‌تواند از فکر کردن در این موارد پرهیز کند. نکته پایانی اینکه غالبا رعایت این موارد انسان را از شرشان، نجات می‌دهد [تازه اگر توهم نباشد و واقعا آزار می‌دهند]؛ ولی اگر ادامه دار بود می‌توانند از حرز ابودجانه نیز به طور موقت[یک هفته]استفاده کنند و بعد آن را بردارند. موفق باشید.
دریافت سوالات's picture دریافت سوالات 16 Sep, 2024 سوال اعتقادی: آیا عالم‌ها و دانشمندها و پزشک‌ها نباید دین دیگری غیر از اسلام داشته باشند؟
ببخشید سوالی به ذهنم آمد: پس چرا گفته شده دینهایی که برای مردم می‌آید مناسب درک آنها می‌آید؟ آیا اگر قران در زمان یهودیت و مسیحیت می‌آمد مردم آن را درک نمی‌کردند؟ چرا؟ و اینکه با این حساب افراد عالم و باهوش جامعه اسلام که باید بیشتراز بقیه درک کنند پس باید دینی بالاتر از بقیه داشته باشند؟ لطفا توضیح بدهید. ممنونم.

Pages

Statistics Articles

Submissions: 50