ملت بحرین و گرایش به برخورد نظامی با دولت

18:49 - 1392/01/14
رهروان ولایت ـ سخنگوی ائتلاف 14 فوریه از پدید آمدن گرایش برخورد نظامی با دولت منامه در میان آحاد ملت بحرین خبر داد و تصریح کرد: با طولانی شدن انقلاب بحرین انقلابیون بحرینی نیز روز به روز قدرتمندتر شده و از ابزارهای جدید برای پیشبرد اهداف انقلاب بهره‌ می‌گیرند.
مردم بحرین

به گزارش رهروان ولایت به نقل از فارس؛ "عبدالرئوف شائب" سخنگوی ائتلاف 14 فوریه در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس به گرایش روز افزون جوانان بحرینی در بکارگیری کوکتل مولوتوف برای ایستادگی در برابر تانک‌های آل‌سعود و آل‌خلیفه اشاره کرد و گفت: جوانانی که با ابزارهای ابتدایی می‌توانند این گونه جلوی تانک‌های دشمن متجاوز بایستند بدون شک در صورت در اختیار داشتن آر‌پی‌جی قادر خواهند بود به روند پیروزی انقلاب سرعت داده و آرمان‌های ملت بحرین در دستیابی به استقلال و آزادی را محقق سازند.

وی مشکل اصلی جوانان و انقلابیون بحرینی را نداشتن اسلحه عنوان کرد و افزود: انقلابیون بحرینی به واسطه نداشتن اسلحه دست به ابتکارات جالبی می‌زنند؛ به عنوان مثال با جابه‌جایی قطعات کپسول آتش‌نشانی از کپسول برای پرتاب آتش به سمت مهاجمان استفاده می‌کنند.

سخنگوی ائتلاف 14 فوریه با تاکید بر اینکه هیچ یک از این اقدامات نظامی ابتدایی نمی‌تواند ملت را در رسیدن به اهداف خود یاری رساند خاطر نشان کرد: مشکل اصلی برای رویارویی مسلحانه با اشغالگران سعودی نداشتن اسلحه است و چنانچه ملت بحرین بتواند به سلاح مجهز شود قادر خواهد بود وضعیتی به مراتب بهتر از جنوب لبنان را برای بحرین رقم بزند.

الشائب در ادامه به اختلافات موجود میان گروه‌های سیاسی بحرینی اشاره کرد و گفت: یکی از موانع بازدارنده در هر انقلاب مردمی نداشتن اتحاد و یکپارچگی است که متاسفانه چنین مانعی در انقلاب بحرین نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه سیاسیون بحرینی با گذشت دو سال از آغاز انقلاب بحرین هنوز یکدست و متحد نشده‌اند تصریح کرد: وجود بحث و جدل در میان سران و رهبران سیاسی می‌تواند از درون موجب فروپاشی یک انقلاب شده و تلاش‌های یک ملت برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های خود را یکشبه بر باد دهد.

سخنگوی ائتلاف 14 فوریه، نداشتن امکانات برای مقابله با متجاوزین را از دیگر چالش‌های پیش روی انقلاب بحرین توصیف کرد و گفت: انقلاب بحرین انقلابی است که با دستان خالی به پیش می‌رود و شاید اگر امکانات نظامی اندکی در اختیار ملت انقلابی قرار می‌گرفت اوضاع انقلاب از آنچه که هست بهتر می‌شد.

الشائب با تاکید بر اینکه در روی کره زمین حکومت از آن کسانی است که قدرت داشته باشند تصریح کرد: ملت بحرین هر چند که با دستان خالی وارد عرصه انقلاب شده است اما قدرت خدا را در اختیار دارد و قدرت پروردگار نیرویی است که هیچ نیروی زمینی را یارای مقابله با آن نیست.

وی چنگ زدن به ریسمان وحدت را عمده‌ترین عامل پیوند دهنده انقلابیون در یک انقلاب مردمی عنوان کرد و گفت: انقلاب بحرین از مشکلات و موانعی رنج می‌برد که ملت‌های مصر، لیبی، تونس و سایر کشورها با این موانع روبه‌رو بوده‌ و تنها با عامل وحدت و همدلی توانسته‌اند موانع را از پیش رو بردارند.

سخنگوی ائتلاف 14 فوریه، وحدت مردم و گروه‌های سیاسی را عامل به پیروزی رسیدن انقلاب‌های مردمی دانست و اظهار داشت: چنانچه ملت و جریان‌های سیاسی حول یک محور باشند و یک شعار و هدف را در راس کارهای خود قرار دهند با دستان خالی نیز خواهند توانست به اهداف والای خود دست یابند.

الشائب، مشکل اصلی گروه‌های سیاسی بحرینی را دودستگی آنان عنوان کرد و گفت: گروهی بر این باورند که آل‌خلیفه قابل اصلاح است و برای اصلاح شدن نیاز به زمان دارد و ساقط کردنش امری ضروری نیست. در حالی که دسته دوم عقیده دارند که رژیم آل‌خلیفه طی سال‌ها حکمرانی بر بحرین ثابت کرده است که اصلاح‌پذیر نیست.

وی با تاکید بر اینکه خاندان آل‌خلیفه از آغاز حکومت بر بحرین تا کنون قیام‌های بسیاری را از سوی ملت بحرین شاهد بوده‌اند خاطر نشان کرد: این خاندان سلطنتی همه قیام‌های پیشین ملت بحرین را با دادن وعده‌های پوچ و توخالی خاموش کرده‌اند؛ وعده‌هایی که تنها توطئه‌هایی برای ساکت کردن فریاد مردم معترض بودند و پس از مدتی به ورطه فراموشی سپرده می‌شدند.

سخنگوی ائتلاف 14 فوریه با بیان اینکه آل‌خلیفه اصلاح‌پذیر نیست اظهار داشت: حتی اگر قرار باشد ملت انقلابی بحرین دست از انقلاب بردارد و به امید اصلاح شدن آل‌خلیفه بنشیند این بار آل‌خلیفه آرام نمی‌نشیند بلکه تمام انقلابیون را از دم تیغ خواهد گذراند. از این رو ملت بحرین دو راه بیشتر پیش رو ندارد یا به انقلاب خود ادامه دهد و یا از انقلاب دست بکشد و از سوی آل‌خلیفه به جرم شرکت در انقلاب نابود شود.

الشائب، ناتوانی ملت در رویارویی با نظام آل‌خلیفه و اشغالگران سعودی را مقطعی خواند و گفت: چنانچه ملت و انقلابیون بحرینی راه اتحاد و یکدلی را در پیش بگیرند با همفکری و چاره‌اندیشی قادر خواهیم بود طی یک یا دو سال آینده علیه رژیم حاکم و اشغالگران سعودی بجنگیم و آنان را به زانو درآوریم.

وی با تاکید بر اینکه نظام آینده بحرین باید و لازم است که یک نظام اسلامی باشد تصریح کرد: انقلاب ملت بحرین یک انقلاب اسلامی است و ملت بحرین که خواستار سرنگونی نظام است تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا شرایط لازم برای شکل‌گیری یک نظام اسلامی در بحرین را فراهم سازد.

سخنگوی ائتلاف 14 فوریه در ادامه به روش‌های مختلف آل‌خلیفه و آل‌سعود برای سرکوب انقلاب بحرین و ساکت کردن انقلابیون بحرینی اشاره کرد و گفت: آل‌خلیفه در بحرین شرایطی را فراهم کرده است که مردم دیگر نمی‌توانند به راحتی به یکدیگر اطمینان داشته باشند؛ چرا که ممکن است افرادی از بین اعضای خانواده یا دوستانتان اطلاعاتی از شما در اختیار نیروها‌ی آل‌خلیفه قرار داده باشند.

الشائب با بیان اینکه صحبت و برنامه‌ریزی برای ادامه انقلاب با سختی غیرقابل وصفی مواجه شده است خاطر نشان کرد: استفاده از وسایل ارتباط جمعی مانند تلفن، اینترنت و ... برای انقلابیون بحرینی دشوار شده و چنانچه افرادی بخواهند دور هم جمع شده و جلسه تشکیل دهند همیشه زیر نظر بوده و طوری از سوی نیروهای آل‌خلیفه غافلگیر شده و ضربه می‌خورند که نمی‌دانند از کجا خورده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه جاسوسان به میل و اراده خود نسبت به همکاری با آل‌خلیفه اقدام نمی‌کنند اظهار داشت: پیش از این سه جوان بحرینی به واسطه همکاری با ائتلاف 14 فوریه از سوی نیروهای آل‌خلیفه دستگیر شده و تحت شکنجه قرار گرفتند. این سه جوان بحرینی همه شکنجه‌های آل‌خلیفه را تحمل کردند اما زمانی که به آنان اعلام شد در صورت همکاری نکردن به نوامیسشان تعدی خواهد شد آن سه جوان بحرینی تسلیم نیروهای آل‌خلیفه شده و همکاری با اطلاعات نظام را آغاز کردند.

سخنگوی ائتلاف 14 فوریه، تهدیدهای ناموسی را عامل سکوت بسیاری از رهبران و مبارزان بحرینی عنوان کرد و افزود: چنین برخوردهایی از سوی آل‌خلیفه بسیار ظالمانه و ناجوانمردانه است و ملت بحرین برای مسائل اینچنینی است که فریاد سرنگونی آل‌خلیفه را سر داده است؛ چرا که ملت دیگر نمی‌تواند در سایه نظامی زندگی کند که خود را مالک این سرزمین و مردمانش می‌داند و به خود اجازه می‌دهد بی‌مهابا به جان و مال و ناموس مردم دست درازی کند.

الشائب، خود را یکی از قربانیان تهدیدها و تهمت‌های بی‌شمار آل‌خلیفه در بحرین نامید و تصریح کرد: نیروهای آل‌خلیفه برای ساکت کردنم تهمت‌هایی را ساخته و پرداخته کرده و در رسانه‌های بحرین منتشر کردند و به اشکال مختلف تلاش کردند شخصیت مرا خرد کرده و از ادامه مبارزه باز دارند؛ اما به هیچ یک از اهداف پلید خود دست پیدا نکردند.

وی مقاومت را تنها را مقابله با ترورهای شخصیتی نیروهای آل‌خلیفه عنوان کرد و گفت: با وجود همه اقدامات ضد بشری آل‌خلیفه ملت بحرین نه تنها خستگی نمی‌شناسد بلکه با گذشت زمان قدرتمندتر می‌شود و این قدرتمندی را می‌توان در تظاهرات هر روز ملت بحرین در دو سال گذشته تا کنون  مشاهده کرد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
1 + 3 =
*****