به خواستگارم بگم قبلا دوست پسر داشتم ؟

20:10 - 1391/12/20
نمی دونم به خواستگارم بگم که قبلا دوست پسر داشتم یا که بهش نگم. اگر بگم در موردم فکر بد میکنه اگر هم نگم که باهاش صادق نبودم.
رابطه

سلام

میخواستم بدونم اگر خواستگار پرسید که قبلا دوست پسر داشتم یا نه باید چی بگم وقتی که داشتم؟ اگر نگم صادق نبودم و ممکنه بعدها بفهمه. اگر بگم ممکنه فکرهای ناجوری بکنه اگه لطف کنید راهنماییم کنید ممنون میشم. اینکه میگم ممکنه بعدها بفهمه  اگر با این آقا ازدواج کنم متوجه میشه از طرز بوسیدنم که بلدم و این کاری نیست که بشه تنهایی تمرینش کرد و یاد گرفت.

 

*** جواب ***

سلام

یکی از معیارهای  ازدواج برای بیشتر پسرها، اهل رابطه نبودنِ دختری است که قصد دارند باهاش ازدواج کنند، حتی اگر خودشون اهل رابطه باشند. از این­رو اگر بعد از عقد متوجه شوند همسرشان قبلا اهل رابطه بوده، به این دلیل که احساس می­کنند مغبون شده­ اند، مشکل ساز می­شوند.

اگر از گذشته­ ی شما نپرسید، و شما مطمئنید که آن فردی که قبلا با او دوست بودید، زندگی­تان را خراب نمی­کند، چیزی از این موضوع به ایشان نگید، و در خلوت خودتون توبه کنید. چون این مساله یک حساسیت شدیدی در میان آقایون مطرح می­کند و حس اعتماد متقابل، که از ارکان ابتدایی یک زندگی مسالمت­ آمیز است، تاحدودی خدشه وارد می­کند. به­طوری­که ایشان ممکن است بعدها به شما بدبین شود و در هر اختلاف نظری که باهم پیدا می­کنید، این مساله را به رختان بکشد.

اما اگر پرسید، دروغ نگید، اما تمام حقیقت را هم بازگو نکنید. به صورت سربسته و بدون اشاره به جزییات رابطه­ ی خود، به ایشان بگویید که قبلا با پسری رابطه­ داشتید و اکنون که بزرگ­تر و پخته­ تر شده­اید، پشیمانید و توبه کرده ­اید. در مقابل نیز شما این حق را دارید که از گذشته­ ی او سوال کنید.

بعضی از پسرها، زمانی که با صداقت دختری که به خواستگاری­ اش رفته­ اند روبه­ رو می­شوند، ملاکی که در بالا بدان اشاره شد را نادیده می­گیرند. اگر ایشان از آن دسته باشد، شما می­توانید بدون داشتن هیچ دغدغه و استرسی با ایشان ازدواج کنید.

در مورد مساله دوم هم کافی است در ابتدای زندگی مشترک، تمام مهارت خود را نشان ندهید.

انشاالله موفق باشید

نظرات

تصویر کوروش
نویسنده کوروش در

سلام
چندوقت پیش با یه خانمی آشناشدم که قصدم اردواج بوده و این خانم فوق لیسانس یکی از رشته های پزشکی هست
خیلی خانم با حجب و حیایی هست
اون ساکن سمنان و من ساکن اراک هستم
من 28 سالمه و مهندس محیط زیست هستم فقط اینکه این خانم یک ازدواج ناموفق داشته
از اونجاییکه من تک پسر خانواده هستم خب برای اهل خانوادم خیلی مهمه که با کی ازدواج میکنم
منم نمیخام خانوادم متوجه بشه روز خواستگاری هم قرار شده خانوادش در مورد ازدواجش چیزی نگن
اون خانم متولد 68 هست و 7 سال پیش 2ماه عقد بوده که متاسفانه باکره نیست و عروسی اتفاق نیفتاده
ممنون میشم راهنماییم کنین در مورد تصمیم گیریم
راستی من عاشق اون خانم هستم

تصویر ناشناس
نویسنده ناشناس در

با سلام.
دختری لیسانسه هستم. حدود چهار ساله که با پسری دوست هستم(از هم کلاسیام). ما با هم خیلی خوب و صمیمی هستیم. انقد زیاد که اگه یه روز از هم بی خبر باشیم دق میکنیم. وقتی بهش میگم بیاد خونه مون تا رابطه رو رسمی کنیم میگه من سربازی نرفتم و کار هم ندارم پس نمی خوام مانع خوشبختیت بشم. من خیلی ناراحتم چون این آقا باعث میشه که نتونم به هیچ خواستگاری فکر کنم. و نکته خیلی بدتر اینه که چون خیلی احساسی میشدم چندین بار باهاش رابطه جنسی برقرار کردم. و حتی یک دفعه مجبور به کورتاژ شدم. انقد مستاصل شدم که حد نداره. خواهش میکنم کمکم کنید.

تصویر شهرزاد
نویسنده شهرزاد در

اون خواستگار باید خیلی احمق باشه که فکر کنه دوست پسر نداشتی چون قطعا خودشم دوست پسر یکی دیگه بوده.گذشته هرکس به خودش ارتباط داره

تصویر sharmandam khoda
نویسنده sharmandam khoda در

salam dokhtari21sale hastam daneshjo mohandesi k dar13salegi madaram az dast dadam va ba moadl bala dar3 khondam pedaram hamishe grftar bod manam kheili tanha bodam ta dar asar kambod mohabat va na agahi be tellfon pesari j dadam k male shomal bod va me ahw 4sal gozasht va kam kam pokhte shodam fahmidam on pesar ghasd tane me ro darad na ezd akhe migoft ezd kon ama ba me edame bede manam goftam tamamesh kon nemikhahamat enghadr eradam ghavi kardam k fahmidam khodko6i karde ama hanozam bavar nadaram in y dorough bod ehtemalan hich vaght ghabol nakardam ahw biyayad na bosi na tani na labi hazeram atash bezanam tanam ra ama tan nafrosham alanam k mikham ezd konam tar3 daram az harf zadan ba namahram nemidonam chi kar konam me tan nadadam ama manand yek ahmagh sadegi kardam kash madaram bod ta hargez eshgh ra gadaie nemikardam

تصویر طاهره1370
نویسنده طاهره1370 در

سلام من خاستگاري دارم که قبلا با دوستش دوست بودم حالا اتفاقي پسره ميخواد بياد خاستگاريم نميدونه من دوست دوستش بودم ولي چهرتن ميشناسه.چه.کنم پسر خيلي خوبيه

تصویر Zahraaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
نویسنده Zahraaaaaaaaaaa... در

سلام. این اتفاق دقیقا برا منم افتاده با این تفاوت ک من 3 سال پیش با ی پسری دوست بودم و فقط در حد چت بود ن فراتر ولی ی بار دیدمش و الان فهمیدم ک دوست همسایمونه که چندین ساله پسره رو دوست دارم حس میکنم اونم منو دوست داره اما از این میترسم ک ی موقع منو ببیننن بعد دوستش بگه این ی زمانی بامن بوده خیلی میترسم... لطفااااا راخنمایی کنید

تصویر سپیده رجبی
نویسنده سپیده رجبی در

با سلام 

با مردی ازدواج کردم که در زمان خواستگاری فکر کردم روشن فکر است و در مورد گذشته ی من نمی خواد چیزی بدونه، کمااینکه در مورد خواستگار قبلیم سوال کرد مختصری بهش گفتم و گفت نمی خواد بیشتر بدونه، بعد از ازدواج با چک کردن چت های من با دوست صمیمیم فهیمد که این خواستگارم سه سال بود پیگیر بوده میخواستیم با هم ازدواج کنیم و من بهش پول قرض میدادم و این حرفا، حالا زندگیم رو سیاه کرده که باهاش صادق نبودم، طلاقم هم نمیده، و میگه به خاطر پولت و شرایط و موقعیت اجتماعیت باهات ازدواج کردم، نمی دونم چیکار کنم

تصویر Bahare
نویسنده Bahare در

سلام من سوالمو پرسیدم چطوری باید جوابشو ببینم؟ لطفا راهنماییم کنید 

تصویر ناشناس
نویسنده ناشناس در

سوالت رو کی پرسیدی؟

سوالها رو نهایتا تا ۲۴ ساعت بعد در این آدرس نمایش میدند

https://www.btid.org/fa/forums

تصویر ناشناس
نویسنده ناشناس در

با سلام،من ۶ ماه هست با اجازه خانواده ها با پسری برای اشنایی و شناخت هم در ارتباط هستم،تا حالا این اقا در مورد روابط گذشتم ازم سوال نکرده ولی بارها پرسیده چیزی هست که در مورد من نمیدونه هنوز و من گفتم نه،حقیقتش من تو دوران کودکیم مورد تجاوز پسر  همسایه قرارگرفتم ولی با توجه به دکترهایی که رفتم متوجه شدم پرده بکارتم سالمه،ایا من باید این موضوع رو به اقا بگویم؟

تصویر نیازمند کمک
نویسنده نیازمند کمک در

سلام و خسته نباشید ببخشید من باخانوادم رفتم خاستگاری یه دختر ولی اونشب که اومدیم بیرون از خونشون دوست پسرش جلومونو گرفت وگفت۴ساله باهم هستیم و چندتا عکس وفیلم دونفره+۱۸نشونم داد و گفت حتی من باهاش رابطه جنسی هم داشتم تا خونمون اوردمش حالا خودت میدونی میخوای بری برو باهاش ازدواج کن،منم موندم چیکارکنم توروخدا راهنماییم کنید ممنون میشم.

تصویر توفیقی

سلام علیکم

از حضور شما و اعتماد به ما تشکر می کنم

طبیعتا با برخورد به چنین مساله ای، نگرانی و دلواپسی شما زیاد خواهد شد.

برای تصمیم گیری، همه چیز بستگی به خودتان دارد و اینکه چقدر نسبت به این مساله حساس هستید.

قاعده کلی این است که: هر آنچه که برای شما مساله و دغدغه باشد و نتوانید باهاش کنار بیایید و بعد از چند مدت که وارد زندگی شدید اوضاع را خراب میکند و رابطه ها را بهم میریزد، باید همین الان تکلیفش را معلوم کنید.

برای این مساله چند حالت وجود دارد:

 یکی اینکه فرض کنید چنین قضیه ای دروغ است و آن فرد مغرضانه و از روی دشمنی دروغ گفته است و قصد خراب کردن زندگی او را دارد و با روشن شدن این مساله، دغدغه شما برطرف و امکان ادامه دادن برای شما فراهم خواهد شد و با مزاحمت های احتمالی آن فرد مزاحم مقابله خواهید کرد. اگر این چنین باشد راه حلش این است که شما برای روشن شدن مساله دقت بیشتری کنید و علاوه بر گفتگو جهت شناخت بیشتر نامزدتان، تحقیق را از چندین منبع و افراد مختلف انجام بدهید همچنین مساله را با صراحت با نامزدتان در میان بگذارید و بگویید چنین مساله ای بوجود آمده قضیه چیست؟

حالت دوم: برای شما مهم نیست که اصل قضیه درست باشد یا نه؛ بلکه همین که فردی به او اتهام زده و فردی دیگر به عنوان دوست پسر در پی خراب کردن زندگی وی هست این مساله میتواند آرامش شما را به هم بریزد و بعدا  زندگی تان را با چالش مواجه کند در این صورت هم ازدواج توصیه نمیشود.

 

حالت سوم (که ممکنه در مورد برخی افراد وجود داشته باشد و با روحیات و ویژگیهای شخصیتی و رفتاری شان سازگار باشد) این است که آن فرد درست می گوید و نامزد فعلی شما قبلا با وی رابطه داشته است، اما برای شما همین قدر مهم است که اگر نامزدتان بگوید اشتباهی مرتکب شده ام و توبه کرده ام و دیگر سراغ این مساله نمی روم همین قدر برای شما کافی است و ادامه خواهید داد، در این صورت هم می توانید با گفتگوی مستقیم با نامزد قضیه را روشن کنید. طبیعتا در این صورت باید با احتیاط بیشتر و بررسی جوانب دیگر مساله از جمله احتمال خیانت و ... در آینده جلو رفت.

 موفق باشید.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
1 + 5 =
*****