کدام دختران سریع به خواستگار جواب مثبت می دهند؟

08:30 - 1395/05/27

چکیده: بعضی از خانواده‌ها همان جلسه اول یا دوم خواستگاری قرار عقد می‌گذارند که این امر مناسب نیست. باید دانست توافق برای ادامه روند خواستگاری با جواب قطعی متفاوت می‌باشد و جواب قطعی بایستی بعد از بررسی و تحقیقات لازم داده شود.

جواب مثبت

خواستگاری صحیح دارای اصول و شرایطی هست و اگر این اصول رعایت نشود چه بسا زوجین بعد از ازدواج دچار مشکل شوند. یکی از اصول مهم چگونگی پاسخ مثبت از طرف خانواده دختر می‌باشد. بعضی از خانواده‌ها همان جلسه اول یا دوم قرار عقد می‌گذارند که این امر مناسب نیست نا گفته نماند توافق برای ادامه روند خواستگاری با جواب قطعی متفاوت می‌باشد و جواب قطعی بایستی بعد از بررسی و تحقیقات لازم داده شود. بدیهی است خانواده‌هایی که قبلا با همدیگر هیچ نسبت فامیلی و اشنایی ندارند، نمی توانند در یکی دو جلسه از هم شناخت پیدا کنند و این امر نیاز به چند جلسه آشنایی در خانه طرفین و بیرون از خانه می‌باشد.
جواب مثبت سریع و بدون تفکر علاوه بر اینکه ممکن است در زندگی مشترک مشکلاتی را ایجاد کند باعث شک و تردید طرف مقابل هم می‌شود و شخص از اینکه در جلسه اول یا دوم جواب قطعی گرفته است دچار شک و تردید د می‌شود.
آقای محسن یکی از افرادی است که در ابتدای خواستگاری جواب مثبت دریافت کرده اما بعدا دچار تردید شده و حتی در پاکی دختر هم شک کرده است. او می‌گوید: «با دختری ۲۹ ساله و فوق لیسانس نرم افزار آشنا شدم و در همان قرارهای ابتدایی خیلی راحت با من ارتباط برقرار کرد و در جلسات دوم هم خیلی راحت تر از قبل بود با وجود اینکه من ترس از آبرو‌ریزی داشتم وی خیلی خونسرد بود و شاید به نوعی برای او این مسائل عادی هم بود. بعد از مدتی بحث به ازدواج کشید و به دلیل اینکه ازدواج ناموفقی داشتم و در شرایط مالی مناسبی قرار نداشتم فکر نمی‌کردم قبولم کنند اما، هم خودش و هم خانواده وی مرا راحت قبول کردند حتی تامین مسکن ما را به عهده گرفتند و تنها خواسته انها مهریه به تعداد ۱۱۰ سکه بود که با کلی بحث به ۱۴ عدد رسید البته قرار شد کلیه شرایط ضمن عقد و حق طلاق را به آنها بدهم . از گذشته خودشان خیلی صحبت نمی‌کنند ولی مادرش سعی می‌کند او را دختری پاک جلوه دهد.»
پاسخ کارشناسی به این سوال
 با حدس گمان نمی‌شود به کسی بر چسب ناپاکی زد خداوند در قران مى‌‏فرماید: «یا ایُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا کَثیرا مِنَ الظَّنِّ انَّ بَعْضَ الظَّنِّ اثْمٌ» (حجرات/ 12 ) یعنى: اى گروه مؤمنین، اجتناب کنید از بسیارى از گمان به درستى که بعضى از گمانها گناه است. و در جای دیگر مى‏فرماید:«وَ ظَنَنْتُمْ ظَنَّ السُّوْءِ وَ کُنْتُمْ قَوْما بُورا»( فتح/12) یعنى: گمان بد بردید، و شما قومى بودید به هلاکت رسیده» لذا نباید بدون دلیل بد بین شد.
اما این بدین معنی نیست که شما تحقیق نکنید و با چشم بسته اقدام به ازدواج کنید و با دست خود خویش را دچار مشکل کنید، در سوره بقره می‌خوانیم«وَلاَ تُلْقُواْ بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ» (بقره/195) یعنی خود را به دست خود به هلاکت نیفکنید. لذا بایستی تحقیقات لازم را انجام دهید و انجام تحقیق به معنای بد بینی نیست بلکه هر فردی برای اطمینان از صحت افعال دیگران باید تحقیق و بررسی کند.
تحلیل روانشناختی
کارهای این دختر ممکن است به دلایل زیر باشد.
1- از شما خوشش آمده باشد و انتظار فردی مثل شما را نداشته باشد.
2- خیلی فرد قید و بند داری نباشد و اعتقادی به محرم و نامحرم نداشته باشد.
3- گفتید ممکنه گذشته ناپاکی داشته باشد اما این مسئله ضعیف به نظر می‌رسد چون کسی که ارتباطات گوناگونی داشته باشد خیلی حرفه‌ای عمل می‌کند و در جلسه اول خودش را لو نمی‌دهد ولی به عنوان یک احتمال ضعیف می‌توان در نظر گرفت.
4- مشکل خانوادگی داشته باشد.
5- مشکل جسمی داشته باشد.
راهکاری که ما خدمت تان می‌دهیم این است که شما در وهله اول تحقیقات لازم را انجام دهید اما بد بین نباشید و کاملا بدون پیش فرض ذهنی تحقیق کنید. توجه داشته باشید شما خودتان یک بار ازدواج کرده‌اید، لذا خیلی سخت نگیرید و حتی اگر خطایی داشته باشد مهم آینده وی و زمان حال است که از گناهش واقعا توبه کرده باشد.
با توجه به اینکه مهریه 14 سکه را هم قبول کردند احتمال فریب کاری  پایین می‌اید و نظر من در کل این است که ایشان دوست دارد با شما ازدواج کند و شاید از موقعیت و شرایط شما خوشش آمده است، که انتظار نداشت فردی با چنین شرایط مناسب به خواستگاری‌اش بیاید. در هر صورت با تحقیق کامل، تمام این مجهولات روشن می شود.
این مطلب را در انجمن دنبال کنید

نظرات

تصویر زهره گلی
نویسنده زهره گلی در

دخترایی که پاک هستن و دوست دارن ازدواج کنن و زن زندگین و در عین حال اجتماعی هم هستن و دوس دارن 

ارتباطات اجتماعی پاکی داشته باشن

تصویر حسین2
نویسنده حسین2 در

سلام من خودم 27 سالمه ودرگیر خاستگاری رفتن مقصر پدر دختراس که زن زندگی تربیت نمیکنن عروسک تربیت میکنن

تصویر ناشناس
نویسنده ناشناس در

خیلی از پسرها تا ۳۵سالگیشون حتی ۴۰سالگی هنوز لوس و ننر مامانشونن و پولشونو از باباشون میگیرنو لقمه نونشونو سروقت مامانشون دهنشون میگذاره.

اونایی که هنوز ازدواج نکردن تعدادیشون هم در اصطلاح هم خدارو میخوان هم خرما رو هنوزم نفهمیدن چی و کی!؟

این فرد نامبرده متن هم نگفته چرا دختر در ابتدا دوستیشو قبول کرده بعدا تعجب کرده چرا خواستگاریشو قبول کردن هه جالبه واقعا چه آدمایی

تصویر ناشناس
نویسنده ناشناس در

دوست عزیز، شما به خاطر شکست در زندگی قبلی بدبین شده ای. این رسم جوانمردی نیست که به پاکی کسی که با تو درست رفتار کرده شک کنی پس استغفار کن.... اگر در مورد خود دختر و خانواده اش تحقیق کرده ای و به مطلب منفی خاصی نرسیدی، توکل به خدا کن و ازدواج کن.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
2 + 0 =
*****