خطر عدم شرکت در انتخابات

12:03 - 1396/02/16

-یکی از خطرات شرکت نکردن در انتخابات، این است که بین نظام و مردم فاصله خواهد افتاد و نظام اسلامی پایگاه مردمی خود را از دست می‌دهد و جمهوریتش به خطر می‌افتد و نظامی که جمهوریتش را از دست دهد در خطر شقوط قرار خواهد گرفت.

ضرورت حضور در انتخابات

یکی از بارزترین عرصه‌هایی که مردم می‌توانند حمایت خود را از یک نظام نشان دهند انتخابات است و اگر نظام انقلاب اسلامی، از سوی مردم در انتخابات حمایت نشود ستون‌های انقلاب سست خواهد شد  از همین‌روست که جریان‌های مخالف و معاند نظام، همواره خواستارند تا حضور مردم در انتخابات کمرنگ شود تا بگویند مردم دیگر خواستار این نظام نیستند و باید نظام تغییر کند.

بنابراین گرچه همواره مشکلاتی بر سر دست‌یابی به آرمان‌های انقلاب وجود داشته ولی باید توجه داشت که احیانا با شرکت نجستن در انتخابات، آب در آسیاب دشمن نریزیم و زیر علمِ دشمن سینه نزیم و آنان را در دست‌یابی به اهدافشان که سرنگون ساختن نظام جمهوری اسلامی است هم‌یاری نکنیم که قرآن فرموده است: «وَلا تَعاوَنوا عَلَى الإِثمِ وَالعُدوانِ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۖ إِنَّ اللَّهَ شَديدُ العِقابِ [مائده/2] و (هرگز) در راه گناه و دشمنی همکاری ننمایید! و از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید که مجازات خدا شدید است!».

شرکت نکردن در انتخابات، [خواسته یا ناخواسته] قطعا مصداق بارز تعاون و همکاری بر عدوان و دشمنی و هم‌سویی کردن با دشمنان نظام اسلامی و دینی است چراکه معاندین نظام جمهوری اسلامی، خواستار همین‌ هستند تا مردم با آنان همراهی کنند و به سخنانشان گوش فرا دهند و در انتخابات شرکت نجویند و با شرکت نکردنشان در انتخابات، نظام اسلامی و دینی سست شود و به ورطه سقوط کشانده شود. 

 در انتخابات 12 فروردین سال 1358 نزدیک به 99 درصد مردم به جمهوری اسلامی رأی دادند و آن‌چه که مورد مناقشه برخی مخالفین بود، همین پسنود «اسلامی» برای نظام بود که امام خمینی(رحمه‌الله‌علیه)  بر آن تاکید داشت و اکثریت مردم نیز به آن رأی دادند. و اتفاقا دشمن نیز درصدد حذف همین اسلامی بودنِ نظام است، چراکه دشمن هرگز با جمهوریتِ منهای اسلام، مخالفتی ندارد. بنابراین تلاش می‌کند که جمهور مردم را به سوی خود کشانده و از جمهوریت نظام اسلامی بکاهد.

در نتیجه: ما باید با وجود همه مشکلات، همّت و عزم خود را در حفظ این پایگاه مردمی و جمهوریتِ نظام اسلامی جزم کنیم تا دشمن را در رسیدن به اهدافش ناامید سازیم و ببینند که هر چه از تاریخ نظام اسلامی انقلاب می‌گذرد اهداف‌شان در ساقط ساختن نظام اسلامی، دست نایافتنی‌تر خواهد شد؛ ان شاء الله.

شرکت نکردن در انتخابات، هم‌سویی کردن با دشمن است و هم‌سویی کردن با معاندان نظام اسلامی و دینی مصداق بارز تعاون و هم‌کاری در عدوان است که خداوند متعال فرموده: وَلا تَعاوَنوا عَلَى الإِثمِ وَالعُدوانِ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۖ إِنَّ اللَّهَ شَديدُ العِقابِ [مائده/2] و (هرگز) در راه گناه و دشمنی همکاری ننمایید! و از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید که مجازات خدا شدید است!».

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
5 + 2 =
*****