آیا بی حجاب ها دین ندارند؟ و ما باید با آنها رفتارمان بد باشد؟

20:58 - 1392/07/13
رهروان ولایت ـ یکی از آن مواردی که بعضی از بانوان مسلمان ما به حقیقت وجودی آن پی نبرده و نصف نیمه انجام می دهند مسئله حجاب است، شاید عوامل زیادی منجربه این شده است که این بانوان به اصطلاح بی حجاب به آن پوشش کامل نرسیده باشند.
استقبال بی حجاب از رهبری

بسم الله الرحمن الرحیم

 

آیا بی حجاب ها دین ندارند؟ و ما باید با آنها رفتارمان بد باشد؟

هر انسانی در طول زندگی خود دارای اشکالات فراوانی است، و شاید هم دچار اشتباهات فراوانی هم شود و به همین دلیل هم نام انسان که از نسیان و به معنای فراموش کار آمده است.

زیرا انسان یادش می رود که خوب چیست و بد چه می باشد و با وسوسه های شیطان هم به لغزش می افتد و راه درست را فراموش می کند.

به هر حال با تمام این احوالات، انسانی که در همه امور شرعی و دینی سالم و صحیح زندگی می کند امکان این را هم دارد که مواردی را هم به دلیل اشتباه فهمیدن و نرسیدن به حقیقت خوب درک نکرده و به آن به درستی عمل نکند.

یکی از آن مواردی که بعضی از بانوان مسلمان ما به حقیقت وجودی آن پی نبرده و نصف نیمه انجام می دهند مسئله حجاب است، شاید عوامل زیادی منجربه این شده است که این بانوان به اصطلاح بی حجاب به آن پوشش کامل نرسیده باشند.

مسئله در این جا این است که آیا این افراد دین ندارند؟

آیا این افراد نماز نمی خوانند و روزه نمی گیرند؟

آیا این افراد ملزوما به خاطر بی حجابی، بی بندبار و فاسد هستند؟

آیا ما برای اصلاح رفتار آنها باید تند و خشن برخورد کنیم؟

 

 

مقام معظم رهبری در سفری به خراسان شمالی فرمودند:

«خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانونهاى فرهنگى - هنرى بروید و پذیراى جوانها باشید.

با روى خوش هم پذیرا باشید؛ با سماحت، با مدارا. فرمود: «و سنّة من نبیّه»، که ظاهراً عبارت است از «مداراة النّاس»؛ مدارا کنید. ممکن است ظاهر زننده‌اى داشته باشد؛ داشته باشد.

بعضى از همین هائى که در استقبالِ امروز بودند و شما - هم جناب آقاى مهمان‌نواز، هم بقیه‌ى آقایان - الان در این تریبون از آنها تعریف کردید، خانم هائى بودند که در عرف معمولى به آنها میگویند «خانم بدحجاب»؛ اشک هم از چشمش دارد میریزد. حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته‌ى به این اهداف و آرمانهاست.

 او یک نقصى دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقصهاى این حقیر باطن است؛ نمى‌بینند. «گفتا شیخا هر آنچه گوئى هستم / آیا تو چنان که مینمائى هستى؟».  ما هم یک نقص داریم، او هم یک نقص دارد. با این نگاه و با این روحیه برخورد کنید. البته انسان نهى از منکر هم میکند؛ نهى از منکر با زبان خوش، نه با ایجاد نفرت. بنابراین با قشر دانشجو ارتباط پیدا کنید.»

کلمات کلیدی: 

نظرات

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
12 + 4 =
*****