آیا گفتن عیوب قبل از ازدواج لازم است؟

23:24 - 1392/10/30
رهروان ولایت ـ گفتن عیوب و بعضی اموری که در زندگی آینده تاثیرگذارست، نوعی شفاف‎سازی است تا مشکلی در زندگی آینده پیش نیاید.
زیاد در باغ عاشقی نبودیم

سلام

من دختری۲۶ هستم. 10 سال پیش یک پسر عاشقم بود که از آشناهای دورمان بود و درشهر دیگری زندگی می‌کردند. در آن زمان ما دبیرستانی بودیم و زیاد در باغ عاشقی نبودیم. با اینکه در آن سال‎ها خیلی رفت و آمد داشتیم، ولی از هم جدا شدیم.الان مدتی است که در فیس‎بوک همدیگر را پیدا کردیم. او گفت همش دعا میکردم حداقل اینجا تو را پیدا کنم و هنوز دوستت دارم و... خلاصه اینکه به من پیشنهاد ازدواج داد و قرار شد با خانواده اش بیایند خواستگاری. خانواده فوق العاده خوبی دارد، خانواده همدیگر را خیلی دوست داریم و از لحاظ فرهنگی و اجتماعی تناسب داریم.

اما مشکل من این است که یکی از چشم هایم افتادگی پلک دارد، البته قبلا هم همینجور بودم و او هم همینطور که بودم دوستم داشت. ولی جدیدا چندتا عکسی که از من دیده مشخص نیست، یعنی عادت ندارم جوری عکس بگیرم که (افتادگی پلکم) مشخص باشد. الان قصد دارم، قبل از اینکه بیایند این موضوع را به او بگویم تا مطمئن بشم که آیا هنوز هم مرا همینطور که هستم دوست دارد یا خیر؟ اما نمی‎خواهم برداشت کند که من بخاطر این مسئله اعتماد به نفس ندارم یا آنقدر برای من مهم است که فکرم را درگیر کرده است (درواقع هم واقعا درگیر کرده) اما نمی‎خواهم او بفهمد که برایم دغدغه است. من خواستگار درحد عادی داشتم اما این را خیلی دوست دارم چون اخلاقیاتش همان چیزی است که همیشه میخواستم و خانواده اش هم مورد پسندم است.لطفا راهنمایی‎ام کنید که من با این موضوع چگونه برخورد کنم.

پاسخ:

سلام اگر ایشان شما را با همان شرایط (افتادگی پلک) دیده‎اند و همان موقع هم شما را دوست داشتن یعنی با این مساله مشکلی ندارند در نتیجه لزومی به مطرح کردن آن نیست و مهم این است که او شما را همینطور که هستید بپذیرد. اینکه ایشان بدانند شما حساس هستید یا خیر؟ چندان فرقی به حال او ندارد، بلکه گفتن عیوب و بعضی اموری که در زندگی آینده تاثیرگذارست، نوعی شفاف‎سازی است تا به مشکلی در زندگی آینده برنخورید. فلذا شما از حساسیت خود بکاهید و فکر خود را درگیر این موضوع نکنید ضمنا می توانید تحقیق کنید اگر از نظر پزشکی درمانی برای این مشکل باشد بهتر می‎توانید با برخورد مناسب با ایشان داشته باشید البته اگر خواستید بگویید می‎توانید با خونسردی و به صورت عادی  مساله را بگویید.

حرف آخر اینکه با توجه به این مساله هرچه زودتر به ایشان بگویید با خانواده جلو بیاید تا او و خانواده‎اش شما را ببینند تا تکلیف هرچه زودتر روشن شود علاوه بر اینکه این طور ادامه دادن درست نیست چون علاقه را بیشتر می کند و اگر به هر دلیل به هم بخورد رنج زیادی برای فراموشی باید بکشید علاوه بر اینکه ممکن است صحبت ها هم گناه‎آلود شود که درست نیست با توکل و توسل به خداوند متعال واهل بیت عصمت وطهارت همیشه در زندگی پیروز و سربلند باشید.

نظرات

تصویر 1369
نویسنده 1369 در

با سلام من دختری 23 ساله ام که 7 ماه است عقد کردم طی این دوران با نامزدم رابطه جنسی داشتیم اواون همه جی رو قبول کرده ولی الان که من گفتم نباید با دوستان دزدت ارتباط داشته باشی زده زیر همه چی الان نمیدونم چکار کنم  می ترسم آبرومو ببره تورا قرآن راهنماییم کنید وخیلی زود راهنماییم کنیید با تشکر

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
1 + 1 =
*****