مسئولان تفکر درستی نسبت به حجاب ورزشکاران ندارند

16:58 - 1392/07/08
رهروان ولایت ـ عضو شورای بسیج ورزش کشور گفت: برداشتی که مسئولان از حجاب ورزشکاران دارند بسیار سطحی بوده و تنها به نحوه پوشش آنها در میدان مسابقه توجه می‌کنند.
حجاب و عفاف

به گزارش گروه اينترنتي رهروان ولايت، محمد درخشان درباره حذف تیم کاراته بانوان ایران از بازی‌های کشورهای اسلامی به دلیل نحوه پوشش‌شان گفت: متاسفانه ما فقط تیم تشکیل می دهیم و بانوان را از شهرهای مختلف به تهران می آوریم و شش ماه اردو می زنیم و بعد به خارج از کشور می بریم و تنها در این میان به نحوه پوشش آنها درمیدان توجه داریم. برداشت مسئولان ورزش از مسئله حجاب بسیار سطحی است.

وی ادامه داد: بارها در مسابقات بین المللی در جودو و یا در رشته های دیگر دیده ام که در هنگام تمرین آقایان با لباس های بسیار زشت و زننده در سالن حاضر می شوند و دختران ایرانی هم در چنین فضایی مشغول تمرین هستند. کجای شرع و دین اجازه چنین برنامه هایی را به ما داده است؟ برخی مسئولان ما بارها گفته بودند که اگر بانوان در رقابت های بین المللی مدال بگیرند دو برابر مردان جایزه خواهند گرفت. آنها حالا بیایند و پاسخگوی اتفاقی باشند که در اندونزی و مسابقات دیگر رخ داده است.

عضو هیئت رئیسه بسیج ورزش کشور خاطرنشان کرد: وقتی بدون بسترسازی دست به کاری بزنیم عاقبتش همین می شود. به عنوان یک مسلمان واقعا متاسف هستم که ملی پوشان بانوان کشورمان در مسابقات مختلف با حجابی متفاوت حاضر می شوند. اگر وزارت ورزش از فدراسیون ها تعهد گرفته که تنها با لباس های مورد تایید در پیکارها حاضر شوند باید نظارت هم داشته باشد. به جای دعوا کردن باید فرهنگ سازی کرد.

درخشان تصریح کرد: باید به این مسائل رسیدگی شود تا دیگر شاهد چنین نباشیم. در اعزام ها و تشکیل اردوها تا چه اندازه ای به مسائل شرعی توجه می شود؟! در ۸ سال گذشته تنها فشار آوردند که بانوان به مسابقات اعزام شوند و در شرایطی که واقعا امکانش وجود نداشت این کار را انجام دادند که عاقبتش هم همین شد.

کلمات کلیدی: 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
14 + 6 =
*****