حجاب اسلامی مانعی برای پیشرفت بانوان ورزشکار نیست

17:14 - 1392/09/04
رهروان ولایت ـ داور بانوی ایرانی گفت: از آنجایی که پیش از نیز در مسابقات بین المللی داوران بانوی ایرانی با حجاب اسلامی حضور داشتند، این موضوع تاثیر منفی در قضاوت نداشت.
حجاب و عفاف

به گزارش گروه اينترنتي رهروان ولايت،  زهری، داور بانوی ایرانی با مدرک سیلور آسیایی اسنوکر پس از حضور در مسابقات قهرمانی اسنوکر شش توپ و تیمی جهانی (IBSF) که در کشور ایرلند برگزار شد، بااشاره به دیدگاه حاضران در مسابقات به بانوان داور با حجاب اسلامی تاکید کرد و گفت: از آنجایی که پیش از نیز در مسابقات بین المللی داوران بانوی ایرانی با حجاب اسلامی حضور داشتند، این موضوع تاثیر منفی در قضاوت نداشت، چرا که اینجانب و خانم آریادوست تا مراحل یک چهارم نهایی و نیمه نهایی با پوشش اسلامی قضاوت کردیم و این نشان دهنده این است که حجاب اسلامی مانعی برای پیشرفت بانوان ورزشکار نیست.
داور بانوی ایرانی در پاسخ به این سوال که سطح علمی داوران را با سایر داوران حاضر در مسابقات چطور ارزیابی می کنید، گفت: در مقایسه سطوح داوران ایرانی باید بگویم که داوران کشورهای مختلف از سطح بسیار خوبی برخوردار بودند، اما داوران ایرانی از مهارت بالایی برخوردار هستند و همانطور که در مسابقات نیز مشهود بود، قضاوت در مراحل حساس و حتی فینال به داوران ایرانی محول شده بود.
زهری با اشاره به دوره های آموزشی برگزار شده توسط فدراسیون تصريح کرد: دوره های برگزار شده از سوی فدراسیون تا کنون بسیار خوب و مفید بوده و با توجه به اینکه مسابقات به طور پیوسته در سطوح آسیایی و جهانی برگزار می شود و تقریبا در تمام این مسابقات داوران ایرانی هم حضور پیدا می کنند، لازم است که داوران ایرانی همگام با قوانین به روز در این رشته پیش بروند.» وی افزود: «برگزاری دوره های بازآموزی و خصوصا تمرین و کسب تجربه برای داوران فعال این رشته بسیار مورد اهمیت است. همچنین این موضوع برای بانوان از حساسیت بالاتری برخوردار است، چراکه به دلیل تعدد کمتر مسابقات نسبت به آقایان، بانوان از فرصت کمتری برای تمرین و بازآموزی برخوردار هستند. از این رو بهتر است این موضوع مورد اهمیت بیشتری قرار گیرد.
وی با تاکید بر اهمیت حضور هرچه بیشتر داوران خانم در مسابقات بین المللی افزود: حضور در مسابقات برون مرزی باعث پیشرفت و افتخار کشور در محافل بین المللی است و با توجه به تعداد اندک داوران خانم در این رشته نیاز بیشتری نسبت به حضور خانم ها در مسابقات احساس می شود تا قابلیت ها و پتانسیل بانوان ایرانی در عرصه های خارجی نمایان شود.
زهری درخصوص سطح برگزاری مسابقات عنوان کرد: مسابقات از سطح بسیار بالایی برخوردار بود و بازیکنان از کشورهای به نام و صاحب مقام در رشته اسنوکر شرکت کرده بودند و خوشبختانه تیم ملی اسنوکر کشورمان با کسب مقام نایب قهرمانی موجب افتخار ایران عزیزمان شد.
وی ادامه داد: اینجانب از روز اول تا پایان مسابقات دیدارهای زیادی را قضاوت کردم و تا مرحله یک چهارم نهایی اسنوکر تیمی آقایان پیش رفتم که بین کشورهای امارات و ایرلند برگزار شد و در مرحله نیمه نهایی بانوان نیز در کنار خانم آریادوست به عنوان مارکر همکاری داشتم.
زهری در پایان به حضور بانوان دیگری از سایر کشورها اشاره کرد و گفت: سه خانم دیگر از کشورهای لهستان، ایرلند و روسیه به عنوان داور حضور داشتند، که آنها نیز از سطح بسیار خوبی برخوردار بودند و در مراحل مختلف قضاوت کردند.

کلمات کلیدی: 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
17 + 1 =
*****