نداشتن خواستگارهای مذهبی!

12:26 - 1396/06/21

- مهمترین فلسفه ازدواج رسیدن به آرامش است؛ البته زود ازدواج كردن و يا داشتن خواستگاران زیاد نیز دليل بر خوشبختي نيست. دختران مذهبی با افزایش روابط اجتماعی و مهارت‌ها و همچنین با شرکت در اجتماعات سالم می‌توانند خواستگاران خوب را جلب کنند.

ازدواج

سوال: دختری۲۱ ساله و طلبه هستم، دوست دارم ازدواج کنم ولی خواستگارهای مذهبی ندارم. چکار کنم.

پاسخ: یكی از مهمترین فلسفه‌های ازدواج كه خداوند هم در قرآن به آن اشاره كرده است رسیدن به آرامش است: «وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْكُنُوا إِلَیْهَا [روم/21] و از نشانه‏‌هاى او اینكه از خودتان همسرانى براى شما آفرید تا با آنها آرام گیرید.» ابتدا باید متذکر شویم که منظور شما از مذهبی بودن چیست و توقعتان از خواستگار چیست، ولی به هر حال توصیه می‌شود در انتخاب همسر از ایده آل خواهی و وسواس در این زمینه خودداری کنید. این را هم بدانید که لزوما زود ازدواج ‏كردن نشانه موفقیت در امر ازدواج و تأمین خوشبختى و سعادت همیشگى نیست. برای دست پیدا کردن به خواسته خود، بهتر است روابط اجتماعی مثبت با خانم‌ها و خانواده‌های مومن و با خدا ایجاد كنید، در اجتماعاتِ سالم (مانند هیئت ها و مساجد و...) ظاهر شوید و با زنانی که در این مجالس حضور پیدا می‌کنند رابطه دوستی برقرار سازید. همچنین تلاش بیشتر و روزافزون برای شكوفایی استعدادها و توانایی‌های خود و یادگیری فنون و هنرهای مختلف و پر كردن اوقات فراغت داشته باشید. دخترانی كه شایستگی‌های لازم در زمینه‌های اخلاقی، اجتماعی، مهارت‌های زندگی و امتیازات ویژه دیگر در جامعه كسب می‌كنند، نسبت به دیگر دختران خواهان بیشتری دارند. در نهایت اگر كسی هست كه مورد اطمینان و وثوق شما مثلا خاله، عمه یا... می‌باشد مساله را با او درمیان بگذارید و با همفكری یا كمك های عملی در حل مشكل به شما كمك نمایند. پس اگر فردی را برای ازدواج می‌پسندید و زمینه ازدواج شما وجود دارد، به كمك واسطه‌های آشنا و رازدار این خواستگار مذهبی را به سمت خانه خود هدایت كنید.

نظرات

تصویر محمد اسماعیلی

سلام و عرض ادب؛ از اینکه به مجموعه ما اعتماد کردید و توفیق همراهی با شما رو داریم، خوشحالیم و امیدوارم نکاتی که خدمت شما عرض می شود با دقت مطالعه بفرمایید و چنانچه نیاز به مشاوره بیشتر داشتید می توانید مجددا با ما مکاتبه داشته باشید.

قطعا ازدواج و انتخاب صحیح همسر یکی از مهمترین  مراحل زندگی هر شخص است و خصوصا در شرایط شما این دغدغه ن نگرانی هایی که ذکر کردید محسوس تر هست و قابل درک و قطعا شما هم دوست دارید در این شرایط ازدواجی داشته باشید که موجب آرامش و آسایش شما باشد و زمینه مشکلات فعلی و در آینده نباشد.
یكی از مهمترین فلسفه‌های ازدواج كه خداوند هم در قرآن به آن اشاره كرده است رسیدن به آرامش است: «وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْكُنُوا إِلَیْهَا [روم/21] و از نشانه‏‌هاى او اینكه از خودتان همسرانى براى شما آفرید تا با آنها آرام گیرید.» ابتدا باید متذکر شویم که منظور شما از مذهبی بودن چیست و توقعتان از خواستگار چیست، ولی به هر حال توصیه می‌شود در انتخاب همسر از ایده آل خواهی و وسواس در این زمینه خودداری کنید. این را هم بدانید که لزوما زود ازدواج ‏كردن نشانه موفقیت در امر ازدواج و تأمین خوشبختى و سعادت همیشگى نیست. برای دست پیدا کردن به خواسته خود، بهتر است روابط اجتماعی مثبت با خانم‌ها و خانواده‌های مومن و با خدا ایجاد كنید، در اجتماعاتِ سالم (مانند هیئت ها و مساجد و...) ظاهر شوید و با زنانی که در این مجالس حضور پیدا می‌کنند رابطه دوستی برقرار سازید. همچنین تلاش بیشتر و روزافزون برای شكوفایی استعدادها و توانایی‌های خود و یادگیری فنون و هنرهای مختلف و پر كردن اوقات فراغت داشته باشید. دخترانی كه شایستگی‌های لازم در زمینه‌های اخلاقی، اجتماعی، مهارت‌های زندگی و امتیازات ویژه دیگر در جامعه كسب می‌كنند، نسبت به دیگر دختران خواهان بیشتری دارند. در نهایت اگر كسی هست كه مورد اطمینان و وثوق شما مثلا خاله، عمه یا... می‌باشد مساله را با او درمیان بگذارید و با همفكری یا كمك های عملی در حل مشكل به شما كمك نمایند. پس اگر فردی را برای ازدواج می‌پسندید و زمینه ازدواج شما وجود دارد، به كمك واسطه‌های آشنا و رازدار این خواستگار مذهبی را به سمت خانه خود هدایت كنید.

برای مشاوره بیشتر می توانید با  ما مکاتبه داشته باشید.

خوشبخت و سعادتمند باشید.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
7 + 6 =
*****