عرضه اعتقادات بر امام معصوم

07:28 - 1400/10/06

حضرت عبدالعظیم حسنی تمام عقاید خود را به امام هادی(علیه‌السلام) عرضه کردند.

عبد العظیم حسنی

حضرت عبدالعظیم حسنی تمام عقاید خود را به امام هادی(علیه‌السلام) عرضه کردند و با این کار امام معصوم را به عنوان تنها سنگ محک مناسب برای سنجش اعتقادات معرفی می‌کند.

حضرت عبدالعظیم روایت می‌کند: «بر مولاى خود على بن محمّد وارد شدم. چون نظر ايشان بر من افتاد، فرمود: «خوش آمدى، اى ابوالقاسم! به راستى، تو از دوستان حقيقى ما هستى»

گفتم: اى پسر پيامبر! دوست دارم دينم را بر شما عرضه کنم، كه اگر مورد پسند بود، بر آن ثابت باشم. من معتقدم كه خداى متعال، يكى است و مانند او چيزى نيست، و از دو حدّ ابطال و تشبيه، بيرون است.

خداوند، جسم و صورت و عَرَض و جوهر نيست. محمّد(صلى‌اللَّه‌عليه‌وآله) بنده و فرستاده او، خاتم پيغمبران است. امام پس از پيامبر، على بن ابى طالب(عليه‌السلام) است و پس از او حسن و پس از وى حسين و ... و پس از اين‌ها، امامِ مفترض الطاعه، شما هستيد.... من عقيده دارم كه معراج، پرسش در قبر، بهشت، دوزخ، صراط و ميزان حق هستند و روز قيامت خواهد آمد و در وجود آن شكّى نيست و خداوند، همه مردگان را زنده خواهد كرد. نيز عقيده دارم كه واجبات، پس از اعتقاد به ولايت (امامت)، عبارتند از: نماز، زكات، روزه، حج، جهاد، امر به معروف و نهى از منكر.

امام هادى(عليه‌السلام) فرمودند: «اى ابوالقاسم! به خدا سوگند، اين عقايد، دين خداست كه آن را براى بندگانش برگزيده است. پس بر آن، ثابت باش.»

____________________________________
لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/70402

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
6 + 4 =
*****