حجاب اسلامی راه حراست از هویت ایرانی است

15:41 - 1392/07/14
رهروان ولایت ـ نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: زنان باید در سایه تقوا و در سایه چادرهای مشکی حجاب که زینت بانوان و از آموزه های قرآن و مکتب اسلام است از هویت اسلامی ایرانی خود پاسداری کنند.
حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد

به گزارش گروه اينترنتي رهروان ولايت به نقل از خبرگزاری رسا،  حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در مراسم سنتی مذهبی قالیشویان مردم فین در مشهد اردهال کاشان اظهارداشت: زنان باید در سایه تقوا و در سایه چادرهای مشکی حجاب که زینت بانوان و از آموزه های قرآن و مکتب اسلام است از هویت اسلامی ایرانی خود پاسداری کنند.

وی زنده بودن سنت مراسم قالیشویان مردم فین در مشهد اردهال را نمونه بارزی از ریشه داربودن ولایت مداری مردم منطقه کاشان اعلام کرد و گفت: مراسم سنتی مذهبی قالیشیوان مردم فین کاشان در مشهد اردهال، احیای اموزه های دینی در قالب تشیع نمادین پیکرسلطان علی بن امام محمد باقر(ع) است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه زنده بودن سنت قالیشویان را نمونه‌ای از ریشه‌دار بودن ویژگی ولایت‌مداری در مردم خطه کاشان قلمداد و خاطرنشان کرد: مراسم قالیشویان در حقیقت احیای آموزه‌های دینی در قالب تشییع نمادین پیکر امامزاده علی بن امام محمد باقر(ع) است و این خود گواه بزرگی است که چرا امام پنجم شیعیان فرزند خود را برای هدایت تربیتی و آشنایی بیشتر مردم این خطه با مفاهیم مکتب اهل‌بیت به این منطقه فرستادند.

وی افزود: از امام باقر(ع) نقل است که شیعیان ما اگر زن هستند با چادرمشکی، عفت و پاکیزگی و آراستگی به زینت اسلامی و اگر مرد هستند با خصائص اخلاقی و دینی یک مسلمان شناخته شوند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه از سلطان علی بن امام محمد باقر(ع) بعنوان اولین امام جمعه منطقه کاشان نام برد و افزود: علی بن باقر(ع) طی مدت سه سال برگزاری نماز جمعه در منطقه به راهنمایی و ارشاد مردم منطقه پرداخت.

وی حضور در نماز جمعه را به عنوان صحنه سیاسی و بعنوان یک وظیفه دینی دانست و اظهار داشت: اجتماع مسلمانان در یک روز و در یک مکان خاص برای اقامه نماز جمعه با امامت فردی عادل و عالم به عنوان یکی از معارف ارزشمند اهل بیت(ع) محسوب می شود که باید آن را محترم شمرد.

حجت الاسلام ابوترابی با تأکید بر ضرورت حضور در نماز جمعه به عنوان عرصه‌ای عبادی سیاسی به عنوان یک وظیفه دینی عنوان کرد: اجتماع مسلمانان در یک روز در یک نقطه برای اقامه نماز جمعه و با امامت فردی عادل و عالم یکی از معارف ارزشمند اهل بیت است که باید آن را محترم شمرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه امانت داری را یکی از ویژگی های بارز پیروان مکتب اهل بیت اعلام کرد و افزود: امروز نیز چنانچه ملت قهرمان ایران وفادار به نظام نبودند از همه چیز خود نمی گذاشتند و فرزندان خود را برای دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی و اسلام روانه جبهه های جنگ نمی کردند.

حجت الاسلام ابوترابی با بیان این که وفاداری به اندیشه های امام خمینی(ره) و شهدا را یکی از مهم ترین مولفه های رقم خوردن حماسه ۲۴ خرداد دانست و بیان داشت: همین وفاداری به ولایت و آرمان های انقلاب بود که رئیس جمهوری ایران را دراجلاس سازمان ملل متحد در موضع قدرت قرارداد بطوریکه رئیس جمهوری آمریکا را مجبور به ستایش ملت قهرمان ایران کرد.

گفتنی است، دومین جمعه مهرماه هر سال یاد‌آور حماسه جاویدان شهادت مظلومانه اما شجاعانه ستاره ای تابناک از آسمان امامت و ولایت ، سلاله پاک زهرای بتول(س) حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) در مصاف با سپاهیان خلیفه ستمگر و جائر اموی امروز شور کربلایی در کربلای اردهال کاشان برپا شد هشام عبدالملک در منطقه اردهال کاشان است که به همین علت این خطه گلرنگ از خون پاک آن امام زاده عظیم الشان و یاران پاکبازش را مشهد اردهال نامیده اند.

علی بن محمد باقر (ع) تجسم تقوا، اخلاق، حماسه و عرفان، سلاله مطهری که عرفان را از کوثر ولایت و حماسه را از سرچشمه شجاعت حسینی آموخته و ادامه‌دهنده راه نهضت سرخ علوی در بستر تاریخ شده است که باید هر چه بیشتر و بهتر به مردم شناسایی شود.

ارادتمندان به حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) ، قیام اردهال را کربلای ایران می دانند و معتقدند در تاریخ شیعه دو قتلگاه است ، یکی قتلگاه سالارشهیدان حسین ابن علی (ع) در کربلای معلی و دیگری قتلگاه این بزرگوار در اردهال است .

ایمان و اعتقاد قلبی، هجرت، جهاد و شهادت چهار نکته کلیدی و تشابهات حرکت امام حسین (ع) به کربلا و حضرت سلطانعلی ابن محمد باقر (ع) به مشهد اردهال در کاشان است.

واقعه شهید اردهال ۵۳ سال پس از نهضت عاشورا اتفاق افتاده ‌است به طوری که ریشه‌های این حرکت و منشأ آن حضور پدر بزرگوار امامزاده اردهال یعنی امام محمد باقر در زمان واقعه کربلا است که طفلی پنج ساله بوده ‌است.

مستدام و مستمرماندن مراسم بزرگداشت شهادت علی بن محمد باقر(ع) پس از ۱۳۱۶ سال در طول تاریخ به واسطه تشابهات حرکت این بزرگوار با حرکت امام حسین(ع) در کربلاست.

مشهد اردهال در فاصله ۴۵ کیلومتری کاشان واقع شده است.

کلمات کلیدی: 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
7 + 2 =
*****