راهکار دین اسلام برای رفع نیاز جنسی

23:08 - 1395/07/23

- نیاز جنسی، غریزه‌ای طبیعی است که در انسان‌ها وجود دارد و راه ارضای آن، ازدواج می‌باشد؛ اما اگر به هر دلیل ازدواج ممکن نشد، می‌بایست با مدیریت صحیح، از تحریک شدن آن، جلوگیری کرد.

تار عنکبوت

چرا دین اسلام راهی برای بر طرف کردن نیازهای جنسی جوانان قبل از ازدواج قرار نداده؟

از نظر اسلام، راه برطرف کردن نیاز جنسی، ازدواج می‌باشد؛ حال اگر برفرض، موانعی برای رسیدن به ازدواج وجود داشت، می‌بایست به فکر برطرف کردن آن موانع بود؛ امّا اگر به هر دلیل نشود موانع را برطرف کرد، در این صورت نوبت به آن خواهد رسید که با مدیریت صحیح، از تحریک و تشدید شدن نیازهای جنسی کم نمائیم؛ ولی بازهم نباید فراموش کرد که راهکار اسلام برای این نیاز طبیعی، بسیار ساده و روشن می‌باشد و آن عبارت است از اینکه هر شخصی که نیازِ جنسی داشت، می‌بایست با فردی که منعی برای ازدواج با او نیست، به توافق رسیده و ازدواج کند؛ در این بین، اگر مشکلی دیده می‌شود، نتیجه فرهنگِ غلطِ حاکم بر جامعه می‌باشد نه اسلام؛ اتفاقا از نظر ما، مشکل همین است که انسان‌ها از فرهنگ ناب اسلام دور شده‌اند!
مهریه‌های سنگین، جهیزیه کامل، تمام شدن سربازی، تحصیلات بالا، مراسم‌های عروسی پرخرج، توقّعات خیلی خاص از نظر زیباییِ چهره و اندام، داشتن خانه مستقل و... آیا این موارد را اسلام برای ازدواج شرط کرده است؟!
حقیقت آن است که ما اسیر فرهنگِ غلطی هستیم که خودمان، آن را به وجود آورده‌ایم و در قرآن وعده داده شده که تا خود مردم نخواهند، کاری از پیش نخواهد رفت: «إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ[رعد/ 11] خداوند سرنوشت هيچ قوم و ملّتى را تغيير نمی‌دهد مگر آنكه آنان، آنچه را در خودشان است تغيير دهند».
ممکن است گفته شود: «در حال حاضر که جامعه، به هر دلیل شرایط را به گونه‌ای رغم زده که قرار است جوان، در موانع و تارهایی که برایش تنیده شده اسیر بماند، راهکار چیست؟»؛ در پاسخ به این سوال عرض خواهیم کرد: با توجّه به وضعیت فعلی، کاری که یک نوجوان و یا جوان می‌تواند انجام دهد این است که از تحریک شدن و تشدید نیازهای جنسی دوری[1] و به مرور زمان شرایط را برای تحقّق ازدواج خود فراهم کند و تا رسیدن آن زمان، عفاف پیشه نماید: «وَ لْيَسْتَعْفِفِ الَّذِينَ لَا يجَِدُونَ نِكاَحًا حَتىَ‏ يُغْنِيهَُمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ[نور/ 33] و كسانى كه وسيله‏ ازدواج نمی‌يابند، بايد پاكدامنى پيشه كنند تا خدا آنان را از فضل خود توانگر سازد.»
در انتها بازهم یادآوری می‌شود، صحیح نیست، مشکلاتی را که خودمان ایجاد کرده ایم را به پای اسلام و دین خدا نوشته و از خدا و دین او، شکایت هم کنیم!
اسلام به ذات خود ندارد عيبی ::: هرعيب كه هست، از مسلمانی ماست
--------------------------------------------
پی‌نوشت:
[1]. در این رابطه مطالعه این مطلب خالی از لطف نخواهد بود: راهی برای کنترل شهوت

نظرات

تصویر zm@45
نویسنده zm@45 در

مدیریت صحیح!!!...

درست مثل اینه که بگن وقتی شما گرسنه مشیین اونم خیلی شدید و دسترسی به غذا ندارین به هر دلیلی مدیریت کنین که اذیت نشین

تصویر mohammadi
نویسنده mohammadi در

عرض سلام و احترام.
اتفاقا مثال خیلی خوبی زدید؛ منتها در آن مثال از مقدمه‌ای خوب، نتیجه‌ای به ظاهر عظیم را توقّع نمودید که شاید همین باعث شود مطلب، بزرگ و حتی دست نیافتنی جلوه کند؛ هرچند در مورد «اذیت نشدن» به صورت کامل نیز می‌گوئیم مطلب محالی نیست! ولی قبول داریم سخت است.
به هر حال آن‌چیز که منظور ما از مدیریت صحیح می‌باشد، در همان مثال شما، این خواهد بود که به آن فرد گرسنه می‌گوئیم: «حداقل فعالیت‌های سخت و سنگین انجام ندهد تا بر ضعفش افزوده نشود!»
در باب شهوت نیز به فرد مجرّدی که به هر دلیل نمی‌تواند ازدواج کند می‌گوئیم تا نفس خود را مدیریت کند و مثلا از دیدن صحنه‌های محرّک دوری نماید تا خواهش‌های نفسانی‌اش بیشتر نشده و بر نیازهای جنسی‌اش اضافه نگردد و کمتر اذیت شود؛ که این نگاه نکردن و در نتیجه کنترل شهوت، یقینا شدنی است و در این باب امیرالمومنین علی(علیه‌السلام) می‌فرماید: «نِعْمَ‏ صَارِفُ‏ الشَّهَوَاتِ‏ غَضُّ الْأَبْصَارِ[1] چشم پوشی از نگاه حرام، بهترین عامل بازدارنده شهوت است.»

با آرزوی موفقیت برای شما.
-------------------------------------------------------------
پی‌نوشت:
[1]. تميمى آمدى، عبدالواحد بن محمد، تصنيف غرر الحكم و درر الكلم‏، حدیث 5559، قم، دفتر تبليغات‏، 1366 ش‏

تصویر دخی پاره
نویسنده دخی پاره در

واقعا نمیدونم یعنی چی مدیریت صحیح؟ مگه نمیگین خداوند حکیم و هیچ کاری رو بیهوده انجام نمیده! پس چرا نیاز جنسی رو قرار داده ولی راهکاری قرار نداده؟! اره راهکار قرداده ولی اونم چی "ازدواج" منه 15 ساله چجوری برم ازدواج کنم؟پس چون نمیتونم ب زنا روی میارم ب همین راحتی.

تصویر ناشناس
نویسنده ناشناس در

دختر پاره!

اگه متن رو خونده بودی راهکار برای سوال تو هم گفته شده بود

ثانیا تو که میخواهی زنا بدی چرا دیگه بهونه میاری!

تصویر mohammadi
نویسنده mohammadi در

سلام خدمت شما؛ نباید فراموش کنیم که بسیاری از مشکلات، مشکلات خودساخته هستند؛ مثلا همین نیاز دختر 15 ساله به ازدواج، نه خدا و نه دین خدا ازدواج را برای این دختر منع نکرده و اتفاقا به صورت کلی تاکید بر آسان گرفتن ازدواج نیز فرموده؛ اما اطرافیان و جامعه، ازدوج را برای این دختر، زود معرفی می‌کنند و مشکلات زیادی را برای او ایجاد می‌کنند. پس مشکل جامعه است که از ما و اطرافیان‌مان درست شده! و به قول معروف خودمان کردیم که لعنت بر خودمان باد! نه خدا و حکمت خدا! چون گذاشتن نیاز جنسی و قوانین مرتبط با آن یقینا صحیح است و آنچه کار را سخت کرده همین ظلم فرهنگهای خودساخته در این مسیر می‌باشد.
البته بودن این مشکلات بازهم اشتباهات ما را توجیه نخواهد کرد و سبب نخواهد شد که بتوانیم به خلاف شرع رو بیاوریم منتها این مطلب کمک خواهد کرد که مشکل را بشناسیم و در جهت برطرف کردن آن قدم برداریم.

این مطلب را نیز مطالعه بفرمائید:

https://btid.org/fa/news/102824

تصویر Zahra,pt
نویسنده Zahra,pt در

عزیز دلم درست میگی، ولی این سایت مطلب رو کامل عنوان نکرده چون تنها راهکار زمانی ک نمیشع ازدواج کرد برای غرایز جنسی مدیریت کردنش نیست،ازدواج موقت هست،اسلام و خدا وقتی شمارو آفریده قطعا به کارهاتون اگاهه و هیچوقت بن بست پیش رو نمیگذاره 

تصویر فرهاددددد
نویسنده فرهاددددد در

اون وقت فرق ازدواج موقت با زنا چیه ؟

هیچ فرقی نداره و هیچ جای اسلام نیومده ازدواج موقت وجود داره و ...

ازدواج موقت دقیقا همون زنا هستش فقط قبلش برای خودشون یه سریع ذکر عجیب قریب می خونن 

زنا شرف داره به ازدواج موقت (چون طبق گفته های پیامبر کوچیک شمردن گناه و یا گناه نشمردن اون خودش یک گناه بزرگتری است)

تصویر فرشاد ۱۴۰۰
نویسنده فرشاد ۱۴۰۰ در

تویی که زنا رو بهتر میدونی شدی آدم خوبه؟؟؟؟

بعد عقد موقت که شرعی هست و کلی باید و نباید داره رو از روی بیسوادی بد میدونی

اگه چیزی نگی نمیگند .....

https://btid.org/fa/news/35193

تصویر Aax9
نویسنده Aax9 در

حضرت علی فرمود: اگر عمر ازدواج موقت را ممنوع نمیکرد هیچ جوانی در حکومت اسلامی به گناه زنا گرفتار نمیشد . خود خداوند در قرآن راه ازدواج موقت رو فرموده ولی کسانی مثل خودتونو از خداوند و پیامبر و امامان داناتر میدونید و ازدواج موقت رو ممنوع میکنید

 

 

تصویر ناشناس
نویسنده ناشناس در

اشتباه پدر و مادر تو و اطرافیان تو به خدا چه ربطی داره

حالا خوبه کور مادر زاد یا معلول به دنیا نیومدی بخاطر پدر و مادرت وگرنه به خدا هم توهین میکردی!!!

برو چشم چرونی نکن

چت بیجا نکن

اذیت نشی!!!

برو خودت رو درست کن

تصویر حسین313
نویسنده حسین313 در

ینی اگر چشم چرونی نکنیم دیگه نیاز جنسی پیدا نمیکنیم؟؟

این چرندیات چیه همه میگید

تصویر mohammadi
نویسنده mohammadi در

سلام خدمت شما؛ یقینا چشم چرانی عامل ایجاد اصل قوای جنسی نیست اما یقینا تقویت کننده و تحریک کننده نیاز جنسی است؛ به قول یک ضرب المثل میگه «طرف نون نداره بخوره پیاز می‌‌خوره اشتهاش واشه» نمی‌توان تاثیر زیاد، دیدن صحنه‌های مبتذل را بر تشدید نیاز جنسی کتمان کرد و تقریبا این مسئله از امور کاملا واضح می‌باشد به قول باباطاهر:

زدست دیده و دل هر دو فریاد - که هر چه دیده بیند دل کند یاد

تصویر Ashen one
نویسنده Ashen one در

حرفتون قشنگ بود . فقط ی سوال برام پیش میاد . گفتیم ما یخورده نیاز جنسی پایه داریم و بهتره ک بیشترش نکنیم با تحریک . اوکی . ولی همون نیاز جنسی پایه رو چیکار کنیم ؟! بحث اینه

تصویر توفیقی

سلام علیکم

نیاز جنسی یکی از نیازهای فیزیولوژیکی بدنه مثل گرسنگی که از نیازهای اساسی هست اما آیا برای تامین این نیاز استفاده از سم و یا غذای مسموم درسته؟ خیر هر نیازی در بدن باید از راه صحیحش تامین شود. حال راه تامین صحیح نیاز جنسی چیه؟ ازدواج است(دایم و یا موقت) اما اگر به هر دلیل هیچ کدام از اینها امکان نداشت این نیاز فیزیولوژیک بدن چگونه تامین میشه؟ بر اساس ساز و کار احتلام که مانند یک سوپاپ اطمینان عمل میکنه.

اما لازمه یه نکته هم بیان کنم: از آنجا که ازدواج نه تنها باعث تامین نیاز فیزیولوژیک جنسی میشه بلکه از لحاظ روانی هم موجب تامین و آرامش روحی میشه و بهترین گزینه تامین نیاز جنسی است لذا دین اسلام بر ازدواج آن هم ازدواج سهل و آسان بسیار تاکید کرده است و میبینیم که در روایات خیلی زیاد برای ازدواج و متاهل شدن سفارش شده و ثوابهای زیادی بیان شده است، اما آنچه امروز در جامعه می بینیم که رسیدن به ازدواج سخت شده به خاطر رسم ورسومات غلط جامعه است.

تصویر ناشناس
نویسنده ناشناس در

مردم به دین حاکمانشان هستند، پیدا کنید پرتقال فروش رو!!! 

تصویر ناشناس
نویسنده ناشناس در

یعنی خوارج و منافقین و کوفیان و .... هم به دین حضرت علی بودند در زمان خلافت ایشان؟!!!! کمی فکر کن!!

تصویر ناشناس
نویسنده ناشناس در

از وقتی اسلام حاکم شد همه شدن مسلمون قبلش هم همه کافر بودن خوارج و کوفی و منافق هم مسلمان بودن چی میگی

تصویر مریم .............
نویسنده مریم ............. در

تو اصلا فهمیدی نظر قیلی چی نوشته الکی حرف بیخود میزنی!

منافق هم مسلمان بود؟؟؟؟؟

تو اصلا تعریف منافق رو نفهمیدی چی میگی برای خودت smiley

تصویر رضا مخملی
نویسنده رضا مخملی در

یعنی دین اسلام برای افراد یک جامعه ای که فرهنگ غلط دارد راهکار کارساز ندارد ؟ مگه میشه فرهنگ جامعه رو تغییر داد به همین آسونی من الان 18 سالمه اگه بخوام تغییر بدم میشم 40 ساله دیگه می خوام چیکار یا اصلا شدنیه مگه ؟؟؟؟؟

تصویر Aax9
نویسنده Aax9 در

خداوند در آیه ۲۴ سوره نسا میفرماید:  و بر شما گناهی نیست که پس از [تعیین مبلغ] مقرّر، با یکدیگر توافق کنید [که مدت عقد یا مَهر را کم یا زیاد کنید]؛ مسلماً خداوند دانای حکیم است.

این آیه برای ازدواج موقت هست که راه درمان مشکلات جنسی در ایران هست ولی بهش توجه نمیشه

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
3 + 10 =
*****