از اینکه که ازدستش بدم می ترسم

19:37 - 1395/08/12

باسلام و عرض خسته نباشید بنده ۲۴سال سن دارم وترم۳کارشناسی هستم وبعداز اتمام دانشگاه باید به سربازی برم وقصدتشکیل زندگی را دارم و دختری که باهاشون در ارتباط هستم وبهم علاقه مندیم وایشان خاستگاردارن که هرچه سریع ترنامزد کنیم چون ایشانم خاستگار زیاد دارن وهی باید رد کنن وخانوادشونم بهش گیرمیدن که چرا این همه خاستگاردارن و ردمی کنن واینکه نشانه اش کنم وبعد کارهامون درست شدبعدا ازدواج کنیم ومنم خیلی می ترسم هم اینکه به خانواده جریان بگم و هم ازنظرمالی دست بالم تنگ است وایا این دوران طول بکشد ایا،ناخوشایند نیست وشایدم خانواده بگن توهیچی نداری چرا می خوای زن بگیری کلا ذهنم درگیر شدوازطرفی نمی خوام ازدستش بدم وایشان باتمام کم کسری من مخالفتی ندارند خواهش مندم راهنمایم کنید

http://btid.org/node/100538

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
2 + 0 =
*****
تصویر آسمان95

الان شما دقیقا چی دارید ؟ شرایطت رو درک میکنم منتها بالاخره باید یه چیزی داشته باشی که اونها هم دلشون خوش باشه

تصویر حلما
نویسنده حلما در

سلام

چه لزومی داره دختر خانم برای شما صبر کنه؟! شما باید یه شغل نیمه وقت پیدا کنید تا بتونید حداقل هزینه های اولیه ازدواج رو بدید(حلقه٬ لباس و ...). خانواده هم اگه بتونن کمی در زمینه مالی حمایتتون کنند خب خیلی عالی میشه. سطح توقعاتتون نباید بااین شرایط بالا باشه و باید چندسالی رو با سختی و قناعت زندگی کنید. سربازی هم بعد ازدواج برید چه ایرادی داره؟ فقط مشکل هزینه های زندگیه که باید با خانم مشورت کنید چه کارهایی تو دوران سربازی شما میشه انجام داد.(یارانه٬ شغل نیمه وقت٬ قرض کردن از والدین و...). اگه تونستید یه شغل برای خودتون مهیا کنید به خواستگاری دختر مورد علاقتون برید درغیر این صورت خواهشا بیشتر از این با احساسات اون بنده خدا بازی نکنید تا بتونه برای آیندش بهتر تصمیم بگیره‌.

یازهرا(س)

تصویر 48
نویسنده 48 در

بهتره خانواده ها تصمیم نهایی رو بگیرند......

تصویر آسمان95

اگه شرایطش رو نداری پس الکی دل خودت و اون بیچاره رو خوش نکن

اگر شرایطش رو داری خب برو خواستگاری یا میشه یا نمیشه دیگه

تصویر mostafavi
نویسنده mostafavi در

با سلام به شما کاربر محترم

این مسئله را با خانواده خود در میان بگذارید و ببینید که آنان چه نظری دارند؟ چه بسا آنها هم با نظر شما موافقت کنند و در راستای مهیا شدن شرایط ازدواجتان و ورود به زندگی مشترک با شما همکاری کنند تا ان شاء الله بعد از اتمام خدمت سربازی، بتوانید زندگی مشترک را آغاز کنید؛ لذا اگر رضایت خانواده خود را کسب کردید، اقدام کنید.

بنابراین توصیه می‌کنم اولاً در این زمینه قبل از اینکه درباره دخترمورد علاقه‌تان چیزی به خانواده خود بگویید، به آنان اطلاع بدهید که قصد ازدواج دارید و بررسی کنید در ابتدا چه عکس العملی نشان می‌دهند. بعد از اینکه اصل ازدواجتان را قبول کردند، آنگاه درباره دخترمورد علاقه‌تان به آنان بگویید و ببینید آیا با انتخابتان موافقت می‌کنند یا نه؟ و اگر موافق هستند، آیا حاضرند برای ازدواجتان، شرایط حداقلی ازدواج را فراهم کنند یانه؟

اگر خانواده به رغم سعى و تلاشتان، به انتخاب شما یا ازدواجتان در این شرایط رضایت ندادند، به مصلحت شماست كه از این ازدواج فعلاً دست بكشید و بدون رضایت آنان اقدام نكنید، مگر آنكه مخالفت آنان را برطرف و تبدیل به رضایت كنید و چنانچه احساس كردید لجاجت در كار است نه مخالفت، در این صورت از همكارى افراد خیرخواه و آگاه، در رفع این حالت كمك بگیرید.

همچنین به مصلحت شما نیست که با دختر مورد علاقه‌تان رابطه برقرار کنید؛ زیرا حفظ این رابطه دردی را دوا نمی‌کند، جز اینکه دلبستگی و وابستگی طرفینی را بیشتر می‌کند و ممکن است بعداً خانواده‌ها با این وصلت مخالفت کنند و مجبور شوید برای دل کندن از همدیگر رنج زیادی را متحمل شوید. مضاف بر اینکه حفظ این رابطه نیز می‌تواند شما را در معرض گناه قرار دهد. پس تصمیم عاقلانه این است که با خانواده خود صحبت کنید و بررسی کنید آیا خانواده با ازدواجتان در این شرایط موافقت می‌کنند یا نه. اگر در نهایت با تمام تلاشی که کرده‌اید، امکان ازدواج فعلاً برایتان مقدور نبود، رابطه را هرچه زودتر قطع کنید؛ زیرا ممکن است که دختر موردنظرتان به پای شما سالها بماند و خواستگاران خوب خود را رد کند و در نهایت از این رابطه ضربه بخورد و نتواند ازدواج موفقی کند و شما هم نسبت به آن مسئول هستید. پس سعی کنید منطقی و عاقلانه تصمیم گیری کنید.

با آرزوی موفقیت

در ضمن جهت مطالعه بیشتر می‌توانید به این مطلب «علل مخالفت خانواده با ازدواج جوان و راهکارهای آن» مراجعه کنید.