شاید مشکل اعتقادی پیدا کنیم

21:03 - 1395/11/16

دختری هستم ۲۳ ساله فردی به خاستگاری من امده که مذهبیه و از موسیقی خوشش نمیاد منم خودم چادری هستم نماز میخونم ولی خیلی مذهبی نیستم بنظرتون من با همچین ادمی که انقد مذهبیه و میگه بیرون از خونه هم ارایش نکن خوشبخت میشم به مشکل نمیخوریم؟

-------------------------------------

کاربران محترم توجه داشته باشند که ادامه‌ي ارتباط با کارشناسان سايت و درج نظرات جديد براي رسيدن به پاسخ نهايي و جامع، تنها با عـضويـت در سايت ممکن خواهد بود؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد: www.btid.org/fa/user/register
بعد از عضويت مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: http://www.btid.org/fa/forums

http://btid.org/node/104610

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
8 + 5 =
*****
تصویر Mr_Ali
نویسنده Mr_Ali در

نظری نمیدم چون خودم از اینجور آدمای خشک بدم میاد...

تصویر 48
نویسنده 48 در

فکر نمی کنم طرز فکر و دیدگاهتون یکی باشه ... نه

تصویر یه دوست

اینکه بیرون از خونه آرایش نکنید حرف درستیه ولی اینکه از موسقی خوشش نمیاد، اگر به دلیل ذوق و سلیقه اش است که به خودش مربوطه. ولی اگر موسیقی رو حروم می دونه و از این حرف ها، باید ازش ترسید.

اگر به دلیل دیدگاه و تفکر مذهبی موسیقی رو حروم می دونند مطمین باشید خیلی چیزهای مباح م حلال رو هم مشکل دارند و چه بسا دچار وسواس و بدبینی هم باشند. خیلی خیلی دقت کنید. عجله نداشته باشید و چندین ماه وقت برای شناخت سایر جنبه های شخصیت ایشان صرف کنید قبل از اینکه عقد کنید.

این چیزایی که در بالا گفتم برای خانم خیلی مذهبی هستش.

 

اگر شما خیلی مذهبی نیستید یعنی انجام واجبات و ترک محرمات رو دارید و درعین حال دوست دارید از سایر جنبه های حلال زندگی هم استفاده کنید، مطلقا از همچین ازدواجی دوری کنید. مگر اینکه همانطور کع قبلا گفتم اشون صرفا از روی سلیقع به موسیقی علاقه نداشته باشه و سایر لذات مباح و حلال براشون بدون اشکال باشه.

تصویر khasteh donya

مواظب باش با لجبازی خودت رو بدبخت نکنی

تصویر حسین وجدانی «مشاور»

با سلام

مذهب شاید مهمترین ملاک در ازدواج باشد دین مبین اسلام کفویت را در ایمان می داند

از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله پرسیدند کفوها چه کسانی هستند: حضرت فرمودند: "مومنان کفو و هم شأن همدیگرند." (وسائل، ج7). امام صادق، علیه اسلام، می فرماید:" زنی که عارف و از معنویت و ایمان بالایی برخوردار است نباید به ازدواج درآید مگر برای مردی که او هم دارای ایمان بالایی است". (فروع کافی، ج 5) تحقیقات وسیع نشان داده است که اختلافات عقیدتی، مذهبی و ارزشی زوج ها می تواند زمینه ساز مشاجرات و نارضایتی های زناشویی گردد. (هیتور و براتی، به نقل از تقی زاده و حسین زاده،87)

با توجه به مطالب فوق با مراجعه به مشاور می توانید تشخیص دهید که کفو هستید یا خیر.

موفق باشید

تصویر آسمان95

این احادیث که شما نوشتی برای زمانیه که دختر خیلی مومنه باشه ، که گفته میشه باید دنبال یه شوهری هم طراز خودش باشه و حتما مومن باشه

اینجا تقریبا برعکسه ، این خانم می ترسه مبادا با شوهری ازدواج کنه که بگه عزیزم بیرون از خونه آرایش نکنی ها !!!!!!!!!

پس چندان مناسبتی بین این روایات و اصل سوال نیستش

بله ایشون فقط همین قدر میتونه از این روایات استفاده کنه که بدونه باید با یکی مثل خودش ازدواج کنه