مدیریت قوه خیال و کنترل ذهن

12:36 - 1400/06/15

آیا نظم داشتن در مدیریت قوه خیال و کنترل ذهن مؤثرهست؟؟

------------------------------
کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: https://btid.org/fa/forums
همچنين مي‌توانيد سوالات جديد خود را از طريق اين آدرس ارسال کنيد: https://btid.org/fa/node/add/forum
تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنين در مرور زمان نظراتشان جهت نمايش، ديگر منتظر تاييد مسئولين انجمن نيز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد: https://btid.org/fa/user/registe+635

http://btid.org/node/181756

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
10 + 7 =
*****
تصویر روئین تن مهدی

سلام و عرض ادب خدمت شما کاربر گرامی:

اگر در صدد سوال از اصل تاثیر گذاری نظم و ترتیب بر کنترل ذهن هستید باید گفت: بله.

هر چقدر برای خودتون و با اختیار خودتون محدودیت ایجاد کنید که از بین دهها گزینه فقط یک گزینه درست را انتخاب کنید (که نظم یعنی همین:مثلا انتخاب یک کار مناسب بین دهها کار، در زمان مناسب بین دهها زمان)بالتبع و به طور نسبی ، ذهن شما مطیع خواهد شد. و این یه جور تمرین خواهد بود که به طور ناخوداگاه چنین اثری خواهد داشت.

اما اگر در صدد سوال از مقدار تاثیر گذاری نظم و ترتیب بر کنترل ذهن هستید باید گفت تاثیر چشم گیری ندارد. چرا که افکار و ذهنیات شما نوعا از اموری است که در روزمره می بینید یا در مورد مواد اولیه اش فکر کرده اید. اگر نتوانید «دیدنی ها» و «شنیدنی ها»ی روزمره رو کنترل کنید و لو آدم منظمی باشید این صورتهای ذهنی به عنوان مصالحی خواهند بود که افکار شما را با چاشنی ترکیب و تجزیه و تعمیم، رقم خواهد زد.

کسی که در فضای مجازی اهل دیدن هر چیزی باشد، قطعا در هنگام خواب یا تنهایی اون صورتهای ذهنی رهایش نخواهد کرد هر چند ساعت خوابش منظم و لوازم اتاقش مرتب و کارهایش با برنامه باشد. پس برای کنترل ذهن و افکار ذهنی باید دیدنیها رو کنترل کرد . چون بنا به یافته های روانشناسان رابطه "دیدنیها" با "افکار"، خیلی نزدیکتر و تنگاتنگتری است تا رابطه رفتارهای خارجی (مثل نظم) با افکار. هر چند خالی از تاثیر نیست چنانچه گفته شد.

موفق باشید