آیا دختر خانم مرتکب گناه شده است؟

08:12 - 1400/06/16

سلام
وقتتون بخیر
یه سوال شرعی داشتم

میخاستم ببینم اگه دختر خانم محجبه ای ، سهوا با آقا پسری برخورد فیزیکی داشته باشند ( مثلا آقا پسر در صفی پشت سر دختر خانم ایستاده باشند و دختر خانم از وجود ایشان خبری نداشته باشند و قصد برگشت کنند و به محض برگشت به آقا پسر برخورد کنند)
و پس از این برخورد اتفاقی دختر خانم تعادل خود را از دست داده و احتمال زمین خوردنشان زیاد باشد ؛ اگر آقا پسر با نیت خیر ، دست دختر خانم را گرفته تا دختر خانم تعادل نسبی خود را به دست آورده و پس از آن دست وی را رها کرده و عذر خواهی کند و سریعا محل را ترک نماید.

آیا دختر خانم مرتکب گناه شده است؟
آقا پسر چطور؟

------------------------------
کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: https://btid.org/fa/forums
همچنين مي‌توانيد سوالات جديد خود را از طريق اين آدرس ارسال کنيد: https://btid.org/fa/node/add/forum
تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنين در مرور زمان نظراتشان جهت نمايش، ديگر منتظر تاييد مسئولين انجمن نيز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد: https://btid.org/fa/user/registe+635

http://btid.org/node/181809

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
13 + 2 =
*****
تصویر روئین تن مهدی

سلام خدمت شما کاربر گرامی:

حساسیت شما نسبت به مسائل شرعی ستودنی است.

گاهی پیش میاد که ناخودآگاه پسر یا دختر همدیگر رو لمس می کنند بدون اینکه قدرت انتخاب داشته باشند. دراینصورت اشکالی نداره.

اما در مورد پسر: شما هیچ مسوولیتی نسبت به رفتار او ندارید که ایا این کار را از روی اختیار انجام داده یا ناخودآگاه. بهر حال اگر هم از روی انتخاب و اختیار بوده ، شما مسئولیتی نسبت به گناه دیگران ندارید.

اما در مورد شما: چنانچه می فرمایید اون پسر دست شما را گرفته، پس باز هم شما در این بین از روی اختیار کاری نکرده اید تا که گناه باشد. بله اگر در این بین به لمس، راضی بوده اید لازم است استغفار کنید. تا مفسده ای که بر قلب شما عارض شده تطهیر شود.

خلاصه : در این اتفاق از جانب شما چه مفسده ای صورت گرفته باشه یا خیر، بهتر است بهر حال، زیاد استغفار کنید تا آثار احتمالی آن از قلب شما پاک شود و این صحنه را در ذهن خود مرور نکنید. و خداوند بخشنده و مهربان است.

موفق باشید