سلام چیکار کنم ایمانم قوی بشه؟

13:25 - 1400/08/04

سلام چیکار کنم ایمانم قوی بشه؟

----------------------
کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: https://btid.org/fa/forums
همچنين مي‌توانيد سوالات جديد خود را از طريق اين آدرس ارسال کنيد: https://btid.org/fa/node/add/forum  
تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنين در مرور زمان نظراتشان جهت نمايش، ديگر منتظر تاييد مسئولين انجمن نيز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد: https://btid.org/fa/user/register

http://btid.org/node/187623

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
4 + 1 =
*****
تصویر روئین تن مهدی

سلام و عرض ادب خدمت شما کاربر گرامی:

انگیزه زیبایی دارید از اینکه می خواهید ایمانتون قوی بشه. صرف همین انگیزه و نیاز و همینکه حس می کنید گمشده ای دارید که باید اون رو پیدا کنید، نشونه زنده بودن روح شماست. بر خلاف دیگران که اونقدر دچار روزمرگی و خودفراموشی شدن که چنین دردی رو حس نمی کنند. پس قدرخودتون رو در وهله اول بدانید.

ایمان"، نور معنوی است که به قلب می تابه. و به طور کلی تنها راهش اینه که  شخص ، غرور و منیّت و نفسانیات خودش رو کنار بذاره که از اون به "جهاد با نفس" تعبیر میشه. قلب یا جای منیّت و هوا و هوس هست یا جای خدا و نور معنویت! کسی که با خود و نفس اماره خود مبارزه کنه و منیّت و غرورش رو ذوب کنه، نور خدا به دلش میتابه که اصطلاحا بهش "ایمان" می گن. خداوند در حدیث قدسی می فرماید: «لَا یَسَعُنِی أرْضِی وَلا سَمائِی وَلکِن یَسَعُنِی قَلْبُ عَبْدِیَ الْمُؤْمِنِ.؛ من در زمین و آسمانم نمی‌گنجم؛ ولی قلب بندۀ مؤمنم مرا در خود جای می‌دهد.»

برای این فرآیند اهرمهایی هست که شخص زودتر می تونه به این مهم برسه

1- اهرم شناختی: پرداختن به بُعد شناختی و عقیدتی و محکم کردن آموزه های عقیدتی باعث میشه ثبات قدم داشته باشید. این عقاید وقتی توسط عقل به مرحله اقناع رسید، به مرور به قلب سرایت خواهد کرد.

2- اهرم عملی:  گناه به شدت بروی روح، اثر منفی میذاره. و قلب رو مکدر و تاریک می کنه. بخصوص گناهان رفتاری و دیداری!
با گناه ، تاریکی ، قلب رو احاطه می کنه، باعث می شه که قلب، نورانیت معارف رو درک نکنه و ایمان از قلب بیرون بره. رعایت تقوا (ترک محرمات و انجام واجبات) که همون تمرین عملی است شرط ورود ایمانه. با رعایت تقواست که "عقیده" تبدیل به "ایمان" خواهد شد و معلومات از فضای ذهن به قلب سرایت خواهد کرد. و ایمان همان نوری است که دل رو آروم می کنه. دل که آروم شد، لذت واقعی رو با اعماق دلتون خواهید چشید و گمراهی دیگران و جوّ جامعه بر شما اثر نخواهد گذاشت. (ایه 105 مائده)
خداوند خودش در قرآنش میفرماید: « قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ ۗ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ » اگر واقعا خدا رو دوست دارید یا میخواهید دوست داشته باشید لازمه از من تبعیت کنید، اونوقته که خدا هم شما رو دوست خواهد داشت و این رابطه دوستی دو طرفه میشه . و این رابطه دوستی در ظرف ایمان محقق میشه

3- اهرم عاطفی: ارتباط دوستی و معرفتی با اهل بیت علیهم السلام و با شرکت در مراسمات این وجودات مطهربخصوص شرکت در مجالس امام حسین ع، به مرور رنگ ایمان خواهید گرفت. امام صادق (ع) می فرمایند: «همه ما اهل بیت کشتی‌های نجاتیم، ولی کشتی جدم حسین علیه‎السلام وسیع‌تر و در عبور از امواج سهمگین دریاها سریع‌تر است».
چنانچه در روایت آمده است محبت و خدمت به پدر و مادر و همچنین خدمت به همسر هم در زیاد کردن ایمان موثر است.

اگر بتوانید از همه این اهرمها استفاده کنید زودتر و سریعتر به مرادتون می رسید.

موفق باشید