چهل سالمه، هنوز ازدواج نکردم

10:50 - 1401/04/06

سلام خدا قوت
دختری هستم که دارم به چهل سالگی نزدیک میشم و هنوز ازدواج نکردم در اوایل جوانی خواستگاری خوبی داشتم که به علت نرسیدن به بلوغ فکری او را بدون دلیل رد کردم و بعد از آن دیگر خواستگار خوب نداشتم بودند ولی خوب نبودند و آن معیارهایی که برایم مهم بود را نداشتن، حالا به من می گویند بختت را بسته اند برو پیش رمال ها باز کنن، ولی من به این رمال ها اصلا اعتماد و اعتقاد ندارم ولی خودم هم دو دل شده ام که چرا یا خواستگار خوبی ندارم یا اگر دارم نمی شود. نکند واقعا بختم را بسته اند جایی شنیدم که می گفتند باید برای باز کردن بخت به سراغ علما رفت میخواستم نظر شما را بدانم و این که اگر عالمی را می شناسید که این کار را انجام می دهد معرفی کنید ممنون

 

----------------
کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: https://btid.org/fa/forums
همچنين مي‌توانيد سوالات جديد خود را از طريق اين آدرس ارسال کنيد: https://btid.org/fa/node/add/forum
تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنين در مرور زمان نظراتشان جهت نمايش، ديگر منتظر تاييد مسئولين انجمن نيز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد:  https://btid.org/fa/user/register

انجمن‌ها: 
http://btid.org/node/212776
تصویر روئین تن مهدی

سلام خدمت شما کاربر گرامی

دغدغه شما بسیار بجاست که متاسفانه مشکل خیلی از بانوان هست. که چه بسا ناشی از سبک زندگی امروزی جوونها ، سختگیری های بی مورد و .. باشه. اما بهر حال نباید ناامید شد که ناامیدی گناه بزرگی است.

بستن بخت رو هر چند نمی شه منکرش شد اما این پدیده به ندرت اتفاق می افته و چه بسا این بستن بخت، بهانه ای باشه برای کسانی که میخوان برا امر دعا نویسی دکان باز کنند و مردم رو سر کیسه کنن، پس خواهشا اولین چیزی که باید به ذهنتون نسبت به این افراد بیاد، حس «بد بینی» باشه. چه بسا وارد شدن در این عرصه، باعث بشه شخص از چاله وارد چاه بشه. افراد متعهد در این زمینه فم بسیار کم اند و هم دسترسی آسانی بهشون نیست.

اما چند پیشنهاد

1- مراجعه به سایت "همدم" که تسهیل در امر ازدواج پایدار رو در دستور کار خودش داره ، که در فرایندش خانواده ها در جریان قرار میگیرند، حدود 3 هزار ازدواج موفق رو در شناسنامه اش داشته و از امکانات خوبی برای تست و ارزیابی دختر و پسر بهره منده

2- بعضی علماء هم این سفارش رو برای اومدن خواستگار برگرفته از روایات پیشنهاد می کنند که سوره احزاب رو بر پوست آهو نوشته و در ظرف در بسته (مثل کوزه یا شیشه) گذاشته و در جایی از خونه قرار داده بشه. (این محصول رو می تونید از سایتهای معتبر دریافت کنید)

3- خوندن نماز جعفر طیار که نمازی مجرب هستش بخصوص برای ازدواج که باید دختر شما بخونه.

4- خوندن 41بار در 41 روز قرائت سوره حشر و هدیه به امام جواد علیه السلام، بدون هیچ روزی که بینش فاصله بندازه

5- همه این پیشنهادات به معنی حتمی بودن نتیجه نیست، و آنچه بالاتر از همه است حکمت خداست. اوست که خیر و صلاح بنده شو می دونه، چه بسا خیر و صلاح شما قراره در زمانی اتفاق بیفته که شما در رسیدن اون تعجیل دارید.
خلاصه اینکه سعی خودتون رو بکنید و نتیجه مطلوب رو به خدا موکول کنید، که اگر به صلاح شماست گشایشی ایجاد کنه و اگر به صلاح شما نیست مانع ایجاد کنه.
نکته مهم دیگه اینکه به هیچ وجه لذت زندگی و تعالی روحی خودتون رو به ازدواج گره نزنید، البته در این زمینه سعی کنید، اما این ذهنیت رو نداشته باشید که زندگی شما بدون ازواج محکوم به شکست است. خیر، استعدادهای خودتون رو بشناسید، ارزش وجودی خودتون رو با معنویت ارتقاء بدید تا ضمن تحصیل اعتماد به نفس و عزت نفس، بتونید به یک رضایت نسبی از خود و زندگی خود داشته باشید.

بهترین تقدیرات رو براتون آرزومندیم

موفق باشید