سوال اخلاقی: چرا کسی واسه این وضع حجاب کاری نمی کنه...؟؟؟

11:21 - 1402/03/25

سلام

چرا کسی واسه این وضع حجاب کاری نمیکنه دیگه رسما بی حجابی نیست بی بندوباری فحشاس..من دختر چادری ۳۶ ساله که دارم از طرف خانواده و اطرافیان اذیت میشم واسه حجاب خیلی دلم گرفته حاج آقا قلبم درد میگیره این وضع حجاب رو میبینم دیگه مملکتمون امام زمانی نیست

 

----------------
کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: https://btid.org/fa/forums
همچنين مي‌توانيد سوالات جديد خود را از طريق اين آدرس ارسال کنيد: https://btid.org/fa/node/add/forum
تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنين در مرور زمان نظراتشان جهت نمايش، ديگر منتظر تاييد مسئولين انجمن نيز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد:  https://btid.org/fa/user/register

انجمن‌ها: 
http://btid.org/node/248771
تصویر روئین تن مهدی

سلام خدمت شما کاربر محترم

ضمن تشکر از ارتباط  شما با مجموعه

دغدغه و دلنگرانی شما بسیار ستودنی است. امیدوارم داغ این فاجعه بر دل شما نسبت به هر منکراتی بماند که صبر بر این تلخی و دلتنگی فضیلت دارد. این دلتنگی بنده رو به یاد یکی از خصیصه های پیامبر انداخت که نسبت به بعضی عملکرد مردمان عصر خود دلتنگ می شد.
این دلتنگی و انزجار درونی شما نسبت به امر حجاب، اولین مرحله نهی از منکر هستش. این انزجار درونی، نشانه ایمان شما و خیرخواهی شما نسبت به ایران و اسلام است. و کسی که این انزجار رو نسبت به منکرات و کنار گذاشتن احکام الهی نداشته باشه نشانه نفاق یا حداقل بیماری روح و روان اوست. پس از این بابت قدر خودتون رو بدونید.
اما در مورد سوال شما که چرا هیچ کس کاری نمی کنه؟!

باید گفت اینطور نیست که به طور کلی هیچ کاری نمیشه، درسته که کوتاهی هست اما اینطور نیست که نهادها دست روی دست گذاشته باشند. خیلی از کارگروههای فرهنگی و لو به نحو خودجوش هستند که در حیطه خودشون چه در قالب هنر و چه رسانه  تلاش می کنند.  همین طرح گشت ارشادی که مورد فرافکنی ها و سیل هجمات رسانه های ضد انقلاب شده بود نشانه حساسیت حکومت بر امر حجاب بوده، و الا اگر کاری در قبال بد حجابی نمی شد این همه فرافکنی ها جایگاهی نداشت. پس معلوم میشه که گشت ارشاد مانعی برای سیاستهای جبهه باطل بوده. حالا اینکه از بازخوردهای این طرح به مردم انعکاس نشده این نشانه ضعف رسانه های خودی است . بخاطر همین ضعف رسانه ای قضیه مهسا امینی در انظار عمومی بسیار برد داشت و متاسفانه از بعد از این قضیه بد حجابی و بی حجابی رواج بیشتری گرفت و جرات بعضی بانوان و لو به نشانه دهن کجی به نظام بیشتر شد..

نکته بعد این هستش که مساله بد حجابی و بی حجابی یک ناهنجاری عمومی است. و این مربوط به عموم مردم بر میگردد. بی حجابی و بد حجابی همواره از منکرات اجتماعی محسوب میشده که آحاد جامعه نسبت به اون مسئولیت داشته اند و دارن. قبل از اینکه نهادهای حکومتی متوجه این امر باشن آحاد امت اسلامی متوجه این وظیفه بوده اند که متاسفانه هر کسی طبق شبهات واهی امر به معروف و نهی از منکر (مثل عدم دخالت در امور دیگران) از این قضیه شانه خالی کرده اند. به طور اطمینان اگر آحاد جامعه نسبت به این ناهنجاری حتی در مرحله تذکر لسانی کوتاهی نمی کردن قضیه اینقدر حاد نمی شد. بد حجابی و بی حجابی یک ناهنجاری عمومی است که همه جامعه دخیل اند و نه فقط نهادهای حکومتی، و اگر فتنه و فسادی هم بر این امر مترتب بر اعضای جامعه (چه دختر چه پسر، چه متاهل و چه مجرد) بشه دودی است که در چشم همه خواهد رفت.
قران در مورد امر به معروف و نهی از منکر خطاب به «امت» می کنند که همگی در این زمینه سهمی دارند. و نه فقط یه بخش.

توطئه ای که ضد انقلاب به دنبال آن هست اینه که توده متدین رو از پشتوانه بودن برای این نظام و انقلاب خالی کنه. با ترویج بی حجابی و بد حجابی که این برنامه از دهها سال پیش در قالب شبیخون فرهنگی شروع شد و پله پله تا به اینجا رسیده و به این جا هم منتهی نخواهد شد، قصد دارد نظر متدینین رو از اصل نظام و انقلاب بدبین کنه. اینکه ما انقلاب کردیم که بدحجابی و بی حجابی نباشه و حال که این معضل روز به روز بدتر میشه ، اعتماد ما به این انقلاب و نظام کم و کمتر شده و قصد دارن این انظار متدینین رو به جایی برسونن که دیگه دست از حمایت بردارن. شرکت در انتخابات و راهپیماییها کم رنگ بشه و ....لذاست که باید خیلی مواظب توطئه دشمن بود. اینجاست که دشمن سعی دارد بر اینکه مساله بی حجابی رو ابزاری برای دو قطبی کردن مردم کنن. بخصوص وقتی تنش و برخورد فیزیکی بین افراد متدین و نابهنجارها اتفاق بیفتد این دو قطبی خیلی سریعتر انجام خواهد گرفت. و قضیه به راحتی تبدیل به یک قضیه امنیتی خواهد شد. پس قضیه به همین سادگی ها هم نیست. هر حرکت تنشی و ضربتی ممکنه است که به وخامت قضیه عمق بده .

ما با مملکت امام زمانی شدن خیلی فاصله داریم و این مطلب منحصر به الان هم نیست. کسی نمی تونه ادعا کنه که کشور ما کاملا اسلامی هستش حتی قبل از مساله حجاب، این یک آرمانی است که فقط در زمان ظهور محقق خواهد شد، اما در عین حال اصل انقلاب و نظام جمهوری اسلامی مقدمه ای برای امر ظهور خواهد بود ان شاء الله.
در زمان قبل از ظهور خیلی ها امتحانات سختی می شن، خیلی ها غربال میشن، همین کسانی که نسبت به ارزشها بی اعتقاد میشن همون کسانی هستند که اگر خدا در دل اونها خیری نبینید از غربال و محک امتحان اخر الزمانی سقوط خواهند کرد، و از طرف دیگر افراد متدین هم در بوته آزمایش قرار خواهند گرفت. کسانی که چه بسا مورد تحقیر کوردلان قرار بگیرند. بالاخره هیچ کس از امتحان در امان نیست. همین امتحانات و مضیقه هاست که گفته شده دنیا برای مومن زندان محسوب میشه. مومن در اخر الزمان در تنگنا قرار می گیره، اما همین مومن در زمان ظهور عزیز خواهد شد . کسی که تا کمی پیش مورد تحقیر بی دین و بی ایمانان قرار میگرفت عزیز خواهد شد. (أین معز الاولیاء و مذل الأعداء) که به طور روشن می توان گفت آن زمان دور نخواهد بود ان شاء الله. (انهم یرونه بعیدا  نراه قریبا)

موفق و پیروز باشید و ثبات قدم رو در این برهه از زمان برای خود و شما از خداوند منان خواستاریم.