نحوه مواجهه با دانش‌آموز بیش‌فعال

09:30 - 1402/07/16

درود و سلام
ضمن تشکر، کتک‌کاری دانش‌آموز بيش‌فعال با چه ترفندهايی حل می‌شود؟
سپاس و ارادت.

 

----------------
کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: https://btid.org/fa/forums
همچنين مي‌توانيد سوالات جديد خود را از طريق اين آدرس ارسال کنيد: https://btid.org/fa/node/add/forum
تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنين در مرور زمان نظراتشان جهت نمايش، ديگر منتظر تاييد مسئولين انجمن نيز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد:  https://btid.org/fa/user/register

http://btid.org/node/260334
تصویر روئین تن مهدی

سلام و عرض ادب خدمت شما کاربر محترم

ضمن سپاس از ارتباط شما با مجموعه

کودکان بیش فعال (بر فرض که در تشخیص مصداقش اشتباه نکرده باشد) از هیجان بالایی برخودارند. و کمتر از جنبه های هشیاری و خودآگاهی خود بهره می برند. از اعتماد به نفس کاذبی برخوردارند و معمولا بی قرارند.

راجع به سوال شما و برون رفت از این چالش شما باید سعی کنید که سطح هشیاری این شخص رو ارتقاء بدید. 
پیشنهاد ما این هست که به ایشون در سر کلاس مسئولیت بدید و در قبال انجام دادن خوب مسئولیتشون جایزه تعیین کنید.
مثلا به ایشون نقش یک پلیس خوب بدید که بچه های شلوغ رو بخاطر شلوغیشون توبیخ (بدون اینکه برخورد فیزیکی صورت بگیره) و به شما گزارش بده.
شما به طور غیر مستقیم به ایشون القاء کرده اید که شلوغی در فضای کلاس (غیر ساعات درسی) یک ناهنجاری هست. و چون با این دستور در ذهن ایشون وانمود کردید که شخص شلوغ کار، یک سوژه ویژه است که باید جلویش را گرفت خودش سعی می کند سوژه شلوغ باز قرار نگیرد و چون نوعا در حال نظارت هستش، به طور طبیعی سطح هشیاری ایشون رو بالا آوردید اون هم هشیاری در زمینه پیرامون خود.
گاهی کتک کاری یک شخص بیش فعال برای اثبات خود و میل به دیده شدن و منشاء اثر بودن است. که شما با این واگذاری مسئولیت ، تقریبا این امیال درونی رو برای شخص بیش فعال تامین کردید. ایشون پیش خودش اینطور قلمداد می کنه که حتما فرد شایسته و صاحب اثری است که به عنوان یک عضو فعال، نقش پلیس خوب را بهش دادن.

حتی فراتر از این مورد می تونید به تشخیص این دانش اموز، به افراد منضبط هم جایزه بدید. وقتی در ذهن این دانش اموز انضباط با جایزه مقارن هم قرار می گیرد، نظم و انضباط را به عنوان یک رفتار بهنجار تلقی می کنه و ناخود اگاه تشویق میشه که خودش هم این گونه باشد. و الا دچار تعارض درونی خواهد شد. چون ناسازگار است که فردی رو با تشخیص خودش به خاطر انضباطش ممتاز بداند اما در پیش خود این انضباط را دارای امتیاز نداند. لذا سعی می کند که خود نیز منضبط تر از همیشه باشد.

موفق باشید