رفتار در دوران نامزدی (عقد بستگی)

21:01 - 1394/05/27

سلام دختری هستم 23 ساله قراراست چندماه دیگه صیغه محرمیت بین من ونامزدم خوانده شود(عقددایم نه فقط صیغه محرمیت) دو سوال داشتم 1.ایا حدکثر6ماه نامزدی به بهانه شناخت بیشتر طرفین کار درستی است؟ 2.ایا میشه از ناحیه دختر اجازه هیچ گونه رابطه ی جنسی به پسرداده نشود؟حتی درحده دست دادن و باپوشش کامل جلوی اوظاهرشد؟واین رابطه در حدتماس تلفنی وپیامکی رفت وامدهای خانوادگی باشد؟آیااین کارصحیح است؟وباعث دلزدگی پسرنمبشود؟ باتشکر
سوال مجدد (تکمیل سوال قبلی)
با عرض سلام مجدد م تشکر فراوان از پاسخگویی جنابعالی منظور بنده از دوران نامزدی دورانی است که تنها صیغه ی محرمیت خوانده میشود درواقع عقدموقت عقدی که در شناسنامه ثبت نمیشود. با این شرابط اجتناب ازهرگونه رابطه ای حتی دست دادن و باپوشش کامل درمقابل نامزد آیا این نحوه برخورد صحیح وپسندیده است؟ چون در فامیل و آشنتیان و حتی خانواده خودم دیده ام که بعد از گذشت چندماه باشرایط صیغه عقدموقت نامزدیشان بهم خورده و در صورتی که آنها روابط نزدیکی مثل دست دادن پوشش کم مثل روسری نپوشیدن و... داشتند واین در ذهن من ایجاد شده که چون این دوره دروره شناخت است و هنوز عقد دایمی و ثبت محضری صورت نگرفته تمامی مسایل رارعایت کنم که اگرخدایی نکرده رابطه بهم خورد از لحاظ روحی اسیب نبینم!چون بسیار دختری محجب هستم و روی این مسایل حساس! از طرفی چون به شناخت کافی از شخص نرسیده ام بارضایت پدرم میخاهم چندماه صیغه موقت باشم وروابطی درحدپیامک وتماس تلفنی و رفت وآمدهای خانوادگی بسنده کنم! آیا این طرز تفکر من صحیح ومنطقی وازطرفی امکان پذیراست؟با تشکر فراوان باسپاس

http://btid.org/node/71878

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
2 + 9 =
*****
تصویر Mr_Ali
نویسنده Mr_Ali در

اگر خودم رو بجای پسری فرض کنم که شش ماه با دختری عقد باشیم و دختر چنین رفتاری با من داشته باشه صد در صد با اون دختر ازدواج نمیکنم...حتی اگر دختر بگه که بعد از این دوران صمیمی تر میشیم و ...

شما هم اگر تا الان به ملاک های اولیه تون رسیدین و تا الان به نظرتون ایشون فرد مناسبی براتون هستن از همین الان فکر جدا شدن نباشید و فکر کنید قرار هست ایشون همسر همیشگیتون باشن. در زندگی مشترک به خیلی مشکلات برمیخورید که اگر با چنین تصوری بخواین پیش برین با به وجود اومدن اولین مشکل بینتون سرخورده میشین و نامزدی رو به هم میزنید.

تصویر Mr_Ali
نویسنده Mr_Ali در

اما میتونید در این مدت رابطه تون رو محدود کنید. برای مثال دست دادن و یا کنار همسر نشستن بدون حجاب هیچ مشکلی براتون ایجاد نمیکنه. ولی توی این مدت از رابطه جنسی خودداری کنید مگر اینکه بعد از چندین ماه هر دونفرتون مطمئن شدین که همدیگه رو میخواین...

از لحاظ شرعی بعد از عقد همه چیزتون به هم حلال میشه ولی توصیه میشه خطوط قرمزی برای خودتون بذارین تا آسیبی بهتون نرسه.

تصویر mahdipour
نویسنده mahdipour در

اگر صغیه عقد خوانده نشود، هر گونه رابطه و تکلم از لحاظ شرعی مشکل دارد و جایز نیست.

تصویر hoseinz
نویسنده hoseinz در

میتونید برای صیغه موقت شرط کنید که رابطه جنسی وجود نداشته باشه. البته به نرجعتون مراجعه کنید بهتره.

تصویر خانم آسمان

تا جایی که من اطلاع دارم و دیدم تو دوست و اشنا دوران صیغه باید حجاب داشته باشین اصلا هیچ نوع رابطه ای نباید باشه حتی بعضی از خانواده های خانم ها اجازه نمیدن دختر یه نهار و شام تنها بره خونه مادر اقا پسر نهایت اقا پسر تنها یا به همراه خانواده چند بار دست جمعی میان خونه دختر یا خانواده پسر دعوت میکنن که خانواده دختر دسته جمعی برن خونه اونها یا  همه با هم برن پارکی یا گردشی.
همه جاها هم یه بچه حضور داره.
اگه خانوادتون مشکل نداشتن میشه یه سینما هم دوتایی برین بستگی به خانواده شما داره وگرنه من پدرهایی میشناسم که دخترشون عقد کرده هست هزار تا ایراد میگیرن و تا عروسی داماد حق نداره با عروس هیچ جا تنها باشه.
رابطه تلفتی هم باید حدو حدود رعایت بشه نه اینکه بگه چون میخوای همسر من بشی من ازت سوالهای خیلی خصوصی میخوام بپرسم.
هیچی عکس بهش نده یا سعی کنین با هم عکس نگیرین که اگه خدایی نکرده این ماجرا بهم خورد برای خودت مشکل ایجاد نشه.
اخرهای شش ماه صیغه اگه همه چی خوب پیش رفت و داشتین قرار عقد میذاشتین یه ذره نرمتر بشو.
اگه دیدی داره زبون میریزه به هیچ عنوان نرم نشو چون مردها خیلی زبون بازن همش میخوان بگن ما که میخوایم زن و شوهر بشیم تو به من اعتماد نداری یا میگن تو سرد مزاجی اگه گفت سرد مزاجی بگو بعد عروسی معلوم میشه من گرم مزاجم یا نه تو دوران نامزدی نمیتونم بهت ثابت کنم که چطوری ام.
به نفعته که سخت گیری کنی چون بعضی ها مریضن میگن اگه انقدر با من راحته قبل من با چند نفر دیگه راحت بوده و تو صیغه حجاب نداشته.
شما الان دقت کن ببین رفتار این اقا تو اجتماع چطوری هست خسیسه یا دست و دلباز یا ببین تو خیابون دعوا میکنه و زود عصبانی میشه و به دختر مردم نگاه میکنه یا نه.
 

تصویر ali18
نویسنده ali18 در

سلام خانوم
چند ماه صیغه خیلی زیاده
بعدش هم مگه تو تلفن و پیامک و رفت و امد خانوادگی چی می خواید به هم بگید که محرمیت لازم داشته باشه
محرمیت چیزیه که به نظر من هم لازمه اما نه چند ماه
در حد دو نهایتا سه هفته
قبلش باید از خیلی چیزا مطمئن شده باشید
تحقیقاتتون را کامل انجام داده باشید
هر چیزی که تو صحبت هاش گفته و براتون مهم بوده را با تحقیق ها تطبیق داده باشید
و 90 درصد مطمئنید که به درد هم می خورید
تو این مدت هم خبری از دست دادن و حجاب برداشتن نیست
این مدت برای اینه که یه چیزایی را بسنجی
مثلا طرف را بذاری تو یه شرایط خاص و یهویی تا عکس العملش را ببینید
معمولا ادما تو شرایط یهویی یادشون میره نقش بازی کنن و خود واقعیشون را نشون میدن
این هم البته نکات و جزئیات خاص خودش را داره و باید حواس ادم جمع باشه سوتی نده
تو مدت کوتاه مشکل وابستگی هم کمتر میشه

موفق باشید
یاعلی
 

تصویر mahdipour
نویسنده mahdipour در

با سلام

بهترین کار این است که  مدت دوران نامزدی  بیشتر نباشد،همین شش ماه هم خوب است که طرفین آمادگی مادی و فکری هم داشته باشند.
در این دوران می توان همدیگر را بشناسید و از نقاط قوت وضعف همدیگر آشنا شوید،و البته چنین مسائلی را با هم دلی و درک متقابل می توانحل کرد و به توافق رسید.
اما مساله روابط جنسی بعد از عقد با چنین شرطی از سوی شما دختر خانم صحیح نیست.(شرعا بعد از عقد شما زن این فرد هستید)
البته می توانید با همدیگر به توافق برسید و خودتان رعایت کنید تا زمان عروسی،(حتما در این موضوع و مسائل جنسی مطالعه  کافی داشته باشید)