هم من مرددم هم دختر

13:18 - 1394/06/30

من 26 ساله هستمو در حال حاضر در یک سازمان دولتی امریه سربازی دارم و به احتمال زیاد در همین سازمان مشغول می شوم.دختری را دوست دارم و ایشان هم می گوید من را دوست دارد وقتی از ایشان خواستم صادقانه با من صحبت کند او گفت بین من و شخص دیگری در شک است و من فکر می کنم ایشان می خواهد زمان بخرد تا ببیند کدام یک از ما شرایط بهتری در اینده خواهیم داشت و بعد تصمیم بگیرد و همچنین باید بگم خانواده این دختر با فرهنگ خانواده من مشکل دارند اما با من خیر. با برادر ایشان هم من نزاعی داشته ام  .به نظر شما اگر این دختر به من پاسخ درمثبت هم بدهد آیا به این دختر می توان اعتماد نمود که در آینده با کس دیگری ارتباط نداشته باشد؟
مرسی

http://btid.org/node/74509
تصویر yosef
نویسنده yosef در

زندگی که با شک و تردید شروع بشه همین بهتر که شروع نشه.

تصویر setare246
نویسنده setare246 در

این چه جور دوست داشتنیه که بین دو نفر مردده!

تصویر amir_mahdi
نویسنده amir_mahdi در

دخترا بعضا اینطوری از آب در میان دیگه :) هر که او پول دار تر  بهتر ... laugh

تصویر yasin1366
نویسنده yasin1366 در

وقتی پای دو‌نفر در میان است و بین تو و اون شگ داره تو‌باید دمت بذاری رو‌کولت بری
و خودت سبک نکنی
من که جای تو‌بودم عطایش را به لقایش می بخشیدم

تصویر amir_mahdi
نویسنده amir_mahdi در

من جات بودم فراموشش میکردم .

طرف به قول خودت میخواد زمان بخره

تو آب نمک نگهت میداره اگه اون پسره موقعیتش (مالی)
بهتر شد،  قطعا به اون جواب میده عشق و علاقه و اینا کشکه داداشم زندگیت خراب نکن بعد بلند شی بیای اینجا پست شکست عشقی بذاری فدات شم ...

از ما گفتن بود کسی که میخواد تجارت کنه ارزش عشق که خوبه ارزش ترحمم نداره .

خیر فی ما وقع

تصویر salah.h
نویسنده salah.h در

من شخصا اگه جای تو بودم حاظر نبودم با همچین دختری وارد رابطه عشقی و عاطفی شم
کسی که عاشقت نیست و بهت هیچ احساسی نداره ؛ چه دلیلی داره......عشق و علاقه زورکی فایده نداره
یا اینکه کسی تو رو بخاطر خودت و وجودت نخواد چه ارزشی داره
زیبا ترین عشق و رابطه احساسی زمانی که کسی رو داری وجودت و شخصیت تو دوس داره؛ تو رو بخاطر قلب ت می خوادد نه بخاطر موقعیت اجتماعی؛ پول؛ شغل؛ مدرک یا... بخواد

تصویر خانم آسمان

شما نگران این نباشید که این خانوم تو اینده با کسی دیگه رابطه خواهد داشت یا نه!
یه دختر عاقل کسی هست که از روی منطق تصمیم بگیره نه از روی احساس بهترین مشاورها هم میگن اگه تا یه مراحلی از خواستگاری رو پیش رفتین و یه خواستگار بهتر برای دختر اومد عاقلانه تر اینه خواستگاری که شرایطش بهتره پذیرفته بشه.
بعدم شما مطمئنی به خاطر نزاعی که با برادرش داشتی خانوادشون شما رو میپذیرن؟
ولی این حرفش که میگه بین تو و کسی دیگه در شکم تنها معنی ای که میده اینه  من عاشق تو نیستم وگرنه اگه یه دختری عاشق یه پسری باشه حتی حاضر نیست یه لحظه به یه پسر دیگه یا یه خواستگار فکر کنه و با خانوادش همه جوره میجنگه تا راضیشون کنه که با ازدواجش موافقت کنن.
مورد دیگه هم که خودتون گفتین اختلاف فرهنگی هست نمیدونم منظورتون چی هست ولی برای بعضی از خانم ها اختلاف فرهنگی خیلی مهمه.

تصویر vakili
نویسنده vakili در

دخترا حق انتخاب دارند .
اصلا دلش می خواد با هیچ کدومتون ازدواج نکنه در هر صورت  تصمیم با خودشه
تجربه ثابت کرده که شما پسرها غیرقابل پیش بینی هستید باید فکر همه جاتونو بکنیم تا بعدا به خاطر انتخاب اشتباهمون توی سر خودمون نزنیم و حرص نخوریم
 

تصویر Emad1373
نویسنده Emad1373 در

سلام داداش.
این ک داره بین تو و اون پسره دیگه تفکر میکنه خیلی خوبه و میدونی طرف از عقلش استفاده میکنه ن از احساسش.اینیم ک اگ تو رو انتخاب کنه خیلی خوبه چون این به تو یک حس خیلی خوبی میده.اما همونطور ک‌مشاور گفتن اره احتمالش هست اینده خدای نکرده تو رو با این پسره دیگ‌مقایست کنه پس باید خیلی خوب باشی و کامل.
انشالله موفق باشی اگرم‌تونستی بیا پست منم نگاه کن شاید ک بتونی کمکی کنی بهم

تصویر mostafavi
نویسنده mostafavi در

چند نکته حائز اهمیت است:

1. آنچه که در انتخاب همسر باید بدان توجه نمود، تناسب اخلاقی، اعتقادی، رفتاری، فکری، فرهنگی و خانوادگی طرفین جهت ازدواج است که نبود تناسب کافی در میان طرفین، ازدواج و موفقیت در آن را با مشکل مواجه می‌کند.

بنابراین تفاوت فرهنگی فاحش میان دو خانواده اگر به گونه‌ای است که اختلاف در اداب و رسوم باشد در این زمینه صحبت و تفاهم بین خانوادهها و توافق در موارد اختلاف قبل از ازدواج می‌تواند از مشکلات بعدی جلوگیری کند و گرنه اگر هیچ یک از خانواده‌ها حاضر به توافق در اینگونه اختلافات نباشند، ازدواج طرفین با مشکل روبه رو خواهد شد.

2. اینطور که از متن شما بر می‌آید دختر مورد علاقه شما همزمان با شما و دیگری ارتباط دارد و مردد است که میان شما و دیگری کدامیک را جهت ازدواج انتخاب کند. اگر اینگونه باشد، سوالی که مطرح می‌شود این است که برفرض پاسخ مثبت دخترمورد علاقه‌تان آیا شما می‌توانید او را به عنوان همسر بپذیرید با توجه به اینکه در گذشته به غیر از شما با فرد دیگری هم در ارتباط بوده است؟ لذا این مسأله به حساسیت شما بستگی دارد.

امّا برفرض اینکه شما بتوانید با ایشان ازدواج کنید، امّا چگونه می‌توان به او اعتماد کرد که در آینده با فرد دیگری ارتباط نداشته باشد؟

جواب: معمولا دختران برخلاف پسران، هدفشان از ارتباط ازدواج است. لذا بعد از ازدواج بخاطر رفع نیازهای عاطفی و جنسی، احتمال خطا از سوی آنان بسیار کم می‌شود. پس به احتمال زیاد، زمینه برقراری رابطه در آنان منتفی است چون دخترهای غیر هرزه - بر خلاف پسرها- در ارتباط، معمولا به ازدواج می‌اندیشند و رابطه را به عنوان همسر اینده برقرار می‌کنند.

امّا تفاوت دختر هرزه با غیر هرزه در آن است که دخترهرزه از هیچ گونه ارتباطی ابایی ندارد و آن را بد یا گناه الود نمی‌داند و روابط زیادی را هم برقرار نموده است برخلاف دختر غیرهرزه که ممکن است در گذشته رابطه‌ای داشته ولی به هدف ازدواج بوده و روابط زیادی در گذشته هم نداشته است در ضمن روابط گذشته خود را اشتباه می‌داند.

نتیجه:
از انجایی که طرف مقابلتان کماکان در انتخابش مردد است و معلوم نیست شما را انتخاب کند یانه و از طرفی اگر هم شما را انتخاب کند و بتوانید باهم ازدواج کنید، اگر در زندگی احیانا دچار مشکل شوید، به احتمال زیاد، او  شما را با فرد سابق(که مردد بوده) مقایسه خواهد کرد و در نهایت مدیریت نکردن زندگی و بیشتر شدن مشکلات، باعث سرخوردگی او خواهد شد.
همچنین باتوجه به اینکه تفاوت فرهنگی میان دو خانواده برقرار است و با این توضیحاتی که داده‌اید، خانواده دخترخانم با فرهنگ و اداب و رسوم خانواده شما مشکل دارند و عدم تفاهم و توافق می‌تواند در زندگی زوجین تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم بگذارد، بهتر است روی این مورد(این دخترخانم) متمرکز نشوید و مطمئنا موردهای مناسب بهتری برای شما وجود دارد.

باآرزوی موفقیت