تعریف و تمجید های بی حاصل

22:31 - 1394/07/07

سلام دختری 23 ساله دانشجوی پزشکی هستم .به خاطر اخلاقیات خاصم خیلی مورد پسند و پذیرش اطرافیانم قرار دارم .مثلا با وجودی که خانواده سطح بالا و در شهرمان شناخته شده دارم  وخیلی خاکی رفتار میکنم . همه توی فامیل به عنوان دختر عاقل و فهمیده از من تعریف میکنن که با وجود امکاناتی که در اختیار داره خودش روگم نکرده . من تو محیط درسی کاملا محجوبانه رفتار میکنم و با آقایون جز موارد درسی هیچ ارتباط دیگه ای ندارم .ظاهرم هم در عین سادگی و حفظ معقولانه حجابم آراسته و مرتبه .جتی بار ها اطرافیانم به خودم و مادرم گفتن که خوش بحال اونی که قراره بیاد تورو بگیره .ولی موضوع جالب اینجاست که با وجود اینهمه تعریف و تمجید تا حالا فقط یکی دو مورد خواستگار داشتم که خیلی خیلی از من پایین تر بودن .من اصلا آدم مادی گرایی نیستم ولی دوست دارم همسرم هم مثل خودم عاشق درس و علم باشه و به قول معروف از آدمی که همش فکرش بازاری و اقتصادی باشه خوشم نمیاد .ولی مواردی که تابحال پیش اومده همش افرادی بودن که بعد از لیسانس مهندسی رفتن دنبال کار ازاد و پول در اوردن . چیزی که اصلا مورد پسندم نیست .حسابی اعتماد بنفس خودمو از دست دادم .احساس میکنم همه ی این تعاریفی که ازم میشه یه مشت حرف مزخرفه .دیگه خودمو باور ندارم .گاهی احساس میکنم دارم راه زندگی رو غلط میرم و انگار بچه مثبت بودن تو این دور و زمونه جواب نمیده .توی دانشگاه و بیمارستان های محل تحصیلمون پسر های خوبی که به ایده ال من نزدیکن میرن با دخترایی ازدواج میکنن که از نظر ظاهری و رفتاری هیچ نجابتی تو رفتارشون نیست و مدام با پسرای مختلف دوست بودن .به نظرتون ایراد از منه یا از محیط اطرافم ؟چکار باید کرد ؟

http://btid.org/node/75197
تصویر aghighesabz

جالبه با 23 سال سن ازالان اینجوری فکر میکنی اصلا نگران نباش...تا وقتی خانواده خوبی داری پسرا پشت در خونه تون به صفن...تا وقتی هم پول وزیبایی داری همینطوره ...تواین زمونه اخلاق واسه کسی مهم نیس..این واقعیت جاعه ماست.......این ذهنیتت رو نمیشه قبول کرد که پسری که بعد تحصیل میره کار آزاد پس مادی گراس...این خیلی سطحی نگریه...دخترای الان وافعا مظلومن مخصوصا دهه شصتیا...واقعا من موندم این چه جور عدالتیه...دختری که هر دفه با یه پسر بوده بیا ببین چه شوهری گیرش اومده اونوقت دخترای مذهبی.....منم وافعابه این وضعیت اعتراض دارم

تصویر Mohammad_1365

سلام
فکر کنم تجدید نظری در افکارتون باید کنید
من خودم کارشناسی خوندم و وقتی دیدم ادامه دادن فایده ای نداره رفتم داخل بازار کار و پول درآوردن
الان مطالعه من خیلی بیشتر از دوران تحصیل هست
پس باید گفت من دنبال علم نیستم???

تصویر maleki
نویسنده maleki در

قبل از هر مطلبی تشکر از همه عزیزانی که در این پست نظرداده و مارا همراهی کردند.
سرفصل مطالب این است که باید بدانیم ما نیز دچار عیوب و نواقصی هستیم که دیگران ممکن است در ما ببینند و خودمان از آن غافل باشیم و درست همانچیزی را که ما نکته مثبت در خودمان پندار کنیم دیگران برای ما یک عیب تلقی کنند.
اما نکات دیگر :
رعایت شئونات اسلامی و انسانی و تواضعی که در شما وجود دارد بسیار ستودنی است و سعی کنید این را حفظ کنید و برای بدست آوردن شخص یا شرائط مناسب آن ها را فدا نکنید.
قبل از اینکه کسی به خواستگاری شما بیاید ابتدا به خانواده شما نگاه می‌کند لذا با وجود اینکه شما بسیار متواضع هستید و تابع فضای ثروت قرار نگرفته اید بازهم کم است و عدم حضور خواستگار نشات گرفته از این مساله است. یعنی افراد فکر می‌کنند اگر برای خواستگاری شما بیاییند دچار مشکل خواهند شد و سنگ های بزرگی پیش پایشان قرار خواهد گرفت.
این را فراموش نکنید خانواده شما نیز باید مقداری با شما همگون شده و کمی از تجملات و مسائلی که مربوط می‌شود به زرق و برق گرایی را کاهش بدهند. ممکن است شخصی برای برآورد کردن اوضاع به خانه شما می‌آید و با دیدن فضا از امدن به خواستگاری و یا بعضی که واسطه خیر هستند از آوردن خوستگار خودداری کنند.
نکته ای که بسیار باید دقت کنید این است که داشتن همسر ملاک برای خوشبختی نیست.
هستند همان افرادی که شما ذکر کردید  ، ازدواج کرده اند ولی اینکه خوشبخت هستند یا انتخاب موفقی را داشته اند را باید به نحو دیگری جویا شد نه از ظاهر .
بهتر است شما این روش را ادامه دهید و بیشتر در فامیل یا اطرافیان که حضور پیدا می‌کند با زبان نیز خوبی هایتان را نشان دهید.
برای کسی خوب نباشید چون بر فرض محال با این رویه اگر هم خواستگار نداشته باشید حداقل یک افتخار دارید.با تغییر روش و رویکرد منفی هیچ تضمینی نیست که برای شما خواستگار پیدا شود لذا نه به هدفتان رسیدید و چیزی را بدست نیاورده بلکه داشته هایتان که همان خصوصیت های خوب بود را نیز از دست داده اید.
مواظب باشید در عین سادگی باید اصولی را نیز  رعایت کرد که جنبه وقار و شخصیت انسان نیز حفظ شود.
برای خودتان باشید و تابع جو و صحبت های دیگران قرار نگیرید.

موفق و موید باشید.

تصویر الهه نازززز

جالبه.
میان می بینن وضع خونه و زندگی دختر عالیه و پشیمون میشن.
میان می بینن وضع خونه و زندگی دختر بد و فقیرانه هست باز هم پشیمون میشن.
ما دخترها چی کار کنیم؟؟؟

تصویر Mohammad_1365

سلام
چه افکار غیر واقع گرایانه ای درباره علم در ایران داری!!
من لیسانس دارم و با اینکه همیشه به تحصیل علاقه داشتم اما شرایط مجبورم کرده بیخیال ادامه تحصیل بشم و برم دنبال کار .
ضمنا شما سنتون خیلی بالا نیست ، پس چه عجله ای داری.
امیدوارم قدر خودتون و پاکيتون رو بدونيد.
موفق باشی

تصویر یه دوست

سلام
اتفاق خاصی نیفتاده که نگران باشید. این مشکل فقط برای شما نیست برای همه دخترا و حتی پسرا است.
مشکل اون وقتی هستش که یکی بیاد و شما با این تفکری که دارید بترسید از دست بدیدش مخصوصا اگر چند تا امتیاز ظاهری (قیافه، تحصیلات ثروت و ...) داشته باشه ولی بعد بفهمی که عجله کردی و طرفت انسان مناسبی نیستو مخصوصا که شما محجبه و طبیعتا مذهبی هستید.
وضعیت مالی و خانوادگی شما هم امتیاز هستش و نقطه ضعف و خطر. وضعیت مالی و خانوادگی بالا برای دختر خانم های مومن و مذهبی امتیازش کم و دردسرش بسیار بیشتر هستش.
این مسائل رو با دقت بخونید و درک کنید. اول اینکه جامعه ما بخصوص جوان های دهه 60 و بعد از آن چندان مذهبی نیستند. این واقعیتیه که نمیشه انکارش کرد. حتی دربین مذهبی ها هم عده زیادی انحرافات عقیدتی دارند از انواع اقسام، بعضی اعتقاد به داشتن مرجع تقلید ندارند و خودشون برای خودشون احکام شرعی صادر می کنند، یه عده خودشون رو مذهبی و شیعه می دونند ولی ائمه رو به امامت قبول ندارند، یه عده باز هم مذهبی اعتقاد فکری دارند ولی در عمل حتی نماز هم نمی خونند و الی آخر. همشون هم جزو مذهبی ها هستند و همسر مومن می خواهند!!!
در مورد شما و امثال شما واقعیت مضاعفی وجود داره که قطعا خودتان هم واقفید. در اقشار طبقه مرفه بخصوص (و همینطور بقیه) جو غیر مذهبی و حتی ضد مذهبی آشکار یا پنهان وجود داره.
طبیعتا این وضعیت ها به ضرر شما عمل میکنند و تعداد افراد واجد شرایط برای ازدواج با شما رو کاهش می دهند. از یک طرف جوانان با وضعیت مالی عادی و یا ضعیف تر به دنبال امثال شما نمیان که این دسته اکثریت بزرگ جوانان هستند. دلیلش هم واضحه چون می دونند در بهترین حالت محترمانه ردشون می کنند (وضعیت غالب و شناخته شده). از طرف دیگر خواستگاران بالقوه و بالفعل شما بیشتر از گروه کوچک تر با وضعیت مالی و خانوادگی نزدیک به خودتان خواهند بود. در این حالت احتمال اینکه شما آن ها را به دلیل نداشتن اعتقادات مشابه رد کنید زیاده.
مشکل و در واقع خطر بزرگ برای دختر خانم ها (مخصوصا در وضعیت اجتماعی شما و بخصوص مذهبی ها که اهمیت بیشتری می دهتد) افرادی هستند که ظاهر موجه و غلط اندازی دارند ولی در باطن چیز دیگری هستند. شما و سایر دختر خانم ها نباید نگران این باشید که چرا جوانان دنبال فلان دسته دختران می روند. بلکه نگران آقایانی باشید که قصد ازدواج با شما را دارند و ظاهرا دارای ویژگی ها و کمالات موردنظرتان می باشند.enlightened دسته اول که وضعیت شون معلومه و کسی رو نمی تونند گول بزنند. مشکل از طرف اون دسته افراد آب زیر کاه هستش.

تنها و بهترین راه راه برای شما (و همه دختر خانم ها):
* توکل و اعتماد به خدا
* صبر و تحمل و حفظ اعتماد به نفس
* عدول نکردن از اعتقادات خود
* کوتاه نیامدن از شرایط حداقلی لازم، منطقی و معقول برای همسر آینده تان از ترس بی شوهر ماندن surprise
* کاستن از توقعات و دنبال فرد ایده آل بودن
* تحقیق کامل در مورد خواستگارانتان، تحقیق کامل در مورد خواستگارانتان ، تحقیق کامل در مورد خواستگارانتان ...
* صرف حداقل 1 سال زمان برای رفت و آمد خانوادگی به منظور شناخت بیشتر (آنهم درصورت مثبت بودن تحقیقات اولیه) (مجددا 3 دفعه)
* منم منم نکردن و جدی نگرفتن تعریف و تحسین دیگران مخصوصا مامان جان، خاله جان، عمه جان و ... (تعارف نداریم) crying

و درنهایت اینکه شما چرا اینقدر هول هستید. 23 ساله تونه هنوز جا دارید. هر وقت به 27-28 رسیدید غصه بخورید. مثل بقیه دختر خانم ها !!! laugh
356

تصویر m93
نویسنده m93 در

ببین عزیزم دخترایی که پزشکی یا دندون یا دارو میخونن متاسفانه خودشون رو تافته جدابافته میدونن)نارحت نشو چون تو اقوام داریم که میگم(همشون میخوان با پزشک ازدواج کنن حتی دکتری رشته های دیگه رو قبول ندارن.الان از هرکی بپرسی فلان دختر چطوره؟میگن فلانی پزشکی میخونه دورشو خط بکش.اابته معمولا دخترایی که پزشکی میخونن ازدواج هم میکنن و با همون دکتر هم ازدواج میکنن منتهی تو سنین بالاتر مثلا 27 سالگی نه الان.در کل نگران نباش معمولا خانم دکترا تو سنین بالاتر ازدواج میکنن ولی آخرش از این سختگیری ها و دیر ازدواج کردن ها جامعه به یه س،تی میره که مردم خودشون میگن غلط کردیم آسون بگیریم بهتره....هر وقت هر جامعهای از حالت نرمالش خارج شد به حالت ترمال برمیگرده وگرنه به تباهی کشیده میشه

تصویر محمدرضا66

خواهرعزیز شمامی تونین باتعدادی کتاب وجزوه ومطالب علمی شکمتون روسیرکنید.شمامثل اینکه تواین دوره وزمونه زندگی نمی کنین.الان پول نداشته باشی هیچی نداری حتی همون علم.که باخرج کردن پول بدست میاد.به صورت جدی درتفکرات خودتون تجدیدنظرکنید.

تصویر amir_mahdi
نویسنده amir_mahdi در

شما با توجه به معیارت میخوای ازدواج کنی پس باید صبر کنید

آسمون  که به زمین نیومده بنده تا چند وقت پیش از شما بدتر بودم ولی الان میبینم که اصلا نیاز نیست به مساله ازدواج اونقدا هم فکر کنی وقتش برسه خودش حل میشه

تصویر الهه نازززز

من هم مشکل شما رو دارم. همه از من تعریف می کنن و وقتی یه جا میرم همه به من خیره میشن. اما دریغ از خواستگار.
من هم وقتی می بینم پسرها با دخترهایی که ناجور هستن و ظاهر و اخلاق مناسبی ندارن ازدواج می کنن، خیلی عذاب می کشم.
اما نمی دونم باید چی کار کنم.
مشکل امثال ما اینه که زیادی خوبیم و همه چی تموم هستیم.
وگرنه دخترهایی رو می شناسم که از همه نظر از من پایین تر بودن اما الآن سر خونه و زندگیشون هستن.

تصویر amir_mahdi
نویسنده amir_mahdi در

دم همه کم توقعه هاا گرم :) . انشالله مشکل شمام حل میشه

تصویر زهرا88
نویسنده زهرا88 در

من جديدا فهميدم بايد سخت بگيري اونوقت بشيني بگي چرا ازدواج نكردم ميگي سخت گرفتم و ازدواج نكردم نميگي آسون گرفتم و ازدواجم نكردم.
بايد ماها تجديد نظر تو ملاكامون بكنيم
فقط پوووووول ،خوووونه ، ماشين همين !!!wink

تصویر sadegh37
نویسنده sadegh37 در

"من اصلا آدم مادی گرایی نیستم ولی دوست دارم همسرم هم مثل خودم عاشق درس و علم باشه و به قول معروف از آدمی که همش فکرش بازاری و اقتصادی باشه خوشم نمیاد "
علم بهتر است یا زندگی؟؟!!
شما میخوای با مقالات علمی ازدواج کنی یا یه انسان؟!
تعداد افرادی که دانبال تولید علم و علم واسه علم باشن خیلی کمه و خیلی دیر و سخت هم ازدواج میکنن.
شما اکه ملاکتون رو در مورد علم کمی تغییر بدید و علم رو به اندازه لیسانس و فوق  قبول کنید. راحت تر ازدواج میکنید.
اون دوتا پسر رو که الکی رد کردین کجای دلم بزارم

تصویر زهرا88
نویسنده زهرا88 در

اتاق گفتگو هنوز خرابه
ما دلمون تنگ شده

تصویر yasin1366
نویسنده yasin1366 در

سلام
شما دخترا یا واقعا تو جامعه نیستید یا خودتون زیدید به اون طرف
خب خواهر من وقتی میگن شرایط اقتصادی جالب نیست و پسرها توانایی اقتصادی برای ازدواج ندارند واقعیت دارد نه اینکه بیکار باشند بلکه حقوقشون کفاف زندگی مجردی میده بنابراین خیلی از پسرها بیخیال ازدواج شدند که هر پسری بی خیال ازدواج بشه یعنی یک دختر مجرد باقی می ماند.
پس این وسط دخترا باید با این وضع کنار بیان و برای خودشون حلش کنند و بدونند که در ازدواج نکردنشون یا خواستگار نداشتنشون یا خواستگارای با وضع مالی نه چندان خوب تقصیری ندارند.

تجربه ثابت کرده دخترا از خواسته هاشون کوتاه نمیان و فرق بین دختران فهمیده با نفهم این است که دخترای فهمیده به همسرشون فرصت تامین خواسته هاشون میدن ولی دخترای نفهم اون همون لحظه می خواهند. پس خواه ناخواه شما خواسته هایی دارید که انتظار دارید شوهر گرامی تامین کند و تامین کردن این خواسته ها نیاز به حساب و کتاب و فکر اقتصادی دارد و از آنجا که علم پشیزی در مملکت ما ارزش ندارد دنبال علم بودن فقط وقت تلف کردن هست آن هم برای پسرها.

شما نکوهش کردی مردی که لیسانس مهندسی گرفته و رفته دنبال بازار آزاد
آیا حاضری با پسری ازدواج کنی که رفته دنبال علم و جیبش خالی باشد پس این دوستان را نکوهش نکن این ها از شما مشتاق تر برای علم بودند و در زمان ما رشته های ریاضی بسیار سخت تر از تجربی بود اما ورق برگشته و علم برای پسرها نان و آب نمی شود بلکه باید به دنبال درآمد باشند به همین دلیل دنبال کار آزاد رفتند و مطمئن باشید این دوستان نخبه هستند

مورد بعدی اینکه شما پزشکی خانوادت سرشناس و به قول خودت محجوب و قابل تعریف و ... اگر زیبا و خوش اندام باشی که دیگه میشی یک دختر سطح بالا
تو این شرایط اقتصادی خاص دخترانی که سطحشون بالا باشد پسر می بینه نمیتونه از عهده اش بربیاد بنابراین سعی می کنه دختری بگیره که نخواهد زیربار توقعاتش اذیت بشه.
شما میگی من قانع هستم قانع تعریف دارد یک موقعی یک نفر میگن من به یک پرایدی هم قانع هستم یک موقعی می گه من به یک مگان هر دو هم راست می گن اما اطرافیان آن پراید دار سمند و پژو 405دارند اما اطرافیان آن مگان سوار پرادو و کیا و ماشین های شاسی بلند پس هر دو قانع هستند اما هر کس به اندازه خودش که مسلما شما قرار نیست بعد از این همه درس خوندن در رشته پزشکی مانند ما معمولی ها زندگی کنی

اما در مورد اینکه چرا افراد ایده ال شما میرن بقیه را بگیرن
اول اینکه پسرهای پزشکی میگن بذار عمومی بگیریم طرح بگذرونیم بعد تخصص بعد ازدواج
یک عده ای میگن حداقل عمومی بگذرونیم
پس دیر ازدواج کردن در پسرای پزشکی یک امر طبیعی است
قاعدتا هم پسرای پزشکی برای انواع دختر بازی و بازار سیاه دست و بالشون در باز تر

دوم هر پسری یک سری معیارها برای خودش دارد ممکن شما با معیارهای اونا تطابق نداشته باشید

سوم اینکه میرن با دخترایی که از نظر ظاهری و رفتاری ازدواج می کنند  این فقط یک تصور ذهنی هست هروقت که معمولا با دیدن یک مورد این حرف می زنید هر وقت آمار گرفتی که از 100مورد ازدواج در سال گذشته 98عدد پسر پزشکی در دانشگاه با دختران بی حجاب و دارای دوست پسرها متفاوت بودند ازدواج کردند اون موقع می شه بگی حرف شما درست است
دوستی در دانشگاه خیلی متفاوت تر از دوستی در کوچه و خیابان هست هر دختری برای خودش در دانشگاه شخصیتی دارد پس نمیشه گفت این دختر حتما هرزه است از طرفی بر اساس ظاهر نمیشه قضاوت کرد و ظاهر افراد یکی از معیارهاست ممکن اون دختر خانم نانجیب از نظر شما امتیازهای خوبی داشته باشد که ظاهرش بپوشاند ازدواج نیاز به مهارت های زندگی دارد، مدیریت مالی دارد، سازگاری دارد، پختگی دارد

چهارم وقتی یک پسری می ره با دختری که میدونه این، بقول شما نجابت ندارد و قبلا دوست پسر داشته، این پسر قطعا کیس خوبی برای شما نخواهد بود چون از نظر عقاید با شما متفاوت است پس غصه ای ندارد

پنجم زن پزشک دردسراش زیاد هست عده ای از پسرای پزشکی ترجیح میدهند که دختر غیر پزشک بگیرن که حداقل زندگیشون روبراه باشد و کسی باشه بچه هاش بزرگ کنه

ششم ازدواج مخصوصا برای دختر قسمت هست و کاری از دستش بر نمیاد

تصویر خانم آسمان

به نظرم یه ذره از تجربه های همکلاسیهات استفاده کن شرایط دانشجوهای پزشکی یه جوری هست که همه صبر میکنن لقمه حاضر و اماده بشه بعد میان دنبالش نه اینکه تو سن پایین بخوان با شما ازدواج کنن و بخوان منتظر درس خوندن و کشیک شما و طرح رفتن شما بشن.
من خودم تا حالا پزشکی رو ندیدم که تو سن پایین ازدواج کنه اگرم بوده ازدواج موفقی نبوده.
برای همین نگران نباش هنوز دیر نشده.
اینطور که من متوجه شدم پزشکها اگه شش تا ازدواج نا موفق هم داشته باشن باز هم خیلی ها حاضرن باهاشون ازدواج کنن حالا شما که دختری و شرایط مالیتون هم خوبه.
در مورد خاکی بودنتون هم خوبه ولی مطمئنم خود مردم کاری میکنن که این رفتارت رو بذاری کنار منم یه موقع خیلی خاکی بودم ولی زیادی که خاکی میشی مردم فکرهای باطل میکنن.
برای اینم که بتونی راحت تر تصمیم بگیری و تکلیف اطرافیانتم معلوم کنی باید مشخص کنی  میخوای همسرت پزشک باشه یا غیر پزشک هم قبول میکنی به نظرم شما باید یه سری مشخصاتی که از همسر اینده ات رو میخوای به خانوادت بگی و خودت هم تو جمع هایی که هستی بگی چون مردم ما عادت دارن غیر مستقیم نظر ادم رو میپرسن.
 

تصویر آقا سعید

با سلام
دوست عزیز هیچ پسری دوست نداره اینقدر مادی باشه و بره سراغ شغلهای آزاد و چند شیفت کار کنه تا پول بدست بیاره ولی دوره زمونه طوری شده که جور کردن حداقل های زندگی و بدست آوردن پول حلال مستلزم کار سخت و اقتصادی فکر کردنه.شما درسته خودتون اینجور کادی نیستین ولی چند روز دیگه که در زندگی مشترک قرار گرفتین انتظاراتی از همسررتون دارین که اگر ایشون نتونه از عهدش بر بیاد خود شما از دستش ناراحت میشین ،ممکنه روزهای اول حق بدین و یا براتون مهم نباشه ولی به مرور براتون مهم میشه و یا وقتی پسری به خواستگاری شما بیاد اولین سوالی که خانواده شما میپرسن در مورد کار چیه؟آیا براشون مهم نیست؟؟ینی حاضرن دخترشون رو که پزشکی خونده به یه کارمند ساده حقوق اداره کار و یا بیکار بدن؟؟؟ وقتی پسر با این مسائل روبه رو میشه و در جلسه خواستگاری با این پیام روبه رو میشه که "وقتی شغل مناسب و یا سرمایه و خانه و ماشین نداری از این غلطا نکن" حاضر میشه مجرد بمونه ولی خواستگاری نره!!!
در مورد سوال دومتون که فرمودین پسرهای خوب با دخترانی ازدواج میکنن که هیچ نجابتی ندارن اینو مطمئن باشید که اون پسرا لیاقتشون همونها بوده و چه بهتر که الان این تصمیمو گرفتن (چون خیلی ها رو دیدم که اهل همه چی هستن ولی موقع ازدواج دنبال دختر نجیب و پاک میگردن)
نگران نباشید خدا قسمت همه رو نگه داشته تا به موقعش اونها رو بهم برسونه

تصویر ماهارا

سلام
یجوری گفتی"" خواستگارهایی که دارم خیلی از من پایینتر بودن "" که من یه لحظه فکر کردم خدایی ناکرده هر چی بدرد نخور و نخالست اومده خواستگاری .

آخه دختر خوب ، کسی که بعد از لیسانس بتونه مهندسیشو بگیره و ازش پول دربیاره و خودشو بالا بکشه ، توی این اوضاع کسب و کار جامعه ، باید بزاری تو سر حلواحلواش کنی ، نه اینکه بهش بگی سطح پایین .
بعدشم یچیز بهت بگم
من خودم به شخصه زیاد اعتقادی ندارم به افرادی که همیشه سرشون توی درس و کتاب و جزوه و مطالعه و اینچیزاست( در زمینه زندگی مشترک عرض میکنم )
اینا عشقشون ، علمشونه
با همون کتابها بیشتر حال میکنن تا با موجودات زنده
پس تو براشون میشی درجه دو سه چهار
چون کتابها اولویت زندگیشونه .
شماهم خودتو اسیر این بینش نکن که یه دکتر حتما باید با یا دکتر
یه مهندس با یه مهندس
یه کارمند با یه کارمند ؛ ازدواج کنه ، تا بالانس ایجاد بشه .
نه عزیزم شما باید با کسی ازدواج کنی که با اون حالت خوشه .

تصویر پروانه

سلام
ببین دخترخوب اصلا اعتماد بنفست رو ازدست نده عزیزم، مشکل ازشمانیست، نگران ازدواجت هم نباش، ببین همینکه شما دانشجوی پزسکی هستی و خانواده سطح بالا و شناخته شده ای داری، باعث میشه که تعداد خواستگارهای شما تاحدی کم بشه، چون هرکسی به خودش جرات نمیده بیاد جلو و از شما خواستگاری کنه چون میترسه جواب منفی بشنوه یا اینکه اصلا خودش رو درحد شما نمیبینه و برای خواستگاری ازشما اعتماد بنفس نداره، ضمن اینکه خیلی از پسرها با شغل پزشکی خانم شون نمیتونن کناربیان که این خانم باید وقت زیادی برای تحصیل و بعدش کشیک های بیمارستان و کار بذاره و مخصوصا تو دوران تحصیل پزشکی ممکنه کمتر کسی شرایط خاص تحصیلی شما رو بپذیره و پیش قدم بشه، درمورد پسرهای دانشگاه و بیمارستان هم بیخیال باش عزیزم، اصولا پسرهایی که پزشکی میخونن یا اصلا ازدواج نمیکنن یا با همین دخترهایی که باچندنفردوست بودن، دوست میشن و آخرش بعدچندسال باهاش ازدواج میکنن و به درد ازدواج با دخترپاک و نجیبی مثل شما نمیخورن
بیین عزیزم کلا ازدواج قسمته، پس همه چی رو بسپار دست خدا و آسوده وپاک زندگی کن، مطمئن باش هروقت تقدیر ازدواجت رقم بخوره، یه پسر خوب و پاک مثل خودت قسمتت میشه و خوشبخت میشی انشاالله
درضمن خدا جوان هایی مثل شما که تو محیط بازی که امکان گناه کردن خیلی زیاده هستن ولی پاک و سالم زندگی میکنن رو خیییییلی دوست داره، پس قدرخودت رو بدون

تصویر hamidreza1343

باسلام وادب  
بخاطر داشته هاي خوبتون مثل نجابت وقار و حجاب و عدم تكبر  و.... به شما تبريك ميگم در داشتن و ادامه دادن اخلاقيات خوب شك نكنيد وتوكل به خدا كنيد وبدونيد خداوند ان شاالله شما رو خوشبخت خواهد كرد  و متاسفانه ارزشها در اين جامعه ضد ارزش شده و ثروت جاي پاكي وصداقت رو گرفته  موفق باشيد

تصویر salah.h
نویسنده salah.h در

واقعیتی که خودتون بیان کردین اینکه همه پسرا میرن دنبال پول بدست اوردن ، اما دلیل ش واضح چون خانم ها مادی گرا هستن و پسرا می دونن دوره عشق و این چیزا نمونده فقط باید پول داشته باشی تا یه دختر عاشقت بشه
تا زمانی که زن های مادی گرا باشن قطعا همه پسرا تنها تمرکز شون فقط پول بدست اوردن
البته شکی نیست که حتی دخترایی مث خود شما که ادعا داری پول برات مهم نیست ، اگه همزمان دو تا خواستگار داشته باشی قطعا اونی رو انتخاب می کنی که پول دار تر باشه

 

تصویر الهه نازززز

من یه دختر امروزی هستم. و اگه تنها معیارم پول بود الآن بچم داشت مدرسه می رفت.

تصویر salah.h
نویسنده salah.h در

دخترای امروزی تنها ملاک شون پول
۹۰ در صد طلاق ها بخاطر مسایل مالی
توی مراکز مبارزه با فساد پلیس هم هر زنی رو گرفتن بخاطر پول؛ با مردای پولدار گرفتن شون
و وقتی دخترای امروزی تن شون با مبالغی مث ۲۰ - ۳۰ هزار تومن برای شبی در اختیار مردای هوس باز قرار میدن؛ بخاطر پول
حضرت محمد ص میگه زمانی میزسه زن ها تنشون مث کالا میفرشن؛ جامعه الان همون توصیف حضرت

تصویر merida
نویسنده merida در

با پول میشه قلب خرید ولی عشق...نه نمیشه....

تصویر maleki
نویسنده maleki در

با سلام.
رعایت شئونات اسلامی و انسانی و تواضعی که در شما وجود دارد بسیار ستودنی است و سعی کنید این را حفظ کنید و برای بدست آوردن شخص یا شرائط مناسب آن ها را فدا نکنید.
قبل از اینکه کسی به خواستگاری شما بیاید ابتدا به خانواده شما نگاه می‌کند لذا با وجود اینکه شما بسیار متواضع هستید و تابع فضای ثروت قرار نگرفته اید بازهم کم است و عدم حضور خواستگار نشات گرفته از این مساله است. یعنی افراد فکر می‌کنند اگر برای خواستگاری شما بیاییند دچار مشکل خواهند شد و سنگ های بزرگی پیش پایشان قرار خواهد گرفت.
این را فراموش نکنید خانواده شما نیز باید مقداری با شما همگون شده و کمی از تجملات و مسائلی که مربوط می‌شود به زرق و برق گرایی را کاهش بدهند. ممکن است شخصی برای برآورد کردن اوضاع به خانه شما می‌آید و با دیدن فضا از امدن به خواستگاری و یا بعضی که واسطه خیر هستند از آوردن خوستگار خودداری کنند.
نکته ای که بسیار باید دقت کنید این است که داشتن همسر ملاک برای خوشبختی نیست.
هستند همان افرادی که شما ذکر کردید  ، ازدواج کرده اند ولی اینکه خوشبخت هستند یا انتخاب موفقی را داشته اند را باید به نحو دیگری جویا شد نه از ظاهر .
بهتر است شما این روش را ادامه دهید و بیشتر در فامیل یا اطرافیان که حضور پیدا می‌کند با زبان نیز خوبی هایتان را نشان دهید.
برای کسی خوب نباشید چون بر فرض محال با این رویه اگر هم خواستگار نداشته باشید حداقل یک افتخار دارید.با تغییر روش و رویکرد منفی هیچ تضمینی نیست که برای شما خواستگار پیدا شود لذا نه به هدفتان رسیدید و چیزی را بدست نیاورده بلکه داشته هایتان که همان خصوصیت های خوب بود را نیز از دست داده اید.
مواظب باشید در عین سادگی باید اصولی را نیز  رعایت کرد که جنبه وقار و شخصیت انسان نیز حفظ شود.
برای خودتان باشید و تابع جو و صحبت های دیگران قرار نگیرید.

موفق و موید باشید.

تصویر الهه نازززز

بدبختی ما هم اینه که همه چی تموم هستیم.
دخترهای زیادی رو می شناسم که از همه نظر از من کمتر بودن و الآن سر و خونه و زندگیشون هستن.
اما من هنوز مجرد هستم.