بیماری هم می تواند نعمت باشد!

17:47 - 1394/10/03

به کانال مشاوره ازدواج و خانواده در تلگرام بپیوندید برای ورود همین جا کلیک کنید.angel

در پستهای قبلیم از اخلاق و رفتارهای خودم که رنج میبردم صحبت کرده بودم ....
نزدیک به 3ماهه که از بیماری افسردگی شکر خداوند نجات پیدا کردم اما من این بیماری رو یه نعمت میدونم چون دید من رو به جهان و خداوند باز کرد...ز و فکرم سکوت و درونم آرامش پیدا کرد همه چیز برام تازه بود مثل صدای پرنده های حیاطمون که هیچ وقت به صداشون اهمیت نمیدادم به تمام اشیای دور و برم و یک شادی آرام درونم حس کردم و هیچ نگرانی نداشتم رفتم سراغای کتابای روانشناسی و از اونجا فهمیدم که من به خداوند مهربان خیلی نزدیک شدم با همه مهربان و با خودم مهربان بودم و همه رو دوست داشتم و همه آدمای اطرافم جذبم بیشتر میشدند ...با مطالعه کتابا فهمیدم که بهترین موقع اصلاح خودمه و هرروز کلماتی رو تکرار میکردم تا ثبت در ضمیرم بشه و الحمدلله خیلی کلمات تاثیر مثبتشو گذاشت و خدا رو شکر میکنم ...اما بهد این سه ماه این احساس آرامش درونی در من کمتر و کمتر میشه و سعی میکنم ب آگاه شدن برخی رفتارهام رو کنترل کنم یعنی وقتی زمانی رو برای حرف زدن و تشویق و دوت داشتن خودم میذارم خیلی آروم هستم اما برخی رفتارهام هنوز کم و بش بروز پیدا میکنند و نمیتونم کنترلشون کنم ... البته شکر خدا ارتباطم رو سعی میکنم با خدا قوی نگه دارم و در برابر گناهان مقاومت نشون میدم و کمتر هم کردم و هزارانمرتبه شکرش میکنم چون اضطراب و استرسم هم کم شده ...
من هنوز اون حد کنترل عصبانیتم رو نتونستم به دست بیارم کمتر شده اما در تلاش بیشترم تا کمترش کنم اما از اونجایی که به لحاظ وراثتی هم عصبانی هستم واقعا ترکش برام خیلی سخت شده هر روشی هم استفاده میکنم باز هم کم نمیشه...
دوستان و مشاوران بازم راهکار ارائه بدین حتی کتاب یا ...

http://btid.org/node/81926

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
1 + 0 =
*****
تصویر elham63
نویسنده elham63 در

ممنون از راهنمایی مشاور عزیز...

من کتابهای اسلامی رو قبول دارم اما تاثیر کتابهایی که نویسنده خارجی دارند بیشتر بوده چون راههای عملی برای تمرین خیلی ذکر کرده و مفید هم بوده اند نمیخوام بگم منکر کتابهای مراجع خودمان هستم...الحمدلله سعی میکنم هم تفریح داشته باشم هم دنبال کار باشم و هم عبادت ...

تصویر الهه نازززز

یک کتاب فوق العاده بهتون معرفی می کنم.
کتاب اعتماد به نفس در ده روز نوشته دکتر مجتبی حورایی انتشارات دکلمه گران.
البته دکتر حورایی کتاب های خوب دیگه ای هم داره که اونها هم به دردتون می خورن.
افسردگی من که هنوز خوب نشده و تازه بدتر هم شده.

تصویر maleki
نویسنده maleki در

با سلام.
انسان در طول عمر خود از این بحران ها را زیاد در پیش رو دارد . هستن انسان هایی که به نوعی منشا آن را پیدا کرده و راه حلی را به کار میگیرند.
بعضی از انها نیز سرگردن هستند و نه دنبال ریشه آن و نه دنبال راه درمان هستند.
شما باید بسیار خوشحال باشید که توانسته اید تا حدودی به این مساله پی ببرید که منشا این اضطراب ها کجاست و درمانش را نیز با توجه به اعتقاداتان از راه دین پیدا کرده اید .
همیشه از نماز و صبر کردن بهره بردن یک سفارش است که خود  قرآن نیز به آن اشاره کرده است.
وَاسْتَعِينُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ وَإِنَّهَا لَكَبِيرَةٌ إِلاَّ عَلَى الْخَاشِعِينَ(سوره بقره آیه 45)
شما بیش از خواندن کتاب به گفتن اذکارمشغول باشید و حتی قبل و بعد از کتاب از ختم های مجربی که وارد شده استفاده کنید تا مطالعه کتاب ها برای شما بیشتر فایده کرده و بهتر بتوانید به مقصود برسید. کتاب مفاتیح الحاجات منبع خوبی برای پیداکردن این ختم هاست.
بدانید گذشته شما هر چه بوده تمام شده ورفته و این آینده شماست که برای شما سرنوشت ساز است پس شما نیز آن را بسازید و اگر احیانا از گذشته خاطرات تلخی را دارید حتما به این نکته توجه داشته باشید.
توجه داشته باشید بیش از اندازه به امور عبادی مشغول نشوید . فکر نکنید حال که قرار است با دین همه مشکلاتتان حل شود یعنی دائما در حال نماز و ذکر باشید خیر اینگونه نیست .
همان دینی که درباره نماز و عبادت و ذکر اینهمه سفارش می‌کند درمورد تفریح و سیروسفر نیز اشاره هایی دارد که سیروفی الارض در قرآن تکرار شده و از هر حیث تفریح مورد عنایت دین است.
ورزش و دور هم نشستن های سالم مخصوصا فامیلی باشد بسیاری از افکار را راه نمی‌دهد.
شما باید در زمینه های اعتقادی اخلاق اسلامی و فقه احکام وارد مطالعات زیر بنایی و عمیق شوید که به ترتیب کتب زیر را مطالعه کنید:
مجموعه آثار شهید مطهری چهار جلد اول  . کتاب شیعه در اسلام مرحوم علامه طباطبایی . معراج السعاده مرحوم نراقی و همچنین کتاب آداب الصلاه مرحوم حضرت امام .در بین تفاسیر نیز تفسیر نمونه و المیزان به شما کمک کرده و برای رجوع به قرآن که حتما باید اینکار را بکنید دستان شما را پر می‌کند.
کتب شهید مطهری و علامه حسن زاده و جوادی املی نیز مورد سفارش است.
موفق و موید باشید.