ظاهر مناسبی ندارد؛ ولی تحصیل کرده و خود کفاست

19:34 - 1394/10/17

به کانال مشاوره ازدواج و خانواده در تلگرام بپیوندید برای ورود همین جا کلیک کنید.angel

سلام دختری 26 ساله‌ام. خواستگارهای زیادی ندارم. در حال حاضر یک خواستگار دارم که 9سال از من بزرگتر و ظاهر مناسبی هم ندارد (متاسفانه کچل است)؛ ولی تحصیل کرده و خود کفا است. یک جلسه با هم حرف زدیم، شناخت زیادی از او ندارم، لطفا راهنمایی کنید چگونه از ایشان شناخت پیدا کنم؟

http://btid.org/node/83177
تصویر zm@45
نویسنده zm@45 در

اختلاف سنی بین شما به نظرم یخورده زیاده...
خواستگار باید  به دل بشینه حالا وقتی به دل نباشه هر کسی یه ابرادی میگیره.در حالی که وقتی به دلش باشه ممکنه حتی یه ایراد واضحم براش مهم نباشه و اصلا اونو نبینه...شما ایشونو نپسندیدی پس دیگه بهش فکر نکن عزیزم

تصویر الهه نازززز

هم سنش زیاده و هم از ظاهرش خوشتون نمیاد.
چرا تا الآن ازدواج نکرده؟
خودت رو دست کم نگیر.
بیشتر از خودت بگو.
من بیست و هفت سالمه، ولی حتی به قیمت ترشیده شدن هم حاضر نیستم با هر کسی ازدواج کنم.

تصویر 48
نویسنده 48 در

"متاسفانه کچل است"
اگر مشکل همین است طوری که بهشون بر نخوره بگید مو بکارند.
 

تصویر iman70
نویسنده iman70 در

اینجور که شما گفتی فک نکنم دیگه کچلی این ورا پیداش بشه

تصویر mostafavi
نویسنده mostafavi در

با سلام به شما کاربر گرامی

به نظر من، صورت و ظاهر در حدی که مورد پسند باشد کافی است؛ یعنی اینکه شما به خاطر ظاهرش در تردید و دودلی نباشید؛ امّا درباره شناخت، باید خدمتتان عرض کنم؛ اگر ما تمام مهارتهای خودمان و نزدیکانمان را به خدمت بگیریم، شناخت کامل بدست نمی‌آید، مگر کلیاتی که در حد خودشان خیلی مفید هستند. به همین منظور، راههایی برای شناخت وجود دارد که خدمتتان عرض می‌کنم؛ 

اولین راه؛ تحقیق از محل کار، دوستان، محل تحصیل و محل زندگی اوست که می‌توانید تا حدی بفهمید خواستگار شما از لحاظ وجهه اجتماعی در چه جایگاهی است و آیا اهل برنامه خاصی هست یا نه؟ همین مقدار بدانید که خواستگار شما پاک است و اهل برنامه خاصی نیست، نصف راه را رفته‌اید. 

امّا دومین راه؛ صحبت با خود خواستگار است. این نوع تحقیق، بدین جهت است که شما پی ببرید آیا ایشان تناسبهای اعتقادی، اخلاقی، فرهنگی و خانوادگی با شما دارند یا نه؟

نکته: همانطور که می‌دانید انسانها طوری عمل می‌کنند که فکر می‌کنند درست است. بنابراین، یکی از توصیه‌های من به شما این است که بدانید خواستگارتان دیدگاهش به بعضی از مسایل مهم؛ مثل مسائل دینی و عمل به آن چیست؟ برای مثال؛ شما می‌توانید نظیر این سوالات را از ایشان بپرسید: دیدگاهتان نسبت به زن چیست و چه انتظاری از همسر آینده‌ی خود دارید؟ بزرگترین دغدغه‌های زندگی و آرزوهایتان چیست؟ هدف از ازدواج و برنامه‌هایتان برای آینده چیست؟ و بعضی اعتقادات کلی؛ مثل اینکه چقدر به خدا و حساب و کتاب اعتقاد دارید؟ اهل رزق حلال، نماز، روزه و احترام به پدر و مادر هستید یا نه؟

امّا سومین راه تحقیق؛ پرس‌وجو از خود والدین، برادر و خواهر خواستگار است. این کار باعث می‌شود احیانا پی به بسیاری از تناقض‌های موجود در حرف‌های خواستگار و اطرافیانش ببرید که در شناخت خیلی به شما کمک می‌کند. 

امّا راه چهارم؛ صحبت والدینتان با خواستگار است که با تجربیاتی که در زندگی بدست آوردند، می‌توانند قضاوت خوبی داشته باشند؛ مخصوصاً پدرتان که تجربیات اجتماعیش بالا‌تر هست و می‌تواند درباره هم جنس خود، شناخت بهتری بدست آورد. 

البته توجه داشته باشید که جواب درست به این سوالات، اگر با صداقت همراه باشد، می‌تواند شناخت اجمالی به شما بدهد و همین مقدار شناخت، کافی است؛ چرا که بیشتر از این حد شناخت (کلیات)، نه بدست می‌آید، نه لزومی دارد.

امّا توصیه ویژه من به شما، این است که ترس و دغدغه‌های خود را با صداقت با خواستگارتان درمیان بگذارید و از ایشان بخواهید صادقانه نظرات خود را درباره دغدغه‌های شما بیان کنند. این موضوع می‌تواند آرامش نسبی به شما بدهد و انتخاب شما را راحت‌تر کند. 

همچنین توصیه می‌کنم اجازه دهید دیگران مخصوصاً پدر مادر و خواهر و برادرتان در شناخت بهتر به شما کمک کنند واز توصیه‌های آنان بهرمند شوید. 

لازم به ذکر است؛ اگر بعد از اتمام این فرایند، احساس کردید که می‌شود به ایشان اطمینان کرد؛ امّا باز هم می‌ترسید، این ترس طبیعی است. بیشتر از این، سخت نگیرید و به خدا توکل کنید؛ چرا که شما تمام راهها را رفته‌اید و دیگر نیازی به توجه کردن به این نگرانی نیست. 

موفق باشید.

 

تصویر mostafavi
نویسنده mostafavi در

در مورد اختلاف سنی 9 سال عرض کنم: یکی از ملاکهای ترجیحی در ازدواج این است که دخترخانم چند سالی از آقاپسر کوچک باشد؛ این هم به این دلیل که معمولاً خانمها در طول زندگی زناشویی به دلایل مختلف(از جمله بارداری و...) زودتر شکسته می‌شوند و از نظر جنسی زودتر سرد می‌شوند و... . از طرفی اختلاف سنی 9 سال میان زن و مرد هم زیاد است، ولی این اختلاف سنی، به خودی خود در زندگی مشترک مشکل ساز نیست؛ مگر اینکه 1. منجر به اختلاف زیاد درک، فهم و علم مربوط به مهارتهای زندگی میان زن و مرد شود یا 2. زن و مرد اختلاف زیادی در علایق و سلایق داشته باشند یا 3. خانواده دختر و پسر، طرف مقابل را نپذیرند.

در این موارد برای اینکه متوجّه شوید ایشان چه وضعیتی دارد و بهتر بتوانید ایشان را بشناسید سعی کنید از طریق گفتگو در جلسات خواستگاری و تحقیقات لازم که در بالا ذکر شد، شناخت لازم را از ایشان پیدا کنید.