خبری از تلفن نشد

13:30 - 1395/01/17

سلام به خواهرزاده ام خواستگار اومده از این قرار . مادر پسره با چه ذوق و شوقی دنبال دختر برای پسرش بوده اونم فقط از فامیل که اکثر دخترهای فامیل ازدواج کرده اند و خواهرزاده منو که نسبت فامیلی خ دور دارند رو خیلی سخت و معجزه آسا پیدا و انتخاب می کنه. اولین روز سرزده به خونه شون میره برای خواستگاری ، خواهرزاده مو می بینه و میره. فرداشم با دوتا دخترش اومد خواهرزاده مو دیدند و رفتند. توی همون جلسه شماره تلفن گرفتن از خواهرم که بهشون جواب بدند گفت هرچی بشه ما زنگ می زنیم اطلاع می دیم . یک هفته گذشته و خبری ازشون نشد. زنگ نزدند. میخواستم بپرسم معنی این کارشون چیه چون تاحالا همچین موردی نداشتیم ما. ممنونم از شما و کاربرهای محترم

انجمن‌ها: 
http://btid.org/node/89119

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
1 + 1 =
*****
تصویر merida
نویسنده merida در

سلام
خوبه من کروشه بازکنم و بگم
اقایون محترم!
لطفا هرجا جایی خواستگاری میرید چه خودتون نپسندید چه مادر و خواهر زنگ بزنید به خانواده دختر و جواب منفی رو خیلی محترمانه بدید.اینجوری ن ب شان ی دختر و خانوادش برمیخوره ن اینک منتظر شما وپسندتون میمونند!
درواقعه فرهنگ بالا و شخصیتت درست خودتون با اینکار نشون میدید..

تصویر الهه نازززز

بیخودی منتظر نباشین.
حتما خوششون نیومده.
از این موردها هم تا دلت بخواد هست.
میان میوه می خورن و وسایل خونه رو نگاه می کنن و میرن.

تصویر fatemeh.n
نویسنده fatemeh.n در

درهرصورت در انتظار گذاشتن خوبیت نداره و توهین محسوب میشه

تصویر vakili
نویسنده vakili در

بهتر بود اگه جوابشون منفبه توی همون جلسه خواستگاری میگفتن نپسندیده ایم . احتمالش هم هست که خواهرزاده ات یا خانواده اش حسنی ، ویژگی ، چیزی داشته که اونا در برابرش حس حقارت پیدا کرده اند خودشونو همسطح خانواده دختر ندونستن و فرار کردند رفتند.

تصویر تقی زاده

باسلام

از اعتماد شما به گروه مشاوران "رهروان ولایت" سپاسگزاریم.

با توجه به زنگ نزدن بعد از یک هفته به احتمال زیاد جواب آنها منفی می باشد. اگر مثبت بود که قطعا خبر می دادند.
این که خانواده پسر گفتند خبر می دهیم و هنوز خبر نداده اند کار درستی نکرده اند و بدقولی کرده اند. و باید به عهد خود وفا می کردند. در دین اسلام به وفای بر عهد خیلی تاکید شده است. در حدیثی رسول اكرم صل الله عليه و آله می فرمایند: آنكس كه وفاي به عهد و پيمان نكند، دين ندارد.[1]
خانواده ها باید توجه داشته باشند که خانواده طرف مقابل منتظر جواب مثبت و یا منفی آنها می باشد. اگر نظرشان مثبت باشد که زنگ می زنند و با خوشحالی برای برنامه های دیگر برنامه ریزی می کنند اما اگر جواب منفی هم باشد باید زنگ بزنندو بعد از تشکراز پذیرایی ومهمان نوازی خانواده دختر بگن مثل اینکه قراره جای بهتری قسمتتون بشه و بعد هم برای دختر آرزوی خوشبختی کنند. و لزومی ندارد علت جواب منفی را هم بگویند.
با توجه به این که از فامیل دور شما هستند می توانید از طریق واسطه ای مطمئن از نظر آنها مطلع شوید.

پی نوشت:
1-  بحارالانوار/ج٧٥/ص٩٦