لطفا تهمت نزنید

22:47 - 1396/02/23

از مهم ترین صفات یک نامزد انتخاباتی رعایت اصول اولیه اسلامی است که اخلاق جزء آنهاست، نه آنکه برای رسیدن به قدرت از هر وسیله ای استفاده کنند.

رعایت اخلاق در تبلیغات

همانطور که این روزها شاهد هستیم نامزدهای ریاست جمهوری برای ارائه برنامه های خود از رسانه ملی با مردم سخن می گویند و بدین وسیله سعی می کنند آرای عمومی را نسبت به خود جلب کنند، ولی متاسفانه برخی از نامزدها می خواهند از هر وسیله ای برای رسیدن به قدرت استفاده کنند که زیبنده به نظر نمی رسد. به عنوان نمونه محصور کردن زنان در خانه و یا دیوار کشی پیاده رو ها و ... را به رقیب خود نسبت می دهند، در حالیکه این رقیب هراسی و تهمت ناروا زدن به آنها در شان یک مسئول ممکلتی نیست.(خبرگزاری الف، 649902)
این همان منطق معاویه است که هدف وسیله را توجیه می کند، لذا امیر المومنین (علیه السلام) در مذمت این صفت معاویه می فرماید: «به خدا سوگند معاویه، از من سیاست‌ مدارتر نیست، امّا او (براى پیش بُرد اهداف شخصى خود)، نیرنگ مى‏ زند و مرتکب انواع گناه مى‏ شود و اگر از خدعه و نیرنگ بیزار نبودم، من، از سیاست مدارترین مردم بودم.» (نهج البلاغه، سید رضى، ص318)
لازم است نامزدها بدانند که منطق علوی غیر از منطق معاویه است و کسانی که خود را شیعه امیر المومنین (علیه السلام) می دانند، نباید در تبلیغات خود از سیره ی معاویه پیروی کنند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
17 + 1 =
*****