تفاوت در انسانها

21:59 - 1396/10/29

سلام
ببخشید تفاوت انسان ها در چیست؟ به عنوان مثال در شرایط برابر ممکن است انتخاب متفاوت داشته باشند؛ ولی خب انتخاب متفاوت ناشی از تفاوت است که باید در خلقت باشد. وقتی ما در خلقت متفاوتیم و در فضای زیستی گوناگونی قرار گرفتیم؛ چرا باید ما را با همدیگر مقایسه کنند. مثلا یک پدر بی سوا و فقیر در یک جامعه عقب مانده می داند که باید از نمره پانزده فرزندش خوشحال باشد اما خدا اینگونه نیست و از همه ما یک چیز را می خواهد.

-------------------------------------

کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: http://www.btid.org/fa/forums
سوالات خود را هم از طريق اين آدرس ارسال کنيد: http://www.btid.org/fa/node/add/forum
تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي را که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنین نظراتشان جهت نمایش، دیگر منتظر تایید مدیرانجمن نیز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد: www.btid.org/fa/user/register

http://btid.org/node/129146

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
1 + 0 =
*****
تصویر ناشناس
نویسنده ناشناس در

کجا پزشکان این حرف رو زدند؟؟

تصویر معین شرافتی

سلام علیکم

۱- انسانها از نظر خلقت و فطرت یکسان هستتد. پزشکان اثبات کردند که ۹۹/۹ درصد ژنهای همه انسانها یکسان بوده و تنها ۰/۱ درصد آنها با هم متفاوت است. این یک دهم درصد هم سبب اینهمه اختلاف در شکل و شمایل ها شده و آن هم به قول قرآن برای شناخت و تمایز انسانها از همدیگر است.[سوره حجرات، آیه ۱۳]

۲- فطرت هم بر اساس قرآن، در همه انسانها، یکسان و با روحیه توحیدی و بر مدار هماهنگ اخلاقیات شکل گرفته است. نشان آن این است که همه انسانها طالب حقیقت اند و از دروغ و دورویی و... بدشان می آید. این مطلب را می‌توان از این آیه فهمید: «فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفًا فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْهَا لَا تَبْدِيلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذَلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ[روم/۳۰] پس روى خود را با گرايش تمام به حق به سوى اين دين كن با همان سرشتى كه خدا مردم را بر آن سرشته است آفرينش خداى تغييرپذير نيست اين است همان دين پايدار ولى بيشتر مردم نمى‏ دانند.»

۳- البته باید توجه داشته باشیم که مانند مطلبی که شما فرمودید و انتظار آن را دارید؛ در قرآن نیز آمده و خداوند وعده داده که بر اساس آن عمل کند. همچنانکه در قرآن آمده: «لَا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا[بقره/۲۸۶] خداوند هيچ كس را جز به قدر توانايى‏ اش تكليف نمى ‏كند.» پس مشکل اینجاست که از اطلاعات ناقص قرآنی ما به این اشتباه افتادیم. به هر حال آن مثال شما درباره نمره پانزده یک دانش آموز را باید در پرتوی این آیه قرآن دید؛ بدون آنکه تفاوتی در خلقت انسانها اثبات شود.