دیگه راهکاری ندارم

00:33 - 1397/12/15

درود بریکایک هموطنان و هم نوعان گرامی اصلا نمیخام سخت و پیچیده حرف بزنم که بالعکس صریح و روان میخام بگم . دردی که مطرح میکنم صرفا سوال بنده نیست درد بسیاری از نوجوان و شاید هم جوانان این مرز و بومه. مدت هاست که درگیر مساعل عاطفی شدیدی شدم نه صرفا عشق به یک شخص خاص بلکه منظور کلی روابط عاطفی با جنس مخالفه . در این بین نظرات افراد بزرگ رو مطالعه کردم هیچ یک با وضعیت کنونی جامعه سازگار نبود چاره رو در دین اسلام جست و جو کردم مساعل مطرح شده دین اسلام اصلا مطابقتی با جامعه ما نداشت!!! سراغ متون روانشناسی مساعل عشقی و عاطفی نوجوان ها رفتم هیچ که هیچ عایدم نشد و به گیجی من بیشتر افزود .پاسخ ها اینگونه بود : افزایش روابط با خانواده .خب برادر من ، من اگه رابطم با خانوادم خوب بود که نیاز شدید عاطفی نمیگرفتم . راهکار بعدی پرت کردن حواس از مساعل عاطفی بود، انگار جدی جدی روانشناسا باورشون شده که انسان کامپیوتره و حس نداره اونم تو همچین سنی . پاسخ دین اسلام هم ازدواج آسان برای جوان ها بود که اصلا تواین ایران فعلی ما حرفشو نزن . دست آخر فهمیدم این دردیه که هیچ کس براش جوابی نداره و همه فقط دارن به نحوی از سر خودشون وا میکنن. روانشناس یه جور .روحانی یه جور معلم و دبیرستان یه جور و از همه بدتر این مدعیان خشک مغز.... درهرحال سر دوستان رو درد نیارم اصل مشکلم رو بیان میکنم من فهمیدم که این جامعه این مردم این بشر لیاقت هیچ چیز رو نداره و همون بهتر که در قعر جهنم بسوزه پس تصمیم بر خودکشی گرفتم تا خودم رو از این حجم از دروغ راحت کنم حالا دوستان با تجربه بالاتر لطف کنن بدون دروغ کمک کنن.خواهشا ورزش کن و رابطه ات با خانوادت خوب کن و حرف های کلیشه ای هم نباشه .

-------------------------------------

کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: http://www.btid.org/fa/forums
همچنين مي‌توانيد سوالات جديد خود را از طريق اين آدرس ارسال و از طریق کدپیگیری که دریافت میکنید پاسخ را مشاهده نمائید: http://www.btid.org/fa/node/add/forum
تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي را که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنين نظراتشان جهت نمايش بعد از فعالیت مفید، ديگر منتظر تاييد مديرانجمن نيز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد: www.btid.org/fa/user/register

http://btid.org/node/141496

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
9 + 4 =
*****
تصویر امیرر
نویسنده امیرر در

سلام برای حل مسیله بهترین راه حل ازدواجه بایدتمام تلاشتان راانجام بدیدتاازدواج کنید اگرنشد یک چیزدیگروجایگزینش کنید مثلایکی کفتربازمیشه یکی باخداارتباط می گیره یکی معتادمیشه یکی ورزش میکنه و...بعضیام چن تاازایناباهم

شایدیه جایگزین خوب اینه که بریددنبال کاروپول چون چه پسرچه دختروقتی پولداربشه میتونه ازدواج کنه

 

تصویر هدایت
نویسنده هدایت در

سلام 

بهشت پاداش کسانی ست که از زندگی لذت میبرند 

شعار نمیدم و از روی هوای نفس هم حرف نمیزنم واقعیاتو عرض میکنم خدمتتون شاید بنظرتون کلیشه ای هم باشه از بس شنیدید،ولی باید بپذیرید. لذت بردن از زندگی فقط خوردن غذای خوب و جای خوب خوابیدن و پول درآوردن نیست.

روح یک واقعیته و جنسش از خداست و غذاش هم باید باهاش هم خونی داشته باشه.

نمیشه آب ریخت تو ماشین و توقع حرکت داشت 

ارتباط رو با خدا زیاد تر کن، هر کسی کو دور ماند از اصل خویش   باز جوید روزگار وصل خویش.

با لذایذ مادی روح تغذیه نمیشه و به سمت خمودی و کسالت پیش میره.

سبک زندگیتو بر اساس دستورات دین بچین ،نگو اینا چرنده نگو اینا نمیشه نگو اینا برا ما نیست بلکه در عکس همه اینا هست.

هم واقعیه هم میشه و هم برای ما هست.

اون دنیا اگه اعتقاد داشته باشیم بخاطر بی محل کردن امانات خدا ازمون حساب میکشند.

جسم و جان امانات خدا هستند پس بکوش که خیانت در امانت نشود.

جمع بندی این حقیر از این توضیحات 

سبک زندگی ت رو عوض کن همونجوری تنظیم کن که خدا میخواد. چه مجرد باشی چه متاهل چه جوان باشی چه پیر چه زن باشی چه مرد با توجه به جنسیت و موقعیتت سبک زندگیتو خدایی کن.

یاعلی

تصویر hosein۶
نویسنده hosein۶ در

سلام حرفهاتون منطقی هست.

منم درگیر این مسائل بودم حتی به گناه هم کشیده شدم اما خب نتونستم خودم رو کنترل کنم و هر روز بدتر میشد تمام این راهها رو رفتم اما جواب نداد. تا اینکه مدرسه که تموم شد رفتم سر کار و چون کار هم ازاد بود از صب تا شب کار میکردم و شب هم که میومدم خونه خسته و کوفته دیگه یه راس خاب میرفتم اصلا وقت نمیکردم که به این مسائل فکر کنم. توصیم اینه یه کار پیدا کن و سخت توی اون کار تلاش کن که هم پول در میاری و هم دیگه از این مسائل راحت میشی. امیدوارم که تموم جوون ها از این مخمصه سالم بیان بیرون

تصویر مرتضوی نیا

سلام کاربر گرامی 

نیاز عاطفی به عنوان یکی از ویژگی های برتر انسان است که میتواند هم باعث رشد و ترقی فرد و هم باعث افول و سقوط فرد شود.

یکی دیگر از ویژگی های انسان که اختصاصی او است و وجه تمایز ما با حیوان میباشد عقل است.لذا عقل با درایت خود میتواند در خیلی از موقعیت ها ما را از تصمیمات و رفتارهای خطرناک نجات دهد.

این که یک نیاز انسان بنا بر هر دلیلی رفع نشد، آیا باید تمام آن چه که هستیم را نابود کنیم؟آیا خودکشی شما را نجات میدهد؟آیا راه بهتری وجود ندارد؟آیا میدانید تا کی این مشکل را خواهید داشت؟از کجا میدانید که این مشکل شما موقتی نیست و قرار است تا ابد این مشکل را داشته باشد؟

مدیریت احساسات توسط عقل میتواند راه چاره باشد.با آگاهی و پاسخ دادن به سوالات بالا تا حدودی میتوانید با تدبیر منطقی اقدام به کنترل عواطف خود کنید.

آیا به دنبال رفع نیاز عاطفی خود هستید؟آیا تمایل دارید برای رفع این نیاز به صورت موقتی اقدام کنید یا دائم؟

اگر به دنبال رفع موقتی هستید رابطه های خیابانی و خارج از چارچوب مناسب است که به هیچ وجه توصیه نمیشود چون مخبرترین نوع رابطه است که روح و روان و بهداشت روانی شما را به خطر می اندازد اما اگر به دنبال رابطه دائم به همراه تعهد و مسئولیت هستید فقط به ازدواج فکر کنید.

بدون کوچکترین ابایی در جمع های دوستانه و فامیلی اعلام کنید که من قصد ازدواج دارم تا برای شما خواستگار بیاید و تا آن موقع سعی کنید عواطف خود را کنترل کنید تا مورد هجمه سودجویانی نباشد که جز ضربه زدن به شما هیچ فایده ای ندارند.

روش زندگی و برنامه روزمره خود را تغییر دهید تا با تغییر شرایط احساسات شما تغییر کند.

همچنین موقعیت های مکانی و دوستان خود را رصد کنید و آنهایی که به عنوان محرک شما بر این احساسات است را شناسایی و از آنها موقتا فاصله بگیرید.

رژیم غذایی خود را تغییر دهید.

در کنار همه این مسائل به یاد خدا باشید و از خدا و اهل بیت مدد بگیرید و با توسل و توکل این راه سخت را بگذرانید تا به هدف خود برسید.

زندگی به اندازه تمام لحظه ها قشنگ است و نباید فرصت لذت بردن از این قشنگی ها را از دست داد.به ازدواج فکر کنید به مادر شدن فکر کنید به رابطه عاطفی و عاشقانه با همسرتان فکر کنید ولی به خودتان اجازه ندهید تا قبل از ازدواج احساسات خود را برای کسی خرج کنید.

موفق و خوشبخت باشید.

تصویر ناشناس
نویسنده ناشناس در

اوکی ، روابط نامشروع=غوز بالای غوز میشه 

تصویر Mohammad7
نویسنده Mohammad7 در

سلام

اگر میخواید قرص باشه و بخوریم نیازها و عواطف کنترل شه خیر ، هیچ راهی وجود نداره.

اما عمل کردن و زحمت کشیدن راه داره .

من تغییراتی که در خودم ایجاد کردم رو میگم بهتون :

۱. حذف تلگرام و اینستا و ... زندگی واقعی خطراتش کمتره . آدم حرمتا رو حفظ میکنه.  شرایط نزدیکی به هرکسی رو نداره . هرچیزی رو نمیبینه .

 

۲. برای خودتون زندگیتون برنامه ریزی کنید ، مثلا از ز ندگی لذت ببرید با چیزایی که علاقه دارید .

من هنر و ورزش و مطالعه رو انتخاب کردم . کافیه یه کتاب بخونید ، دیگه عاشق مطالعه میشید ‌.

 

۳. هفته ای یبار کوه میرم . بار اول سخت بود . اما دیدن آدمای پر انرژی زندگی رو یادت میده . کسایی که ۶صبح تازه از کوه برمیگردن .

 

۴. بدون کسی غریبه از شما کارت بانکیتونو بخواد بهش نمیدید ، اما منطقیه جسم و روحتو درگیر کسی کنی که هیچ جایگاهیی تو زندگیت نداره؟

 

۵. دغدغتون ارزشمنده ، همین که نگران این موضوعید خدا کمکتون میکنه. 

به این فکر کنید خدا در سوره نور  میفرماید:

زنان پاک برای مردان پاک و 

مردان پاک برای زنان پاک.

 

از این انرژی بگیرید و خویشتن داری کنید. 

تصویر مش غلوم
نویسنده مش غلوم در

شما حتما خودکشی کن . منم هفته بعد یه مسابقه فوتبال هست اونو ببینم بعدش خودکشی میکنم

تصویر دوست نادیده
نویسنده دوست نادیده در

منتظر نقد تان هستم گرامی

تصویر دوست نادیده
نویسنده دوست نادیده در

سلام گرامی
من از کلیشه حرف نمی زنم. نفسم هم از جای گرم بلند نمی شه.
شرایط شما را داشته ام.
از تجربه حرف می زنم و مطالعه.
از خودم حرف می زنم.
در این شرایط جامعه حفظ کردن خود سخت است.
خود را از شرایط محرک تا حد امکان دور کنید. هرچند به طور کامل ممکن نیست و حتی در صورتی که یک نوجوان کاملا از این شرایط هم دور باشد باز نیاز در خود را که فوران می کند حس می کند.
غذاهای گرم مثل کاکائو کم بخورید. با سرکه ی سیب حمام بگیرید. طوری که اجازه دهید سرکه ی سیب روی بدنتان بماند تا خشک شود. بعد آن را بشویید.
اگر خیلی اذیت بودید خیلی کم سرکه بخورید اما زیاده روی نکنید. سرکه چند قطره در آب. هر روز البته این کار را نکنید. و با شکم خالی نباشد.
عناب مصرف کنید.
دوش آب سرد می تواند مفید باشد.
بلافاصله قبل از خواب آب نخورید. در رختخواب نمانید یعنی بعد از بیدار شدن سریع از رختخواب بلند شوید.
اجر پرهیزگاری که می تواند گناه کند اما انجام نمی دهد از شهیدی که خونش در راه خدا می ریزد بیشتر است. نزدیک است شخص پرهیزگار فرشته ای از فرشتگان خدا شود.

تصویر دوست نادیده
نویسنده دوست نادیده در

ضمنا سرکه برای دوش گرفتن با آن حتما قبلش رقیق شود